collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Samen trainen - zaterdag voormiddag - 16/2  (gelezen 2731 keer)

Offline Zygwyn

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 9 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: Samen trainen - zaterdag voormiddag - 16/2
« Reactie #20 Gepost op: februari 17, 2008, 20:53:38 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ook nog even een kort verslagje...

Nona heeft het zaterdagvoormiddag al bij al redelijk goed gedaan. Ze is goed van start gegaan, maar begon er plots wel en lolletje van te maken... :bla:  Helaas kon ik op die plaats ook niet goed uitmaken waar het spoor juist verder liep  :doh:. Heb dan maar besloten gewoon door te wandelen tot waar ik met zekerheid wist waar het spoor lag, en daar kon haar terug op het spoor zetten. Nona heeft het traject dan weer goed verder gelopen tot op veld waar Veerle een boog midden door het veld had gelopen. Na wat zoeken en aarzelen, leek ze het spoor opniieuw op te pikken, maar kwam daar dan die jager roet in het eten gooien...  :muur:

Door die discussie die desbetreffende jager op gang bracht, heeft Nona het spoor helaas niet afgewerkt. Stond hier op het moment zelf niet bij stil, maar maakte me achteraf wel de bedenking dat dit ik hier serieus heb geblunderd door haar toch niet nog eventjes verder een spoor te laten lopen en het tot een goed en volwaardig einde te laten brengen  :denk:.
Ik hoop dat ik door dit voorval Nona niet onbewust aanspoor tot het leveren van halfwerk  :denk:.

Zal dit alvast volgend weekend proberen recht te zetten met het lopen van een spoor dat ze behoorlijk vlot en vooral tot een goed einde kan brengen  :yes: !

Offline Kris2

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #21 Gepost op: februari 17, 2008, 21:11:36 »
Ze is goed van start gegaan, maar begon er plots wel en lolletje van te maken... :bla:  Helaas kon ik op die plaats ook niet goed uitmaken waar het spoor juist verder liep  :doh:. Heb dan maar besloten gewoon door te wandelen tot waar ik met zekerheid wist waar het spoor lag
Wanneer je twijfelt of de hond nog goed zit moet je altijd terug gaan naar de laatste plaats waar je nog zeker was.  Laat de hond daar terug aan de smeller ruiken en laat opnieuw het spoor uitwerken.  Normaal gaat het dan wel lukken.  Dat zijn ook de momenten waarop je echt leert speuren (en je hond leert lezen).

Offline Zygwyn

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 9 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: februari 19, 2008, 21:16:14 »
Wanneer je twijfelt of de hond nog goed zit moet je altijd terug gaan naar de laatste plaats waar je nog zeker was.  Laat de hond daar terug aan de smeller ruiken en laat opnieuw het spoor uitwerken.  Normaal gaat het dan wel lukken.  Dat zijn ook de momenten waarop je echt leert speuren (en je hond leert lezen).

Bij twijfel is de boodschap dus gewoon een 'stap' terug zetten... en de draad terug op pikken waar we hem hebben laten liggen. Dit is inderdaad niet meer dan logisch, stond daar alleen op het moment zelf niet bij stil  :doh:.
Hou ik in het vervolg ook in m'n achterhoofd.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal