collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Workshop?  (gelezen 3462 keer)

Offline B

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 36 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Workshop?
« Gepost op: februari 18, 2010, 16:14:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hoi
Ik doe effen navraag of er iemand van de reeds gevestigde lesgevers het zou zien zitten om een hele goeie workshop te geven  :mrgreen:, of meerdere lesgevers?
Ik bedoel daarmee dat we alle oefeningen zien wat er maar kan aangeleerd worden aan de hond, wel rekening houdend natuurlijk met de leeftijd, gewicht, formaat... en deze geoefend kunnen worden. (de worpen, overs, mulitiples, vaults, flip, moves...)
Misschien ook wat over het dieet of voeding, andere bijkomende training van de hond (snelheid trainen, interesse in de frisbee trainen, opbouw training...)
Dit zal natuurlijk wel een forse workshop zijn gespreid over enige dagen (ik neem weekends voort gemak), maar waarin mensen toch van daaruit kunnen vertrekken met hun training van hun eigen hond.

Ik weet dat er enkele zijn die reeds in clubverband zitten en les geven, maar voor mensen gelijk ikke (die van Heule komen) zou dit echt wel heel plezant zijn om dan zelf te experimenteren met je eigen hond na zo'n cursus. Ik ben zeker dat er hier opt forum nog mensen zijn die graag frisbee wensen te leren met hun hond, maar waarvan een club veel te ver gelegen is.

Ik ben iemand die zelf graag mijn hond dingen aanleert (met de nodige basiskennis ntl) maar ik ben geen clubganger. Ik train graag op mijn eigen tijdstippen bedoel ik.

Als er genoeg volk op afkomt kan dit ook interessant zijn voor de lesgevers (mooi prijsje per persoon)

Wie zou er alvast interesse hebben?

Offline crazy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • Fame'ous Freestylers
Re: Workshop?
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2010, 17:14:01 »
Hoi
Ik doe effen navraag of er iemand van de reeds gevestigde lesgevers het zou zien zitten om een hele goeie workshop te geven  :mrgreen:, of meerdere lesgevers?
Ik bedoel daarmee dat we alle oefeningen zien wat er maar kan aangeleerd worden aan de hond, wel rekening houdend natuurlijk met de leeftijd, gewicht, formaat... en deze geoefend kunnen worden. (de worpen, overs, mulitiples, vaults, flip, moves...)
Misschien ook wat over het dieet of voeding, andere bijkomende training van de hond (snelheid trainen, interesse in de frisbee trainen, opbouw training...)
Dit zal natuurlijk wel een forse workshop zijn gespreid over enige dagen (ik neem weekends voort gemak), maar waarin mensen toch van daaruit kunnen vertrekken met hun training van hun eigen hond.

Ik weet dat er enkele zijn die reeds in clubverband zitten en les geven, maar voor mensen gelijk ikke (die van Heule komen) zou dit echt wel heel plezant zijn om dan zelf te experimenteren met je eigen hond na zo'n cursus. Ik ben zeker dat er hier opt forum nog mensen zijn die graag frisbee wensen te leren met hun hond, maar waarvan een club veel te ver gelegen is.

Ik ben iemand die zelf graag mijn hond dingen aanleert (met de nodige basiskennis ntl) maar ik ben geen clubganger. Ik train graag op mijn eigen tijdstippen bedoel ik.

Als er genoeg volk op afkomt kan dit ook interessant zijn voor de lesgevers (mooi prijsje per persoon)

Wie zou er alvast interesse hebben?

Wij staan altijd open voor een workshop van ťťn of meerdere dagen  :happywink:

Offline fanne

• *
  • 1196 HV-Punten
    • Rottweiler kennel Vom Aratoamin
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2010, 17:20:10 »
Wij kunnen dat zeker samen steken.
In het voorjaar geven we ook een workshop voor een rasvereniging, gaan we met 3 instructeurs heen.
Komen 4 delen in voor:
deel1 anatomie/spieren en voeding: massage, opwarming, cooldown
deel2 richt zich naar de specifieke trainigen, wat kan ik doen om mijn hond rapper te laten zijn, hoe leer ik de hond de schijven pakken
deel3 hier leer je eerst zelf de basis worpen aan zonder dat he hond erbij komt
deel4 hier gaan we samen met de hond werken.

« Laatst bewerkt op: februari 18, 2010, 17:27:37 door fanne »

Offline FlyingFerre

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2010, 18:25:53 »
Ik ben alvast zeer geÔnteresseerd om een dergelijke workshop te volgen. Kheb er al zo is eentje gedaan en vond het echt super.
Het hangt natuurlijk ook van de locatie af (als het dus niet te ver is  :mrgreen: )

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2010, 18:45:27 »
Wij hebben hier ook interesse in, dus moest er in de toekomst iets georganiseerd worden mogen jullie ons altijd contacteren!!!
Een basiscursus hebben we al onder de knie maar herhaling en extra kan nooit kwaad :wink:

(ps. wij wonen in Kapellen bij Antwerpen)

Offline crazy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Fame'ous Freestylers
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2010, 19:14:12 »
Wij hebben hier ook interesse in, dus moest er in de toekomst iets georganiseerd worden mogen jullie ons altijd contacteren!!!
Een basiscursus hebben we al onder de knie maar herhaling en extra kan nooit kwaad :wink:

omgeving Antwerpen zal er deze zomer zeker een door gaan  :happywink:

Offline orinake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2010, 19:27:59 »

mag ik even een rare vraag stellen :)
Kan het zijn dat jullie naast het hondje op je avatar nog een hondje hebben?

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2010, 19:45:53 »
omgeving Antwerpen zal er deze zomer zeker een door gaan  :happywink:

Laat maar horen dan  :thumbs:

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: februari 18, 2010, 19:46:35 »
mag ik even een rare vraag stellen :)
Kan het zijn dat jullie naast het hondje op je avatar nog een hondje hebben?

:yes: Da klopt
Ginger onze Aussi

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: februari 18, 2010, 19:49:34 »
:yes: Da klopt
Ginger onze Aussi

aaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaah dan toch de Ono die ik dacht ;)
We hebben elkaar gezien op KMRT in Olen ;) (Al was ik toen 40kg zwaarder)

Offline ono

• warme hondenvriend
  • *
  • 139 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: februari 18, 2010, 19:58:12 »
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah dan toch de Ono die ik dacht ;)
We hebben elkaar gezien op KMRT in Olen ;) (Al was ik toen 40kg zwaarder)

:wave:
Ik vermoede al zo iets dat ik je toen gezien had :mrgreen:
Ik lig nu plat van 't lachen als ik terug denk aan toen  :lol:
In plaats van ne koppige Beagle dat we verwacht hadden kregen we toen ne koppige Aussi, die eerste ronde  :doh: toen ie niet achter de frisbee wou lopen.... :rolf:

Maar allť, terug on topic... frisbee cursus!!
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2010, 19:59:51 door ono »

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: februari 18, 2010, 20:01:34 »
:wave:
Ik vermoede al zo iets dat ik je toen gezien had :mrgreen:
Ik lig nu plat van 't lachen als ik terug denk aan toen  :lol:
In plaats van ne koppige Beagle dat we verwacht hadden kregen we toen ne koppige Aussi, die eerste ronde  :doh: toen ie niet achter de frisbee wou lopen.... :rolf:
idd :) nadien ging het beter he :)

Och die 2 rakkers van je als ik er terug aan denk...
2 leuke hondjes.
Is alles terug in orde nu met de hondjes?
Want ik dacht dat Ginger? een tijdje out geweest was?

Nu, de cursus waar Fanne over spreekt, daar ken je dan alvast 2 instructeurs van (nl Fanne en WT Jumper), ik kom mee, maar geef geen les ;)
We zijn volop bezig met alles te plannen wanneer er waar workshops gegeven worden. Ik hou jullie alvast op de hoogte.
Ik wil die 2 woefers nog eens terug zien.

Offline B

• *
  • 36 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: februari 18, 2010, 21:02:29 »
Ah leuk dat er al reacties zijn.
Ik ben zeker dat er veel volk op zou afkomen.
Ik ben indertijd nog naar Olen geweest voor een workshop, dus om enkele dagen grote afstanden te doen gaat dat zeker lukken voor ons!

Daar de lente aant komen is dacht ik dat dit zeker leuk zou zijn voor mensen die eens willen proeven van die sport.  :wave:

En als er meerdere workshops zijn, des te beter hť!
Iedereen heeft wat te leren aan anderen!

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #13 Gepost op: februari 18, 2010, 22:43:24 »
Ik heb ook wel intresse in een workshop frisbee, maar heb absolut geen zin om een halve dag te spenderen aan het leren van de verschillende worpen. Want tegen dat ik thuis ben ben ik dat allemaal vergeten :mrgreen:

He is watching over Eiji & Shunka

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: februari 18, 2010, 22:47:13 »
Ik heb ook wel intresse in een workshop frisbee, maar heb absolut geen zin om een halve dag te spenderen aan het leren van de verschillende worpen. Want tegen dat ik thuis ben ben ik dat allemaal vergeten :mrgreen:

Het leren van worpen is een onderdeel wat tijd vraagt, maar die uren vliegen zo voorbij :)

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: februari 18, 2010, 23:16:20 »
Het leren van worpen is een onderdeel wat tijd vraagt, maar die uren vliegen zo voorbij :)

Maar van al die mensen die z'n workshop volgen, gaan al die worpen nog thuis oefenen en nog herinneren?
Want meestal volgen de meeste mensen z'n workshop om gewoon wat te kunnen frisbeeŽn met hun hond.

Ik snap wel als je echt verder wil gaan in de frisbee,dat al die verschillende worpen belangrijk zijn. Maar voor een gewoon beginnende frisbeeŽr met hond?

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: februari 19, 2010, 00:24:01 »
Maar van al die mensen die z'n workshop volgen, gaan al die worpen nog thuis oefenen en nog herinneren?
Want meestal volgen de meeste mensen z'n workshop om gewoon wat te kunnen frisbeeŽn met hun hond.

Ik snap wel als je echt verder wil gaan in de frisbee,dat al die verschillende worpen belangrijk zijn. Maar voor een gewoon beginnende frisbeeŽr met hond?

Er word vooral gehamerd op de basisworpen ze :) rollers, floaters, backhands...
De bedoeling van deze workshops is iedereen een kans geven om kennis te maken met deze toffe sport.
Als je dan al meteen met de moeilijkere worpen gaat starten, dan haken heel wat mensen af.
Maar zelfs die basisworpen vragen inzet en oefening :)

Offline fanne

• *
  • 1196 HV-Punten
    • Rottweiler kennel Vom Aratoamin
« Reactie #17 Gepost op: februari 19, 2010, 06:03:10 »
We gaan ook geen uren aan een stuk de verschillende worpen doen. Maat het is wel belangrijk dat je een goede worp kan uitvoeren al je met je hond speelt

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: februari 19, 2010, 13:32:31 »
Was geen commentaar hoor, maar ik heb ooit een workshop gevolgd en de ochtend bestond enkel uit het beoefenen van verschillende worpen.Ik vond dat vreeeselijk saai en tegen de middag wist ik dus niks meer van die verschillende worpen

Offline B

• *
  • 36 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: februari 19, 2010, 13:37:35 »
Was dat een jaar of 2-3 geleden (LIttle Wolves)?
Met Geert DBolster en Ann of zo?
Ik was er toen ook, maar da was niet zo leuk gegeven die worpen (door die Ann)
Ik heb wel al eens een ganse dag werptechnieken gevolgd bij nen Duitser (Jochen Scleicher of zoiets) en die kon dat dan wel leutig brengen.

Van die worpen krijg je toch een cursuske of zo mee he die je dan kunt thuis bekijken en oefenen. Want nen airbounce kan ik ook niet gooien zulle :lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal