collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Allergie, welke brok?  (gelezen 10112 keer)

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Van de Hereheide Teckels
Re: Allergie, welke brok?
« Reactie #20 Gepost op: juli 15, 2008, 12:44:04 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Als jouw hond een vleesallergie heeft, lijkt vegetarisch voeren mij wel het meest aangewezen.

Hij is niet allergisch voor alle vlees en dus ga ik dat niet doen.
Iemand met een allergie voor ik zeg maar wat, schaaldieren, gaat ook niet strikt vegetarisch eten toch?

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 227 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: juli 15, 2008, 13:42:17 »
Veel succes dan bij het vinden van niet-vegetarische brokken zonder kip, lams- of rundsvlees, andere dan Pro Plan Zalm,

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: juli 15, 2008, 15:19:29 »
Veel succes dan bij het vinden van niet-vegetarische brokken zonder kip, lams- of rundsvlees, andere dan Pro Plan Zalm,
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2008, 17:41:56 door Timo jr »

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: juli 17, 2008, 17:23:25 »
Ach de oudste hond ter wereld heeft zijn hele leven vegatarisch gegeten,dus het is het proberen zeker waard.En vegetarische brokken versus andere brokken....in de meeste brokken zit net 4% "vlees"(zeg maar verhitte afvalresten want biefstuk zullen ze niet gebruiken :happywink: ),en of dat dan zo'n verschil zou maken?En soja...in veel "normale"brokken zit oa Bietenpulp en dat is net zo'n vulmiddel.Kortom zolang je een compleet droogvoeding kiest zou het mij om het even zijn of het vega is of normaal.Maar als ik dan toch een "goede" brok moet aanprijzen dan is dat:ARDEN GRANGE,deze brok is dierproefvrij,vrij van chemische rommel,vrij van granen en gluten en heeft een wat hoger "vlees"gehalte.Verder hoop ik dat je snel een goede voeding zal vinden die de allergie weg zal houden,lijkt me een moeilijk probleem.Ik heb zelf een hondje wat allergisch is voor "iets"wat in brokken zit,vraag me niet wat want ik kan er niet achter komen,maar ze kan wel tegen kvv.Dus vooruit dan eet ze maar kvv,en nu heeft ze nooit nergens last meer  van.Maar jat ze weer eens wat brokjes van de andere Cavaliers dan is het weer jeuken geblazen.En geloof me ik heb wel 5 merken brok geprobeerd en op allen was het jeuk,jeuk,en nog eens jeuk.Ik weet dus wel een beetje hoe vervelend het is.Sterkte!

Offline Flair

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: juli 17, 2008, 18:38:00 »
Als je hond vindt dat jij de beste bent, vraag dan geen tweede mening!

Offline liesbeth

• Global-Moderator
  • *
  • 859 HV-Punten
    • bordercollie forum
« Reactie #25 Gepost op: juli 17, 2008, 19:02:37 »
@ Vani
Jezus...weer zo typisch,
ik steek enorm veel tijd in mijn hond, heb mij zo goed en kwaad het kan geinformeerd over voeding. En ben ervan overtuigd dat barfen goed is, kvv weer iets minder aangezien Timo bv al geen Duck kan verdragen, carnibest is dan weer moeilijker te vinden hier. Timo weegt maar 9 kg en is dus niet interessant om 100kg ineens in te doen. En ja, na de Hills Z/D ben ik zelf aan het samenstellen geweest en voel mij daar niet goed bij, weet helemaal niet of hij genoeg binnen krijgt en wat hij dan weer wel kan verdragen...
Mijn prioriteit ligt bij het wandelen, spelen en trainen van mijn hond en niet bij het winkelen en gans het land afschuimen om rauw in te doen en in porties te zitten doen. Ieder het zijn, ik semmel ook niet tegen diegene die daar wel de tijd voor maken...
Vandaar de opmerking aangezien ik anders gegarandeerd de raad krijg om op vers over te gaan en dat wil ik dus niet...
(maar ik zal het dus in het achterhoofd houden, geen goeie-brok-advies op het forum --> hond inslapen...)

Als je rauw geeft moet je niet heel het land afschuimen voor vlees.
Als je carnibest wil bestellen, post je dat gewoon hier, er zijn vast en zeker nog mensen die carnibest willen bestellen. Zo kom je wel aan 100kilo. Jij bent gesteld en de anderen ook!
En sorry maar voor opteert een gezonde hond boven wandelen, spelen en trainen...

Offline Mopken

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #26 Gepost op: juli 17, 2008, 19:25:06 »

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: juli 17, 2008, 20:45:22 »
Als je rauw geeft moet je niet heel het land afschuimen voor vlees.
Als je carnibest wil bestellen, post je dat gewoon hier, er zijn vast en zeker nog mensen die carnibest willen bestellen. Zo kom je wel aan 100kilo. Jij bent gesteld en de anderen ook!
En sorry maar voor opteert een gezonde hond boven wandelen, spelen en trainen...

Inderdaad, een gezonde hond op brokken...

Citaat van: Almora op Juli 15, 2008, 13:12:17

Offline Perdita

• *
  • 752 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: juli 17, 2008, 21:00:39 »
hiet ook een groot voorstander van rauw ( :mrgreen: , sorry, kon het niet laten om te even te vermelden).

MAAR; moest je het kunnen bestellen, of halen, probeer dan Orijen eens. Of Acana  :wink:.
http://www.orijen.nl/ac/index.php

Offline erke

• *
  • 14 HV-Punten
    • http://www.akitas.be/e107_plugins/autogallery/autogallery.php?show=oudefotos%2Felkekaya.JPG
« Reactie #29 Gepost op: juli 17, 2008, 21:04:22 »
wij geven kronch van henne aan kaya die heeft ook zware allergie

te koop bij zoomart en een super product echt waar

Offline silas

• *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: juli 18, 2008, 11:31:18 »
Voor Silas heb ik ook zowat alles geprobeerd wat zo'n 10 jaar geleden in de handel was. Bij een DA heeft hij ooit brokken gekregen, op basis van ei (geen succes), konijn en zelfs eend. Uiteindelijk heb ik zoveel mogelijk geprobeerd de jeuk te minderen en hij is er stilaan overgegroeid. Af en toe nog een opstoot, maar het is te doen. Hij eet nu Nutro Choice lam, gemengd met Royal Canin light. Stilaan ga ik hem nu overzetten op ofwel Duck, ofwel Kronch (zalm).
De mogelijkheden zijn nog niet uitgeput, dus niet opgeven.

Offline silas

• *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: juli 18, 2008, 11:43:17 »
De eerste tip hier; HENNE  :wink:

Maar helaas, vandaag naar de Zoomart in Hasselt; Geen Henne meer en ze doen het niet meer in...  :roll:

Woon je ver van de Zoomart in Lommel? Ik wil er anders wel eens achter horen of ze het daar nog wel inkopen.

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: juli 18, 2008, 12:07:06 »

En ben ervan overtuigd dat barfen goed is, kvv weer iets minder aangezien Timo bv al geen Duck kan verdragen, carnibest is dan weer moeilijker te vinden hier. En ja, na de Hills Z/D ben ik zelf aan het samenstellen geweest en voel mij daar niet goed bij, weet helemaal niet of hij genoeg binnen krijgt en wat hij dan weer wel kan verdragen...
Mijn prioriteit ligt niet bij het winkelen en gans het land afschuimen om rauw in te doen en in porties te zitten doen.

Allereerst ben ik het helemaal met je eens als je meld dat je geen zin hebt om het hele land af te schuimen naar vlees en botten,ik ben ook zo iemand,ik ga voor gemak.En ik heb ooit een half jaar gebarft met mijn honden,maar ik werd er ook erg onzeker van en dacht ook steeds dat ze iets te kort kwamen.En idd allerlei adressen aflopen en bedelen voor koopjes,dat is niets voor mij.En je bent geen slechte eigenaar als je,je hond geen kvv/barf voert,absoluut niet!Het feit dat je hier om hulp vraagt,maakt dat ik je juist een hele goede baas vind,want je bent er mee bezig,verdiept je erin en vraagt hulp.En ik geloof ook niet dat brokken slecht zijn(tenminste niet alle merken!),en weet dat honden er heel gezond oud mee kunnen worden.Maar in geval van allergie word het veel lastiger met brokken,om nu net die ene brok er uit te vissen waar je hond geen jeuk van krijgt,en dat is verrekte lastig.Want misschien is je hond helemaal niet allergisch voor bijvoorbeeld kip in brok,maar is ie allergisch voor houdbaarheidsmiddel en en die zijn in vrijwel IEDERE brok aanwezig.Kortom het is zoeken naar een speld in een hooiberg.Je hondje kan geen Duck vedragen zei je,welke variant heb je geprobeerd?Je zou kunnen overwegen om je hondje op Duck Lam&Rijst te zetten,ik heb meerdere honden gekend die daar goede resultaten mee boekte.Helaas is Duck in Nederland moeilijk te verkrijgen,anders zou ik het zelf ook graag voeren.En kvv is niet lastiger dan brokken hoor,echt niet,tis en kwestie van plakje Duck ontdooien en in het voerbak kwakken,that's it. :happywink: Maar je moet het natuurlijk wel willen...zo niet...dan nogmaals wil ik je succes wensen met het vinden van de juiste brok! :huggg:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: juli 18, 2008, 12:50:52 »
Woon je ver van de Zoomart in Lommel? Ik wil er anders wel eens achter horen of ze het daar nog wel inkopen.

Is wel een stukje, maar je mag er altijd eens naar informeren als je wil...

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: juli 18, 2008, 13:00:48 »
Allereerst ben ik het helemaal met je eens als je meld dat je geen zin hebt om het hele land af te schuimen naar vlees en botten,ik ben ook zo iemand,ik ga voor gemak.En ik heb ooit een half jaar gebarft met mijn honden,maar ik werd er ook erg onzeker van en dacht ook steeds dat ze iets te kort kwamen.En idd allerlei adressen aflopen en bedelen voor koopjes,dat is niets voor mij.En je bent geen slechte eigenaar als je,je hond geen kvv/barf voert,absoluut niet!Het feit dat je hier om hulp vraagt,maakt dat ik je juist een hele goede baas vind,want je bent er mee bezig,verdiept je erin en vraagt hulp.En ik geloof ook niet dat brokken slecht zijn(tenminste niet alle merken!),en weet dat honden er heel gezond oud mee kunnen worden.Maar in geval van allergie word het veel lastiger met brokken,om nu net die ene brok er uit te vissen waar je hond geen jeuk van krijgt,en dat is verrekte lastig.Want misschien is je hond helemaal niet allergisch voor bijvoorbeeld kip in brok,maar is ie allergisch voor houdbaarheidsmiddel en en die zijn in vrijwel IEDERE brok aanwezig.Kortom het is zoeken naar een speld in een hooiberg.Je hondje kan geen Duck vedragen zei je,welke variant heb je geprobeerd?Je zou kunnen overwegen om je hondje op Duck Lam&Rijst te zetten,ik heb meerdere honden gekend die daar goede resultaten mee boekte.Helaas is Duck in Nederland moeilijk te verkrijgen,anders zou ik het zelf ook graag voeren.En kvv is niet lastiger dan brokken hoor,echt niet,tis en kwestie van plakje Duck ontdooien en in het voerbak kwakken,that's it. :happywink: Maar je moet het natuurlijk wel willen...zo niet...dan nogmaals wil ik je succes wensen met het vinden van de juiste brok! :huggg:
Lams is geen optie, daar ben ik vrij zeker van. In Nutro Choice zitten geen chemische bewaarmiddelen, rijst is geen probleem, dan kunnen het dus ook nog de granen zijn, maar daar heb ik dan bij andere merken weer minder last van gehad, waardoor ik wel zeker ben van het lams gedeelte. Van granen moet er dan volgens mij ook wel weer iets zijn waar hij niet tegen kan, maar daar wordt ik dus niet wijs uit... vlees is makkelijker te testen dan graan...
Wat de Duck betreft; ik had een heel assortiment, in het begin hoofdzakelijk de uitmuntend gegeven, ging goed en dan om de een of andere idiote reden de varianten ook gegeven, waardoor hij terug last kreeg en ik dus geen idee meer had van wat het nu kon zijn. Terug op uitmuntend alleen hielp niet...
Wat nu dus wel nog zou kunnen doen, is, na 8 weken alleen zijn huidige brok, terug proberen met een enkelvoudige versie om te kijken of hij reageert of niet, reageert hij niet, dan de complete versie met dat vlees proberen en weer zien wat het geeft... Het grote probleem is gewoon dat heel dat proces dus maanden en maanden in beslag neemt. Als hij reageert moet je terug een paar weken uitsluitend op die brok gaan om zeker te zijn dat er geen reactie meer is...
Heb hier wel ergens gelezen dat Chelsey bloed in Frankrijk heeft laten testen en daar zou wel een gedetailleerd overzicht uit kunnen komen... Ben heel erg benieuwd want dat zou het een pak makkelijker maken...

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #35 Gepost op: juli 18, 2008, 13:23:07 »
Het grote probleem is gewoon dat heel dat proces dus maanden en maanden in beslag neemt. Als hij reageert moet je terug een paar weken uitsluitend op die brok gaan om zeker te zijn dat er geen reactie meer is...

Ik zou een schriftje of worddocumentje bijhouden over wat wanneer gebeurde, welke reacties hij had, de samenstelling van het voer, de hoeveelheid, etc.
Als je ooit naar de DA gaat die er HEEL veel vanaf weet, of testen laat doen, dan heb je meteen een h

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: juli 18, 2008, 13:28:09 »
Ik zou een schriftje of worddocumentje bijhouden over wat wanneer gebeurde, welke reacties hij had, de samenstelling van het voer, de hoeveelheid, etc.
Als je ooit naar de DA gaat die er HEEL veel vanaf weet, of testen laat doen, dan heb je meteen een h

Offline Babs

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: juli 22, 2008, 10:16:41 »
Wij gaven ons Zina ook gedurende lange tijd Hill's Z/D, totdat onze DA zei dat er iets gelijksaardigs bestond maar goedkoper: TROVET Omega H D (http://www.trovet.nl/detail.php?id=42).

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #38 Gepost op: juli 22, 2008, 11:22:52 »
Hmm ik zou denken aan een granenallergie, als hij Duck niet kan verdragen.
Ik zou toch eens informeren voor Carnibest, eventueel samen bestellen en delen.

Offline dirk

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Woodstone's Precious
« Reactie #39 Gepost op: juli 22, 2008, 11:43:00 »
Bandit heeft een voeding met GEIT en ook eentje met WILD.  Wat we al gezien/gehoord hebben is dat honden die "allergisch zijn aan hun voeding", na een tijdje op een "dieet" van GEIT (en/of WILD) te staan, uiteindelijk weer kunnen overschakelen op lam/rund/kip.

In Belgi

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal