collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: goede oefenlocaties / speurterreinen  (gelezen 4592 keer)

Offline pluisje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 27 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • There's no need to fear, Underdog is here!
Re: goede oefenlocaties / speurterreinen
« Reactie #20 Gepost op: februari 14, 2008, 21:04:43 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
@ Pluisje : neefken kent zeker terreinen . Dus ......niet aarzelen, bellen !!!!!! Doen !En doe hem maar de groetjes ook :D

hij is online op skype; ik ga onmiddellijk aan zijne gilet trekken.

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: februari 14, 2008, 21:07:10 »
@ Vito: ik moet je al onmiddellijk de groetjes terug doen.  :mrgreen:

Offline Kris2

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Clean boot hunting
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2008, 21:48:26 »
Brussel + de streek rond Diest?
Daar ken ik heel veel terreinen...

Offline pluisje

• *
  • 27 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: februari 14, 2008, 21:50:21 »
Daar ken ik heel veel terreinen...

't neefke ook.  :wink: we hebben 't al besproken.  hij woont in Diest, is beroepsbrandweer + speurhondengeleider bij het korps van Mechelen en kent wel wat mogelijke terreinen daartussen.

Offline scoobidoo

• *
  • 123 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: februari 14, 2008, 22:06:27 »
Ohla ik moet dringend wat gaan bijbenen
want het gaat nog spannend speuren worden  :cheeky:

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #25 Gepost op: februari 14, 2008, 22:09:40 »
Ik weet nog een leuk terrein in het Hageland, waar we kunnen vertrekken bij een wijnboer  :wink:
Het terrein is wel niet groot genoeg voor 20 spoortjes, maar een 10-tal prachtige sporen leuken daar perfect.

Offline Vito

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: februari 15, 2008, 00:27:50 »
@ Kris2 : thx voor je mailtje
De training die je vermeldde, daar moet ik nog even voor passen ( gezien ik 1 op 2 weekend werk, natuurlijk net dat weekend ) maar ik blijf volgen wanneer jullie trainen en jullie zien me vast op

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #27 Gepost op: februari 15, 2008, 19:15:02 »
@ Kris2 : thx voor je mailtje
De training die je vermeldde, daar moet ik nog even voor passen ( gezien ik 1 op 2 weekend werk, natuurlijk net dat weekend ) maar ik blijf volgen wanneer jullie trainen en jullie zien me vast op

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #28 Gepost op: februari 15, 2008, 19:19:55 »
Ik ben eens benieuwd voor morgen... Ik heb hier in mijn "achtertuin" 2 mooie sporen uitgetekend voor gevorderde beginners (of hoe zal ik ons noemen :mrgreen: ) Veel afwisseling van ondergrond, wat beekjes, doenbare prikkeldraad  :D, maar op zich niet zo moeilijk.

There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #29 Gepost op: februari 15, 2008, 19:26:56 »
Ik ben eens benieuwd voor morgen... Ik heb hier in mijn "achtertuin" 2 mooie sporen uitgetekend voor gevorderde beginners (of hoe zal ik ons noemen :mrgreen: ) Veel afwisseling van ondergrond, wat beekjes, doenbare prikkeldraad  :D, maar op zich niet zo moeilijk.
Let er voor die gevorderde beginners goed op dat die 2 sporen voldoende ver van mekaar verwijderd zijn. Zorg ervoor dat wanneer spoor 1 verwaait, het niet toevallig spoor 2 kan kruisen. Want dan loop je het risico dat de hond overschakelt op een ander spoor.
Nog een tip: het is ideaal wanneer de runner op het einde de wind in de rug heeft. Dus de geur van de runner waait dan in de richting van de hond. Dan ruikt de hond de runner heel goed en gaat supergemotiveerd de laatste meters in. Dus de kans op een succesvol einde is dan veel groter.

Offline doglover

• *
  • 44 HV-Punten
    • www.doglover.be
« Reactie #30 Gepost op: februari 15, 2008, 19:33:07 »
Wat noem je ver van mekaar?

Enkel het beginpunt van het 2de spoor ligt op een 15-tal meter van een stuk van het 1e spoor, maar gaat de compleet andere richting uit. Verder liggen ze totaal niet bij mekaar. Dus dat moet lukken denk ik.

Op de wind zal ik morgen eens letten! Het laatste stuk gaat bij Goya meestal wel goed, zij denkt alleen maar aan fletsen met de runner dan  :mrgreen:

Bedankt voor de tips!
There are many things in life that will catch your eyes, but only a few will catch your heart...

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #31 Gepost op: februari 15, 2008, 19:36:31 »
Wat noem je ver van mekaar?

Enkel het beginpunt van het 2de spoor ligt op een 15-tal meter van een stuk van het 1e spoor, maar gaat de compleet andere richting uit. Verder liggen ze totaal niet bij mekaar. Dus dat moet lukken denk ik.

Op de wind zal ik morgen eens letten! Het laatste stuk gaat bij Goya meestal wel goed, zij denkt alleen maar aan fletsen met de runner dan  :mrgreen:

Bedankt voor de tips!
15 meter van mekaar starten en elk een andere richting uit is absoluut geen probleem. Zeker als er een half uur of meer tijdsverschil tussen de 2 sporen zit.

Offline Vito

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: februari 16, 2008, 00:04:53 »
Nog een tip: het is ideaal wanneer de runner op het einde de wind in de rug heeft. Dus de geur van de runner waait dan in de richting van de hond. Dan ruikt de hond de runner heel goed en gaat supergemotiveerd de laatste meters in. Dus de kans op een succesvol einde is dan veel groter.

kris, volledig akkooord dat de geur dan in de neus van de hond " waait " en dit supermotiverend werkt, maar neem je zo niet het risico dat hij niet echt meer speurt(= neus op de grond ) maar kop omhoog slaat en eerder reviert ? Of mag dit bij jullie discipline.
Enkel maar een vraagje hoor.
Op training trachten wij dit net te voorkomen, omdat hij z'n kop niet omhoog zou slaan, idem voor plaats van beloning of voorwerpen, want dan gaan ze er op revieren. ( onze training is niet volledig idem aan die van jullie : voorwerpen, e.d. Vertel en deel ik wel met jou als we komen kijen ) (Maar ook : training is geen praktijk : dan geven wij er ook niet om dat ze hun neus de lucht in slaan en verder reveiren : hoe vlugger de persoon gevonden, hoe beter natuurlijk  ) maar ik tracht gewoon bij te benen bij jullie idee

Offline Kris2

• *
  • 0 HV-Punten
    • Clean boot hunting
« Reactie #33 Gepost op: februari 16, 2008, 01:15:46 »
kris, volledig akkooord dat de geur dan in de neus van de hond " waait " en dit supermotiverend werkt, maar neem je zo niet het risico dat hij niet echt meer speurt(= neus op de grond ) maar kop omhoog slaat en eerder reviert ? Of mag dit bij jullie discipline.
Enkel maar een vraagje hoor.
Op training trachten wij dit net te voorkomen, omdat hij z'n kop niet omhoog zou slaan, idem voor plaats van beloning of voorwerpen, want dan gaan ze er op revieren. ( onze training is niet volledig idem aan die van jullie : voorwerpen, e.d. Vertel en deel ik wel met jou als we komen kijen ) (Maar ook : training is geen praktijk : dan geven wij er ook niet om dat ze hun neus de lucht in slaan en verder reveiren : hoe vlugger de persoon gevonden, hoe beter natuurlijk  ) maar ik tracht gewoon bij te benen bij jullie idee

Offline Vito

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: februari 16, 2008, 02:57:04 »
Thx Kris : be, terug mee  :D

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal