collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: brokken  (gelezen 4991 keer)

Offline racer

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Enzo... voor altijd in mijn hart
brokken
« Gepost op: januari 05, 2008, 08:54:43 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Kunnen jullie even opsommen welke merken er bestaan van brokken
en heel kort of jullie ze goed of slecht vinden (en waarom)
ik wil geen discussies uitlokken, het is iedere zijn eigen mening.

Offline Chris1970

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Lees de dolle avonturen van 2 shih tzu's
Re: brokken
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2008, 09:08:54 »
Ik gaf Royal Canin voor shih tzu's : altijd tevreden over geweest al moet ik zeggen dat mr Shi en mevr Tzu er uren over deden omdat ze ze niet zo lekker vonden

Heb een tijdje afgewisseld met Pro Plan zalm : Chesko kreeg hier regelmatig darm- en maagontsteking van

Offline dinootje

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2008, 09:40:15 »
pedigree: veel te veel zout
bento kronen: diaree+ veel kakken
heb nog gewoon merken van gb gehad of aveve voer maar steeds veel kakken en diaree
nature best(DA): verstopping
royal cannin: voorlopig tevrede
friskies: niet eten
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2008, 09:53:08 door dinootje »

Offline racer

• *
  • 0 HV-Punten
  • Enzo... voor altijd in mijn hart
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2008, 09:43:34 »
zal mss zelf ook antwoorden eh  :grijns:

hill's : slappe kak... en veel kakken , vond het dan best duur voor geen optimale resulaten
Pro plan : tevreden maar moest veel geven voor op gewicht te blijven
bento : veeeeeeeeeeeeeeeeee l kaka en diarree
Cavom : heel blij mee eigenlijk, goede vaste stront

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2008, 09:46:03 »
Het enige wat hier gegeven wordt is Royal Canin:
Feit dat het het enige is, is dat ze het er heel goed op doen. Ik riskeer dus niet te wisselen om dan in een straatje zonder eind te komen, omdat het mss minder goed kan zijn. Natuurlijk kan het doordat ik niet wissel ook nooit beter gaan h

Offline binno

• hondenvriend pro
  • *
  • 732 HV-Punten
    • Wood Fen Moos
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2008, 09:54:33 »
Henne:
Op basis van zalm.
Bevat geen kunstmatige kleur- smaak- en bewaardinges
Goede ontlasting, mooie vacht.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2008, 11:26:15 »
Heb al geprobeerd:
Mera dog:geen schone vacht,pups diaree
Bento:doffe vacht,veel pellekes
Fides:diaree,slechte pigment
Royal canin:heel tevreden,weinig stoelgang,honden doen het prima op!

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: januari 05, 2008, 11:44:38 »
Eerst Euro Premium gegeven, ben ik heel content van.

Nu krijgen ze alledrie Bento Kronen, ook nog steeds heel content.

Over andere merken ga ik me niet uitspreken, al ken ik ook mensen wiens honden het supergoed doen op Canex fish & rice.

natje03

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 05, 2008, 11:50:47 »
bento: was ik heel content van, maar toch overgeschakeld naar
RC voor teckels: vooral omdat het specifieker voor teckels is en hun tere gewrichten (rug)

bij alle twee zijn de :drol: ekes hetzelfde, alleen bij RC wat lichter :lol:

nog details weten? hahaha ...

Offline Barbara

• hondenvriend pro
  • *
  • 328 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: januari 05, 2008, 13:06:33 »
Eukanuba: mooie vacht, vaste ontlasting, goede conditie
Canex: een tijdje goed op gedaan, maar kregen er dan pelletjes van
Carocroc: een tijdje goed op gedaan, krijgen er nu een slechte vacht van
Hills: platte stoelgang

Ik ga terug overschakelen op Eukanuba of als ik het in het groot kan kopen ga ik Nutro Choice of Cavom proberen.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #10 Gepost op: januari 05, 2008, 13:14:22 »
hills moesten ze hier niet hebben (werd ni aangeraakt)
canex ging een tijdje goed
pedigree geef ik nimeer, te slechte stoelgang (hoewel ze het allebei heel graag lusten)
nu geef ik een mengeling van royal canin (voor marie voor de grote honden, voor fleur voor honden van minder dan tien kilo), en de premiumbrokken van den aveve...
ze doen het er allebei goe op, dus voorlopig geen verandering

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Mie

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 226 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: januari 05, 2008, 13:35:34 »
BARCA:
voordeel: lekker (ik ken verschillende honden die van droge voeding enkel Barca lusten), goedkoop, degelijk, ontlasting is vast.
nadeel: niet alle honden zijn er goed mee, maar ik denk dat dit voor elke voeding geldt.
Barca is vooral voor de actieve hond bedoeld.

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2008, 17:53:20 »
Mijn voorkeursmerken zijn:Acana,en Arden Grange.Acana deden mijn honden het 't beste op,maar de verkrijgbaarheid liet vaak te wensen over.En Arden Grange omdat het 100% dierproefvrij is,en beide merken hebben een hoog "vlees"percentage en bevatten geen chemische kleur,geur en houdbaarheidsmiddel en.Cavom vind ik ook een goede"natuurlijke" brok voor een goede prijs,terwijl Acana en Arden Grange veel duurder zijn.

Merken die ik niet zou willen voeren zijn alle merken die chemische houdbaarheidsmiddel en bevatten.Aan de ene kant is dat misschien overbezorgdheid van mij,maar aan de andere kant,als er alternatieven zijn,waarom zou ik die chemische troep dan voeren?In oa Royal Canin zit BHA,en dat vind ik persoonlijk een goedje wat ik liever niet in voedsel terug zie.Ik ben bang voor de gevolgen op langere termijn. :sad:

Offline collie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • kosha
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2008, 17:55:13 »
hier kregen ze eerst bento hadden toen veel last van diareeeeeeeeeeeeeee en overal hopen  :drol: :drol:
nu krijgen ze Royal canin en hebben ze er geen last meer van.
nu zijn dedames de brokken wat moe,doe erdan gewoon een rauw eitje over en dan likken ze de kom leeg  :grijns:

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: januari 05, 2008, 18:32:45 »
In oa Royal Canin zit BHA,en dat vind ik persoonlijk een goedje wat ik liever niet in voedsel terug zie.Ik ben bang voor de gevolgen op langere termijn. :sad:

Waarom? Wat is dat juist?

Hier krijgt Bono ook Royal Canin. Vroeger de gewone, nu de light. Enorm tevreden over :thumbs:
Blinkende vacht, veel levenslust, goede conditie, weinig ontlasting en vaste ontlasting.

Af en toe wissel ik af met Hills (die krijgen we gratis) maar daar is hij toch minder goed mee. Zijn stoelgang is v

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: januari 06, 2008, 08:29:47 »
Waarom? Wat is dat juist?

Hier krijgt Bono ook Royal Canin. Vroeger de gewone, nu de light. Enorm tevreden over :thumbs:
Blinkende vacht, veel levenslust, goede conditie, weinig ontlasting en vaste ontlasting.

Af en toe wissel ik af met Hills (die krijgen we gratis) maar daar is hij toch minder goed mee. Zijn stoelgang is v

Offline bolleke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: januari 06, 2008, 14:12:07 »
What foods contain BHA and BHT?

BHA is generally used to keep fats from becoming rancid. It is also used as a yeast de-foaming agent. BHA is found in butter, meats, cereals, chewing gum, baked goods, snack foods, dehydrated potatoes, and beer. It is also found in animal feed, food packaging, cosmetics, rubber products, and petroleum products.

BHT also prevents oxidative rancidity of fats. It is used to preserve food odor, color, and flavor. Many packaging materials incorporate BHT. It is also added directly to shortening, cereals, and other foods containing fats and oils.

Dit is wat ik gevonden heb over BHA na een beetje zoeken. Maw, dit wordt ook gebruikt in ons eten. Dan heb ik dus mijn bedenkingen of het zo slecht voor de hond is. Als het ook in ons voedsel terug te vinden is ...
Tuurlijk, waarschijnlijk zal het zowel voor mens als hond op termijn misschien niet zo ontzettend goed zijn, maar wat is dat wel nog vandaag de dag.

En ja, ik heb ook dat artikel gelezen van de link hierboven, maar eerlijk gezegd schrikt het me niet af en lijkt het me lichtjes overdreven. Maar soit, dat is mijn persoonlijke mening. Zoals "Cavaliers..." zie, iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Die van mij, is dat er tegenwoordig toch bijna niets echt natuurlijks en goeds meer bestaat (zelfs niet de groenten uit je eigen tuin). Niet dat ik niet let op wat ik eet of koop, maar gewoon, je kan nergens meer van uitgaan dat het nog "natuurlijk" is. Misschien is dit gedacht wel cru en negatief maar dit is mijn gedacht

« Laatst bewerkt op: januari 06, 2008, 14:20:02 door bolleke »

Offline Gittje

• *
  • 351 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: januari 08, 2008, 12:43:38 »
...
iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Die van mij, is dat er tegenwoordig toch bijna niets echt natuurlijks en goeds meer bestaat (zelfs niet de groenten uit je eigen tuin). Niet dat ik niet let op wat ik eet of koop, maar gewoon, je kan nergens meer van uitgaan dat het nog "natuurlijk" is.

Inderdaad !  Wat betreft hondenvoeding probeer ik dan ook te vermijden dat eenzijdige voeding wordt gegeven.

's Morgens krijgen ze dus Farm Food met Duck pens enkelvoudig erdoor en 's avonds een premium ge
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2008, 12:45:25 door Gittje »

Offline Liesbetje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: januari 08, 2008, 16:37:10 »
Basil krijgt Friskies voor puppies en doet het daar heel goed op: geen kakaproblemen en ik krijg vaak complimentjes dat hij er zo goed uitziet en dat zijn vacht zo mooi glanst. Maar als het pak op is, ga ik overschakelen naar iets met minder kleurstoffen en chemische brol enzo, omdat ik hier heb gelezen dat Friskies niet goed is.
Ik weet nog niet goed naar wat ik ga switchen, waarschijnlijk Royal Canin voor kleine honden (niet die voor chihuahua's denk ik, nog niet zeker), maar ik weet het nog niet zo erg goed... ik zoek iets dat prijs/kwaliteit het beste is en da's niet zo eenvoudig.

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #19 Gepost op: januari 08, 2008, 17:01:42 »
Bailey staat op Eukanuba, omdat zijn vorige eigenaars dat gaven. Zij hadden al ge-experimenteerd met andere brokken en vonden dat hij het enkel op deze zo goed deed. Zijn vacht glanst mooi en 2 kakjes per dag (normaal gezien).

Wel staat Bailey enorm mager (41kg voor zo'n beer), terwijl hij de aanbevolen hoeveelheid krijgt  :doh:

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal