collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Allergie, welke brok?  (gelezen 10118 keer)

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Van de Hereheide Teckels
Allergie, welke brok?
« Gepost op: juli 14, 2008, 08:52:49 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Timo heeft terug last van zijn voedselallergie  :cry:
Hij heeft het als pup gehad, kreeg eukanuba pupbrok, overgeschakeld op Nutro Choice en Duck. Toch op Hills Z/D moeten gaan en daarna stilaan terug opgebouwd. Ik weet zeker dat hij geen rund, kip of lams kan verdragen. Vind het jammer want Nutro Choice vond ik wel een goeie brok...
Intussen staat hij op Proplan Zalm en dat leek goed te gaan... Nu ben ik dus naar de da geweest en hij had echt wel veel meer 'plekjes' dan ik dacht. Was echt zielig, ik dacht dat zijn anaalklieren verstopt zaten, maar hij had dus heel zijn staartaanzet gewoon opengebeten van de jeuk... Hij heeft een spuitje gehad tegen de ontsteking van de wondjes en ik heb een cortisonenspray gehad om hem te sprayen als hij echt jeuk heeft. Intussen mag hij dus niks anders meer eten dan zijn brok. De da dacht dat het met de Proplan Zalm wel zou lukken, MAAR ik zag hem gisteren met zijn snuitje over het tapijt wrijven nadat hij gegeten had... Volgens mij dus ook niet goed...

Iemand enig idee van een goeie brok, zonder chemische bewaarmiddelen? (dus enkel vitamines als bewaarmiddel) En andere vleessoorten dan kip, lam of runds

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
  • There's no need to fear, Underdog is here!
Re: Allergie, welke brok?
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2008, 09:02:40 »
Henne  :wink:

en nee, ik wil niet gaan barfen of kvv-en (geen zin en geen tijd)

:weetniet:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2008, 09:23:12 »
Henne  :wink:

:weetniet:

Ziet er niet slecht uit... Ik zou dan voor de Active Premium gaan, maar ik zie niet van waar de eiwitten afkomstig zijn... (zalm wordt wel vermeld, maar verder geen ingredi

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2008, 09:37:53 »
Citaat
en nee, ik wil niet gaan barfen of kvv-en (geen zin en geen tijd)

als er niets anders overschiet dan moede de hond wegdoen of laten inslapen als je die moeite nie wilt doen  :wink:

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
  • There's no need to fear, Underdog is here!
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2008, 09:50:56 »
Ziet er niet slecht uit... Ik zou dan voor de Active Premium gaan, maar ik zie niet van waar de eiwitten afkomstig zijn... (zalm wordt wel vermeld, maar verder geen ingredi

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2008, 09:57:03 »
@ Vani
Jezus...weer zo typisch,
ik steek enorm veel tijd in mijn hond, heb mij zo goed en kwaad het kan geinformeerd over voeding. En ben ervan overtuigd dat barfen goed is, kvv weer iets minder aangezien Timo bv al geen Duck kan verdragen, carnibest is dan weer moeilijker te vinden hier. Timo weegt maar 9 kg en is dus niet interessant om 100kg ineens in te doen. En ja, na de Hills Z/D ben ik zelf aan het samenstellen geweest en voel mij daar niet goed bij, weet helemaal niet of hij genoeg binnen krijgt en wat hij dan weer wel kan verdragen...
Mijn prioriteit ligt bij het wandelen, spelen en trainen van mijn hond en niet bij het winkelen en gans het land afschuimen om rauw in te doen en in porties te zitten doen. Ieder het zijn, ik semmel ook niet tegen diegene die daar wel de tijd voor maken...
Vandaar de opmerking aangezien ik anders gegarandeerd de raad krijg om op vers over te gaan en dat wil ik dus niet...
(maar ik zal het dus in het achterhoofd houden, geen goeie-brok-advies op het forum --> hond inslapen...)

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2008, 09:59:07 »

Waar de eiwitten vandaan komen weet ik ook niet (mss. es mailen) maar dit zijn de ingredi

Offline dogfreakje

• *
  • 0 HV-Punten
    • Valéas de hulphond
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2008, 10:28:39 »
Waarom geef je niet terug Hills Z/D als hij daar zo goed mee was?
Eiko eet nu al jaren Hills van de dierenarts, hypo-allergeen. Het is niet goedkoop, maar ik heb het ervoor over... Zijn er andere nadelen?
Wat stelt je DA voor?
Heeft hij enkel die voedsel-allergie? Er bestaan zeker testen voor om te kijken aan wat hij allergisch is...

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2008, 10:31:27 »
Eiko eet nu al jaren Hills van de dierenarts, hypo-allergeen. Het is niet goedkoop, maar ik heb het ervoor over... Zijn er andere nadelen?
Wat stelt je DA voor?
Heeft hij enkel die voedsel-allergie? Er bestaan zeker testen voor om te kijken aan wat hij allergisch is...

een zak z/d koste tegen de 70

Offline binno

• hondenvriend pro
  • *
  • 732 HV-Punten
    • Wood Fen Moos
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2008, 10:46:07 »
Dat je niet wil BARFen omdat je dat teveel moeite vindt, daar kan ik nog inkomen ja.
Maar KVV kost echt niet veel tijd of moeite hoor, pakje open, laten ontdooien en in bak gooien, nauwelijks meer moeite dan brok geven.
(verkooppunten staan op www.carnibest.nl, weet niet of er eentje in de buurt is, ze leveren ook aan huis maar dan moet je wel een groot aantal kilo's ineens kopen)
Maar soit, als dat geen alternatief voor je is dan zou ik ook voor Henne kiezen.

Jeuk aan de staartaanzet kan trouwens ook bvb door vlooien komen,

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2008, 10:47:54 »
Je kunt ook een persoon zoeken die een bestelling plaatst en een deel bijbesteld voor jezelf zodat je die dan kan gaan ophalen :wink:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2008, 10:54:26 »
Wat stelt je DA voor?

De DA stelde voor om het op de proplan Zalm te houden.
Hills Z/D is niet bedoeld om te blijven geven als het niet nodig is, het is de bedoeling dat je dit 8 weken geeft en niks anders om daarna nieuwe eiwitten te geven om uit te pluizen waarvoor hij allergisch is. Als het geen voedselallergie is, kunnen ze 'testen' waarvoor hij dan wel allergisch is... Voor ze gaan testen moet de voedsel allergie uitgesloten worden aangezien dat niet zo simpel is om te testen met krasjes...

Vorige keer na 8 weken Z/D bleef er van Timo niks over, staat altijd al heel mager en toen dus veel te mager, ik kan het dus zowiezo niet uitsluitend geven zonder iets bij te voeren...

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: juli 14, 2008, 10:59:19 »
De allergietest werd bij die van ons uitgevoert door bloed af te nemen. en werd getest nog voor de hond z/d kreeg. De labokosten waren wel gepeperd  :doh:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: juli 14, 2008, 10:59:34 »
Dat je niet wil BARFen omdat je dat teveel moeite vindt, daar kan ik nog inkomen ja.
Maar KVV kost echt niet veel tijd of moeite hoor, pakje open, laten ontdooien en in bak gooien, nauwelijks meer moeite dan brok geven.
(verkooppunten staan op www.carnibest.nl, weet niet of er eentje in de buurt is, ze leveren ook aan huis maar dan moet je wel een groot aantal kilo's ineens kopen)
Maar soit, als dat geen alternatief voor je is dan zou ik ook voor Henne kiezen.

Jeuk aan de staartaanzet kan trouwens ook bvb door vlooien komen,

Offline Vke

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: juli 14, 2008, 11:00:43 »
Heb ook niet gezegd dat KVV teveel werk was, had het super gevonden als Timo aan de Duck kon blijven...
maar hij kon het niet verdragen En Carnibest is minder vlot te verkrijgen En hij weegt dus maar 9 kg en eet niet veel... Ik wou gewoon ff checken of er iemand een goeie brok wist die vlot te verkrijgen is, lijkt me gewoon nogal handig om weten.

Dat tapijtwrijven dat vraag ik mij dus wel af... Je wordt er paranoia van van zo'n allergie, bij alles wat hij doet vraag ik mij af of het iets te maken kan hebben met de allergie... Bij de Hills z/d deed hij het niet...

ik mocht bij de hills paardevlees bijvoegen.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: juli 14, 2008, 11:06:17 »
De allergietest werd bij die van ons uitgevoert door bloed af te nemen. en werd getest nog voor de hond z/d kreeg. De labokosten waren wel gepeperd  :doh:

waarom eerst bloed en dan Z/D?

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: juli 14, 2008, 11:07:18 »
Na de Z/D kreeg Timo dus ook paardenvlees en heel lang afgekookte rijst, maar paard is dus nu ook geen vreemd eiwit meer voor hem...

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 227 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: juli 14, 2008, 11:07:31 »
Yarrah:
http://www.yarrah.com/home.php?mid=1&lang=nederlands

Ik bestel via Bioplanet van Colruyt.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: juli 15, 2008, 10:27:45 »
Yarrah:
http://www.yarrah.com/home.php?mid=1&lang=nederlands

Ik bestel via Bioplanet van Colruyt.

Bedankt voor het meezoeken, maar zie ik niet zitten. Ik zou dan de vegetarische versie moeten nemen aangezien in de rest kip zit. Hond vegetarisch voeren vind ik dan weer bizar... Veel soja ook en dat is gewoon opvulmiddel en heeft zo goed als geen energetische waarde...

Is wel dierproefvrij!  :thumbsup:

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 227 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: juli 15, 2008, 11:25:18 »
Ik zou dan de vegetarische versie moeten nemen aangezien in de rest kip zit. Hond vegetarisch voeren vind ik dan weer bizar...

Als jouw hond een vleesallergie heeft, lijkt vegetarisch voeren mij wel het meest aangewezen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal