collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: 100gram per dag??  (gelezen 12213 keer)

Offline witte duivels

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
Re: 100gram per dag??
« Reactie #80 Gepost op: december 01, 2011, 10:45:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Iedereen heeft hier zo zijn eigen mening.
Mijn vorige hond at jaren lang diner voeding waar je warm water moet bijdoen. Hier zaten super veel granen in.
Ze stieft aan een agressieve kanker op haar 12 jaar. Maar stond ook goed op die voeding tot ze ziek werd.
Ga maar is lezen op google over graan in brokken en kanker bij honden ...
Dan zul je snappen waarom er mensen zijn die de graan opname van hun honden echt willen beperken.
Maar zoals ik al zei ieder zijn mening  :wink:

Is het werkelijk bewezen dat de kanker door de granen kwam?
12 jaar en kanker vind ik echt niets raar aan... :weetniet:

Ik denk idd zoals Maart, hier 10 honden, eten allemaal een redelijk goedkope brok, met granen, geen enkel heeft last.
Straffer nog, heb een herplaatser die blijkbaar bij de vorige eigenaar allergisch was aan van alles en nog wat, ze kreeg speciaal/dure voeding, hier van dag 1 op onze voer, deze jaar bloed laten testen, en niets meer, nada!
Ik ben me wel van bewust, dta ik geen topbrok geeft, maar alle honden doen het er goed op, hun stoelgang is echt "mooi" en beperkt in hoeveelheid.
Volgens mij bestaan er zelf geen slechte brokken, gewoon basis/goed en betere!

Ik geloof zeker niet in de nieuwe trend van vleesbrokken, en zoveel percentages...en hele dure prijzen!

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: december 01, 2011, 12:17:09 »
Veel brokken die jij "vleesbrokken" noemt, zijn goedkoper als de bekende merken in de winkels.

Dat van het kanker, ik heb ook nog niet gehoord dat het uit de granen zou komen, wie weet... maar wat ik wel weet is dat er een bepaald merk X is dat wel kankerverwekkende stoffen in zijn eten doet en hier ook voor uitkomt. De commentaar is dan ook van "ja, maar dat komt toch pas na 10 jaar tot uiting" Ik vind dat niet normaal, maar blijkbaar (aan bovenstaande reactie te lezen) vinden sommige mensen het maar normaal dat een oudere hond kanker heeft... .

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #82 Gepost op: december 01, 2011, 17:21:48 »

Ik geloof zeker niet in de nieuwe trend van vleesbrokken, en zoveel percentages...en hele dure prijzen!

Komt wat overwaaien uit de VS, Canada, AustraliŽ... ik ben alles behalve een Anglofiel MAAR wat dierenvoeding betreft, lopen die JAREN voor op ons... (en nog op wel wat meer vlakken wat dierenwelzijn betreft...)

En voor de zoveelste keer... Die HELE dure prijzen betaal je dan voor bekende merken die massa's reclame maken, RC is pakken duurder dan Taste of the Wild bv...
Veel mensen WILLEN het ook gewoon niet horen  :weetniet:
Mij niet gelaten hoor, maar die moeten mij ook niet het gevoel willen aansmeren dat ik (zie het goede baasjes topic van EW) mezelf een beter baasje voel en neerkijk op anderen en blablabla...

Kanker zal ook niet zozeer uit granen komen btw, eerder uit de chemische toevoegingen... En idd, die zijn poepsimpel te vinden op de verpakking. Sommigen daarvan mogen NIET in menseneten gebruikt worden, dat krijgen mijn honden dus NOOIT. Mijn keuze  :weetniet:

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #83 Gepost op: december 01, 2011, 18:31:36 »
Komt wat overwaaien uit de VS, Canada, AustraliŽ... ik ben alles behalve een Anglofiel MAAR wat dierenvoeding betreft, lopen die JAREN voor op ons... (en nog op wel wat meer vlakken wat dierenwelzijn betreft...)

En voor de zoveelste keer... Die HELE dure prijzen betaal je dan voor bekende merken die massa's reclame maken, RC is pakken duurder dan Taste of the Wild bv...
Veel mensen WILLEN het ook gewoon niet horen  :weetniet:
Mij niet gelaten hoor, maar die moeten mij ook niet het gevoel willen aansmeren dat ik (zie het goede baasjes topic van EW) mezelf een beter baasje voel en neerkijk op anderen en blablabla...

Kanker zal ook niet zozeer uit granen komen btw, eerder uit de chemische toevoegingen... En idd, die zijn poepsimpel te vinden op de verpakking. Sommigen daarvan mogen NIET in menseneten gebruikt worden, dat krijgen mijn honden dus NOOIT. Mijn keuze  :weetniet:

Ik wou je zeker niet kwaad maken hoor!
Ik zei gewoon dat het volgens mij, overdreven was...
In mijn ogen, is elke hondenvoer vertrokken vanuit de basisbehoefte van een hond, en je kunt er dan betere in vinden!
Ik ben tevreden met een basisbrok voor mijn honden.

Nou over die chemische toevoegingen, ben ik ongeveer van hetzelfde mening, het is geweten wat er in zit, het is zeer zeker gecontroleerd, dus ik vermoed toch dat het niet meteen dodelijk is?

Ik zal nooit mensen classeren in goede of slechte bazen, ik ben zelf zeker dat vele mij niet bij de goede zullen zetten  :lol:

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: december 01, 2011, 18:41:21 »
Ik wou je zeker niet kwaad maken hoor!
Ik zei gewoon dat het volgens mij, overdreven was...
In mijn ogen, is elke hondenvoer vertrokken vanuit de basisbehoefte van een hond, en je kunt er dan betere in vinden!
Ik ben tevreden met een basisbrok voor mijn honden.

Nou over die chemische toevoegingen, ben ik ongeveer van hetzelfde mening, het is geweten wat er in zit, het is zeer zeker gecontroleerd, dus ik vermoed toch dat het niet meteen dodelijk is?

Ik zal nooit mensen classeren in goede of slechte bazen, ik ben zelf zeker dat vele mij niet bij de goede zullen zetten  :lol:

Ik word al laaaaaaang niet meer boos over dat voergedoe...

Sommige chemische toevoegingen zijn kankerverwekkend, vandaar dat ze niet in menseneten gebruikt mogen worden. Voor honden steekt het zo nauw niet... Ik heb de mijne toch graag zo lang mogelijk bij me...

een linkje waar wat terug te vinden is over etoxyquine, BHA, BHT of 'door de EU toegestane antioxidanten'
http://www.natulistic.nl/voeding.html

Offline GoldenLady

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: december 01, 2011, 19:47:55 »
Ik heb geen angst voor chemische toevoegingen.Ik denk dat ikzelf per dag meer binnen krijg dan mijn hond die Royal Canin eet met BHa erin.Ik denk dat brokmerken die beweren niks te gebruiken liegen.Het lijkt me onmogelijk om zonder iets of enkel een beetje vit.E de brokken meer dan een jaar goed te houden.Ik geloof dus niet dat er echt brokken zijn die helemaal schoon zijn.Mij lijkt het een verkooppraatje.Maar er werd door iemand gezegd dat sommige mensen(ik ook denk ik ermee bedoeld)het niet willen horen over de nieuwe brokken.Maar ik ben tervreden met wat ik voer waarom zou ik dan iets anders gaan voeren?Nu is er een nieuw beter merk,volgende maand verzinnen ze wel weer een ander merk wat nÚg beter moet zijn.Ik weet niet hoor. Ik hou het maar bij het vertrouwde waar mijn hond al jaren goed mee is.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: december 01, 2011, 20:57:39 »
Ik heb geen angst voor chemische toevoegingen.Ik denk dat ikzelf per dag meer binnen krijg dan mijn hond die Royal Canin eet met BHa erin.Ik denk dat brokmerken die beweren niks te gebruiken liegen.Het lijkt me onmogelijk om zonder iets of enkel een beetje vit.E de brokken meer dan een jaar goed te houden.Ik geloof dus niet dat er echt brokken zijn die helemaal schoon zijn.Mij lijkt het een verkooppraatje.Maar er werd door iemand gezegd dat sommige mensen(ik ook denk ik ermee bedoeld)het niet willen horen over de nieuwe brokken.Maar ik ben tervreden met wat ik voer waarom zou ik dan iets anders gaan voeren?Nu is er een nieuw beter merk,volgende maand verzinnen ze wel weer een ander merk wat nÚg beter moet zijn.Ik weet niet hoor. Ik hou het maar bij het vertrouwde waar mijn hond al jaren goed mee is.

Ik had het helemaal niet over jou, ik refereerde naar die talloze topics waar mensen er bij voorbaat van uit gaan dat een goeie brok van een bekend merk moet zijn en mega duur is... En dat is dus niet zo.
Het zijn ook geen 'nieuwe' brokken, ze zijn er al langer, alleen niet in Europa. Voor mijn part voert iedereen wat die wil, ik wil ook niemand op een ander voer krijgen. 't Is gewoon een feit dat veel mensen (gelukkig) niet hoeven stil te staan bij wat ze hun hond voeren omdat alles er zonder problemen binnen gaat. Hier liep er dus eentje rond bij wie dat niet het geval was... En ik ben van mening dat al degenen die daarna gekomen zijn daar hier alleen maar baat bij gehad hebben, maar nogmaals, iedereen doet daarmee wat die wil.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal