collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Heeft iemand dit ooit al gedaan met ...  (gelezen 1705 keer)

Offline NiQi

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1118 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • When nothing goes right ... go left.
Heeft iemand dit ooit al gedaan met ...
« Gepost op: april 01, 2009, 16:39:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
een Podenco of een andere windhond(achtige)?

Ik ben voor Neo (Podenco Ibicenco van 1 jaar) op zoek naar een leuke sport. Gehoorzaamheid is 'teveel' stilzitten voor hem en bij agility zit hij constant met zijn neus aan de grond (de konijnenkeutels zijn interessanter dan de toestellen) en lijkt de mentale uitdaging niet groot genoeg. Dus na hier wat rondgeneusd (hihi leuke woordspeling) te hebben, lijkt Clean Booth Hunting misschien wel iets voor hem? Lopen en tegelijk zijn neus (en brein) gebruiken ...

Meneer is heel zelfstandig (denkt altijd alles zelf beter te weten) en da's precies (voor zover ik gelezen heb) wel goed voor deze sport ...?

Denken jullie dat dit met hem te doen is?

IK BEN GOED OPGEVOED ...
Geen idee wat er daarna gebeurd is ...

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
  • There's no need to fear, Underdog is here!
Re: Heeft iemand dit ooit al gedaan met ...
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2009, 17:07:04 »

We hebben een hele tijd een Whippet gehad in de groep en die deed het heel goed, maar ik weet niet of dat geldt voor alle windhondachtigen, gezien het vooral zichtjagers zijn en zij dus niet zozeer op de geur werken.   :weetniet:

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2009, 17:37:14 »
Voor zover ik vind in de 'rasbeschrijvingen' jaagt een Podenco met 'alles wat hij in huis heeft', dus zicht en vooral ook oren en neus. Dus dan zou het wel te doen zijn, denk ik, niet?

Ben hier dus helemaal een leek in h

IK BEN GOED OPGEVOED ...

Offline Kris2

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Clean boot hunting
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2009, 19:23:28 »
Ik heb al eens meegelopen met een Podenco. Dat ging perfect tot de hond een haas zag en toen was het gedaan.
Maar dat kan je met alle rassen overkomen.

Bij deze Podenco was het probleem voornamelijk dat het baasje niet kon volgen. Daarom is het voor hen bij 1 poging gebleven.

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2009, 19:31:49 »
Hmm ... ik kan er mij iets bij voorstellen wat betreft die haas, maar ik kan er mij inderdaad ook in vinden dat wel meer (jacht)honden achter die haas zouden gaan.

Ze zijn inderdaad heel snel (ben al blij dat Neo van het 'salontafelformaat' is want Tato - 'keukentafelformaat'- is nog sneller) zeker als ze sprongen maken. Maar zijn ze tijdens het speuren zelf ook zo snel dan? 'k had ergens gelezen dat ze vooral vaart beginnen te maken als ze de 'prooi' zien ... maar ja, in hoeverre is dat juist ...

IK BEN GOED OPGEVOED ...

Offline HildeT

• *
  • 2646 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2009, 20:55:34 »
Hmm ... ik kan er mij iets bij voorstellen wat betreft die haas, maar ik kan er mij inderdaad ook in vinden dat wel meer (jacht)honden achter die haas zouden gaan.

Ze zijn inderdaad heel snel (ben al blij dat Neo van het 'salontafelformaat' is want Tato - 'keukentafelformaat'- is nog sneller) zeker als ze sprongen maken. Maar zijn ze tijdens het speuren zelf ook zo snel dan? 'k had ergens gelezen dat ze vooral vaart beginnen te maken als ze de 'prooi' zien ... maar ja, in hoeverre is dat juist ...

Als ik zie in welke staat sommige baasjes terugkomen van hun spoor, denk ik dat ze wel redelijk snel zijn....ofwel moet het met de fysiek van sommige handlers zeer slecht gesteld zijn  :denk: :mrgreen:

Only say I love you if you mean it. But if you mean it, say it a lot. People forget.

Offline NiQi

• *
  • 1118 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2009, 21:11:39 »
Als ik zie in welke staat sommige baasjes terugkomen van hun spoor, denk ik dat ze wel redelijk snel zijn....ofwel moet het met de fysiek van sommige handlers zeer slecht gesteld zijn  :denk: :mrgreen:
bedoel je dit in het algemeen of specifiek met Podenco's?

IK BEN GOED OPGEVOED ...

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #7 Gepost op: april 01, 2009, 21:57:10 »
bedoel je dit in het algemeen of specifiek met Podenco's?
Dat is niet specifiek voor Podenco's, dat kan bij alle rassen. Het hangt een beetje af van de hond, het ras, de handler en hoe je het aanleert.  Het is zeker niet dat die honden enkel snel lopen als ze de prooi zien. Het is zo dat ze heel enthousiast worden als ze de geur opjagen en daardoor vanzelf sneller gaan lopen om sneller bij de 'prooi' te zijn. En hoe sneller ze lopen hoe verser en sterker de geur wordt, dus hun hard lopen werkt zelfbelonend.

Zelf kan ik omwille van een blessure niet speuren met de hond. Hij heeft maar heel korte pootjes. Iemand kandidaat om met hem te lopen?

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
  • There's no need to fear, Underdog is here!
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2009, 22:42:28 »
Zelf kan ik omwille van een blessure niet speuren met de hond. Hij heeft maar heel korte pootjes. Iemand kandidaat om met hem te lopen?

Hela Pipo, Luc moest toch met Basmans lopen zondag. Niet?   :bla:

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #9 Gepost op: april 02, 2009, 21:14:41 »
Hela Pipo, Luc moest toch met Basmans lopen zondag. Niet?   :bla:
ja, maar ik wilde bijkomend iemand anders ook de gelegenheid om even met een trage hond te speuren.  :rolf:  Als ik zelf niet kan speuren, mag ik wel eens lachen he.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal