collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: foam frisbee  (gelezen 3565 keer)

Offline venijntje13

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1221 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
foam frisbee
« Gepost op: januari 16, 2012, 19:34:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Is zo'n frisbee in hetzelfde materiaal als de foamballen niet veel beter voor de hond?
Veel zachter van materiaal, dus beter voor de tanden en de rest?

En bijkomende vraag: Is dat toegelaten op wedstrijd?

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
Re: foam frisbee
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2012, 19:43:10 »
Is zo'n frisbee in hetzelfde materiaal als de foamballen niet veel beter voor de hond?
Veel zachter van materiaal, dus beter voor de tanden en de rest?

En bijkomende vraag: Is dat toegelaten op wedstrijd?

Mijn woefs hadden bij mijn vorige frisbee's wel eens dat hun tandvlees wat bloedde, omdat de frisbee's niet sterk genoeg waren en ze er dus haakjes en scherpe hoekjes in beten. Daarom dan overgeschakeld naar Jawz schijven en hier geen enkel probleem mee.  Hun tanden zijn echt wel sterk. Er is er hier toch nog nooit gene een stuk kwijt geraakt  :lol: héééééél sporadisch bijt er eens eentje op z'n eigen tong maar dat kan altijd gebeuren  :mrgreen:

De frisbee's die je laat zien zullen denk ik nog geen 10 meter vliegen en zijn dus compleet nutteloos in de frisbeesport en ook niet toegelaten op wedstrijd.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2012, 19:48:43 »
Mijn woefs hadden bij mijn vorige frisbee's wel eens dat hun tandvlees wat bloedde, omdat de frisbee's niet sterk genoeg waren en ze er dus haakjes en scherpe hoekjes in beten. Daarom dan overgeschakeld naar Jawz schijven en hier geen enkel probleem mee.  Hun tanden zijn echt wel sterk. Er is er hier toch nog nooit gene een stuk kwijt geraakt  :lol: héééééél sporadisch bijt er eens eentje op z'n eigen tong maar dat kan altijd gebeuren  :mrgreen:

De frisbee's die je laat zien zullen denk ik nog geen 10 meter vliegen en zijn dus compleet nutteloos in de frisbeesport en ook niet toegelaten op wedstrijd.
Ok, bedankt voor je reactie!
Ik heb ook Jawz voor Zia. Voorlopig gebruik ik voor haar enkel een iets kleiner formaat, maar ik merk dat ze die foam leuker vindt. Omdat ze nu nog niet mag vangen in de lucht moet ze ze altijd van de grond rapen en dat gaat met die foam veel beter dan met die Jawz. Daarom gooi ik die Jawz soms omgedraaid, dan heeft ze dat randje om hem op te rapen.
Zou het dan goed zijn om zo wat af te wisselen of ben ik niet goed bezig?

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2012, 19:51:23 »
Kwestie van haar zot van beide te houden bedoel ik dan hoofdzakelijk. Ze vindt het tot nu toe wel leuk, maar staat er niet zo héél zot van, dus probeer ik het ook maar één à twee keer per week boven te halen zodat het speciaal blijft en dan is ze wel altijd heel blij om de frisbee te zien.
Ik heb haar wel vanaf jongs af aan aan harde plastiek gewoon gemaakt (had ik op filmpjes gezien) en dat vindt ze dus geen enkel probleem, ze heeft niet liever...

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2012, 19:55:33 »
Denk dat je perfect bezig bent zo  :thumbs: zeker met da afwisselen dan! lijkt me een goed idee.
 Hier ook een jonge spruit die er niet 100% geinteresseerd in is. Alleen moest hij wel mijn nieuwe wedstrijdhond worden in de toekomst  :doh:

De laatste demo heeft hij nog super gedaan en nu na 3 worpen is hij het beu. Dus meteen opgehouden en nu laat ik hem ermee gerust. Hij hoeft dus niet meer te frisbee'n de komende maanden. Enkel als ik met de grote train dan mag hij kijken en dan krijgt hij weer drift. En dan zal ik nadien nog wel eens proberen of hij het leuk blijft vinden en anders blijft het gewoon recreatief voor Jaxxie :yes: Ga hem zeker niets opleggen wat hij zelf niet zo fijn vind.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2012, 20:14:49 »
Denk dat je perfect bezig bent zo  :thumbs: zeker met da afwisselen dan! lijkt me een goed idee.
 Hier ook een jonge spruit die er niet 100% geinteresseerd in is. Alleen moest hij wel mijn nieuwe wedstrijdhond worden in de toekomst  :doh:

De laatste demo heeft hij nog super gedaan en nu na 3 worpen is hij het beu. Dus meteen opgehouden en nu laat ik hem ermee gerust. Hij hoeft dus niet meer te frisbee'n de komende maanden. Enkel als ik met de grote train dan mag hij kijken en dan krijgt hij weer drift. En dan zal ik nadien nog wel eens proberen of hij het leuk blijft vinden en anders blijft het gewoon recreatief voor Jaxxie :yes: Ga hem zeker niets opleggen wat hij zelf niet zo fijn vind.
Ok, bedankt! Voor mij zou het sowieso recreatief zijn, maar dan nog wil ik natuurlijk dat ze het zo leuk mogelijk vindt. :yes:
Die tip van laten kijken bij andere honden is ook wel een goed idee!
Hoe oud is Jaxx nu?

Offline Artan

• *
  • 667 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2012, 20:18:19 »
Ok, bedankt! Voor mij zou het sowieso recreatief zijn, maar dan nog wil ik natuurlijk dat ze het zo leuk mogelijk vindt. :yes:
Die tip van laten kijken bij andere honden is ook wel een goed idee!
Hoe oud is Jaxx nu?

Jaxx is nu net 1jaar :yes:

T'is nog een specialleke  :doh:
Hij is erg explosief en vinnig naar andere honden toe, sociaal maar heel snel in drift vooral bij andere hevige honden dan toch
En naar mensen dan net weer héél rustig en timide
En eigelijk een beetje té voor mij gezien ik nogal een harde tante ben  :mrgreen:
Maar we leren elke dag weer bij over elkaar  :thumbs:

En ja dat laten kijken terwijl de broers trainen heeft bij hem echt effect! da's dan weer dat driftige :yes:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2012, 20:30:54 »
Jaxx is nu net 1jaar :yes:

T'is nog een specialleke  :doh:
Hij is erg explosief en vinnig naar andere honden toe, sociaal maar heel snel in drift vooral bij andere hevige honden dan toch
En naar mensen dan net weer héél rustig en timide
En eigelijk een beetje té voor mij gezien ik nogal een harde tante ben  :mrgreen:
Maar we leren elke dag weer bij over elkaar  :thumbs:

En ja dat laten kijken terwijl de broers trainen heeft bij hem echt effect! da's dan weer dat driftige :yes:
Aja, je had een topic gestart en ik heb nog proficiat gezegd! Vergeten! :doh:
Ik weet alleszins waar vragen als ik in de toekomst nog vragen heb!  :thumbs: Voorlopig doe ik gewoon zo voort zoals ik bezig ben. Ze is toch nog maar 6 maand, dus mag absoluut nog niet veel en ze is voorlopig ook nog snel afgeleid op vreemd terrein.

Offline fanne

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 1196 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Rottweiler kennel Vom Aratoamin
« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2012, 20:51:51 »
Omdat ze nu nog niet mag vangen in de lucht moet ze ze altijd van de grond rapen en dat gaat met die foam veel beter dan met die Jawz.

:shock:

Waarom mag je hond  de schijf niet vangen uit de lucht?

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #9 Gepost op: januari 16, 2012, 21:25:24 »
:shock:

Waarom mag je hond  de schijf niet vangen uit de lucht?

wegens even oud als texas (verschil van tien dagen), en texas springt hier ook max tien centimeter voor ne frisbee  :wink:
texas gaat hier enkel achter rollers en handtakes en heel laag geworpen forehands, die mag van mij nog ni springen, pas binnen een paar maand...
en zia is evengoed nog geen 7 maand oud dan ons texasje  :wink:

@saar: als ik texas laat kijken als marie frisbee't, ist kot te klein  :shifty:  Een normale drift (voor ne pitbull eigenlijk nogal kalm, maar mij hoorde ni klagen), maar ak de frisbees pak zou ze de keukentafel omver lopen...
ma bij marie heb ik da ook gedaan (met uwen artan trouwens  :mrgreen:) van te laten kijken, en die is er op die manier ook zotter van geworden (van de frisbees  :lol:)

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline fanne

• *
  • 1196 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2012, 21:30:32 »
hoe jong de hond ook is het is de bedoeling dat hij de schijf neemt, roller, handtake, lage worpen. Een hond van 7 maand moet toch een paar meter kunnen lopen en dan een schijf in vlucht kunnen nemen. een stabiele worp op een hoogte tussen 50cm-1m mag toch geen probleem vormen, je moet ook maar 5-10m ver gooien he.

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2012, 21:41:34 »
Shunka is ook verzot op de foamfrisbee.Gebruik ze ook vooral reacreatief (apportspeeltje) of om te zwemmen Maar ze is zeker niet bijtvast, want ken een duitse jachtterrier die er gewoon een gat in beet.
Shunka is totaal niet verzot op de jawz frisbees, kreeg haar niet op drift met die frisbees.

He is watching over Eiji & Shunka

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: januari 16, 2012, 21:50:29 »
hoe jong de hond ook is het is de bedoeling dat hij de schijf neemt, roller, handtake, lage worpen. Een hond van 7 maand moet toch een paar meter kunnen lopen en dan een schijf in vlucht kunnen nemen. een stabiele worp op een hoogte tussen 50cm-1m mag toch geen probleem vormen, je moet ook maar 5-10m ver gooien he.

mijn werptechnieken zijn ook nog niet die van jullie zenne  :mrgreen:

ikzelf ben nu aant trainen op laag uit de lucht pakken (lukt nog niet altijd), maar wat ik nu vooral doe, is de drift hoog houden.... het echt deftig trainen is sowieso maar voor binnen een paar maand (tenandere, den ondergrond is stijfbevroren  :mrgreen: of kletsnat)...

texas neemt de schijf, neemt elke schijf, en neemt er soms vier tegelijk als ik ni rap genoeg ben, maar texas springt nog geen 50 centimeter hoog...
ze moet van mij geen wedstrijdhond worden e, ik wil da ze der plezier aan heeft, en als ze het graag doet en er goed in is, ga ik er misschien verder in... en ik merk nu, op dees manier, da ze nog altijd knettergek is van de frisbee... de rest komt uiteindelijk wel, kheb tijd, tbeestje is zes maand en een kluts, met wat geluk hebben we nog enorm veel jaren om te frisbeeën...

Offline Perdita

• *
  • 752 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: januari 16, 2012, 21:54:54 »
Nimue is zot van die foam frisbee... Ze is ook zot van de jawz frisbee... En van de hero superstar...

Ik kan inderdaad niet ver gooien met die foam frisbee. Maar dat kan ik ook niet met die andere  :doh:. Het ligt aan mij  :lol:.

Offline fanne

• *
  • 1196 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: januari 16, 2012, 22:13:07 »
mijn werptechnieken zijn ook nog niet die van jullie zenne  :mrgreen:

(tenandere, den ondergrond is stijfbevroren  :mrgreen: of kletsnat)...

Dus perfect weer om de honden thuis te laten en alleen op je werptechnieken te trainen  :fuu:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: januari 16, 2012, 22:38:10 »
Dus perfect weer om de honden thuis te laten en alleen op je werptechnieken te trainen  :fuu:

true  :mrgreen:

maar om zo op mijnen alleenen te trainen, heb ik meer wind nodig  :mrgreen:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: januari 16, 2012, 23:03:40 »
Fanne, mijn hond is inderdaad nog geen 7 maand, dus ze mag van mij nog niet springen. Wat ik vooral doe zijn rollers en meestal neemt ze die wel terwijl ze nog rollen, maar aangezien ik dat niet altijd even goed kan, mislukt dat ook af en toe en dan ligt de frisbee dus plat op de grond.
Dan om af te wisselen gooi ik hem af en toe ook laag. Of trek ik hem voor haar uit in het gras, zo wat zigzag om haar wat zotjes te maken en dan gooi ik hem zo tegen het gras dat hij een stukje omhoog kaatst. En als laatste laat ik haar hem wel uit de lucht nemen vlakbij mij, maar dat is nog niet echt gooien.
Geen idee wat de juiste termen allemaal zijn, ik doe maar na wat ik in Amerikaanse filmpjes zag om te frisbee'en met een jonge hond. (stunts ga ik ook nooit zomaar nadoen van filmpjes hoor, dat vind ik te gevaarlijk, daarvoor moet je beter weten waar je mee bezig bent en dan zou ik ook wel eerst les volgen :wink:)

Fleureke, we zouden eens samen moeten gaan frisbee'en! Dan kunnen we met elkaar oefenen op onze werptechnieken, veel fijner!

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: januari 16, 2012, 23:11:23 »
Maar ik ben inderdaad wel bang dat het voor haar eerder gewoon een apporteerspelletje wordt. Dan wordt het later misschien te moeilijk om haar nog te leren dat ze ze uit de lucht moet plukken op de manier dat ik nu bezig ben?
Dus misschien vanaf nu beter enkel worpen doen die ze kan hebben, zodat ze hem kan grijpen en niet teveel van de grond moet rapen?
Dus meer rollers en ter plaatse uit de lucht grijpen en af en toe een niet te verre worp uit de lucht laten grijpen?

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: januari 16, 2012, 23:16:07 »
Hidde is gek op die foam-frisbee. De echte frisbee's heeft ze veel minder graag.

Offline fanne

• *
  • 1196 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: januari 16, 2012, 23:31:07 »
ik zou opteren voor meer uit de lucht laten pakken. Afwisselend roller-handtake-roller-handtake. vervolgens de handtake vervangen door een floater verder bouwen met mini-wordpjes en zo rustig opbouwen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal