collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Mijn doggydance carriere met een Newfy  (gelezen 2383 keer)

Offline kathytjeuh_newfy

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 748 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Mijn doggydance carriere met een Newfy
« Gepost op: november 12, 2010, 12:15:14 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
 :mrgreen: Hoh, wat ben ik blij dat er een begin is...

Het liedje dat je hoort (Cha Cha slide) is niet het liedje waarop ik en Yana ooit gaan dansen. Het is gewoon om het een beetje leuk te maken. Ze kan al 3 oefeningen, pootjes opheffen samen met mij, door de beentjes gaan en "beertje", alleen wou ze dat tuurlijk niet tijdens het filmpje doen.

Maar kijk & geniet en hoor/zie/lees ooit hoe ik en Yana de show stelen
 :thumbs:

« Laatst bewerkt op: november 12, 2010, 13:51:23 door kathytjeuh_newfy »

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
Re: Mijn doggydance carriere met een Newfy
« Reactie #1 Gepost op: november 12, 2010, 12:23:24 »
 :thumbs:

Ik merk wel dat je soms op totaal verkeerde momenten beloont. Ofwel is het omdat ik niet goed besef wat je probeert te vragen aan je hond.  :denk:

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: november 12, 2010, 13:21:30 »
ze krijgt altijd 4 stukjes brood, en toch wel altijd nadat iets goeds gedaan heeft... Lijkt wss simpel voor de kenners en de honden die heel erg gehoorzaam zijn, maar ik ben er wel 12 maand mee bezig geweest  :oops:
« Laatst bewerkt op: november 12, 2010, 13:23:12 door kathytjeuh_newfy »

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 12, 2010, 13:26:58 »
Ik ben akkoord met sepke. Vaak beloon je voor de zit en niet voor wat je hond doet... heb ook die fout gemaakt... na het achtje beloon je als je hond gaat zitten en niet als hij het achtje doet bijvoorbeeld. 't Ziet er wel leuk uit maar 12 maanden is toch wel lang om dit aan te leren.
Ik heb mezelf ook al eens gefilmd en probeer dan goed na te gaan wat je vraagt en wat je beloont, zo maak je het meeste vorderingen. Succes

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: november 12, 2010, 13:30:38 »
Ja maar de oefening van het achtje is pas gedaan als Yana zit, als ik vind dat dan de oefening stopt, beloon ik ze toch dan?
Yana weet dat ze na het achtje gewoon moet zitten, het achtje en de zit zijn 1 oefening.

En ik geef Yana de tijd dat ze nodig heeft, al doet ze er 2 jaar over, zolang ik en haar het leuk vinden is het voor mij helemaal ok.

Ik had eigenlijk wel zulke commentaren verwacht van mensen die Newfy's niet kennen  :happywink:

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 12, 2010, 13:33:07 »
ze krijgt altijd 4 stukjes brood, en toch wel altijd nadat iets goeds gedaan heeft... Lijkt wss simpel voor de kenners en de honden die heel erg gehoorzaam zijn, maar ik ben er wel 12 maand mee bezig geweest  :oops:

Op 1.44 vraag je iets (denk beertje), maar ze doet het niet en je beloont toch.

De laatste oefening beloon je ook, als je hond rechtstaat en zodoende zelf de oefening stopt.

Het is enkel goede raad hoor.  :happywink:
« Laatst bewerkt op: november 12, 2010, 13:34:57 door sepke »

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2010, 14:06:09 »
Hier ook hoor, ik wou je niets verwijten of zo. Ik heb alleen zelf ondervonden dat je door jezelf te filmen veel fouten kan zien en daardoor jezelf beter kan bijsturen. En troost je, ik heb een cocker, dat zijn ook geen gemakkelijke om iets te leren. Een vriendin van mij heeft een NF, ik ken ze dus een beetje en ik weet dat het niet de meest eenvoudige karaktertjes zijn :-)
Ik zou zeggen, geniet van je trainingen, amuseer je en zoals je zegt: hond en baasje vinden het leuk, da's het belangrijkste!

Offline Gizmogirl

• hondenvriend pro
  • *
  • 960 HV-Punten
    • Flynn, Koda, Mowgli en Sibo
« Reactie #7 Gepost op: november 12, 2010, 14:12:11 »
Ik had eigenlijk wel zulke commentaren verwacht van mensen die Newfy's niet kennen  :happywink:

Mmm, dit vind ik een beetje een loos "excuus"
Ik ga niet beweren dat Newfy's de makkelijkste honden zijn om (dergelijke) dingen aan te leren. Niet omwille van hun karakter, maar ook niet omwille van hun grootte.
Toch vind ik de Newfoundlander bv. ook geen extreem koppig, dominant of dom ras.
Het feit dat ze altijd gebruikt zijn als reddingshond (werkhond dus) bewijst dat ze weldegelijk willen werken en dat zie je ook bij jouw hond vind ik.
Ze doet het allemaal zeer enthousiast, en zeker voor zo'n grote hond, aan een stevig tempo. Dat maakt het wel mooi om te zien vind ik.
Dat ze het met dergelijk enthousiasme doet zal zeker wel te maken hebben met het feit dat jij inderdaad je tijd neemt en positief werkt, wat ik op zich heel goed vind.
Toch kan ik mijn voorgangers geen ongelijk geven over je timing en misschien je manier van aanleren? Als ik het "weaven" tussen de benen zie, lijkt het mij niet of Yana die oefening al echt kent. In mijn ogen kan je op die manier elke hond, die een beetje gek is van eten of een balletje ofzo, door je benen laten weaven.

The Australian Shepherd - Not just a breed, but a lifestyle

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #8 Gepost op: november 12, 2010, 14:27:56 »
de link klopt niet meer?  :weetniet:

Ja maar de oefening van het achtje is pas gedaan als Yana zit, als ik vind dat dan de oefening stopt, beloon ik ze toch dan?
Yana weet dat ze na het achtje gewoon moet zitten, het achtje en de zit zijn 1 oefening.

En ik geef Yana de tijd dat ze nodig heeft, al doet ze er 2 jaar over, zolang ik en haar het leuk vinden is het voor mij helemaal ok.

Als je de acht aanleert beloon je best als ze nog tussen je benen doorloopt. Als ze de acht volledig kent kun je er nog de zit aanbouwen en pas belonen als ze zit. :wink:

Ik heb het filmpje nu niet gezien dus veel kan ik er niet over zeggen.Dat 'beertje' is dat zo rechtop zitten met haar voorpootjes in de lucht? Hoe heb je dat aangeleerd? Fala weet wel hoe het moet maar ze kan nooit haar evenwicht vinden. In het begin mocht ze mijn benen als steunmuurtje gebruiken, nu houdt ze zich met haar poten vast aan mijn arm(en) en ik probeer haar dan eventjes los te laten maar ze valt altijd omver  :doh:

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: november 12, 2010, 14:39:18 »
De link werkt hier niet meer

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: november 12, 2010, 15:01:11 »
Nee, de link klopt niet meer. En ik ben echt benieuwd naar het filmpje!

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #11 Gepost op: november 12, 2010, 16:27:36 »
ik heb het filmpje ondertussen al gezien op het newfy forum. ik zal hier maar meteen de juiste link zetten  :wink:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerdere commentaar wel kan begrijpen. Voor de 8 en de weave tussen je benen moet je haar nog lokken met een snoepje dus zou ik haar ook al belonen terwijl ze tussen je benen loopt. Op die manier zal ze sneller begrijpen wat de bedoeling is en dan kun je daarna, als ze dat deel van de oefening helemaal begrijpt en goed kan, de zit eraan breien. Mag ik ook vragen waarom ze moet zitten? Dat lijkt me niet echt handig als je die oefeningen wil verwerken in een hele dansact.

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: november 12, 2010, 19:01:02 »
Achja, lke hond kan wel weaven tussen de benen voor iets leuks of iets lekkers, ik ken Yana en enkele maanden geleden wou ze zelfs niet voor een biefstuk tussen mijn benen doorgaan, dus ik ben er in ieder geval van overtuigd dat ik al een doel bereikt hebt, mensen die Newfy's echt kennen vinden het wel schitterend wat ik ermee al bereikt heb.

En vooral ik vind het leuk, Yana vind het nog leuker, ik vind dat wij het goed doen, omgeving vind dat Yana en ik het goed doen, het is de 3e hond die ik doggydance leer dus ik weet echt wel met wat ik bezig ben

:bow:

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #13 Gepost op: november 12, 2010, 19:06:45 »
ik vind het ook super wat je doet, hoor. Ik weet uit ervaring dat het niet altijd evident is om met een newfy doggydance te doen  :doh:
Ik wou je gewoon een paar tips geven, wat jij er mee doet beslis je zelf.

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: november 12, 2010, 19:10:41 »
'k Heb het niet tegen u ze, want gij weet inderdaad dat een Newfke lang in de apenjaren blijft ;) waarom ik Yana laat zitten is gewoon omdat ze anders zo de "wervelwind" blijft uithangen en maar blijft proberen poten geven en ze wilt gewoon dingen doen. Ik doe haar zitten omdat dan de oefening "gedaan" is, en dat snapt ze blijkbaar wel  :happywink:.

Maaaaaaaar het beertje zit ze ook beetje wankel, ze zit dan maar een paar seconden zo, en j ik heb haar inderdaad beloond voor beertje terwijl ze het niet deed  :rolf:
Ik heb dat gewoon geleerd door iets voor en boven haar te houden en de poten kwamen van de grond en ze zat op haar kont (nu ja de kont van Yana zal wss dikker zijn dan die van Fala...  :denk:)

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #15 Gepost op: november 12, 2010, 19:12:43 »
omdat ze anders zo de "wervelwind" blijft uithangen en maar blijft proberen poten geven
komt me bekend voor  :fuu: :doh:

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: november 12, 2010, 19:14:19 »
Ik ben nu wel aan het twijfelen over het liedje, ze doet het inderdaad vrij snel, te snel voor een liedje dat traag is  :denk:

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #17 Gepost op: november 12, 2010, 19:19:50 »
Ik ben nu wel aan het twijfelen over het liedje, ze doet het inderdaad vrij snel, te snel voor een liedje dat traag is  :denk:
Als je haar kan leeren om alles beheerst te doen zou het wel lukken op een rustig liedje. Die 'pootjes geven in de lucht' vond ik toch al goed. Als ze zo actief blijft kun je misschien beter een liedje kiezen dat daar beter bij past.
uw vriend heeft al verklapt waarvoor het liedje gaat dienen  :fuu:
Proficiat! :thumbsup:

Offline DarkWolf

• *
  • 1205 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: november 12, 2010, 21:13:50 »
Ik vind het wel tof om zien met zo'n grote hond! :thumbs:

Offline orpheum

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: november 14, 2010, 18:25:27 »
Je hebt alleszins al plezier met je hond en hij ziet jou graag (of de snoepjes, doch dit geheel terzijde  :wink:)
Ikzelf kan de commentaren wel begrijpen, maar weet hoe het is om met wervelwind te trainen.  Ben zelf beginnend doggydancer met jachthond en die zijn altij "all over the place"   :zot:
Toch, ik zou persoonlijk hem iets minder laten focussen op het eten en meer op jou, zeker wat betreft de slalom door de benen.  Zijn enthousiasme is goed genoeg om verder te gaan.
Ben curieus naar een eventueel volgende filmpje   :yes:
Een mening is gelijk een kont.  Iedereen heeft er n, maar de n is al beter gevormd dan de andere !!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal