collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: 100gram per dag??  (gelezen 12227 keer)

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: 100gram per dag??
« Reactie #40 Gepost op: november 25, 2011, 09:46:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik heb die brok enkel nog maar bij zooplus gezien.

Voor mij ook geen brok.  Is niet dat ik het niet geprobeerd heb.  Heb er verschillende geprobeerd.  canex, eukeneba, royal canin, hils en uit frustratie pedigree; ze zijn allemaal de revue gepasseerd.  Dan overgestapt op duck en mijn hond had ipv 9 stoelgangen (meestal diarree) er nog drie op een dag.  En omdat dat toch er zo kunstmatig uit zag naar een andere kvv gaan zoeken en stillkes overgegaan op barf.

Maar ieder moet voor zich uitmaken wat hij geeft, maar mag de gezondheid van de hond niet uit het oog verliezen.  Als mensen mij vragen met welke shampoo ik mijn hond was omdat hij zo mooi blinkt, en ik zeg dat het te wijten is aan de voeding, dan ziet ge ze echt denken.  Want niet iedereen legt automatisch de link tussen beide.

Meeste mensen weten ook niet dat er iets mis is met hun hond als deze wat meer stoelgang aanmaakt. Die van mij dronk zich suf als hij brokken kreeg. 3 liter elke dag. En heel de dag door boeren en oprispingen hebben. Vers voeren en zeker barf schrik vele mensen af. Als je heel eerlijk bent  zal ook jij bij jezelf gezegd hebben: 'wat een gedoe!' toen je voor het eerst je inlas over barf. Barf is ook niet voor elke hond DE uitkomst, ik stel wel zelf zen menu samen maar hij krijgt enkel gemalen bot. Eendennekken verteerde hij totaal niet goed en hele penslappen eet hij niet. Vleesmixen kvv en zelf gekookte groenten bieden hier de oplossing.

Offline ands

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2368 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: november 25, 2011, 10:05:58 »
Was vooral mijn man die het een gedoe vond.  Maar kvv is toch een mooie tussenoplossing voor de meeste honden. Maar daar zie je op tv geen reclame van.  Want voor vele mensen is nog, de da zegt het, het komt op tv, dan moet het goed zijn.

Offline Metalisforevr

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Where words fail, music speaks!
« Reactie #42 Gepost op: november 25, 2011, 11:23:09 »
Ik ben ook geen voorstander van Pedigree pal, ik begrijp zelf niet dat sommige Dierenartsen de brok nog aanbevelen... de brok zit vol bewaarmiddelen, kleur- en smaakstoffen, ik heb al enkele honden gezien die op Pedigree stonden (op hs oa) dat waren veelal nerveuse honden (want voeding heeft imo ook een invloed op het gedrag van je hond) en de honden hadden vaak last van een platte breierige gelige stoelgang.

Sommige mensen weten misschien ook niet beter, want op tv (of blijkbaar zelfs bij de dierenarts) wordt het als een goed volwaardig product, net als vb Frolic aanbevolen.

En dan mag je de mensen daar blijkbaar niet in bijstaan? Want dan verwijt je ze zogezegd als zijnde 'geen goed baasje? Dan zullen we met zijn allen maar iedere keer zwijgen zeker?... Ik denk dat iedereen die hier tips geeft, het wel met goede bedoelingen doet, was de Ts er mee doet, dat is dan zijn/haar keuze. Maar er mag toch raad of advies gegeven worden zeker?
Even zeggen dat mij DA me nooit pedigree heeft aan geraden hé,
want blijkbaar denk iedereen dit en waarom weet ik eigenlijk niet. :weetniet:
Heb dat NOOIT gezegd...

Offline Nigra

• Global-Moderator
  • *
  • 260 HV-Punten
  • di Amici Eterna...
    • lagotto romagnolo
« Reactie #43 Gepost op: november 25, 2011, 11:41:06 »
mijn eerste hond kreeg Pedigree...hopen  :drol:...vaak diarree en stinken
ze kwam uit het asiel en ik wist van niet beter...ben dan overgestapt naar de huisbrok van aveve, de tweede, ook uit het asiel kreeg meteen aveve huismerk...
ze deden het er niet slecht op...
toen kwam Giorgio en hij kreeg TechiCal van bij de fokker, ik ben dat blijven geven en hij deed het er goed op tot bleek dat hij blaasinfecties deed op het hoge eiwit%...ik ben me dan eens deftig gaan inlezen hier op het forum en mits goede raad van enkelen overgestapt op Natur Dog expo...(enkel via invoerder te krijgen) hij doet het er héél goed op en de ontlasting is mooi donker en hard zonder extreme geur...
Juno kreeg Duck als pup en is dan nadien ook op Natur Dog gezet...ook zij doet het daar zeer goed op.
Een goede brok is idd de brok waar je hond het goed op doet mààr lees de etiketten eens...
verdiep^je in alle topics ivm voeding hier...
je kan ook KVV geven type duck, naturis ed (kijk ook eens in die topics)
Iig brokken zoals Pedigree en RC (de meest commerciële merken) komen er hier niet meer in...
Ik geeft ook geen geëxpandeerde brok meer, enkel nog een geperste...

Offline Ravasz

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #44 Gepost op: november 25, 2011, 11:54:22 »
ik weet er het fijne niet van, maar dacht begrepen te hebben dat bij Giardia zo weinig mogelijk koolhydraten in de voeding moet zitten om de parasiet te doen uitsterven? Misschien is er wel iemand die daar meer over weet.

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
  • When nothing goes right ... go left.
« Reactie #45 Gepost op: november 25, 2011, 12:05:08 »
Je kan ook veel verschillende brokken vergelijken op de website van zooplus.nl. Daar vind je ook een onderverdeling van verschillende merken. Als je bestelling dan boven 29 euro is, zetten ze het gratis thuis voor de deur af. ;)

Momenteel geef ik Kjen's (geperste brok zonder smaak-, kleur-, geurstoffen en zonder bewaarmiddelen) en KVV en voorlopig doen ze het er goed op. Kjen's is jammer genoeg niet te vinden in Tom&Co of bij zooplus maar je kan op de website waarschijnlijk wel een verkooppunt in jouw buurt vinden.

Ik heb destijds ook Hill's, RC, Eukanuba gegeven maar uiteindelijk kregen mijn honden last van hun huid en darmen dus ben ik gaan zoeken naar iets alternatief.

Wat de hoeveelheid betreft, ik zou ook gewoon kijken naar wat je pup nodig heeft. Die cijfers op de verpakking zijn richtlijnen maar je moet zelf zien wat goed is voor je pup. Verdikt die teveel dan geef je wat minder, vermagert die te sterk dan geef je wat bij ... 't is een beetje zoeken naar welke hoeveelheid goed is.

IK BEN GOED OPGEVOED ...
Geen idee wat er daarna gebeurd is ...

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #46 Gepost op: november 25, 2011, 12:07:13 »
Even zeggen dat mij DA me nooit pedigree heeft aan geraden hé,
want blijkbaar denk iedereen dit en waarom weet ik eigenlijk niet. :weetniet:
Heb dat NOOIT gezegd...

Dan is dat een misverstand, mijn excuses.

Offline Metalisforevr

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #47 Gepost op: november 25, 2011, 14:51:54 »
ik weet er het fijne niet van, maar dacht begrepen te hebben dat bij Giardia zo weinig mogelijk koolhydraten in de voeding moet zitten om de parasiet te doen uitsterven? Misschien is er wel iemand die daar meer over weet.
Hij had wel geen Giardia hé.

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #48 Gepost op: november 25, 2011, 15:29:11 »
Ik geef Bevo, helemaal geen dure brok, wel geperst.
Moest je het zien zitten om tot Oudenaarde te komen, mag je steeds een zak komen halen om te proberen, en later verder te geven.
 :wink:

Offline Ravasz

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #49 Gepost op: november 25, 2011, 15:48:30 »
Hij had wel geen Giardia hé.

oei verkeerd begrepen dan

Offline bloempje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 888 HV-Punten
  • Agilityaddict
« Reactie #50 Gepost op: november 25, 2011, 16:54:22 »
Wij voeren hier nooit puppyvoer. Gewoon direct de gewone brok. Dan hebben ze ook geen last van groeipijnen. Ken tal van honden die van RC, Eukanuba spuitende diarree hebben en dat zijn dan sommige topmerken...

Ik geef ook direct gewone brok :oops:

Mijn pup is van april dit jaar en is de grootste van de nest volgens de fokker, dus geen problemen met groeien of dergelijke. (border collie)
We kregen van bij de fokker farmfood voor pups en kleine rassen (dus is ook bestemd voor volwassen honden)
Ik ben overgeschakeld naar CSJ omdat van farmfood hij diarree had, zijn zusje (mijn ma haar hondje dus) krijgt nog altijd farmfood.
Ik ben er content van, hij groeit goed en zijn  :drol: is ook goed.
Al heb ik wel spijt dat mijn ma geen canex meer in huis haalt, want daar deden al mijn honden het heel goed op.
Alleen de centjes ontbreken :muur:
Joy in het bijzonder deed het daar goed op, slank lijntje en mooi gespierd  :wub:
(Agility)jumping is not a crime

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #51 Gepost op: november 25, 2011, 19:39:32 »
hier ook Bevo, komt neer op nog 5 à 6 euro per maand voor een hond van 34 kg  :mrgreen:  Voor is dat momenteel de beste brok die er is.

De ander geef ik soms Bento (die staat op rauwe voeding) maar dat is omdat hij soms weggaat en daar Bento krijgt. Dus dat is makkelijkheidshalve . Nu ja, die is niet gevoelig aan eten veranderen, dus in feite moet het niet, maar allé   :lol:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #52 Gepost op: november 25, 2011, 20:09:58 »
op onderstaande site kan je zeer veel merken bestellen, ze leveren gratis thuis (gratis vanaf 20 of 30 euro ofzo maar daar zit je zo aan met een zak brokken)

http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_droog

zelf krijgen ze hier ook vers eten (rauw voeren, nrv), als vakantiebrok krijgen ze taste of the wild

daarnaast heeft Onie ooit eens Cavom gegeten (zij kan wel tegen alles), dat verkopen ze in zakken van 20kg voor 30 euro ofzo. Dit is een geperste brok, ik ben er geen grote fan van maar het lijkt me wel beter dan pedigree

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #53 Gepost op: november 25, 2011, 20:13:21 »
ik heb nu net even naar de prijzen gekeken van pedigree, ik vind die eigenlijk niet zo goeiekoop als je het uitrekent (dus rekening houdend met hoeveel je moeten geven, dit is bijna het dubbel van sommige andere merken)

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #54 Gepost op: november 25, 2011, 20:50:36 »
Je bent van wetteren heb ik gezien... dan moet je maar 1 adres kennen volgens mij http://www.debullhoeve.be/

dat verklaard veel  :rofl: :rofl: 

Metalisforever: schiet mij nu niet neer maar mijn roots liggen ook in Wetteren  :)

En idd, passeer eens bij Luc (Topdog, aan de Gamma), hij zal je heel goed advies kunnen geven omtrent voeding.
Dat moet daarom niet superduur zijn, hij verkoopt ook goede, betaalbare brok heb ik me laten vertellen  :wink:

Offline Plucheke007

• warme hondenvriend
  • *
  • 13 HV-Punten
« Reactie #55 Gepost op: november 25, 2011, 21:02:45 »
Topbrokken in mijn ogen:

Orijen
Acana Grainfree
Acana gewoon
Applaws
Taste of the wild
Fish4Dogs

Zijn te verkrijgen in webwinkels en plaatselijke dierenspeciaalzaken (zelden in de "gewone" dierenwinkels)

Offline Roesjoesjoeke

• warme hondenvriend
  • *
  • 103 HV-Punten
« Reactie #56 Gepost op: november 25, 2011, 22:09:46 »
Die pro plan met zalm heb ik nog aan getwijfeld juist voor ik met verse voeding begon. Schijnt wel te werken voor gevoelige honden.
Maar ben dan toch overgegaan op verse voeding. Was op dat moment wat het vertrouwen kwijt in 'goede' brokken.
hier ook een gevoelig darmke en hij doet t er super op! hij is eindelijk ook beetje verdikt

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #57 Gepost op: november 25, 2011, 23:37:49 »
hier ook een gevoelig darmke en hij doet t er super op! hij is eindelijk ook beetje verdikt

Bij die van mij ging het al gauw over 10 kg die hij moest aankomen. Als ik de foto's bekijk van een jaar geleden  :zot:
Ik verwaarloosde men hond precies!

Offline Roesjoesjoeke

• warme hondenvriend
  • *
  • 103 HV-Punten
« Reactie #58 Gepost op: november 26, 2011, 14:52:40 »
Bij die van mij ging het al gauw over 10 kg die hij moest aankomen. Als ik de foto's bekijk van een jaar geleden  :zot:
Ik verwaarloosde men hond precies!

leek ook zo. mensen spraken me aan om te zeggen dak mn hond eten moest geven :muur:

Offline Metalisforevr

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #59 Gepost op: november 26, 2011, 17:41:30 »
op onderstaande site kan je zeer veel merken bestellen, ze leveren gratis thuis (gratis vanaf 20 of 30 euro ofzo maar daar zit je zo aan met een zak brokken)

http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_droog

zelf krijgen ze hier ook vers eten (rauw voeren, nrv), als vakantiebrok krijgen ze taste of the wild

daarnaast heeft Onie ooit eens Cavom gegeten (zij kan wel tegen alles), dat verkopen ze in zakken van 20kg voor 30 euro ofzo. Dit is een geperste brok, ik ben er geen grote fan van maar het lijkt me wel beter dan pedigree
Ik ken zooplus zeer goed, ik heb 6 katten dus het zou erg zijn als ik zooplus niet kende.
Ik heb daar al gaan kijken voor een 'goede' hondenbrok maar daar staan zoon 150 soorten op.
Ik dacht aan Royal Canin maar die alleen hebben al door de 20 soorten...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal