collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: foam frisbee  (gelezen 3557 keer)

Offline fleureke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 999 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't mind the dog, beware of the owner
Re: foam frisbee
« Reactie #20 Gepost op: januari 17, 2012, 00:09:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Fleureke, we zouden eens samen moeten gaan frisbee'en! Dan kunnen we met elkaar oefenen op onze werptechnieken, veel fijner!

doen we!

enneuhm, de kampioenen van de frisbee (waaronder dien ene met die rottweilers, ge kent em zenne...  :mrgreen:) zijn goeie instructeurs ook, als de goesting der goe inblijft bij thelma en louise, kunnen we daar ons licht gaan opsteken als ze oud genoeg zijn om tegoei te beginnen springen e  :wink:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: januari 17, 2012, 08:21:35 »
Fanne, mijn hond is inderdaad nog geen 7 maand, dus ze mag van mij nog niet springen. Wat ik vooral doe zijn rollers en meestal neemt ze die wel terwijl ze nog rollen, maar aangezien ik dat niet altijd even goed kan, mislukt dat ook af en toe en dan ligt de frisbee dus plat op de grond.
Dan om af te wisselen gooi ik hem af en toe ook laag. Of trek ik hem voor haar uit in het gras, zo wat zigzag om haar wat zotjes te maken en dan gooi ik hem zo tegen het gras dat hij een stukje omhoog kaatst. En als laatste laat ik haar hem wel uit de lucht nemen vlakbij mij, maar dat is nog niet echt gooien.
Geen idee wat de juiste termen allemaal zijn, ik doe maar na wat ik in Amerikaanse filmpjes zag om te frisbee'en met een jonge hond. (stunts ga ik ook nooit zomaar nadoen van filmpjes hoor, dat vind ik te gevaarlijk, daarvoor moet je beter weten waar je mee bezig bent en dan zou ik ook wel eerst les volgen :wink:)

Fleureke, we zouden eens samen moeten gaan frisbee'en! Dan kunnen we met elkaar oefenen op onze werptechnieken, veel fijner!

Maar ik ben inderdaad wel bang dat het voor haar eerder gewoon een apporteerspelletje wordt. Dan wordt het later misschien te moeilijk om haar nog te leren dat ze ze uit de lucht moet plukken op de manier dat ik nu bezig ben?
Dus misschien vanaf nu beter enkel worpen doen die ze kan hebben, zodat ze hem kan grijpen en niet teveel van de grond moet rapen?
Dus meer rollers en ter plaatse uit de lucht grijpen en af en toe een niet te verre worp uit de lucht laten grijpen?

Alles is mogelijk  :wink: lijkt me zeker niet onmogelijk om dat later nog aan te leren.
Wat je nu idd al kan doen is af en toe een handtake (dus dat ze de frisbee gewoon uit je hand neemt terwijl jij bvb wat meeloopt ofzo. ) Maar gezien ze er nog niet 100% zo gek van is kan je ook eerst eventjes de drift opwekken door de frisbee door het gras te trekken zo en een beetje gek doen. Zo doe ik het met jaxx als hij weer minder geinteresseerd is, als ik dan er eventjes mee voor zijn neus door het gras schuif zo om hem gek te maken dan vangt hij hem wel weer en kan ik dus met een positieve worp stoppen.

Jaxx springt overigens ook voor het minste. Zelfs al gooi ik een perfect lage worp die hij makkelijk zo kan vangen vind hij het nog steeds nodig om met 4 poten de lucht in te springen dus ik doe met hem ook alleen nog maar handtakes en heel soms een floater dichtbij. Ik wil namelijk ook graag dat mijn hond nog kan meedraaien als ie pakweg 7 jaar is dan dat hij dan al versleten is :yes:

Dus.. Doe wat je eigen gevoel zegt ! En dan denk ik dat je meer dan goed bezig bent :yes:

Enneuh ladies, als jullie samen gaan frisbee'n wil ik wel mee hé  :hmpf:

@ cindy : Jaxx doet ook overbelachelijkenth ousiast als ik de frisbee's bovenhaal. En als hij kijkt terwijl ik met de rest train dan is het blaf en jankconcert. Maar toch is meneer het na 5 frisbee's beu  :lol: Denk dat hij echt zo in die fase zit zoals bij kindjes.. T'is alleen maar leuk en interessant als een ander ermee aan't spelen is  :doh:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: januari 17, 2012, 09:16:38 »
Fleureke, goed idee!  :thumbs:

ik zou opteren voor meer uit de lucht laten pakken. Afwisselend roller-handtake-roller-handtake. vervolgens de handtake vervangen door een floater verder bouwen met mini-wordpjes en zo rustig opbouwen
Ok, ook jij bedankt voor je advies Fanne!

Alles is mogelijk  :wink: lijkt me zeker niet onmogelijk om dat later nog aan te leren.
Wat je nu idd al kan doen is af en toe een handtake (dus dat ze de frisbee gewoon uit je hand neemt terwijl jij bvb wat meeloopt ofzo. ) Maar gezien ze er nog niet 100% zo gek van is kan je ook eerst eventjes de drift opwekken door de frisbee door het gras te trekken zo en een beetje gek doen. Zo doe ik het met jaxx als hij weer minder geinteresseerd is, als ik dan er eventjes mee voor zijn neus door het gras schuif zo om hem gek te maken dan vangt hij hem wel weer en kan ik dus met een positieve worp stoppen.

Jaxx springt overigens ook voor het minste. Zelfs al gooi ik een perfect lage worp die hij makkelijk zo kan vangen vind hij het nog steeds nodig om met 4 poten de lucht in te springen dus ik doe met hem ook alleen nog maar handtakes en heel soms een floater dichtbij. Ik wil namelijk ook graag dat mijn hond nog kan meedraaien als ie pakweg 7 jaar is dan dat hij dan al versleten is :yes:

Dus.. Doe wat je eigen gevoel zegt ! En dan denk ik dat je meer dan goed bezig bent :yes:

Enneuh ladies, als jullie samen gaan frisbee'n wil ik wel mee hé  :hmpf:
Ja, die handtake doe ik dus, maar ook al zonder dat mijn hand er nog aan vasthangt zegt maar, dus dat ze dat gevoel ook leert. Echt een worp is dat niet, hij is dan maar 1 seconde in de lucht voordat zij hem heeft.
Zia springt nooit. Ze vindt het allemaal wel leuk, maar op zijn lagotto's, dus dat is vooral één en al gehuppel.:lol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal