collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Workshop Clean Boot Hunting 16/12  (gelezen 8968 keer)

Offline Erinyes

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 604 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Bouwblog
Re: Workshop Clean Boot Hunting 16/12
« Reactie #120 Gepost op: december 17, 2007, 15:45:22 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik denk dat er een dalmatier losgelopen zal hebben. Ik denk dat ze daar dan aangebeld hebben en dat dat hun hond was misschien.
Ik heb die dalmatier ook gezien ja :yes: 't is niet uw verbeelding Hans.

Offline doglover

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #121 Gepost op: december 17, 2007, 15:48:40 »
Vreemd... ik had net geantwoord, maar mijn bericht is weg  :angry:

Ik zei dus: zie uitleg erynyes :-) dat klopt!

Ze hadden niet door dat hun hond losliep!
There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #122 Gepost op: december 17, 2007, 15:50:02 »
Sjanse dat onze bende daar passeerde :cheese: Die moeten nogal gekeken hebben, zo'n rij auto's allemaal gestopt voor hun dalmatier.

Offline aicha

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • www.hcpl.be
« Reactie #123 Gepost op: december 17, 2007, 15:50:31 »
Sjanse dat onze bende daar passeerde :cheese: Die moeten nogal gekeken hebben, zo'n rij auto's allemaal gestopt voor hun dalmatier.
ja dalmatiers he :D

x m'n schatten x

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #124 Gepost op: december 17, 2007, 19:20:37 »
Robert vertelde ook over iemand die vroeger met een whippet mee gedaan heeft! Nu, dat deed ons gisteravond twijfelen of onze windies ook interesse zouden hebben. 'k Moet wel zeggen: ze ruiken echt nooit! Ze lopen nooit met de neus op de grond, niet in de tuin, niet op wandelingen. Ze zijn echt 100% zichtjagers, zeker onze galgo's en sloughi. De afghaantjes zouden misschien nog het meest in aanmerking komen...

Ik heb eigenlijk nog een paar vraagjes: mag je eigenlijk mee doen als je hond loops is of net loops geweest is? Indien niet, zijn dat toch al minstens 2 trainingen per jaar die we moeten missen...
Ja, die whippet had dat - tot mijn verbazing - ook heel snel door. Ik heb het met een galgo ook al gedaan. Als je het zicht wegneemt (in hoog gras ofzo), gaan ze vanzelf hun neus gebruiken.

Een loopse hond kan ook deelnemen. Dat is zelfs interessant om de ervaren hondjes te testen op afleidingsgeuren  :grijns:.
Je moet dat dan wel van te voren zeggen, zodat we het zo kunnen inplannen dat het de minder ervaren hondjes niet kan storen. Het loopse hondje zal dan ook wat meer in de auto moeten wachten.

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
  • There's no need to fear, Underdog is here!
« Reactie #125 Gepost op: december 17, 2007, 19:27:04 »
Ja, die whippet had dat - tot mijn verbazing - ook heel snel door. Ik heb het met een galgo ook al gedaan. Als je het zicht wegneemt (in hoog gras ofzo), gaan ze vanzelf hun neus gebruiken.

Een loopse hond kan ook deelnemen. Dat is zelfs interessant om de ervaren hondjes te testen op afleidingsgeuren  :grijns:.
Je moet dat dan wel van te voren zeggen, zodat we het zo kunnen inplannen dat het de minder ervaren hondjes niet kan storen. Het loopse hondje zal dan ook wat meer in de auto moeten wachten.

Kris, weet je nog dat we het ook eens getest hebben met die longdog waar ik toen dat stukje mee gelopen heb?  Hij vertrok op het zicht, maar waar het zicht het niet meer haalde, nam de neus het gewoon over.

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #126 Gepost op: december 17, 2007, 19:37:02 »

Kris, weet je nog dat we het ook eens getest hebben met die longdog waar ik toen dat stukje mee gelopen heb?  Hij vertrok op het zicht, maar waar het zicht het niet meer haalde, nam de neus het gewoon over.

Ah ja, dat is juist. Die deed dat ook. Dat was wel een hond die veel los loopt bij wandelingen. Waarschijnlijk had die zichzelf al leren speuren om zijn baasje terug te vinden.

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
  • There's no need to fear, Underdog is here!
« Reactie #127 Gepost op: december 17, 2007, 19:40:37 »
Ah ja, dat is juist. Die deed dat ook. Dat was wel een hond die veel los loopt bij wandelingen. Waarschijnlijk had die zichzelf al leren speuren om zijn baasje terug te vinden.

loslopen... die maakt ganse wandelingen op z'n eentje ja  :cheese:

Offline Marein

• *
  • 195 HV-Punten
    • Canis-Sanitas
« Reactie #128 Gepost op: december 17, 2007, 19:45:07 »
Ik wist niet dat die spinone (Nona) een hond was van Marein en dat de man van Marein daar mee werkte. Als dat zo is wil ik hem nog es vragen wanneer hij over de beek gesprongen is... Want Sara sprong ergens zelf over de beek en ik vraag me af of dit toevallig was of als hij daar effectief al over de beek sprong.

Ik ben inderdaad over de beek gegaan vlakbij die mesthoop... dacht dat ik Sara ongeveer halverwege reeds over de beek zag gaan. Was echter niet het punt waar ik de beek over ging. Misschien kan het aan de wind hebben gelegen die het spoor over de beek had gebracht (?)

Vond het best wel een heel ontspannende en leerzame dag, zeker voor herhaling vatbaar. Nona had het, althans dat denk ik toch, best wel naar haar zin. Ze had blijkbaar heel snel door hoe de vork aan de steel zat. Stond hier wel versteld van. E

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #129 Gepost op: december 17, 2007, 19:46:45 »
ik vroeg me af hoe je kan te weten komen waar je mag lopen, want ik veronderstel dat niet alle boeren daarmee gediend zijn als je zomaar door weiden en over akkers loopt...
There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #130 Gepost op: december 17, 2007, 19:56:14 »
ik vroeg me af hoe je kan te weten komen waar je mag lopen, want ik veronderstel dat niet alle boeren daarmee gediend zijn als je zomaar door weiden en over akkers loopt...
Als je over een akker loopt dat pas is geoogst of waar nog niets is ingezaaid, dan zeggen die daar niets over. Dus hou de boer te vriend en ga zeker geen gewassen beschadigen. Best is natuurlijk dat je het van te voren vriendelijk vraagt.

Offline Erinyes

• *
  • 604 HV-Punten
    • Bouwblog
« Reactie #131 Gepost op: december 17, 2007, 20:10:04 »
Ja ze ging ongeveer voorbij halverwege al over de beek, dus dat was meer toevallig. Ze is er trouwens 2 keer overgesprongen, want de eerste keer kwam ze terug, maar dan sprong ze er weer over dus ja. De wind? Ik weet het niet, als die mesthoop de wind tegenhoudt kan de geur niet bepaald verderwaaien? Alhoewel, misschien was de geur van de mesthoop te verleidelijk en was die wel weggewaaid :mrgreen:

Nu zit ik constant te denken dat het meer toeval is en dat ik haar meer gepusht/gestuurd heb dan iets anders :roll: omdat ze ook andere dingen aan 't doen was: snuiven in holletjes, kakje leggen, stokjes oppakken en kapotbijten... Ze is te snel afgeleid.

Nu ik hoop volgende keer al verbetering te zien :mrgreen:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #132 Gepost op: december 17, 2007, 22:00:07 »
Nu zit ik constant te denken dat het meer toeval is en dat ik haar meer gepusht/gestuurd heb dan iets anders :roll: omdat ze ook andere dingen aan 't doen was: snuiven in holletjes, kakje leggen, stokjes oppakken en kapotbijten... Ze is te snel afgeleid.

Hier was Kaya ook snel afgeleid zenne maar als ik dan zoek zei had ze het na een tijdje wel sneller door en ging ze snuffelen om dan rechtendoor te crossen (ik denk dat het een windhondkruising is die op zicht spoort  :cheese:)
Ik denk dat het idd zeer leerrijk is om eens ervaren handlers bezig te zien zodat je ziet waar zij opletten en doen etc.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal