collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: wedstrijd 20 juni en graag mening over improvisatieklas  (gelezen 1341 keer)

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
    • Doggy Dance Heist op den Berg
wedstrijd 20 juni en graag mening over improvisatieklas
« Gepost op: april 17, 2010, 18:49:49 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo collega - dogdancers,

Noteren jullie in je agenda's dat wij op 20 juni 2010 een wedstrijd dogdance houden in Hulshout (België) op de weide van Toscanzahoeve.

Deze wedstrijd vangt aan om 11u en we verwachten alle deelnemers om 10u.

Inschrijven kan vanaf vandaag, vraag even een inschrijvingsformul iertje bij me aan op:tantchristel@hotmail.com of via het te downloaden bestand op de openingspagina van de site:www.theswingingtail s.be

De klassen waarin je kan deelnemen zijn:
Fun (zonder klassement met voer)
Beginners (met voer)
Novice
Intermediate
Advanced
Innovation One (met voer)
Innovation Groep (met voer)
Seniors
Improvisatie (Dit is geen erkende klasse, is gewoon puur for fun)

Dus mogelijk (afhankelijk van het aantal geïnteresseerden) zal
er extra een improvisatie wedstrijd zijn met eveneens een prijsuitreiking,
deze is inbegrepen in de gewone inschrijvingsprijs van 10€.

Deelname hieraan is vrijblijvend en voor de improvisatieklas krijgen alle deelnemers de keuze uit 5 routinnes waarvan één zich leent tot healwork to music. Kledij levert in deze klas geen punten op.
De 5 muziekkeuzes worden bij het begin van de wedstrijd meegedeeld
en de deelnemer mag op dat ogenblik zijn keuze maken.

Binnen deze fun-improvisatie competitie zijn geen klasse indelingen, de jury houdt wel rekening met de klasse waarin de deelnemer normaal wedstrijd speelt om zijn oordeel te uiten.

Voer is dus toegelaten in deze klasse.

Eventueel kamperen kan bij de vlakbij gelegen camping (+/- 100 meter)

Inge Pauwels van Toscanzahoeve heeft mooie dagprijzen beloofd en als extraatje voor de winnaars van alle klasses één van haar boeken.

Programma opendeurdag zelf: www.toscanzahoeve.be

Graag had ik dus geweten of jullie zo'n improvisatieklas een leuk idee vinden?

Ik hoop alleszins op een leuke opkomst, ook uit Nederland.

En voor meer info aarzel niet mij te contacteren per mail of op 0473/788263
Groetjes

Christel

Offline nessa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 15 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • www.doggy-dance.be
Re: wedstrijd 20 juni en graag mening over improvisatieklas
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2010, 19:19:19 »
is dit een Voe wedstrijd ?

Offline shinju

• hondenvriend pro
  • *
  • 6768 HV-Punten
    • mijn weblogje
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2010, 19:37:41 »
lijkt me leuk om te zien :thumbs:

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2010, 20:11:52 »
Hoi Nessa

ja klopt !  Ik denk dat ik jou zondag aan het werk heb gezien in Balen, bij de intermediate, kan dat?

Als jij dat was wil ik even kwijt dat ik het fantastisch vind dat jij je hond beloont onmiddellijk na afloop van je routinne op het plein, veel te weinig mensen doen dat ...

Zo jammer hé dat we niet mogen samen dansen ... tis te zeggen, bij ons mag iedereen dansen maar bij jullie leidt dat tot sancties geloof ik hé

Nu hoe dan ook, kom zeker eens een kijkje nemen!

Offline nessa

• *
  • 15 HV-Punten
    • www.doggy-dance.be
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2010, 06:46:22 »
ik wil dat idd al een tijd eens een wedstrijd van jullie zien
zal naar alle wss wel eens komen piepen zenne
da maakt het idd wel jammer da wij sancties kunnen krijgen

als je die gekke bedoeld die beginnen rollebollen is , dan heb je de juiste voor .
ik doe da eigenlijk altijd
zeker omdat ze goed gewerkt had na 3 maand stil gelegen te hebben door onze verhuis

ik kom zekers zien 20 juni

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2010, 15:58:33 »
ja, t kan misschien gek lijken maar ik begin ook altijd over de grond te rollen aan t einde van een routinne op demo of op wedstrijd en dat maakt ook denk ik voor een stuk dat mijn hondjes graag dansen  :rolf:

Tis ook niet zo dat het zo evident is hé wat ze voor ons doen...  Wat we van hun verwachten, dansen nota bene, das niet van de poes dus vind ik dat een enthousiaste rollebol knuffel gewoon een must is, ik raad het iedereen aan en je hebt er geen raar beziens door, integendeel, hondenliefhebbers weten het ten zeerste te apprecieren, juist?

trouwens, wedstrijden zal nog wel wat voeten aan de aarde hebben vrees ik maar voor demo's zijn we gelukkig terug save.  de advocate die de demonstratie van de schotse dagen heeft opgevolgd waar jullie (KKUSH) niet mee mochten demo dansen in eerste instantie gezegd omdat wij er ook dansten (VOE) heeft geconcludeerd dat demo's samen wel mogen voor zover er op dat ogenblik geen flyball bfb wedstrijd is op dat zelfde event, en dat was zo op de schotse dagen

dus als t da maar is  :lol:

Offline nessa

• *
  • 15 HV-Punten
    • www.doggy-dance.be
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2010, 16:10:26 »
als het kind maar ne naam heeft zeg maar

ik kan het alleen maar beamen
dat je je hond goed moet belonen
en als je dat op onze manier moet doen dan is da maar zo
ik weet dat ons enya er zo graag mee beloont word dus dan doe je dat met veel plezier
en zoals je zelf zei deels daarom doen ze het graag

bedankt voor het leuke compliment ( is altijd leuk om horen he )

en een demo KKUSH en VOE samen mag dat dan ?
als wij kunnen verbroederen waarom zouden zij het dan niet doen lol

maar nu terug naar de wedstrijd
ik heb het genoteerd se

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2010, 21:30:21 »
we hebben een keer een hele hedze gehad omtrent demonstraties op de schotse dagen in Ooidonk vorig jaar, een demo voor een goed doel.  De raad heeft zijn veto gesteld zodat jullie niet mochten meedoen en wij hebben daar dan een juriste op gezet.  Op het einde van de discussie is er een telefoongesprek geweest met dhr J. Vanlerberghe waarin hij zei dat het niet mocht op de Schotse Dagen omdat daar een wedstrijd Flyball BFB was en met hen zouden er indertijd veel problemen zijn geweest.  De juriste heeft dan een schrijven terug gericht met haar interpretatie dat ze hier dus uit afleidt dat demo's mogen zolang er geen BFB flyball is en dat indien deze interpretatie fout was ze een reactie verwachte op korte termijn.  Die is er nooit gekomen, dus...

Ik denk dat als ze ginder op een dag doorhebben dat wij het niet slecht met hen voor hebben,dat wij ook gewoon maar hondenliefhebbers zijn met een super hobby die graag "collega's" willen zijn dat het wel goed komt, ik duim alvast  :thumbs: :thumbs: :thumbs:

ik kijk er al naar uit om je te zien op de wedstrijd, moest je niet weten wie ik ben, ik ben een rosse met een rosse hond, das herkenbaar hé  (maar ik heb ook een zwarte hond zo groot als een cavia en ook die is herkenbaar) :rolf:

Offline nessa

• *
  • 15 HV-Punten
    • www.doggy-dance.be
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2010, 15:49:27 »
ik ken je idd niet
maar zal er nu extra op letten

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: mei 01, 2010, 23:24:03 »
En YES, de improvisatie wedstrijd valt goed in de smaak dus ze zal doorgaan.  We gaan er wel maar maximum de 15 eerste toelaten in deze gratis wedstrijdklasse want anders gaat het uitlopen vrees ik (en duur worden  :doh:).  Ben wreed content, had niet verwacht dat zoveel mensen de stap in het duister durven te zetten om zonder routinne op het buikgevoel de dans in te zetten   :happywink:  :happywink:  :happywink:   :thumbs:   :clap:

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
En yes, de improvisatieklas kan doorgaan!
« Reactie #10 Gepost op: mei 01, 2010, 23:25:04 »
Hallo collega - dogdancers,

Noteren jullie in je agenda's dat wij op 20 juni 2010 een wedstrijd dogdance houden in Hulshout (België) op de weide van Toscanzahoeve.

Deze wedstrijd vangt aan om 11u en we verwachten alle deelnemers om 10u.

Inschrijven kan vanaf vandaag, vraag even een inschrijvingsformul iertje bij me aan op:tantchristel@hotmail.com of via het te downloaden bestand op de openingspagina van de site:www.theswingingtail s.be

De klassen waarin je kan deelnemen zijn:
Fun (zonder klassement met voer)
Beginners (met voer)
Novice
Intermediate
Advanced
Innovation One (met voer)
Innovation Groep (met voer)
Seniors
Improvisatie (Dit is geen erkende klasse, is gewoon puur for fun)

Dus mogelijk (afhankelijk van het aantal geïnteresseerden) zal
er extra een improvisatie wedstrijd zijn met eveneens een prijsuitreiking,
deze is inbegrepen in de gewone inschrijvingsprijs van 10€.

Deelname hieraan is vrijblijvend en voor de improvisatieklas krijgen alle deelnemers de keuze uit 5 routinnes waarvan één zich leent tot healwork to music. Kledij levert in deze klas geen punten op.
De 5 muziekkeuzes worden bij het begin van de wedstrijd meegedeeld
en de deelnemer mag op dat ogenblik zijn keuze maken.

Binnen deze fun-improvisatie competitie zijn geen klasse indelingen, de jury houdt wel rekening met de klasse waarin de deelnemer normaal wedstrijd speelt om zijn oordeel te uiten.

Voer is dus toegelaten in deze klasse.

Eventueel kamperen kan bij de vlakbij gelegen camping (+/- 100 meter)

Inge Pauwels van Toscanzahoeve heeft mooie dagprijzen beloofd en als extraatje voor de winnaars van alle klasses één van haar boeken.

Programma opendeurdag zelf: www.toscanzahoeve.be

Graag had ik dus geweten of jullie zo'n improvisatieklas een leuk idee vinden?

Ik hoop alleszins op een leuke opkomst, ook uit Nederland.

En voor meer info aarzel niet mij te contacteren per mail of op 0473/788263
Groetjes

Christel

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #11 Gepost op: mei 02, 2010, 17:14:55 »
Dus het komt er op neer dat je kiest uit 5 nummers en later op de dag een routine doet uit de losse pols?
There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline lunatic

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 75 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 02, 2010, 18:26:58 »
Ik zal proberen om er bij ons 2 van de Kids Club warm te krijgen voor de Fun- klasse, maar die zitten waarschijnlijk met examens die periode.....

Hebben ze voor doggydance ook een werkboekje nodig?

Offline tantchristel

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 32 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 02, 2010, 20:46:15 »
Hoi allemaal,

even kort wat antwoordjes:

een werkboekje is nooit nodig in de funklasse bij ons, in de andere klassen zelfs ook niet voor mensen die komen en niet zijn aangesloten bij VOE clubs, bvb Nederlandse clubs, V.H.F. clubs, deelnemers zonder .

Hun resultaten worden wel bijgehouden door het sportsecretariaat want iedereen mag (moet niet) een jaar in dezelfde klas blijven maar het sportsecretariaat ziet wel na na het sportjaar wie naar een hogere klasse moet, dus ook mensen zonder werkboekje worden opgevolgd.

Enige wedstrijd waar je niet aan mee kan doen zonder werkboekje is het Belgisch kampioenschap.

De improvisatie klas is niet officieel , gratis maar wel met prijsuitreiking.
Als er interesse is komt er ook een gratis heelwork klas met prijsuitreiking, er is een beetje vraag naar, in Nederland bestaat ze al en misschien is dit wel een manier om ze ook in België te introduceren.

Of we gaan laten kiezen uit 5 of 10 liedjes daar ben ik nog niet uit, misschien wel 15 , is leuker voor de toeschouwers want dan is er misschien wat meer variatie.

Punt is dat op het ogenblik dat je je aan het secretariaat aanmeld je de lijst met keuzenummers krijgt en op dat ogenblik mag je bepalen waar je op danst.

Dan heb je nog een half dagje tijd om te denken wat je kan doen want eerst heeft de gewone wedstrijd plaats. 

Kledij krijgt geen punten in de improvisatiewedstri jd want daar kan je je natuurlijk niet op voorzien (je kan moeilijk je kleerkast in de koffer stompen  :happywink:

Er is maar één klasse dus de jury gaat wel rekening houden met het niveau dat de hond heeft om te bepalen hoe het klassement is in die improvisatieklas.

Het is voor ons ook een probeersel, de eerste keer , dus we zullen er ook nog uit moeten leren, maar in Duitsland noemt deze klas "Lucky dip" en daar is het alleszins een populair item

Als er nog vragen zijn over reglementen en andere stuff, hier even mijn mail adresje: tantchristel@hotmail.com

« Laatst bewerkt op: mei 02, 2010, 22:56:17 door tantchristel »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal