collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: 100gram per dag??  (gelezen 12232 keer)

Offline Loetje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 393 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: 100gram per dag??
« Reactie #60 Gepost op: november 26, 2011, 17:45:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Misschien helpt dit je in je keuze ?
http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken

Offline Loekie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #61 Gepost op: november 26, 2011, 17:46:58 »
heb een pb gedaan met een goedkoper adres en goede voeding!

Offline musher1

• *
  • 153 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: november 26, 2011, 18:43:03 »
Ik ken zooplus zeer goed, ik heb 6 katten dus het zou erg zijn als ik zooplus niet kende.
Ik heb daar al gaan kijken voor een 'goede' hondenbrok maar daar staan zoon 150 soorten op.
Ik dacht aan Royal Canin maar die alleen hebben al door de 20 soorten...

als je nu alleen naar de puppybrokken kijkt , vallen er al heel veel soorten af ,
als je dan ook nog naar de grootte van jouw ras kijkt , vallen er weer heel veel soorten af ,

en zo blijft er dan uiteindelijk per merk maar 1 soort puppybrok over voor jouw type hond en dat maakt de keuze al veel makkelijker  ;)
en zoals ik al eerder schreef , je bent niets met voer van 25euro per zak als je daar een 500gr moet van geven , dan neem je beter een zak van 50euro per zak waar je maar 200gr moet van geven   ;) want dan ben je uiteindelijk goedkoper uit, en wsl nog veel beter ook   ;)

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #63 Gepost op: november 26, 2011, 19:21:24 »
royal canine is toch al een 'dure' brok, als je die prijs wil geven dan kan je (in mijn ogen) beter taste of the wild geven (die verkopen ze ook op zooplus en is goedkoper dan de royal canins die ik net zag). Dit is een brok zonder granen, ideaal voor gevoelige honden.

Offline Zoah

• *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: november 26, 2011, 22:59:12 »
Ik heb 3 verschillende brokken gegeven van dure bekende merken. Op alle 3 stond men hond slecht.
Nu eet hij verse voeding. Je bent van wetteren heb ik gezien... dan moet je maar 1 adres kennen volgens mij http://www.debullhoeve.be/
Hier koop ik men verse voeding maar er zijn ook brokken te koop. Niet de brokken die je zult vinden bij tom en co.

Verder is voeren van een hond kijken naar je hond en zien op wat hij goed staat. Ik denk er niet aan om men hond supermarktbrokken te voeren maar ik ken wel honden die ze krijgen. En ik moet zeggen dat 1 van deze honden er echt goed uit ziet.

Helemaal mee eens  :thumbs:

You can not save all the dogs in the world, but you can save the world of one dog.

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: november 26, 2011, 23:03:58 »
Ik ken zooplus zeer goed, ik heb 6 katten dus het zou erg zijn als ik zooplus niet kende.
Ik heb daar al gaan kijken voor een 'goede' hondenbrok maar daar staan zoon 150 soorten op.
Ik dacht aan Royal Canin maar die alleen hebben al door de 20 soorten...

Als het vanuit het gamma van zooplus mag komen zou ik taste of the wild nemen. Zal je niet duurder uitkomen dan de RC.
Verder blijf ik bij mijn eerste advies.  :wink:

Offline Metalisforevr

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Where words fail, music speaks!
« Reactie #66 Gepost op: november 28, 2011, 19:08:32 »

dat verklaard veel  :rofl: :rofl: 

Metalisforever: schiet mij nu niet neer maar mijn roots liggen ook in Wetteren  :)

En idd, passeer eens bij Luc (Topdog, aan de Gamma), hij zal je heel goed advies kunnen geven omtrent voeding.
Dat moet daarom niet superduur zijn, hij verkoopt ook goede, betaalbare brok heb ik me laten vertellen  :wink:
Mijn 'roots' liggen niet in Wetteren hoor THANK GOD!  :roll:
Was al naar de Gamma geweest maar niet verder en had dus nog nooit van Topdog gehoord.
Maar ik ga er zeker eens naar toe gaan als ik kan.

Offline Romitje

• warme hondenvriend
  • *
  • 213 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: november 28, 2011, 19:35:27 »
Ik heb 8 jaar Proplan gegeven aan mijn borders, supertevreden van.
Maar het laatste bordertje werd er te dik van, dus overgeschakeld naar farmfood.

Mijn flatcoat staat nog steeds op farmfood, nooit puppybrokken gegeven.
De border staat omwille van medische redenene op dieetvoeding.

De flatcoat is trager gegroeid dan de andere pups van de nest, MAAR zonder groeipijnen en mooi slank.

Ik geloof totaal niet in 'geef je hond maar zoveel eten als hij wil, hij eet zich niet dood'. Veel honden kennnen geen grenzen en eten zich ziek of veel te dik.
Als ik hier eten zet de hele dag, heb ik moddervette honden.
Niets zo ongezond als een dikke hond!!! (en het rijmt  :dance: )

Offline boke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 15 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: november 29, 2011, 17:13:44 »
Ik ben ook overgestapt naar Pro Plan.....met veel succes !! en vooral de zalm !!!
Bestel gewoon via internet bij Zooplus.nl ....10 euro goedkoper dan hier in de winkels en het wordt gratis aan je deur afgeleverd !!!!

Offline GoldenLady

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
« Reactie #69 Gepost op: november 30, 2011, 16:16:15 »
Tis niet zo dat de duurste brokken ook de beste zijn.Maar voor een pup in de groei zou ik echt een goede brok aanraden.IK zelf voer Royal Canin maar er zijn nog genoeg andere goede merken.Ik zou kijken voor een Premium brok en dat kan zijn Hill's,Bento Kronen,Eukanuba,Royal Canin,Proplan,en zo zijn er nog veel meer.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #70 Gepost op: november 30, 2011, 16:22:58 »
Tis niet zo dat de duurste brokken ook de beste zijn.Maar voor een pup in de groei zou ik echt een goede brok aanraden.IK zelf voer Royal Canin maar er zijn nog genoeg andere goede merken.Ik zou kijken voor een Premium brok en dat kan zijn Hill's,Bento Kronen,Eukanuba,Royal Canin,Proplan,en zo zijn er nog veel meer.

Daar zitten aardig wat granen in... Dan zijn er hier al wel betere merken genoemd, zelfde prijsklasse, maar minder budget naar reclame en dus minder bekend...

Online witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #71 Gepost op: november 30, 2011, 16:37:31 »
Daar zitten aardig wat granen in... Dan zijn er hier al wel betere merken genoemd, zelfde prijsklasse, maar minder budget naar reclame en dus minder bekend...

Nu wil ik zeker geen ruzie of slechte discussies uitlokken!
En misschien valt het off topic, en moet het gesplit worden.

maar...waarom altijd tegen de granen? waarom steeds zeggen dat vlees als eerst moet en zoveel mogelijk %, van waar komt dat?

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: november 30, 2011, 17:06:33 »
Dat komt omdat onderzoek heeft uitgewezen dat:

1. Granen niet verteerd worden door honden, dus hoe meer graan = hoe meer ontlasting, en dan betaal je dus eigenlijk gewoon voor meer ontlasting.

2. Veel honden reageren gevoelig op granen als tarwe, met diarre, huiduitslag, ... als gevolg.

Dit wil dus niet zeggen dat graan echt kwaad kan voor de meeste honden, maar sommige honden die last hebben van hun stoelgang kunnen beter zijn met een graanvrij dieet. Verder is graan gewoon een goedkoop vulmiddel. Het kan dus geen kwaad voor de hond, maar je betaald vaak wel veel geld, voor iets dat geen nut heeft. Daarom worden er altijd merken aangeraden met een hoger vleespercentage, omdat je hier tenminste betaald voor voedingswaarde en niet voor ontlasting. Dit wil dan weer helemaal niet zeggen dat een hond nooit slecht kan reageren op dergelijke voedingen met hoog percentage vlees, maar het is toch aanzienlijk minder.

Offline GoldenLady

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
« Reactie #73 Gepost op: november 30, 2011, 17:34:21 »
Maar minder bekend betekend dan ook dat er minder mensen ervaring mee hebben.Een merk als Eukanuba bestaat echt al zo ontzettend lang daarvan zijn gewoon meer resultaten bekend.En ik heb ook niks tegen granen mijn hond verdraagt ze prima en doet het er goed op.

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: november 30, 2011, 17:40:28 »
Minder bekend hier in Belgi wil niet zeggen dat ze minder lang bestaan hoor en ook niet dat er minder onderzoek naar gedaan is. In andere landen zijn sommige van deze merken al jaren en jaren bekend.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #75 Gepost op: november 30, 2011, 18:32:22 »
Dat is hier al zo vaak aan bod gekomen... Honden zijn vleeseters of in het beste geval 'opportunistische carnivoren', hoofdzakelijk vlees, bij gebrek aan beters, wat anders...

Der bestaan zoveel informatiebronnen over voeding van honden.
Ik ben ervan overtuigd dat rauw voeren het beste is, maar ik vind het een gigantisch gedoe om bv orgaan in portie's van 20 gram te verdelen, liggen wikken en wegen wat nu weer te geven, op tijd genoeg uit de vriezer halen enz... Hier krijgen ze dus deeltijds vers, deeltijds brok. Voor die brok wil ik dan iets wat zo dicht mogelijk aanleunt bij vers (in zover dat mogelijk is) en bijgevolg moet vis of vlees het nummer 1 ingredint zijn. Granen heeft een hond niet nodig en zeker niet als hoofdbestanddeel van zijn voer.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je hond simpelweg alles verdraagt, dat je je er geen of minder vragen bij stelt. Mijn eerste had hier op Eukanuba een voedselallergie waardoor ik me derin ben gaan verdiepen.
Die kan dus nog steeds brokken eten btw, maar dus geen granenbrokken of brokken met chemische troep erin... Hier op het forum alleen al zijn er aardig wat honden die geen granenbrokken verdragen. Der moet toch wat van aan zijn dat er betere alternatieven zijn...

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: november 30, 2011, 19:14:31 »

1. Granen niet verteerd worden door honden, dus hoe meer graan = hoe meer ontlasting, en dan betaal je dus eigenlijk gewoon voor meer ontlasting.

2. Veel honden reageren gevoelig op granen als tarwe, met diarre, huiduitslag, ... als gevolg.

Dit wil dus niet zeggen dat graan echt kwaad kan voor de meeste honden, maar sommige honden die last hebben van hun stoelgang kunnen beter zijn met een graanvrij dieet. Verder is graan gewoon een goedkoop vulmiddel. Het kan dus geen kwaad voor de hond, maar je betaald vaak wel veel geld, voor iets dat geen nut heeft. Daarom worden er altijd merken aangeraden met een hoger vleespercentage, omdat je hier tenminste betaald voor voedingswaarde en niet voor ontlasting. Dit wil dan weer helemaal niet zeggen dat een hond nooit slecht kan reageren op dergelijke voedingen met hoog percentage vlees, maar het is toch aanzienlijk minder.

Hier heeft de granenbrokken hond nochtans het minst van al ontlasting  :wink:

en 2: ik heb er mijn persoonlijke ervaring nog nooit n last weten van hebben. Nochtans ken ik toch behoorlijk wat honden, die daarnaast serieus wat doen aan activiteit.

zelf een puntje 3: als ik een brok zie, zie ik een brok. gn vlees. ik geloof niet zo in een brok waarin cht vlees zit. Als ik vlees wil zien, dan pak ik effectief een stuk vlees. Dan pas ga ik geloven dat het vlees is.

ik heb een beetje een 'Magritte-gevoel' bij al dat 'dat is een vleesbrok en geen graanbrok' gedoe.  Omdat er stt dat het uit vlees bestaat, mkt het er nog geen vlees van...  :wink:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: november 30, 2011, 19:33:50 »

hierbij aansluitend: http://www.praktijkvanas.nl/artikel/Ontgiftingsdieet.htm vooral het stukje over lectine  :wink: (er bestaat ook nog zoiets als saponines in graan, die de darmslijmvliezen aantasten)
« Laatst bewerkt op: november 30, 2011, 19:38:23 door wendy hostyn »
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #78 Gepost op: november 30, 2011, 22:47:45 »
Maar minder bekend betekend dan ook dat er minder mensen ervaring mee hebben.Een merk als Eukanuba bestaat echt al zo ontzettend lang daarvan zijn gewoon meer resultaten bekend.En ik heb ook niks tegen granen mijn hond verdraagt ze prima en doet het er goed op.

Iedereen heeft hier zo zijn eigen mening.
Mijn vorige hond at jaren lang diner voeding waar je warm water moet bijdoen. Hier zaten super veel granen in.
Ze stieft aan een agressieve kanker op haar 12 jaar. Maar stond ook goed op die voeding tot ze ziek werd.
Ga maar is lezen op google over graan in brokken en kanker bij honden ...
Dan zul je snappen waarom er mensen zijn die de graan opname van hun honden echt willen beperken.
Maar zoals ik al zei ieder zijn mening  :wink:

Offline GoldenLady

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
« Reactie #79 Gepost op: december 01, 2011, 07:14:14 »
Iedereen heeft hier zo zijn eigen mening.
Mijn vorige hond at jaren lang diner voeding waar je warm water moet bijdoen. Hier zaten super veel granen in.
Ze stieft aan een agressieve kanker op haar 12 jaar. Maar stond ook goed op die voeding tot ze ziek werd.
Ga maar is lezen op google over graan in brokken en kanker bij honden ...
Dan zul je snappen waarom er mensen zijn die de graan opname van hun honden echt willen beperken.
Maar zoals ik al zei ieder zijn mening  :wink:
Ik vind het heel erg voor je dat je hond kanker heeft gekregen dat is de schrik van iedere hondenvriend.Maar ik lees heel veel op Barfplaats en de laatste jaren zijn daar ook meerdere honden voorbij gekomen die al jaren en echt jaren enkel en alleen vlees aten en zij kregen botkanker.Komt dit dan door het vlees?Ik denk dat het net zo is als bij mensen dat het gewoon vette pech is als je kanker krijgt.Je probeerd zo gezond mogelijk te leven maar toch kun je kanker krijgen.En op Google is ook genoeg informatie te vinden waarin beweerd word dat juist vlees kanker veroorzaakt.Wie heeft er dan gelijk?voor alles zijn voor en tegenstanders.Tis maar net waar je zelf goede ervaringen mee hebt.Mijn hond en mijn vroegeren honden hadden geen last van granen en hebben ook geen kanker gekregen.Mijn hond poept maar 2x per dag een normale hoeveelheid.De vroegere honden zijn overleden aan ouderdom en eentje aan nieren die ermee ophielden.Maar ze was dan ook al bijna 15 jaar oud.Voor nu schipper ik een beetje ik voer als hoofdzaak brokken maar geef ook 1x per week een vleesdag.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal