collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Dogfrisbee erkend door kkush  (gelezen 7975 keer)

Offline pipo de clown

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3147 HV-Punten
Re: Dogfrisbee erkend door kkush
« Reactie #20 Gepost op: november 04, 2010, 18:02:43 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Dat kan allemaal goed zijn, maar ik was aangesloten bij zowel een KKUSH-club als een VOE-club. Mij is daar nooit iets over gezegd. Een beetje vreemd toch?
Concreet zou dat betekenen dat ik vanaf het moment dat ik ook maar ťťn wedstrijd van een bepaalde sport heb gekozen, ik niet meer kan meedoen aan wedstrijden van de andere sport.
Bovendien kan ik me best voorstellen dat bepaalde mensen het belangrijker vinden om een sport in de buurt te kunnen beoefenen, dan te kiezen voor een bepaalde groepering.
Zo is het. Je partner mag zelfs geen sport doen bij een club, die niet bij KKUSH aangesloten is, met dezelfde hond waar jij gehoorzaamheid mee doet bij de KKUSH. Laat die KKUSH hondenschool je toch toe als lid, dan wordt de ganse club geschorst.

Wedstrijden bij een dissidente club zijn niet het criterium, maar lid zijn.

Vrije keuze? Tja, dat is natuurlijk niet waar. Bij flyball is het zo gegaan. BFB heeft flyball 14j geleden geÔntroduceerd in BelgiŽ. 3j geleden is kkush ermee begonnen en was iedereen, die meerdere sporten uitvoerde verplicht om naar de competitie van de kkush over te stappen, wilden ze de 2 sporten blijven doen..

Wat ze daarmee bereiken is me een raadsel, want het niveau is er veel lager dan bij de bfb, maar dat maakt niet uit. Ik zie dat hun olympische kampioen niet eens in de top 90 van de wereld staat. Tja... Jammer dat het zo moet lopen.

Op canicross is het ook bezig en zal het nog verstrengen.

Vrije keuze? Neen, in de verste verte niet.

Het doel van de kkush is om de rashonden te verzamelen, dus begrijp ik hen wel langs een kant. Hun sterkte is dat de fci (dezelfde mannetjes hebben daar de touwtjes in handen) slechts 1 organisatie per land erkent.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: november 04, 2010, 18:05:11 »
bij flyball is er ook lang tumult geweest. Uiteindelijk zijn er twee organisaties ontstaan. De alreeds bestaande BFB en de flyball onder de kkush. Als fokker of lid van een kkush club heb je niet veel keuze. Ik was toen blij dat er ook flyball onder de kkush kwam want anders moest ik stoppen met mijn hobby.

Ik wist nadat dit gebeurd was dat frisbee en canicross ging volgen. Hopelijk zijn er enkele mensen die zich willen inzetten om frisbee en canicross ook onder kkush op gang te krijgen. Er worden wel degelijk sanctie gegeven aan mensen die tegen de regels ingaan. Ook de club waar je traint kan de dube worden.
De 'Waalse' canicrossfederatie is de enige officieel erkende in BelgiŽ.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: november 04, 2010, 18:06:45 »
Het gedeelte van het verzamelen en in de gaten houden van fokkers en rashonden, dat begrijp ik ook. En goed dat ze dat doen.

Maar dat ze alleenheerser willen zijn op sportvlak ook, dat vind ik niet kunnen. Dat zijn nog meer geldkwesties.

Offline fungus

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: november 04, 2010, 18:12:01 »
Zo is het. Je partner mag zelfs geen sport doen bij een club, die niet bij KKUSH aangesloten is, met dezelfde hond waar jij gehoorzaamheid mee doet bij de KKUSH. Laat die KKUSH hondenschool je toch toe als lid, dan wordt de ganse club geschorst.

Wedstrijden bij een dissidente club zijn niet het criterium, maar lid zijn.

Vrije keuze? Tja, dat is natuurlijk niet waar. Bij flyball is het zo gegaan. BFB heeft flyball 14j geleden geÔntroduceerd in BelgiŽ. 3j geleden is kkush ermee begonnen en was iedereen, die meerdere sporten uitvoerde verplicht om naar de competitie van de kkush over te stappen, wilden ze de 2 sporten blijven doen..

Wat ze daarmee bereiken is me een raadsel, want het niveau is er veel lager dan bij de bfb, maar dat maakt niet uit. Ik zie dat hun olympische kampioen niet eens in de top 90 van de wereld staat. Tja... Jammer dat het zo moet lopen.

Op canicross is het ook bezig en zal het nog verstrengen.

Vrije keuze? Neen, in de verste verte niet.

Het doel van de kkush is om de rashonden te verzamelen, dus begrijp ik hen wel langs een kant. Hun sterkte is dat de fci (dezelfde mannetjes hebben daar de touwtjes in handen) slechts 1 organisatie per land erkent.
Eigenlijk betreffen het hier zelfs geen regels in het voordeel van de hond, maar regels in het voordeel van hun eigen zak. Als het effectief zo zit, kunnen ze mijn rug op en sport ik zeker nooit meer onder de KKUSH. Ik ben oud, vrij en wijs genoeg om zelf te bepalen waar ik wil sporten. Wat een gelul zeg!

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: november 04, 2010, 18:17:23 »
Eigenlijk betreffen het hier zelfs geen regels in het voordeel van de hond, maar regels in het voordeel van hun eigen zak. Als het effectief zo zit, kunnen ze mijn rug op en sport ik zeker nooit meer onder de KKUSH. Ik ben oud, vrij en wijs genoeg om zelf te bepalen waar ik wil sporten. Wat een gelul zeg!
Ja, maar als je dan net een goede hond hebt, kan je niet fokken, of niet deelnemen an de kampioenschappen.

Offline fungus

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 192 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: november 04, 2010, 18:19:23 »
Ja, maar als je dan net een goede hond hebt, kan je niet fokken, of niet deelnemen an de kampioenschappen.
Bedoel je dan hun eigen kampioenschappen? Geen probleem voor mij: ook de andere verenigingen zullen allicht eigen kampioenschappen organiseren?

Volgens mij gaat hun houding lijnrecht in tegen de mensenrechten.

In de Universele verklaring van de rechten van de mens is het als volgt opgenomen:

Artikel 20
Een ieder heeft recht op vrijheid van vreedzame vereniging en vergadering.
Niemand mag worden gedwongen om tot een vereniging te behoren.

« Laatst bewerkt op: november 04, 2010, 18:22:50 door fungus »

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #26 Gepost op: november 04, 2010, 18:20:43 »
Bedoel je dan hun eigen kampioenschappen? Geen probleem voor mij: ook de andere verenigingen zullen allicht eigen kampioenschappen organiseren?

Ja, maar dan krijg je geen SH-stambomen meer  :weetniet:
(of zo willen ze het in de toekomst toch gaan aanpakken..)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: november 04, 2010, 18:40:21 »
Wat ik me vooral af vraag is net zoals kelly de vraag al stelde wat met buitenlandse wedstrijden, daar kunnen ze volgens mij al niets op zeggen.
Dit jaar waren er de dogolympics onder CSEN, waaraan IEDEREEN boomhond of boomloze kon deelnemen, gaat KKUSH zo'n dingen dan ook gaan boydcotten?
Ik wens ze veels succes, de buitenlanders rollen nu al met hun ogen als je de reglementering van KKUSH aanhaald....

De wedstrijden georganiseerd in BE naar mijn mening ook niet.
Er word gebruik gemaakt van Amerikaanse formats...

Offline WT Jumper

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • Life without a dog is... not an option.
    • Wet Tails
« Reactie #28 Gepost op: november 04, 2010, 19:20:29 »
Nog een aantal opmerkingen...
Op dit moment is er geen enkele kkush school die hondenfrisbee geeft hoewel de sport al meer dan 5 jaar bestaat... wat niet zo was met de andere hondensporten. Die werden al in kkush scholen gegeven.
Eenieder die een beetje respekt heeft voor de geschiedenis van hondenfrisbee moet niet lang nadenken over de discriminatie van boomloze honden. Irv Lander (grondlegger van de sport) draait zich om in zijn graf... dat was toch de reactie van Mike Miller, eveneens een pionier in deze sport. Vraag maar eens aan Jeff Perry en Peter Bloeme hoeveel rashonden ze hebben gehad...
Het is eigenlijk best wel grappig dat dit enkel in BelgiŽ weer een probleem moet zijn... in geen enkel ander land waar ik geweest ben (en dat zijn er ondertussen al wel een aantal) is dit al ooit een probleem geweest....
Het meerendeel is het er duidelijk niet mee eens dus waarom het toekomstige format van de kkush, dat toch nog jaren op zich zal laten wachten, gewoon links laten liggen en behouden voor de stamboomjunkies?
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan konden we buiten samen spelen...

Offline WT Jumper

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Life without a dog is... not an option.
    • Wet Tails
« Reactie #29 Gepost op: november 04, 2010, 19:27:50 »
Hoe meer ik er over lees, hoe pissiger ik er van wordt. Druist gewoon regelrecht in tegen de vrijheid van vereniging. Dat daar niet massaal tegen geprotesteerd wordt door zowel fokkers als clubleden, kan er bij mij niet in. Juridisch maak je er volgens mij snel brandhout van.

Dit is inderdaad correct maar het vereist veel  kapitaal om dit juridisch aan te kaarten en vergeet niet dat de advocaten van de kkush ook geen beginners zijn...
Maar in principe heb je gelijk dat het een beperking is op de vrijheid van vereniging...
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan konden we buiten samen spelen...

Offline mira

• *
  • 1349 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: november 04, 2010, 19:34:52 »
Op dit moment is er geen enkele kkush school die hondenfrisbee geeft hoewel de sport al meer dan 5 jaar bestaat... wat niet zo was met de andere hondensporten. Die werden al in kkush scholen gegeven.

in haacht (thor) hebben ze frisbee les gegeven, of da nu nog is da wetek niet.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: november 04, 2010, 19:36:11 »
in haacht (thor) hebben ze frisbee les gegeven, of da nu nog is da wetek niet.

:yes: nog steeds
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Aldo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Border Collie's een hobby.....
« Reactie #32 Gepost op: november 04, 2010, 19:42:18 »
Amen!!! Ben al drie jaar aan het proberen om dit te vermijden. Vanavond weet ik meer over hoe en wat de bedoeling is. Maar ik denk dat als we met zijn allen front vormen, dat we er dan misschien nog wel iets aan kunnen doen.  :weetniet:
Wat Skyhoundz en KMARCh betreft: Qualifier Skyhoundz op 6 maart 2011 en KMARCh BelgiŽ op 20 en 21 augustus; kkush of gene kkush...  :happywink:
Tot straks  ;)

Offline Aldo

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Border Collie's een hobby.....
« Reactie #33 Gepost op: november 04, 2010, 19:54:34 »
Eenieder die een beetje respekt heeft voor de geschiedenis van hondenfrisbee moet niet lang nadenken over de discriminatie van boomloze honden. Irv Lander (grondlegger van de sport) draait zich om in zijn graf... dat was toch de reactie van Mike Miller, eveneens een pionier in deze sport. Vraag maar eens aan Jeff Perry en Peter Bloeme hoeveel rashonden ze hebben gehad...
Het is eigenlijk best wel grappig dat dit enkel in BelgiŽ weer een probleem moet zijn... in geen enkel ander land waar ik geweest ben (en dat zijn er ondertussen al wel een aantal) is dit al ooit een probleem geweest....
Het meerendeel is het er duidelijk niet mee eens dus waarom het toekomstige format van de kkush, dat toch nog jaren op zich zal laten wachten, gewoon links laten liggen en behouden voor de stamboomjunkies?
Ik ben volledig akkoord .
Maar toch ..... Het probleem gaat er in bestaan voor mensen die nog andere disciplines uitoefenen en dan wel onder KKUSH competie .
Wij zijn indertijd in een club gestapt omdat ze ons leuk leek . na een verhuis zitten we in een andere club . eerlijk we hebben nooit wakker gelegen van KKUSH of Voe .
Maar je tekent wel een soort van akoord in een club .
Wij spelen nog andere disiplines op wedstrijd niveau en dat kan in de toekomst wel een probleem stellen als je bij diissidente organisaties gaat spelen .
Daar worden ook de amerikaanse formats onder verstaan spijtg genoeg .

Dus het gaat hem er niet over om KKUSH te laten links liggen , ik denk dat het voor veel mensen om gaat een degelijke oplossing te vinden .
Een gulden midden weg als je het zo wil noemen dat de vrijheijd voor deze sport zo min mogelijk beperkt wordt .
En hopelijk de disipline als sport toch kan groeien .

Inderdaad een front vormen mekaar de hand reiken en samen werken zou een mooi begin zijn  :-)

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: november 04, 2010, 20:45:18 »
Wat ik me vooral af vraag is net zoals kelly de vraag al stelde wat met buitenlandse wedstrijden, daar kunnen ze volgens mij al niets op zeggen.
Dit jaar waren er de dogolympics onder CSEN, waaraan IEDEREEN boomhond of boomloze kon deelnemen, gaat KKUSH zo'n dingen dan ook gaan boydcotten?
Ik wens ze veels succes, de buitenlanders rollen nu al met hun ogen als je de reglementering van KKUSH aanhaald....

De wedstrijden georganiseerd in BE naar mijn mening ook niet.
Er word gebruik gemaakt van Amerikaanse formats...
Yep.  :yes:

Je mag enkel deelnemen aan wedstrijden, ingericht door een fci-erkende club, of organisatie.

De dogolympics - what's in  a name -  lieten enkel clubs toe, die fi-erkend waren.

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: november 04, 2010, 20:59:10 »
Dan zal ik Csen al maar op de hoogte brengen hun energie niet in BE te steken he :)
dan is het binnen 2 jaar gewoon opnieuw in italie kan iedereen mee doen FCI erkend of niet

Offline Govad

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: november 04, 2010, 21:08:34 »
Yep.  :yes:

Je mag enkel deelnemen aan wedstrijden, ingericht door een fci-erkende club, of organisatie.

De dogolympics - what's in  a name -  lieten enkel clubs toe, die fi-erkend waren.

Euuhm volgens mij was iedereen toegelaten tot de dogolympics........ ..

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: november 04, 2010, 21:13:55 »

Die van CSEN dit jaar allesinds wel :)

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #38 Gepost op: november 04, 2010, 22:35:10 »
neen, neen.

Offline Govad

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: november 04, 2010, 22:38:33 »
neen, neen.

Bij de flyball in ieder geval wel, over de rest kan ik niet oordelen.
Maar soit daar gaat het hier niet over.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal