collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: 100gram per dag??  (gelezen 12218 keer)

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no "I" in "team" !!
Re: 100gram per dag??
« Reactie #20 Gepost op: november 25, 2011, 00:34:47 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
tis goedkoper in aankoop, maar de hond moet er dubbel zoveel (nu overdrijf ik mss wat) van eten om dezelfde voedingsstoffen binnen te krijgen eh

Tis voor mij zelfs niet goedkoper in aankoop :shifty:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: november 25, 2011, 00:35:53 »
Tis voor mij zelfs niet goedkoper in aankoop :shifty:
snap het  :lol:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: november 25, 2011, 00:39:50 »

Offline EW

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: november 25, 2011, 00:42:40 »
Wij voeren hier nooit puppyvoer. Gewoon direct de gewone brok. Dan hebben ze ook geen last van groeipijnen. Ken tal van honden die van RC, Eukanuba spuitende diarree hebben en dat zijn dan sommige topmerken...
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong..

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: november 25, 2011, 00:43:34 »
Wij voeren hier nooit puppyvoer. Gewoon direct de gewone brok. Dan hebben ze ook geen last van groeipijnen. Ken tal van honden die van RC, Eukanuba spuitende diarree hebben en dat zijn dan sommige topmerken...
wat geef je dan van voeding?

Offline EW

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: november 25, 2011, 00:46:16 »
wat geef je dan van voeding?

Wij voeren Bento (ja weet het, velen vinden Bento ook vuiligheid) en Duck (deze is voor sommigen ook niet goed genoeg wegens teveel granen).
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong..

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: november 25, 2011, 00:48:48 »
Wij voeren Bento (ja weet het velen vinden Bento ook vuiligheid) en Duck (deze is voor sommigen ook niet goed genoeg wegens teveel granen).
Van bento ben ik geen fan (maar dat heeft andere redenen  :shhh:)
Duck geef ik ook hoor. Als tussendoortje. Ze eten het graag, leggen dan wel een grotere patť nadien.  :lol:
Maar ik ken veel mensen die blij zijn van duck.  :weetniet:

Waar sommige mensen ook geen rekening mee houden, is dat je aan je voeding moet geraken ook he.

Offline EW

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: november 25, 2011, 00:54:21 »
Van bento ben ik geen fan (maar dat heeft andere redenen  :shhh:)
Duck geef ik ook hoor. Als tussendoortje. Ze eten het graag, leggen dan wel een grotere patť nadien.  :lol:
Maar ik ken veel mensen die blij zijn van duck.  :weetniet:

Waar sommige mensen ook geen rekening mee houden, is dat je aan je voeding moet geraken ook he.

Wij kopen aan fokkers voorwaarden dus er aan geraken is zeker geen probleem. Maar wij zijn gestart met pro plan en Fascha voelde zich er niet goed mee, ze had er doffe vacht door. Dus zal voor elke hond verschillen (hier blinken ze alle2 in hun vacht). Maar zomaar een merk afschieten vind ik erover gaan.

Offline Linsay

• *
  • 282 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: november 25, 2011, 00:58:42 »
Wij kopen aan fokkers voorwaarden dus er aan geraken is zeker geen probleem. Maar wij zijn gestart met pro plan en Fascha voelde zich er niet goed mee, ze had er doffe vacht door. Dus zal voor elke hond verschillen (hier blinken ze alle2 in hun vacht). Maar zomaar een merk afschieten vind ik erover gaan.
kga bento niet afschieten hoor, tis geen slecht merk  :thumbs:
idd elke hond is anders. En vraag aan 10 versch mensen wat het beste merk is en dat zijn 10 versch antwoorden.
Maar van pedigree worden toch heel wat honden echt ziek hoor, sry.

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #29 Gepost op: november 25, 2011, 01:07:32 »
Er zijn zooooo veel merken...

Ik zou gewoon eens in de Tom&Co de etiketten vergelijken...
Waar moet je op letten;

Het eerste ingrediŽnt is datgene wat in de grootste hoeveelheid aanwezig is. Onze honden zijn vleeseters DUS, je kijkt naar het eerste ingrediŽnt... Is dit vis of vlees, dan zit je goed. Is dit een graansoort, dan sla je die al over.

Daarnaast wil je er geen chemische troep in zitten hebben dus, GEEN 'door de EU toegestane antioxidanten'. Dit zijn chemische bewaarmiddelen die niet toegestaan zijn in menseneten. Er zijn tegenwoordig heel wat natuurlijke middelen om voer langer te kunnen bewaren (rosemarijn bv).
Als je alleen al naar die twee zaken kijkt, en dan kan je dus evenzeer buiten komen met een goedkoop huismerk, dan zit je goed  :thumbs:

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: november 25, 2011, 01:08:33 »

Wilt ge eens aan de hond van mijne vent zenne adem ruiken??  :fuu:
Dan is em verwonderd dat die hond uit zenne bek stinkt.. Zie ik ineens die zak pedigree staan  :doh: :lol:

(verder kan ik er idd niet veel slechts over zeggen hoor, Spike is vitaal en blinkt vrij mooi, maar die adem  :puke: :doh: :doh:)

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: november 25, 2011, 04:20:15 »
Pro plan daar doet mijn gevoelige ziel t ook goed op is 20% vlees of vis
Nu krijgen ze taste of the wild (kan thuis geleverd worden) prijs is hetzelfde op 1-2Ä na maar
is 50% vlees of vis!  :wink:

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: november 25, 2011, 07:57:05 »
Ik geef Aveve optima+, verkrijgbaar bij Aveve dus.

Ik vind dat op het moment heel goed van prijs-kwaliteitverhouding. En je geraakt er makkelijk aan. (en je hebt ook een lam en rijst versie)

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #33 Gepost op: november 25, 2011, 09:05:05 »

Het blijft afhangen van hond tot hond. Die van mij kreeg eerst RC , daarna op aanraden van de DA Hills (nooit geef ik dat ooit nog aan een hond) de laatste brok was farmfood in combinatie met vers. Daar kwam hij totaal niet van bij en alles kwam er gewoon weer aan de achterkant uit...
Topmerken bestaan ik mijn ogen niet.

Offline Nelweb

• hondenvriend pro
  • *
  • 226 HV-Punten
    • vom Bussardwald - Duitse herders
« Reactie #34 Gepost op: november 25, 2011, 09:11:16 »
Ik ben een fan van rauwe voeding. Volgens mij is er niets beter voor je hond. Al besef en snap ik wel dat velen dat  niet willen/kunnen geven.

Als je dan toch voor brokken kiest, zou ik de raad van Timo Jr zeker ter harte nemen. Een hond is een vleeseter en zo dus moet het eerste en dus belangrijkste ingrediŽnt in brokken vlees zijn. Liefst niet vlees en dierlijke bijproducten of vleesmeel, maar echt vlees. Als je dat criterium aanhoudt, is de kans klein dat je met een slechte brok naar huis gaat.

Voor mij staat Pedigree gelijk aan fastfood. Je kan daar inderdaad (lang) mee leven, maar gezond is iets anders.
"Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly" - Robert F. Kennedy

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • 208 HV-Punten
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #35 Gepost op: november 25, 2011, 09:14:39 »
Proplan Zalm & Rijst...zonder problemen te verkrijgen in Tom & Co en een brok waar Horus (voor ik overschakelde op vers voeren) het uitstekend op deed (deze brok heeft hij geruime tijd als pup gekregen).

Overlaatst op vakantie ook eens Acana Pacifica gegeven (ook met vis) en hoewel ik op 1 week natuurlijk geen uitspraak kan doen van het effect van deze brok op langere termijn, is het wel zo dat deze brok daadwerkelijk naar vis rook en met veel plezier door Horus gegeten werd (maar dat is nu ook geen criterium omdat Horus alles met veel plezier opeet  :wink:). De samenstelling is echter nog beter dan die van Proplan. Zo komen er bijvoorbeeld geen granen in voor (wat honden helemaal niet kunnen verteren). Ik weet echter niet of deze via Tom & Co te koop is...

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: november 25, 2011, 09:17:40 »
Wij voeren Bento (ja weet het, velen vinden Bento ook vuiligheid) en Duck (deze is voor sommigen ook niet goed genoeg wegens teveel granen).

Honden zoals die van mij hebben  moeite om granen te verteren (glutenallergie) voor deze honden zal enkel glutenvrije duck een uitkomst bieden.
Vooral de barfers  zullen duck maar niets vinden omdat het toegevoegde vitamines bevat.
Maar voor mensen die brok en vers willen combineren is duck uitstekend. De samenstelling is ook al jaren het zelfde. En vele honden doen het goed op duck.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: november 25, 2011, 09:32:40 »
Proplan  Acana Pacifica gegeven .... Ik weet echter niet of deze via Tom & Co te koop is...

Ik heb die brok enkel nog maar bij zooplus gezien.

Voor mij ook geen brok.  Is niet dat ik het niet geprobeerd heb.  Heb er verschillende geprobeerd.  canex, eukeneba, royal canin, hils en uit frustratie pedigree; ze zijn allemaal de revue gepasseerd.  Dan overgestapt op duck en mijn hond had ipv 9 stoelgangen (meestal diarree) er nog drie op een dag.  En omdat dat toch er zo kunstmatig uit zag naar een andere kvv gaan zoeken en stillkes overgegaan op barf.

Maar ieder moet voor zich uitmaken wat hij geeft, maar mag de gezondheid van de hond niet uit het oog verliezen.  Als mensen mij vragen met welke shampoo ik mijn hond was omdat hij zo mooi blinkt, en ik zeg dat het te wijten is aan de voeding, dan ziet ge ze echt denken.  Want niet iedereen legt automatisch de link tussen beide.

Offline wesp

• *
  • 486 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: november 25, 2011, 09:40:30 »
Ik ben ook geen voorstander van Pedigree pal, ik begrijp zelf niet dat sommige Dierenartsen de brok nog aanbevelen... de brok zit vol bewaarmiddelen, kleur- en smaakstoffen, ik heb al enkele honden gezien die op Pedigree stonden (op hs oa) dat waren veelal nerveuse honden (want voeding heeft imo ook een invloed op het gedrag van je hond) en de honden hadden vaak last van een platte breierige gelige stoelgang.

Sommige mensen weten misschien ook niet beter, want op tv (of blijkbaar zelfs bij de dierenarts) wordt het als een goed volwaardig product, net als vb Frolic aanbevolen.

En dan mag je de mensen daar blijkbaar niet in bijstaan? Want dan verwijt je ze zogezegd als zijnde 'geen goed baasje? Dan zullen we met zijn allen maar iedere keer zwijgen zeker?... Ik denk dat iedereen die hier tips geeft, het wel met goede bedoelingen doet, was de Ts er mee doet, dat is dan zijn/haar keuze. Maar er mag toch raad of advies gegeven worden zeker?

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: november 25, 2011, 09:43:55 »
Hier krijgen ze overwegend vers.
Nu, als we een week weg zijn van huis is het vaak niet mogelijk dat mee te nemen, dus dan gaan ze op brok.
De brokken waar ze het hier het beste op doen is Carocroc Special Power en Eukanuba Performance...

Brokken die hier de revue gepasseerd zijn:
Pedigree: lol een kleurboek aan drollen
Fokker: Olifantendrollen
RC: Diarree
Eukanuba: geen probleem
Carocroc: aangezen ik hier op fokkersvoorwaarden kan aangeraken geprobeerd: geen probleem
Naturis: voor mjn honden niet goed, al moet ik wel toegeven dat ik dit pas getest heb nadat ze al een tijd op vers stonden, dus kan daar ook aan liggen...

Nu staan ze op vers omdat mijn (in augustus overleden) oudste teefje kaal werd van brokken... gestopt met brok en ze kreeg terug een betere vacht... En aangezien ze allemaal liever vers eten is dat hier zo gebleven, maar zoals hierboven al gezegd, tussendoor op vakantie krijgen ze ook brok...

Je moet ook naar je hond kijken he... is hij voldaan na zijn maaltijden, hoe is zijn vacht, tanden, adem, drollen, heeft je hond energie???

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal