collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Boxer - frisbee  (gelezen 4395 keer)

Offline cindy_sacha

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Boxer - frisbee
« Gepost op: december 13, 2009, 22:37:06 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
hoi hoi,
ik zou graag met mijn boxer  aan frisbee willen doen. Niet competitief, gewoon wat spelen in de tuin, strand, plein. In eerste instantie vooral lange afstand, daarna zien we wel. Het lijkt mij een leuke creatieve bezigheid voor zowel hond als baas, die toch ook enige inspanningen vergt.
Nu vroeg ik mij af of een boxer vanwege de afhangende lippen en zijn kaakgestel daartoe wel in zekere zin in staat is.

Een tweede vraag, waarscheinlijk veel gestelde vraag door beginners :oops:: welke schijf voor een beginner rekening houdend met het ras.
Ik denk niet dat ze een harde bijt heeft. Ze heeft nog nooit een speeltje echt kapotgebeten, maar weet natuurlijk niet hoe dat zal zijn met iets dat in volle vaart door de lucht zoeft. Ik heb mij al suf zitten staren op het toch wel redelijke aanbod aan schijven op diverse sites. Je hebt ze blijkbaar in alle maten, kleuren, gewichten en prijzen. Zo is de hyperflite K-10 zeer aantrekkelijk qua prijs voor een beginner, maar is die ook wel aan te raden? Er staat ook zo mooi bij: officïele competitie schijf.  De veelbesproken jawz schijf daarentegen ligt heel wat hoger qua prijs.

Iemand die mij wat tips kan geven i.v.m. dit ras en de schijven.
grts cindy

Offline Gillius

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Whatever any other breed of dog can do, a pit bul
Re: Boxer - frisbee
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2009, 23:27:26 »
 jawz  is voor een boxer de juiste schijf denk ik

Offline crazy

• *
  • 0 HV-Punten
  • Fame'ous Freestylers
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2009, 01:51:50 »
jawz  is voor een boxer de juiste schijf denk ik

OF een super hero die zijn ook super sterk  :afro:

Offline orinake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5968 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2009, 08:22:57 »
hoi hoi,
ik zou graag met mijn boxer  aan frisbee willen doen. Niet competitief, gewoon wat spelen in de tuin, strand, plein. In eerste instantie vooral lange afstand, daarna zien we wel. Het lijkt mij een leuke creatieve bezigheid voor zowel hond als baas, die toch ook enige inspanningen vergt.
Nu vroeg ik mij af of een boxer vanwege de afhangende lippen en zijn kaakgestel daartoe wel in zekere zin in staat is.

Een tweede vraag, waarscheinlijk veel gestelde vraag door beginners :oops:: welke schijf voor een beginner rekening houdend met het ras.
Ik denk niet dat ze een harde bijt heeft. Ze heeft nog nooit een speeltje echt kapotgebeten, maar weet natuurlijk niet hoe dat zal zijn met iets dat in volle vaart door de lucht zoeft. Ik heb mij al suf zitten staren op het toch wel redelijke aanbod aan schijven op diverse sites. Je hebt ze blijkbaar in alle maten, kleuren, gewichten en prijzen. Zo is de hyperflite K-10 zeer aantrekkelijk qua prijs voor een beginner, maar is die ook wel aan te raden? Er staat ook zo mooi bij: officïele competitie schijf.  De veelbesproken jawz schijf daarentegen ligt heel wat hoger qua prijs.

Iemand die mij wat tips kan geven i.v.m. dit ras en de schijven.
grts cindy

Een boxer is in staat om te frisbeeën... Als zelfs MAx (Supermax) het kon he :)
Natuurlijk zal het op een ander niveau zijn dan bvb een border collie.

Waar je vooral op moet letten is dat je eerst je werptechnieken onder de knie hebt. Dit kan je best aanleren op een van de verschillende clubs.

Wat betreft schijven:
Als je denkt dat je hond een zachte beet heeft is een K10 of een Flex goed genoeg om te starten.
Ik zou dan ook aanraden om naar een van deze schijven te gaan als absolute beginner. Merk je dat je hond toch te hard bijt en er door bijt, kan je nadien nog een van de duurdere soorten (Jawz/Superhero) aanschaffen.
Nu voor een Boxer zou ik persoonlijk opteren voor de bijtvaste schijven (jawz/Superhero) aangezien ik vermoed dat de niet bijtvaste schijven K10 en Flex helaas niet lang zullen leven.

Ook zeer belangrijk: NOOIT frisbee's laten liggen als kauwspeeltje want dan krijgen ze zelfs de Jawz en de superhero stuk

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: december 14, 2009, 09:43:17 »
Ik zou je toch wel eerst laten begeleiden door iemand die er verstand van heeft.
Boxers zijn héél gevoelig in de heupen en vooral aan de knieën. De meeste boxers krijgen dan ook last van hun boxerknie (met operatie tot gevolg) door onverwachte bewegingen, springen, en verkeerd terecht komen.

Veel succes :D

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: december 14, 2009, 10:35:44 »
Ik zou je toch wel eerst laten begeleiden door iemand die er verstand van heeft.
Boxers zijn héél gevoelig in de heupen en vooral aan de knieën. De meeste boxers krijgen dan ook last van hun boxerknie (met operatie tot gevolg) door onverwachte bewegingen, springen, en verkeerd terecht komen.

Veel succes :D

Het is bij elke hond aan te raden dat ze eerst gezien worden door een DA. Natuurlijk als je weet dat een ras er extra gevoelig aan is is dat idd zeker een aandachtspunt.

Offline cindy_sacha

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: december 14, 2009, 19:01:37 »
Dank voor de tips.

Les volgen zit er niet in vrees ik. Er zijn hier blijkbaar geen dichtbijzijnde clubs die enige vorm van dogfrisbee oefenen.  :scry: Ik kan mij natuurlijk vergissen maar dan hoor ik het wel.

Daarom ook dacht ik om enkel aan afstandsworpen te doen. En eerst mijn werptechniek wat bij te schaven samen met m'n vriend, zonder dat de hond dit ziet want anders hangt ze er zeker wel ergens eens tussen. :grijns:  Zou dit ook vooral aan het strand oefenen of in de tuin bij droog gras. Daar zijn de kansen op uitglijden enzo toch al wat minder, want dat is toch ook een aandachtspunt bij het vermijden van blessures?

Het is bij elke hond aan te raden dat ze eerst gezien worden door een DA. Natuurlijk als je weet dat een ras er extra gevoelig aan is is dat idd zeker een aandachtspunt.
Wat moet ik dan juist laten nazien? Heb haar eigenlijk nog nooit volledig laten onderzoeken door een da, maar misschien kan ik dat de volgende keer bij haar jaarlijkse bezoek eens laten doen.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #7 Gepost op: december 14, 2009, 19:12:22 »
Best een HD en ED onderzoek laten doen (röntgenfoto's, gebeurt trouwens onder narcose..)
Dat is een apart onderzoek wat niet zomaar tijdens een jaarlijks onderzoek kan gebeuren vrees ik... (tenzij je DA rontgens neemt en je dit op voorhand bespreekt)

Bij jonge honden of als beginner kan je (dacht ik!!) alleszins wél rollers uitvoeren (uitleg over hoe je dat doet laat ik aan anderen over  :lol: ik begreep het immers ook pas toen ik les volgde) Daarbij hoeft de hond alleszins al niet te springen, en ook niet ver/snel te lopen...

Werpschrijven: ik raad SOWIESO bijtvaste schrijven aan.. Mijn voorkeur gaat uit naar de Superhero (maar das uiteraard persoonlijk  :wink:)

Ik zou toch sowieso ook zélf minstens een paar lessen volgen om je werptechnieken aan te leren hoor.. Beter wat verder rijden dan, ipv ergens aan te beginnen en eigenlijk compléét niet weten waar je mee bezig bent..

Nuja: look who's talking here  :lol: Ik heb zelf in totaal nog maar een lesje of 3-4 meegemaakt (ook omdat het frisbee-gebeuren wat ver van men thuis ligt) en zeg ook dat ik "frisbee met men hond" hoor..  Maar dat houdt dan in dat ik een paar metertjes verder gooi (op verschillende manieren), geen gekke sprongen laat doen (tenzij die trees dat uit zichzelf doet  :roll:)
Maar tbelangrijkste is voor mij dat zowel ik en Kiara hier ook énorm veel plezier in hebben, ook al zullen nooit ofte nooit bij de top horen... Maar aan die lessen heb ik ook wel énorm veel gehad.. En als t mooi weer is ben ik constant met men frisbee's in de weer om men worpen te oefenen, hond erbij of niet.. EN de eerste weken/maanden stond ik bij wijze van spreke zelfs op en ging ik slapen met een frisbee in de hand  :lol: Gewoon om het 'frisbee-gevoel' in men vingers te krijgen....

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: december 14, 2009, 19:22:13 »
Dank voor de tips.

Les volgen zit er niet in vrees ik. Er zijn hier blijkbaar geen dichtbijzijnde clubs die enige vorm van dogfrisbee oefenen.  :scry: Ik kan mij natuurlijk vergissen maar dan hoor ik het wel.
Daarom ook dacht ik om enkel aan afstandsworpen te doen. En eerst mijn werptechniek wat bij te schaven samen met m'n vriend, zonder dat de hond dit ziet want anders hangt ze er zeker wel ergens eens tussen. :grijns:  Zou dit ook vooral aan het strand oefenen of in de tuin bij droog gras. Daar zijn de kansen op uitglijden enzo toch al wat minder, want dat is toch ook een aandachtspunt bij het vermijden van blessures?
Wat moet ik dan juist laten nazien? Heb haar eigenlijk nog nooit volledig laten onderzoeken door een da, maar misschien kan ik dat de volgende keer bij haar jaarlijkse bezoek eens laten doen.

Vanwaar ben je misschien? Enkel West vlaanderen is vaak moeilijker om les te volgen, al valt daar een mouw aan te passen.

Zowiso heeft afstandswerpen minder risico op blessures, de hond kan uitlopen, moet geen korte draaien maken enz...
Bij afstandswerpen kan je ook laag blijven waardoor springen minder nodig is

Bij de DA: heupen, ellebogen, schouders laten controleren, hartje ff laten controleren  :)

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: december 14, 2009, 19:24:38 »
Vanwaar ben je misschien? Enkel West vlaanderen is vaak moeilijker om les te volgen, al valt daar een mouw aan te passen.

Zowiso heeft afstandswerpen minder risico op blessures, de hond kan uitlopen, moet geen korte draaien maken enz...
Bij afstandswerpen kan je ook laag blijven waardoor springen minder nodig is

Bij de DA: heupen, ellebogen, schouders laten controleren, hartje ff laten controleren  :)

Idd ZEKER ook het hartje laten controleren bij een Boxer !!!

Offline cindy_sacha

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: december 14, 2009, 19:37:25 »
@ orinake: jaja inderdaad van de West flanders

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: december 14, 2009, 20:04:24 »
@ orinake: jaja inderdaad van de West flanders

Das idd moeilijker.
Woon je ver van Nevele?
Anders ben je altijd welkom.

Offline Gillius

• *
  • 0 HV-Punten
  • "Whatever any other breed of dog can do, a pit bul
« Reactie #12 Gepost op: december 14, 2009, 22:00:17 »
Wij staan constant in contact met onze beste vriend , onze dierenarts  :kerstknuffel:...
Ons conditie schema's zijn ook afgestemd op dat... ik zeg niet dat je zo fanatic moet zijn maar wij doen dat wel omdat mijn honden verschillende sporten doen en na een half uurtje moeten ze niet plat liggen van een inspanningske...

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #13 Gepost op: december 15, 2009, 00:11:44 »
Het is nu niet de ideale moment om te starten met frisbee. Vriesweer steekt de kop op en de grond wordt te hard en te glad.
Het beste is nu een club te zoeken en te leren werpen en pas met de hond beginnen als de dooi intreed in feb of maart.
In de zomer is het met de kortsnuitige altijd opletten met overhitting.
Ik heb dit jaar een boxer aan het werk gezien op een wedstrijd en het ging best wel aardig.

Offline cindy_sacha

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: december 15, 2009, 17:30:35 »
Hihi met zo'n weer krijg ik toch niet veel gedaan hoor van haar. Ze rilt bij de minste koude al als een grasprietje. Dus kan ik idd al leren werpen.

Ik heb dit jaar een boxer aan het werk gezien op een wedstrijd en het ging best wel aardig.
Welke discipline? ook freestyle?

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #15 Gepost op: december 15, 2009, 17:39:36 »
Twas freestyle, maakte wel missers. Kweet niet of het door de korte snuit kwam.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: december 15, 2009, 17:43:02 »
Twas freestyle, maakte wel missers. Kweet niet of het door de korte snuit kwam.

Zijn daar geen filmpjes van toevallig? Lijkt me wel leuk om te zien...

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #17 Gepost op: december 15, 2009, 18:05:31 »
Niet dat ik weet, kdacht dat het tsjechen waren

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: december 15, 2009, 18:13:06 »
Niet dat ik weet, kdacht dat het tsjechen waren

Die hebben geen camera's dan?  :grijns:

Offline Acira

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: december 19, 2009, 14:53:28 »
Recreatief zou ik het zeker doen met een boxer, wedstrijdgericht niet.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal