collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Workshop Clean Boot Hunting 16/12  (gelezen 8989 keer)

Offline Kris2

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Clean boot hunting
Re: Workshop Clean Boot Hunting 16/12
« Reactie #80 Gepost op: december 16, 2007, 20:39:57 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik dacht ook dat dat zo kortte stukjes ofzo gingen zijn maar blijkblaar ging het wel vrij goed bij iedereen
Het zijn bewust wat langere stukjes zodat de hond echt de kans krijgt om zelfstandig het spoor op te pikken en te ontdekken wat de bedoeling is.
Als je naar een training komt, probeer dan om de ganse dag met ervaren handlers mee te lopen. Dat is in het begin belangrijker dan met je eigen hond speuren.

Offline pluisje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 27 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no need to fear, Underdog is here!
« Reactie #81 Gepost op: december 16, 2007, 20:50:32 »
Enne Evie ... waar blijven de foto's???

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #82 Gepost op: december 16, 2007, 21:01:46 »
Enne Evie ... waar blijven de foto's???
tumtum, kheb er ene van kaya in de auto ... en dan was de batterij leeg
sorry!

Offline aicha

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
    • www.hcpl.be
« Reactie #83 Gepost op: december 16, 2007, 21:04:01 »
tumtum, kheb er ene van kaya in de auto ... en dan was de batterij leeg
sorry!
Oh ik heb daar zelfs ni meer aan gedacht! Ik dacht eerst van daar geen tijd voor te hebben  :twijfel: maar tijdens het wachten was ik ni slim genoeg om mijn kodak (met volle batterij  :knipoog: ) te gaan halen.

Conclusie hier ook gn foto's :(

x m'n schatten x

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #84 Gepost op: december 16, 2007, 21:06:19 »
Oh ik heb daar zelfs ni meer aan gedacht! Ik dacht eerst van daar geen tijd voor te hebben  :twijfel: maar tijdens het wachten was ik ni slim genoeg om mijn kodak (met volle batterij  :knipoog: ) te gaan halen.

Conclusie hier ook gn foto's :(

damn ik wou nog vragen of iemand

Offline aicha

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
    • www.hcpl.be
« Reactie #85 Gepost op: december 16, 2007, 21:14:08 »
damn ik wou nog vragen of iemand één bij had maar dacht dan dat die wel zo snugger zouden zijn die zelf boven te halen  :duivels:
Spijtig

niet dus :D Wat ben je lief, daar had ik toch een aangenamere indruk van je :p

En aicha is wel een schattig hondje zeg, zo'n fijn kopje (met af en toe een steentje in)

ja he, spijtig van die steentjes. Heb er veel uitgevist. Uiteindelijk zelfs in t gras moeten gaan staan... begon ze aarde te eten!? Was te lang wachten voor m'n spring int veld :D

Haja reservebroeken zijn zeer handig, madam kaya had de mijn kapot gekregen (met haar nageltje blijven haken), liep ik daar met een blote knie

En kaya is int echt nog mooier dan op foto!

x m'n schatten x

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #86 Gepost op: december 16, 2007, 21:20:41 »
Kaya at hier in het begin ook de steentjes van het padje op hoor maar ze is daar vanzelf mee gestopt.
En ja spijtig dat er zo nergens ee plaatsje was om ze effe goed te laten crossen want kaya was ook ambetant aan het doen maar ze had in de voormiddag dan al zo lang in de auto gezeten dat ik ze maar wou laten doen.

En haja schijnbedriegt he  :cheese:

@ pluisje: ik heb ook niet de groetjes gedaan aan die mevrouw met de hovawart, die heeft een voorbeeldspeur gedaan, was blijkbaar ook maar de 2de keer dat die dat deed en het was echt goed!!! Maar ze heeft in de namiddag niet meer meegedaan dus niet meer gezien.

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: december 16, 2007, 21:25:44 »

@ pluisje: ik heb ook niet de groetjes gedaan aan die mevrouw met de hovawart, die heeft een voorbeeldspeur gedaan, was blijkbaar ook maar de 2de keer dat die dat deed en het was echt goed!!! Maar ze heeft in de namiddag niet meer meegedaan dus niet meer gezien.

Ja ja, dat wist ik ook al.  Evie toch  :angry:
Ze heeft me al gemaild  :knipoog:, maar 't was wel al de vierde keer dat hij clean boot deed en hij speurt ook GHP.  Maar je zal zien dat die van jullie dat ook allemaal kunnen na een keer of 4. :afro:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #88 Gepost op: december 16, 2007, 21:29:09 »
Ja ja, dat wist ik ook al.  Evie toch  :angry:
Ze heeft me al gemaild  :knipoog:, maar 't was wel al de vierde keer dat hij clean boot deed en hij speurt ook GHP.  Maar je zal zien dat die van jullie dat ook allemaal kunnen na een keer of 4. :afro:

Maja zeg, smorgens was ik nog niet wakker zenne.
Ha ik dacht dat robert zei 2de keer maar dan zal hij zich vergist hebben. Pfiew, want ik trok wel ogen toen ie dat zei.

Volgende week nekeer hier met kobie oefenen, zien of het iets voor hem is, kzal eens wat runners moeten gaan ronselen.

Offline aicha

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
    • www.hcpl.be
« Reactie #89 Gepost op: december 16, 2007, 21:30:12 »
...Maar je zal zien dat die van jullie dat ook allemaal kunnen na een keer of 4. :afro:

Ik d8 dat alisa zich van da spoor weinig ging aantrekken. Die keren dat ze met haar neus tegen de grond hangt is da eerder om iets op te eten :p. Maar tot middenin paar keer moeten aanmoedigen en dan had ze da precies al door. Alsof ze hele dagen ni anders deed zelf gaan herpakken en snel verder zoeken. Zoveel plezier echt leuk!

Ben ook wel moe precies...

x m'n schatten x

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: december 16, 2007, 21:42:44 »
Ik d8 dat alisa zich van da spoor weinig ging aantrekken. Die keren dat ze met haar neus tegen de grond hangt is da eerder om iets op te eten :p. Maar tot middenin paar keer moeten aanmoedigen en dan had ze da precies al door. Alsof ze hele dagen ni anders deed zelf gaan herpakken en snel verder zoeken. Zoveel plezier echt leuk!

Ben ook wel moe precies...

als je wat gaat meelopen met meer ervaren honden, zal je ook snel merken dat de meesten weinig tot niet met hun neus over de grond hangen.  vaak doen ze dat enkel in het begin om op het juiste spoor te komen en ook omdat daar de geur het oudste is.
je zal ook zien dat ze steeds harder gaan lopen naarmate ze dichter bij hun runner komen, omdat de geur daar veel verser is en de motivatie om die persoon te vinden dus ook hoe langer hoe groter wordt.  :knipoog:

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #91 Gepost op: december 16, 2007, 21:45:30 »

als je wat gaat meelopen met meer ervaren honden, zal je ook snel merken dat de meesten weinig tot niet met hun neus over de grond hangen.  vaak doen ze dat enkel in het begin om op het juiste spoor te komen en ook omdat daar de geur het oudste is.
je zal ook zien dat ze steeds harder gaan lopen naarmate ze dichter bij hun runner komen, omdat de geur daar veel verser is en de motivatie om die persoon te vinden dus ook hoe langer hoe groter wordt.  :knipoog:

ha ok, ervaren honden hangen niet tegen de grond. Kaya die snuffelde effe en liep dan zo precies gewoon verder maar wel duidelijk in de juiste richting voor een tijdje (raakte wel snel afgeleiden), maar vond dat nu wel moeilijk om dan te zien of ze echt nog iets aan het volgen was of gewoon maar wat haar zin aan het doen was  (behalve toen ze effe achter een wegvliegende gans wou, dan was ik zeker dat ze niet op het spoor zat  :rol:)

Offline aicha

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
    • www.hcpl.be
« Reactie #92 Gepost op: december 16, 2007, 21:48:55 »
ha ok, ervaren honden hangen niet tegen de grond. Kaya die snuffelde effe en liep dan zo precies gewoon verder maar wel duidelijk in de juiste richting voor een tijdje (raakte wel snel afgeleiden), maar vond dat nu wel moeilijk om dan te zien of ze echt nog iets aan het volgen was of gewoon maar wat haar zin aan het doen was  (behalve toen ze effe achter een wegvliegende gans wou, dan was ik zeker dat ze niet op het spoor zat  :rol:)
Ja nu heb ik jou beoordeling en die van die kleine blaffer (zitten jullie ook hier op forum? kleine blaffer en prachtige bruine border collie pup?) gemist. Ik stond een eind verder in de kou te wachten op die zwarte labrador reu (die andere was denk ik een teef).

x m'n schatten x

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: december 16, 2007, 21:49:17 »
ha ok, ervaren honden hangen niet tegen de grond. Kaya die snuffelde effe en liep dan zo precies gewoon verder maar wel duidelijk in de juiste richting voor een tijdje (raakte wel snel afgeleiden), maar vond dat nu wel moeilijk om dan te zien of ze echt nog iets aan het volgen was of gewoon maar wat haar zin aan het doen was   (behalve toen ze effe achter een wegvliegende gans wou, dan was ik zeker dat ze niet op het spoor zat  :rol:)

Robert heeft ongetwijfeld gezegd dat je moet leren je hond te lezen.  Wel dat bedoelde hij daarmee ...  :knipoog:

Btw, er heeft een man uit de groep gevraagd aan Marleen met haar hovawart of zij ook op 't forum zat.  Hans was jij dat of zou 't de man van Marein geweest zijn???

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #94 Gepost op: december 16, 2007, 21:53:52 »

Robert heeft ongetwijfeld gezegd dat je moet leren je hond te lezen.  Wel dat bedoelde hij daarmee ...  :knipoog:

dat heeft hij zo nekeer laten vallen ja  :duivels:  (was echt wel zijn boodschap, maar is begod niet makkelijk voor zo'n eerste keer)

Offline aicha

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
    • www.hcpl.be
« Reactie #95 Gepost op: december 16, 2007, 21:54:55 »
Robert heeft ongetwijfeld gezegd dat je moet leren je hond te lezen.  Wel dat bedoelde hij daarmee ...  :knipoog:

die boodschap is duidelijk overgekomen :)

Btw, er heeft een man uit de groep gevraagd aan Marleen met haar hovawart of zij ook op 't forum zat.  Hans was jij dat of zou 't de man van Marein geweest zijn???

Nee ik was het niet, maar je mag het mij wel altijd laten weten lol

x m'n schatten x

Offline Kris2

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #96 Gepost op: december 16, 2007, 21:55:37 »
Wat voor honden waren er eigenlijk?

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #97 Gepost op: december 16, 2007, 21:58:12 »

allerlei
een spinone (man van marein), beagle, een pup border collie en een volwassen boston terrier (koppeltje), dalmatier, cocker spaniel, oud duitse herder, twee labradors, een pup briard en ik (dat zwart/wit ding werd ze genoemd  :huh:)
iemand vergeten?
« Laatst bewerkt op: december 16, 2007, 22:02:20 door evie »

Offline aicha

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
    • www.hcpl.be
« Reactie #98 Gepost op: december 16, 2007, 22:01:19 »
Beetje vanalles. Ik ben totaal geen rassen(her)kenner dus ga enkel die opnoemen waar ik redelijk zeker van ben

prachtige Dalmatier pup :p
2 zwarte labradors volw
zwarte duitse herder volw (zie doglover)
kleine blaffer :)
bruine border collie pup
black and tan (is da juist?) cockertje pup (erinyes)
kaya (evie)
die grote wit bruine, wa is da weer van ras? iets van lipo?
die wollige bruine pup met zwart gezichtje
ne beagle
(zie post evie)

x m'n schatten x

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #99 Gepost op: december 16, 2007, 22:03:30 »
lol bijna allemaal juist aicha  :grijns:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal