collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: hoe beginnen?  (gelezen 10820 keer)

Offline ankef

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 3493 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
hoe beginnen?
« Gepost op: juni 15, 2012, 15:45:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik zou met Emmy eens graag kennis maken met clean boot hunting.  Hoe ga ik best te werk?  Is dit via bepaalde hondenscholen die dit doen?  Is een cocker een 'goed' ras hiervoor? 

Offline Kona

• startende hondenvriend
  • *
  • 9 HV-Punten
Re: hoe beginnen?
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2012, 16:35:05 »
De hondenschool waar ik bij ben, namelijk Whisper te Rotselaar, biedt dit ook aan.
Zelf heb ik nog niet meegedaan maar ik ben het ook zeker van plan.

Via deze website kom je aan de contactgegevens van de persoon die je best kan contacteren.
http://www.siriustherapie.be/
(Eva)

Online Ien

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 845 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2012, 17:49:19 »
http://www.hondenvrienden.be/forum/clean-boot-hunting/clean-booting-kalmthout-hoe-start-je-eigenlijk/

Hoe actief is de cleanboot eigenlijk nog? Je leest er op HV nog maar bitter weinig van.  :denk:

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2012, 09:35:48 »
Ik zou met Emmy eens graag kennis maken met clean boot hunting.  Hoe ga ik best te werk?  Is dit via bepaalde hondenscholen die dit doen?  Is een cocker een 'goed' ras hiervoor?

Oh Anke, ik zie jouw berichtje nu pas. Koen doet dat al jaren met Flor. En of een cocker hiervoor een goed ras is ! Ze scoren super goed. We hebben hier al enkele bekers staan.

Kijk eens op www.cleanboothunting.com

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: december 22, 2012, 09:38:20 »
http://www.hondenvrienden.be/forum/clean-boot-hunting/clean-booting-kalmthout-hoe-start-je-eigenlijk/

Hoe actief is de cleanboot eigenlijk nog? Je leest er op HV nog maar bitter weinig van.  :denk:

De clean boot waar wij bij zijn (die van Robert) is heel actief (www.cleanboothunting.com). Er wordt hier inderdaad niet veel meer gepost. Het was Pluisje die hier graag een board over clean boot had, maar zij traint nu niet meer bij Robert. 

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline Erika

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 57 HV-Punten
    • Semper Fidelis
« Reactie #5 Gepost op: december 26, 2012, 19:40:17 »
Mijn vriend en ik hebben ons onlangs aangesloten bij Robert. Het is wel telkens ver voor ons, maar de kick die je krijgt bij het speuren maakt het de moeite waard.  :afro:
"Doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan wil worden."

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: december 26, 2012, 22:56:24 »
Mijn vriend en ik hebben ons onlangs aangesloten bij Robert. Het is wel telkens ver voor ons, maar de kick die je krijgt bij het speuren maakt het de moeite waard.  :afro:
Ik heb vandaag een mail gestuurd naar daar om meer info te vragen. Je schrijft dat je dat samen doet met je vriend. Ik zou dat ook willen doen met mijn man maar vroeg me af of dat voor de hond niet moeilijker is dan??
De afstand lijkt mij ook soms héél ver. Ik zocht al wat lokaties op en soms is het bijna 2 uur rijden. Dat zie ik niet echt zitten voor een speurtochtje...
Ben je dan een hele dag weg of duurt dat niet zo lang. Geen idee eigenlijk hoe het eraan toe gaat. Ik zou het toch wel eens willen doen.

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: december 27, 2012, 10:26:03 »
Ik heb vandaag een mail gestuurd naar daar om meer info te vragen. Je schrijft dat je dat samen doet met je vriend. Ik zou dat ook willen doen met mijn man maar vroeg me af of dat voor de hond niet moeilijker is dan??
De afstand lijkt mij ook soms héél ver. Ik zocht al wat lokaties op en soms is het bijna 2 uur rijden. Dat zie ik niet echt zitten voor een speurtochtje...
Ben je dan een hele dag weg of duurt dat niet zo lang. Geen idee eigenlijk hoe het eraan toe gaat. Ik zou het toch wel eens willen doen.

Je bent een hele dag op pad. De speurdag loopt gewoonlijk van 10 tot 17u. Nu met de twee kindjes, ga ik niet meer mee. Maar vroeger gingen we altijd samen. Het was Koen die speurde met Flor en ik liep sporen voor de andere honden. Je bent een ganse dag in de natuur, neemt een picknick mee en kletst gezellig met de andere. Is leuk hoor.

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: december 27, 2012, 10:43:16 »
Je bent een hele dag op pad. De speurdag loopt gewoonlijk van 10 tot 17u. Nu met de twee kindjes, ga ik niet meer mee. Maar vroeger gingen we altijd samen. Het was Koen die speurde met Flor en ik liep sporen voor de andere honden. Je bent een ganse dag in de natuur, neemt een picknick mee en kletst gezellig met de andere. Is leuk hoor.

Dank voor je uitleg. Die hele dag is natuurlijk wel wat minder. Ik ben leerkracht en heb vaak de helft van mijn weekend nodig om voor te bereiden, te verbeteren... dan moet ik ook nog huishouden doen, boodschappen...
Ik weet nog niet goed of dat wel combineerbaar gaat zijn.
Moet je elke tocht meedoen of kan je ook zeggen dat je enkel diegene in jouw buurt meedoet. Sommige zijn echt wel ver rijden. Ik zou vb. dan nog eens 2 uur heen en 2 uur terug moeten rijden. Dat zou willen zeggen dat ik dan van 8uur tot 7uur 's avonds weg zou zijn. Dat is niet haalbaar...
Moet je ook lidgeld betalen per jaar of is het per deelname dat je moet betalen?

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #9 Gepost op: december 27, 2012, 10:44:34 »
Ik heb me aangemeld voor 3 februari ... Ben eens benieuwd!  :afro:

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: december 27, 2012, 17:56:45 »
Oh, misschien doe ik dat ook wel eens. Heb nog steeds geen reactie gekregen op mijn mail die ik stuurde. Maar ja, zijn ook feestdagen. Misschien kijken ze daar niet elke dag naar hun mails.

Offline Erika

• *
  • 57 HV-Punten
    • Semper Fidelis
« Reactie #11 Gepost op: december 27, 2012, 19:55:34 »

Wij hebben 11 honden, waarvan we met 3 speuren. Ik met twee, mijn vriend met ene. Dus we moeten niet delen.  :knipoog:
Je bent inderdaad een hele dag weg en je moet tegen wachten kunnen. En de honden moeten kunnen verdragen om lang te wachten in de auto. Dat vind ik een serieus minpunt. Je staat nl. zo dicht tegen de sporen geparkeerd dat je niet kan gaan wandelen met de honden zonder de sporen te verstoren en je moet ook in de gaten houden wanneer het jouw beurt is en dat is blijkbaar niet voorafbepaald. Het is heel erg sneu voor de honden want een spoor is snel uitgelopen tov de wachttijd in de auto (+ lange autorit). Maar bon, het is maar 1x in de maand.

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: december 27, 2012, 19:57:24 »
Nee, ik denk dat het altijd Monique is die Robert zijn mails doet en als zij er niet is, zal hij zijn mails niet bekijken  :mrgreen:

Ik zou het nog eens aan Koen moeten vragen, want toen ik nog meeging was alles gewoon gratis. Maar nu is dat een heuse vereniging geworden en is er denk ik een vast bedrag per jaar voor de verzekering en betaal je voor de rest gewoon per spoor dat je loopt.

Eigenlijk zou je je verbeterwerk gerust gewoon kunnen meenemen. Het is niet zo dat je gans de dag actief bezig bent.

Voor ons is het ook meestal 1,5 uur rijden en dat vind ik er ook het meest jammere aan. Maar als je goeie speurgebieden in je buurt weet, mag je dat altijd melden aan Robert. En dan kan het ook eens dichter in je buurt zijn.

Offline Erika

• *
  • 57 HV-Punten
    • Semper Fidelis
« Reactie #13 Gepost op: december 27, 2012, 19:58:56 »

Wij zijn er ook bij op 3/2!  :afro:

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: december 27, 2012, 20:37:13 »
Ja, dat lange wachten is toch wel een serieus minpunt.
Verbeterwerk zou ik nu nog kunnen meenemen maar vaak moet ik veel voorbereiden waar ik handleidingen, computer, materiaal... voor nodig heb. 't Is nu ook niet dat dat elk weekend zo is maar als ik een hele dag mis in het weekend moet ik dat in de week dubbel en dik bekopen.
Ik ga er nog eens goed over nadenken.  :afro:

Offline Erika

• *
  • 57 HV-Punten
    • Semper Fidelis
« Reactie #15 Gepost op: december 27, 2012, 22:42:17 »
Ik zou het nog eens aan Koen moeten vragen, want toen ik nog meeging was alles gewoon gratis. Maar nu is dat een heuse vereniging geworden en is er denk ik een vast bedrag per jaar voor de verzekering en betaal je voor de rest gewoon per spoor dat je loopt.

Het is 6 Euro per spoor als ik mij niet vergis. Je kan als lid wel speurkaarten kopen, de sporen zijn dan goedkoper.

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: december 28, 2012, 11:28:07 »
Ja, dat lange wachten is toch wel een serieus minpunt.
Verbeterwerk zou ik nu nog kunnen meenemen maar vaak moet ik veel voorbereiden waar ik handleidingen, computer, materiaal... voor nodig heb. 't Is nu ook niet dat dat elk weekend zo is maar als ik een hele dag mis in het weekend moet ik dat in de week dubbel en dik bekopen.
Ik ga er nog eens goed over nadenken.  :afro:

Je kan gewoon al eens een kijkje gaan nemen, combineer het met een wandeling bijvoorbeeld. Dan kan je zien of het je bevalt of niet.

Onze Flor zal er dan een look-a-like hebben  :grijns:

Offline luc driesen

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • riesenfan
    • Riesenschnauzers.be
« Reactie #17 Gepost op: december 28, 2012, 11:46:23 »
ik heb dat ook eens gedaan met 1 van mijn honden die enkel IPO-speuren kende en dat viel best mee! nadeel was dat dit aan de kanten van Maaseik plaats vond en dat ik het persoonlijk duur vond.
wat betreft het lange wachten. tja, hoe hoger het niveau hoe langer je moet wachten. kan je na een bepaalde tijd niet af en toe zelf bij jou in de omgeving speuren?
nog veel succes met je zoektocht!
Riesenschnauzers, een ras apart;)

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: december 29, 2012, 17:23:28 »
kan je na een bepaalde tijd niet af en toe zelf bij jou in de omgeving speuren?
nog veel succes met je zoektocht!

moest ik weten hoe ik daar moet aan beginnen, zou ik dat samen met mijnen echtgenoot wel eens lanceren maar ben echt leek in speuren. Heb enkel ervaring met zoekapporten aanleren en dat gaat super goed met Kinai. Dus ik dacht dat dat speuren wel eens een extraatje kon zijn. Ik probeer daar in februari ook eens langs te gaan. We zien wel.

Offline Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #19 Gepost op: december 29, 2012, 19:19:00 »
Ik heb wel een vermoede, eens je mee ben en de mensen leert kennen, dat je onderling kan afspreken eh  :knipoog:

De ene loopt spoor voor de andere en voila  :rol:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal