collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: uit de lucht vangen  (gelezen 1955 keer)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
uit de lucht vangen
« Gepost op: oktober 28, 2010, 13:17:13 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe leer je je hond om de frisbee uit de lucht te vangen, in plaats van te wachten tot die op de grond valt?

Offline fleureke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
Re: uit de lucht vangen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 28, 2010, 13:50:52 »
ik ben hier bezig met handtakes, dus niet werpen, maar gewoon uit de hand laten nemen (vanuit verschillende posities), en na een paar goeie, ga ik ff iets anders doen (houdingskes of zo), dan opnieuw handtake, en de keer daarna kan ik hem gooien en zal ze hem (proberen) uit de lucht pakken

wat bij marie ook helpt, samen lopen en dan werpen (ni te ver), dan pakt ze hem meestal we uit de lucht.. als ze van achter mij vertrekt als ik gewoon blijf staan, begint ze wel te lopen van zodra ik smijt, maar staat ze iets verderop te wachten tot ie op de grond ligt  :doh:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: oktober 28, 2010, 13:52:10 »
Handtakes doet Häsel ook, maar Emmy 'hapt' dus naar niets dat nog in mijn hand zit.   :weetniet:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: oktober 28, 2010, 14:49:55 »
Handtakes doet Häsel ook, maar Emmy 'hapt' dus naar niets dat nog in mijn hand zit.   :weetniet:

das langs ene kant sjans hebben, de mijn happen naar snoepjes die nog in mijn hand zitten  :muur: :doh: :mrgreen:

gaat ze achter rollers aan?

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: oktober 28, 2010, 14:54:57 »
das langs ene kant sjans hebben, de mijn happen naar snoepjes die nog in mijn hand zitten  :muur: :doh: :mrgreen:

Oh, da zou ons Häsel ook doen hoor.  Als ik met die twee speel in den tuin, dan moet ik met Emmy apportjes doen, en met Häsel trekspelletjes.  Met Emmy gaat een trekspelletje gewoon niet, ze houdt niets vast dat ik ook vast heb.   :weetniet:  Met Häsel doet ze het wel, als Häsel haar apportje vastneemt, zal ze het uit haar bek gaan sleuren, en desnoods een half uur volhouden, maar bij mij....   :weetniet:

Achter rollers gaat ze wel aan ja. 

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #5 Gepost op: oktober 28, 2010, 15:02:03 »
Kort en niet te hoog gooien, begin met floaters voor u.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: oktober 28, 2010, 15:54:38 »

en is er enige manier om die nog superinteressanter te maken?  want hier gaat ze er niet elke keer achter.... ik bent zo aant aanleren (en ook maar enkele "worpen" per keer, ik oefen dus nooit tien minuten of zo, om de interesse te houden), ze pakt ze wel, maar dus ni altijd  :doh:
rollers en handtakes pakt ze wel met zekerheid, altijd....
al begint ze er wel steeds heviger op te worden... (en zeker sinds ze afgevallen is, is ze enthousiaster voor de frisbee)

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #7 Gepost op: oktober 28, 2010, 15:57:00 »
Troyca gaat er ook niet altijd achter, hangt van haar goesting af.
Sommige honden hebben geen goesting om 10 keer achter een frisbee te gaan. ik doe de moeite niet om er dan aan te werken

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #8 Gepost op: oktober 28, 2010, 15:57:34 »

Zo heb ik het Kiara ook aangeleerd  :yes:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: oktober 30, 2010, 20:28:24 »
Ik heb daarnet nog wat geprobeerd:
- Met Häsel gooi ik nu kort voor mij en als ze het uit de lucht van: klik en koekje.  Ze doet nu echt moeite om het uit de lucht te vangen, maar nadeel is wel dat ze de frisbee vrijwel ter plekke terug laat vallen dan. 
- Met Emmy ben ik gewoon begonnen met klikken telkens ze eens in de frisbee wil bijten.

Offline Wokka

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 15 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: oktober 30, 2010, 21:20:46 »
Pokka neemt ook niets vast dat ik vastheb, behalve haar apport, na lang oefenen.
Maar bij de frisbee lukte dat niet.
Ik heb haar dan maar eerst geleerd snoepjes te vangen, en heb daar het woord "vangen" bij geplakt. Toen ze dat goed deed ben ik dat ook met een balletje gaan doen (Pokka is dol op balletjes, dus misschien bij Emmy haar favoriete speeltje ofzo). Ze had al vlug door dat ze door het woord "vangen" dat ook moest vangen. Daarna ben ik geleidelijk af en toe eens de frisbee beginnen gooien, en zo heeft ze hem leren vangen.
In heb begin was het misschien 20 keer het balletje en maar 1 keer de frisbee, maar nu kan ik zo met de frisbee naar buiten en heeft ze echt al door dat ze hem mag gaan vangen.
Wil je het beste plaatsje in huis? Verplaats dan de hond.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #11 Gepost op: oktober 30, 2010, 22:10:46 »
Ik heb daarnet nog wat geprobeerd:
- Met Häsel gooi ik nu kort voor mij en als ze het uit de lucht van: klik en koekje.  Ze doet nu echt moeite om het uit de lucht te vangen, maar nadeel is wel dat ze de frisbee vrijwel ter plekke terug laat vallen dan. 
- Met Emmy ben ik gewoon begonnen met klikken telkens ze eens in de frisbee wil bijten.

Wat is daar zo nadelig aan?  :denk: Ik zou juist dolgelukkig zijn als Kiara haar frisbees vangt en onmiddellijk terug laat vallen  :lol:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: oktober 30, 2010, 23:34:01 »
Oh, da zou ons Häsel ook doen hoor.  Als ik met die twee speel in den tuin, dan moet ik met Emmy apportjes doen, en met Häsel trekspelletjes.  Met Emmy gaat een trekspelletje gewoon niet, ze houdt niets vast dat ik ook vast heb.   :weetniet:  Met Häsel doet ze het wel, als Häsel haar apportje vastneemt, zal ze het uit haar bek gaan sleuren, en desnoods een half uur volhouden, maar bij mij....   :weetniet:

Achter rollers gaat ze wel aan ja.
Ik zou ze dan altijd laten winnen. Trekken doet ze blijkaar, dus dat is het probleem niet.

Nooit 'los' zeggen, maar altijd laten winnen. de eerste keer na 0,5s, dan langer.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: november 04, 2010, 13:11:40 »
Wat is daar zo nadelig aan?  :denk: Ik zou juist dolgelukkig zijn als Kiara haar frisbees vangt en onmiddellijk terug laat vallen  :lol:

bwa, het is handig als ie retrieversgewijs terug tot bij u komt zenne, die frisbee  :mrgreen:

gisteren ving marie (eerder per ongeluk, ma soit  :mrgreen:) de frisbee mooi uit de lucht, ik ben letterlijk een gat in de lucht gesprongen  :lol: (en nu regent het waarschijnlijk boven haacht dus  :doh:)
en ik zag plots waarom... marie kan niet, gelijk de distancewerpers, vanachter mij vertrekken en zo achter de vliegende schijf gaan... haar 32 kilo is iets te traag om er te geraken voor ie de grond raakt... maar als ze al een eind voor mij staat en ik hem langs haar heen gooi (opdat ze erachter zou gaan, niet dat ie in haar mond vliegt als vanzelf), dan geraakt ze er dus wel e.... gevolg: opzet geslaagd voor mij, dus ikke happy, en frisbee gevangen door marie, dus marie happy  :clap:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #14 Gepost op: november 04, 2010, 13:29:02 »
Je kan haar wel rond je laten draaien, enkel voorruit sturen en een voorsprong geven. Gewoon langer wachten met werpen.

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: november 04, 2010, 14:01:58 »
Je kan haar wel rond je laten draaien, enkel voorruit sturen en een voorsprong geven. Gewoon langer wachten met werpen.

tis daar da inderdaad mijn fout zat, ik gooide te snel...
straks nog es proberen (als het niet zo blijft waaien zoals nu tenminste, welkom herfst  :doh:)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal