collapse

Auteur Topic: voeding  (gelezen 2103 keer)

Offline eugenie.vanderveken

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
voeding
« Gepost op: november 18, 2018, 12:12:55 »
Ik zou graag de voeding van mijn hond aanpassen naar voeding dat er veel energie inzit voor te gaan canicrossen. Welke brokken raden jullie aan?

Grtjs

Eugénie

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
Re: voeding
« Reactie #1 Gepost op: november 18, 2018, 12:17:15 »
Je bent nog maar beginnende,  dan is High Energy echt niet nodig hoor.

Offline sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: november 18, 2018, 12:38:04 »
Zelfs onze honden staan op gewone voeding. Je zal rap aan je hond zien of je moet veranderen.

Of als je echt langere afstanden gaat lopen, canicross is niet ver lopen zelfs al is het in sommige gevallen heel intensief.

Offline petitparis

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: november 18, 2018, 20:31:39 »
Mijn idee is ook dat je zeker in de beginfase niet van voeding moet veranderen. Als ik met mijn honden ga bikejorren, dan geef ik gewoon een beetje extra als ik merk dat ze afvallen. Het moet al extreem zijn alvorens ik van voer zou veranderen.

Offline Larshann

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #4 Gepost op: november 18, 2018, 22:05:43 »
Hetzelfde hier, onze sporthonden krijgen gewoon dezelfde voeding als de 'huishonden'  :weetniet:
Wel rauwe voeding bij ons  :yes:

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #5 Gepost op: november 19, 2018, 16:29:11 »
Als je al een degelijke brok voert dan is een hoog energetische variant totaal niet nodig tenzij je graag nationale en internationale kampioenschappen wilt gaan winnen en dus dag in dag uit intensief gaat trainen (in welk geval jij overigens zelf eerder een aangepast dieet zal nodig hebben dan je hond  :mrgreen:).

En dan nog is het vaak interessanter om in eerste instantie gewoon de hoeveelheid voer op te drijven (desnoods verspreid over meerdere porties per dag) dan zomaar over te schakelen naar een andere voeding (opnieuw: er van uitgaande dat je nu al een kwalitatieve brok voert waar je hond het goed op doet).

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal