collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: zijn de cleanbootertjes in winterslaap?  (gelezen 1894 keer)

Offline Kris2

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Clean boot hunting
zijn de cleanbootertjes in winterslaap?
« Gepost op: december 27, 2009, 22:21:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
zijn alle clean bootertjes stilgevallen?
Ik zie hier geen beweging meer?

Wat mezelf betreft is er weinig positief nieuws.  Zoals de meesten wel weten heb ik niet meer kunnen speuren nadat ik op 18/11/2008 van mijn fiets gemaaid werd.
Helaas heb ik nog steeds weinig goede vooruitzichten. De eerste jaren heb ik een absoluut verbod om te lopen :(  Dus speuren zit er niet direct in. 
De mensen die me kennen weten hoeveel CBH voor me betekent dus... een beetje mijn wereld die instortte :scry:
Misschien kom ik de volgende maanden nog wel eens kijken, maar voorlopig heb ik het er mentaal nog zeer moeilijk mee dat ik zelf niet meer kan speuren.  Dus als jullie me niet meer zien of horen is dat zeker niet omdat het me niet meer interesseert. Het doet me gewoon te veel pijn :triestig:.
Maar ik volg wel graag jullie avonturen mee op HV!

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: zijn de cleanbootertjes in winterslaap?
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2009, 22:29:11 »
Nou, ik denk dat ze niet allemaal stilgevallen zijn! Misschien in 'n winterslaap, dat kan. Was jij er de vorige keer ook bij? Ik denk het wel dat je bij ons komen staan bent, bij Monique? Of ben ik mis? Stilzitten is idd niet leuk, zeker als je moét rusten. :sad: Kom je ook niet naar de nieuwjaarsreceptie?

Ik weet zeker dat er hier wel voldoende verhalen van de CBH'ers op zullen komen, om je voldoende te entertainen. Kwestie dat je up to date blijft :wink:.

Offline HildeT

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2009, 12:44:02 »
Kris, jammer hé. Voor jou en ook voor Bassie  :kerstknuffel:

Nu, waar ik voor Lennertje altijd een ganse dag mee was, ben ik de laatste maanden ook niet mee gaan speuren. De weergoden waren ons altijd wat te slecht gezind. En zo zijn er een heel aantal nieuwe leden die ik niet ken. Ja, het kleine groepje clean booters dat we leerden kennen toen we gestart zijn in januari 2007 is ondertussen serieus uitgebreid !

Ik hoop nu zondag toch eens af te komen ('t is ook nieuwjaarsreceptie  :cheese:). En eens het mooier weer wordt, ook meer van de partij te zijn.

Kom toch nog maar eens af hé. Om wat te kletsen, goede raad te geven of een spoortje uit te zetten (dat kan ook al stappend hé).

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2009, 18:40:44 »
ja Stropertje, de vorige keer ben ik inderdaad even komen kijken.
Zondag ga ik er waarschijnlijk niet bij zijn. Alhoewel... het begint nu toch weer te jeuken.

Offline scoobidoo

• *
  • 123 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2009, 22:11:12 »
Ik ben net nog eens op je website gaan kijken
en heb Yves nog eens lief in de ogen gekeken...
vanaf februari gaan we proberen de draad nog eens op te pikken
en opnieuw mee te komen speuren  :dance:

In januari gaan we op onszelf nog eens een paar spoortjes proberen
om er terug wat in te komen...   ben de theorie voor 90% vergeten vrees ik  :oops:

Verre bestemmingen ziet Yves absoluut niet zitten
maar Stevoort, Heverlee & Westerlo zijn haalbare bestemmingen voor ons
dus ik hoop dat we onze voornemens kunnen waarmaken en er niets tussenkomt
en we Danthe/Forza terug kunnen motiveren om hun neus achterna te lopen  :happywink:

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #5 Gepost op: december 30, 2009, 12:00:33 »
Ik zou graag hebben dat Goya (de ODH) terug meedoet, maar kan het lopen zelf jammer genoeg niet aan moment. Ik denk dat ze mits een stevige opfrissing kan meedoen met de working permit in maart... Iemand? Best iemand dat stevig in z'n schoenen staat, ze weegt 35 kg en gaat meestal in volle vaart vooruit :-)
There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2009, 12:27:31 »
Ik ga momenteel 3x per week trainen met de jongste. Tel daarbij een fulltime job en verbouwingswerken en je snapt wel dat Cleanbooten met onze witte er een beetje aan overschiet  :sad:. Alleen in de zomervakanties trainen levert me ook geen wp op he  :grijns:.

Jammer dat je nog steeds zo op de sukkel bent. Ik had toch echt voor je gehoopt er komend jaar weer aan te kunnen beginnen. :kerstknuffel:

Ik wens in elk geval alle cleanbootertjes een speurtastisch 2010 toe  :afro:!

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
  • There's no need to fear, Underdog is here!
« Reactie #7 Gepost op: december 30, 2009, 15:31:33 »

Winterslaap?  Ik denk dat jij hier gewoon lang niet meer geweest bent, want voor elke training is er nog een topig geweest.   :knipoog:

Spijtig dat speuren vooralsnog niet meer gaat, maar allé, we blijven duimen voor een wonder hé.  :kerstknuffel:

Langs de andere kant... Je kan toch nog altijd komen om sporen te lopen en dan kan er iemand anders met Bassie werken, zodat hij ook nog het nodige speurwerk kan verrichten.  :knipoog:

Scoobi: LEUK!!!!  :afro: enne... heel lief in Yves z'n ogen blijven kijken hé  :cheese:

Ien, hopelijk komen jullie in 2010 toch ook regelmatig eens langs.  :knipoog:

Zelf ga ik nu zondag ook niet mee.  Niet omdat ik niet wil, maar wel omdat ik nog amper kan lopen door mijn bekkeninstabiliteit en het best van al lig ik gewoon neer.
Zaterdag hebben we ook nog mijn familie over de vloer voor een brunch en dus zal ik zondag sowieso al wel doodop zijn.  Mijn ventje komt wel, maar het is die dag ook zijn verjaardag en dus is het niet zeker dat hij een hele dag komt...

Ik zou graag hebben dat Goya (de ODH) terug meedoet, maar kan het lopen zelf jammer genoeg niet aan moment. Ik denk dat ze mits een stevige opfrissing kan meedoen met de working permit in maart... Iemand? Best iemand dat stevig in z'n schoenen staat, ze weegt 35 kg en gaat meestal in volle vaart vooruit :-)

Debbie, zoals je weet, wil Luc gerust met haar lopen MAAR:
- 3 trainingen is  erg weinig voor een working permit zeker omdat ze geen andere speurbasis heeft
- het heeft niet veel zin dat Goya de WP met iemand anders haalt, want dan mag ze ook enkel met die persoon deelnemen aan de wedstrijd.  Bij clean boot wordt een permit uitgereikt aan een combinatie niet aan een hond, omdat ook het handlen beoordeeld wordt en niet alleen het werk van de hond.
- op de datum van de working permit (21/3) zijn wij bezet...

Contacteer anders Robert eens en vraag of hij je geen sporen kan geven waarover je gewoon kan stappen, zodat je niet onnodig risico's moet nemen.   Zo kan je rustig trainen en naar de working permit van het najaar toe werken.  :knipoog:

Offline fleureke

• *
  • 999 HV-Punten
  • Don't mind the dog, beware of the owner
« Reactie #8 Gepost op: december 30, 2009, 15:48:35 »
ik had er op gehoopt zondag weer mee te kunnen komen, maar twee technische problemen... Ik moet naar een vergadering met mn klasgenoten (die het vertikken die te verzetten voor mij...  :angry:, maar waar ik misschien nog met geweld onderuit zou kunnen komen) en marie is op een paar dagen van haar loopsheid, die is klokvast en het is dus voor binnen dit en max 4 dagen  :sad:
tzal februari, of ten laatste maart (lokeren?) worden  :sad:

4ever... HERA...Please be our guardian angel...

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #9 Gepost op: december 30, 2009, 17:48:06 »

Debbie, zoals je weet, wil Luc gerust met haar lopen MAAR:
- 3 trainingen is  erg weinig voor een working permit zeker omdat ze geen andere speurbasis heeft
- het heeft niet veel zin dat Goya de WP met iemand anders haalt, want dan mag ze ook enkel met die persoon deelnemen aan de wedstrijd.  Bij clean boot wordt een permit uitgereikt aan een combinatie niet aan een hond, omdat ook het handlen beoordeeld wordt en niet alleen het werk van de hond.
- op de datum van de working permit (21/3) zijn wij bezet...

Contacteer anders Robert eens en vraag of hij je geen sporen kan geven waarover je gewoon kan stappen, zodat je niet onnodig risico's moet nemen.   Zo kan je rustig trainen en naar de working permit van het najaar toe werken.  :knipoog:

Mja, rustig trainen staat jammer genoeg niet in Goya haar woordenboek  :grijns:
Probleem is dat als ik haar probeer in te tomen, dat ze dan (veronderstel ik) denkt dat ze niet geod bezig is ofzo, want dan gaat het vaak mis.

Ze heeft begin dit jaar nog zonder problemen sporen gelopen van pakweg 1200 m zonder dat ik wist wat de route was, dus tis niet dat het een echte beginners is. Maar die WP hoeft ook niet persé hoor... Als ze maar kan trainen.  :knipoog: We zullen na de feestdagen eens afspreken om ergens te proberen of ze voor Luc ook wil lopen, waar ik eigenlijk vrij gerust in ben. Goed?

There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #10 Gepost op: december 30, 2009, 20:01:39 »
Ik heb enkele malen geprobeerd om iemand anders met Bas te laten speuren (Kim, Kara, Koen en Katrien). 
Maar helaas pindakaas, als ik er niet bij ben speurt hij voor geen meter  :twijfel:.
Hij gaat zelfs op zijn gat zitten en de enige richting die hij uitwil is naar mijn auto.
Naar mij laten speuren is ook geen succes. Dan maakt hij er een spelletje 'vreemde handler met de voeten rammelen' van.

En ik blijf goede hoop hebben dat het met mijn schouder toch allemaal beter zal meevallen dan verwacht.  Dus wie weet sta ik er een van de komende maanden weer.  Hoop doet leven he  :knipoog:
« Laatst bewerkt op: december 30, 2009, 20:17:26 door Kris2 »

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
  • There's no need to fear, Underdog is here!
« Reactie #11 Gepost op: december 30, 2009, 20:25:57 »
Ik heb enkele malen geprobeerd om iemand anders met Bas te laten speuren (Kim, Kara, Koen en Katrien). 
Maar helaas pindakaas, als ik er niet bij ben speurt hij voor geen meter  :twijfel:.
Hij gaat zelfs op zijn gat zitten en de enige richting die hij uitwil is naar mijn auto.
Naar mij laten speuren is ook geen succes. Dan maakt hij er een spelletje 'vreemde handler met de voeten rammelen' van.

En ik blijf goede hoop hebben dat het met mijn schouder toch allemaal beter zal meevallen dan verwacht.  Dus wie weet sta ik er een van de komende maanden weer.  Hoop doet leven he  :knipoog:

Hoop doet leven hé  :afro:

Nu we hebben hier in 's Gravenwezel toch ook eens gewisseld van hond. Jij hebt toen met Cartouche gespeurd en die heeft toen echt met je voeten gerammeld, maar we hadden ook niet anders verwacht, want hij trekt zich van niks of niemand iets aan. Hij werkt alleen voor zijn baas en voor zichzelf...   :rol:
En Luc heeft toen met Bassie gewerkt en dat ging eigenlijk gelijk een fluitje.

Mja, rustig trainen staat jammer genoeg niet in Goya haar woordenboek  :grijns:
Probleem is dat als ik haar probeer in te tomen, dat ze dan (veronderstel ik) denkt dat ze niet geod bezig is ofzo, want dan gaat het vaak mis.

Ze heeft begin dit jaar nog zonder problemen sporen gelopen van pakweg 1200 m zonder dat ik wist wat de route was, dus tis niet dat het een echte beginners is. Maar die WP hoeft ook niet persé hoor... Als ze maar kan trainen.  :knipoog: We zullen na de feestdagen eens afspreken om ergens te proberen of ze voor Luc ook wil lopen, waar ik eigenlijk vrij gerust in ben. Goed?

Kort na de feestdagen zal een beetje moeilijk worden want ergens in januari moet ik bevallen.   :cheese:

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #12 Gepost op: december 30, 2009, 20:58:13 »
Ja Pluisje, dat weet ik nog. Dat was een leuk experiment.  Met Luc ging dat toen inderdaad heel erg goed!
Met Cartouche ging het toen trouwens ook prima. In het begin heeft die me wat getest, maar vrij snel had hij begrepen dat zijn spelleke bij mij geen verf zou pakken en toen verliep het perfect. 
Ja, waarschijnlijk is dat waarom Luc ook geen problemen had met Bassie.

Offline *Wim*

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: december 31, 2009, 11:15:10 »
Gelukkig nieuwjaar iedereen!!

Ik en Rocky zijn van de partij dit weekend.  Als ik bovenstaande berichten lees gaan we één van de weinige aanwezigen zijn... 

Offline sofietje

• warme hondenvriend
  • *
  • 1 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: december 31, 2009, 12:04:59 »

Wij zullen er wel bij zijn.  Zoals gewoonlijk heb ik weeral een dagje verlof moeten nemen, bijna alle clean boot dagen vallen op een werkdag bij mij.
Wij zijn er vorig jaar heel het jaar bij geweest en hopen dit in 2010 te kunnen herhalen. Staat altijd vast op de kalender geschreven.
Nu omdat clean boot zo belangrijk is voor ons, heb ik mij dus ook opgegeven als één van de 7'n die de vriendenkring clean boot hunting mee heeft opgestart nu.
Patrick kan nog wel wat oefendagen gebruiken, want hij doet mee met de working permit en men dacht dat Brix met iemand anders gemakkelijker zou zijn qua speuren en lezen, maar niets is minder waar, dus het ligt niet aan de handler, maar gewoon aan hem zelf :tong:

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #15 Gepost op: januari 02, 2010, 10:29:06 »
Nu had ik me voorgenomen om zondag toch te komen kijken, zit ik toch niet met de griep zeker  :angry:
Het zal dus - bij leven en welzijn - voor februari zijn.

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: januari 02, 2010, 10:42:21 »
Nu had ik me voorgenomen om zondag toch te komen kijken, zit ik toch niet met de griep zeker  :angry:
Het zal dus - bij leven en welzijn - voor februari zijn.

Oh jammer Kris, maar troost je, ik was ook van plan om af te komen, maar 't zal misschien ook niet lukken. Loop ook al enkele dagen ziekjes. Net nu het weer eens geen spelbreker was.

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal