collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Casper goes flyball  (gelezen 2211 keer)

Offline ands

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2368 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Casper goes flyball
« Gepost op: augustus 06, 2011, 00:26:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Vandaag de eerste les frisbee gehad.  Casper deed dat goed, maar het baasje zal echt wel moeten leren werpen, want ik heb er totaal geen kaas van gegeten.  Lijkt allemaal simpeler dan het is.  Ook was ik nooit de sportiefste van de klas, en is er met de jaren niet beter op geworden.  Dus hopelijk stel ik mijn hond niet teleur (en de instructeur) met mijn beperkt kunnen.  Want zie mijn eigen dus niet over de grond zien rollen.

Ben er een beetje ingerold.  Wou met Casper flyball doen, maar dat leek buiten Casper gerekend.  Hebben er maanden aan getraind zodat Casper niet iedereen met een bal op een blafserenade onthaalde en als een zot naar ieder bal toeschoot en dan ook in flarden van elkaar scheurde en heel veel op aandacht gewerkt.  Nu blijkt dat wel zijn vruchten af te werpen, is voor het eerst dat ik te horen kreeg dat mijn hond teveel aandacht had voor mij en niet voor de bal in de kast.  Ook is hij beloond geweest met snoep en een tennisbal.  Is het enige speeltje waar hij alles voor doet.  Alles van floshen en aanverwanten is goed voor 1 of 2 keer en dan verliest hij daar zijn interesse in.  Nu verkiest hij wel een orbeeball boven een tennisbal, maar daar kan je nog altijd geen trekspelletje mee doen.
Vandaag op training, wou meneer met moeite tot aan de kast gaan.  Had er totaal geen zin in.  Had de raad gekregen om eens frisbee te proberen.

En nu oefenen maar.  Iemand die me kan helpen bij het werpen mag zich altijd melden.  Want was blijkbaar niet om aan te zien. :oops:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
Re: Casper goes flyball
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2011, 00:28:56 »
Vandaag de eerste les frisbee gehad.  Casper deed dat goed, maar het baasje zal echt wel moeten leren werpen, want ik heb er totaal geen kaas van gegeten.  Lijkt allemaal simpeler dan het is.  Ook was ik nooit de sportiefste van de klas, en is er met de jaren niet beter op geworden.  Dus hopelijk stel ik mijn hond niet teleur (en de instructeur) met mijn beperkt kunnen.  Want zie mijn eigen dus niet over de grond zien rollen.

Ben er een beetje ingerold.  Wou met Casper flyball doen, maar dat leek buiten Casper gerekend.  Hebben er maanden aan getraind zodat Casper niet iedereen met een bal op een blafserenade onthaalde en als een zot naar ieder bal toeschoot en dan ook in flarden van elkaar scheurde en heel veel op aandacht gewerkt.  Nu blijkt dat wel zijn vruchten af te werpen, is voor het eerst dat ik te horen kreeg dat mijn hond teveel aandacht had voor mij en niet voor de bal in de kast.  Ook is hij beloond geweest met snoep en een tennisbal.  Is het enige speeltje waar hij alles voor doet.  Alles van floshen en aanverwanten is goed voor 1 of 2 keer en dan verliest hij daar zijn interesse in.  Nu verkiest hij wel een orbeeball boven een tennisbal, maar daar kan je nog altijd geen trekspelletje mee doen.
Vandaag op training, wou meneer met moeite tot aan de kast gaan.  Had er totaal geen zin in.  Had de raad gekregen om eens frisbee te proberen.

En nu oefenen maar.  Iemand die me kan helpen bij het werpen mag zich altijd melden.  Want was blijkbaar niet om aan te zien. :oops:

:thumbs:

oefening baart kunst, dus dat werpen komt wel goed  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2011, 00:34:29 »
heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel oefenen  :lol:

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2011, 00:36:24 »
heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel oefenen  :lol:

:lol: ik ben ook geen held in die werptechnieken hoor
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2011, 09:51:56 »
Leukleuk! Binnenkort eens een demonstratie? :wink:
Dan heb je de orbeebal voor niets gekocht? :mrgreen:

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2011, 10:30:05 »
:lol: ik ben ook geen held in die werptechnieken hoor

Maar jij hebt wel een super hondje die alles pakt! ;)

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2011, 10:41:22 »
Leukleuk! Binnenkort eens een demonstratie? :wink:
Dan heb je de orbeebal voor niets gekocht? :mrgreen:

Van Wendy of van mij?

Bah neen, dat is voor als we gaan zwemmen.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2011, 10:43:45 door ands »

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2011, 11:12:28 »
Van Wendy of van mij?

Bah neen, dat is voor als we gaan zwemmen.
Van u natuurlijk. :lol:
En ivm die bal, ik weet het wel, Casper zal dat zeker niet erg vinden.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2011, 12:02:42 »
Oei, ik had gehoopt van Wendy.

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2011, 15:04:16 »
Oei, ik had gehoopt van Wendy.

mijn hondje mag de demonstraties geven met iemand die goed kan werpen  :thumbs: (morgen op rescanidag bvb)

Offline bieke123

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 13, 2011, 12:06:07 »
ands mag nog dikwijls komen frisbeeŽn, vooral als ze vraagt of mijn dochter mijn zus is  :thumbsup: :thumbsup:
dan voelt nen oude mens zich weer jong  :greenroll: :yes:
het gooien ging toch al goed gisteren?

Banner made by Labje Emmy

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
Re: Casper goes frisbee
« Reactie #11 Gepost op: augustus 13, 2011, 18:19:41 »
ands mag nog dikwijls komen frisbeeŽn, vooral als ze vraagt of mijn dochter mijn zus is  :thumbsup: :thumbsup:
dan voelt nen oude mens zich weer jong  :greenroll: :yes:
het gooien ging toch al goed gisteren?
We leren bij, maar amai, ne keer met Casper erbij ging dat weer veel minder.

Maar goed nieuws, moet niet gaan werken morgen en overmorgen, dus zal present zijn.  Voor maandag was het lotje trek, voor het eerst in 15 jaar dat ik gewonnen heb; hopelijk duurt het niet even lang voor ik weer dat geluk heb.

Offline bieke123

• *
  • 0 HV-Punten
Re: Casper goes frisbee
« Reactie #12 Gepost op: augustus 13, 2011, 23:25:04 »
We leren bij, maar amai, ne keer met Casper erbij ging dat weer veel minder.

Maar goed nieuws, moet niet gaan werken morgen en overmorgen, dus zal present zijn.  Voor maandag was het lotje trek, voor het eerst in 15 jaar dat ik gewonnen heb; hopelijk duurt het niet even lang voor ik weer dat geluk heb.
oh joepie, ik kom morgenvroeg ook  :dance: daarna gaan we wat oefenen op ink zijn lie down en walk on met de bal ipv bij de schapen en daarna grote wandeling in meerdaalwoud. eens kijken of we de warande vijvers vinden zodat ze kunnen zwemmeren  :mrgreen:
ik zal dan eens tegen maandagavond kijken voor die voeding, maar op welke site was dat nu weer?

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 13, 2011, 23:30:03 »
Ehm, over wat hebt ge het allemaal.

Dierenvoedingssite= http://www.lupa-diervoeding.nl/

Offline bieke123

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 13, 2011, 23:38:54 »
Ehm, over wat hebt ge het allemaal.

Dierenvoedingssite= http://www.lupa-diervoeding.nl/
ink wil niet gaan liggen (=lie down) bij de schapen  :mrgreen: en als hij dan uiteindelijk toch gaan liggen is, zou hij na het commando "walk on" traag moeten rechtstaan en vertrekken maar meneer kent maar 1 vitesse: full speed ahead  :doh: daar ga ik morgen samen met de echtgenoot aan werken, op een bal ipv op de schapen, kwestie van hem toch iets meer gefocusd te hebben. bij de schapen gaat hij veel te hard op in die schapen om nog te luisteren. als de gewoonte van traag vertrekken er al wat ingesleten is in andere situaties, hoop ik zo van hem bij de schapen ook wat meer handelbaar te krijgen. we moeten met dat beest al de truuken van de foor uit ons mouw schudden...  :doh:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal