collapse

Auteur Topic: Roran's Neus  (gelezen 2874 keer)

Offline poeseline

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Roran's Neus
« Gepost op: november 22, 2016, 09:56:24 »
Aangezien we ondertussen onze eerste speursessies achter de rug hebben wou ik een topic om onze ervaringen eens samen te zetten (I know, Izar was eerst  :mrgreen:).

Dit weekend was onze 4de sessie en de tweede bij deze instructeur. Altijd interessant om eens iemand anders mee te hebben omdat iedereen toch net een ander accent legt en soms is ligt de ene aanpak je gewoon beter dan de andere. In mijn ogen is Roran de laatste twee sessies echt enorm vooruit gegaan, maar ik ben een leek dus ik heb geen idee of dat echt zo is. Zelf heb ik ook wel wat meer dingen onder de knie want te vaak kreeg ik nog te horen dat Roran juist was maar dat ik hem in de war breng   :oops: Ondertussen heb ik het meestal wel goed door wanneer hij twijfelt, wanneer hij afgeleid is, wanneer hij gaat beginnen snuffelen in plaats van speuren en vooral hoeveel spanning ik op de lijn moet houden.

Bij de derde sessie was ons target verkeerd gelopen en teruggekeerd. Roran zat dus vol overtuiging op een spoor dat doodliep, verwarring bij beiden. Ik dacht dus dat hij verkeerd zat maar achteraf bleek hij dus wel de aangeboden geur gevolgd te hebben  :oops: Nota aan mezelf: meer vertrouwen op zijn neus. Om dat vertrouwen nog wat te vergroten hebben we toen ook voor het eerst discriminatie gedaan. Zonder twijfelen liep hij de juiste kant op. Dat heeft wel geholpen.