collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Vanaf welke leeftijd  (gelezen 967 keer)

Offline Gobi

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Vanaf welke leeftijd
« Gepost op: november 26, 2007, 09:43:33 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Vanaf welke leeftijd mag je beginnen opbouwen om je hond te laten lopen?

Ik wil mijn eigen conditie op peil houden, maar heb moeite om alleen te gaan lopen en zou dus graag in de toekomst met mijn hond lopen.
Ze is nu 6 maand en dus nog te jong (alhoewel als je ze op de hof, of tijdens de jacht ziet lopen), maar vanaf welke leeftijd kan ik beginnen opbouwen?

En moet ik dan beginnen met de 1' 1' regeling of mag het direct iets langer (het is dat mijn conditie beter is) en ik vermoed dat Gobi als ze telkens na een minuut alweer moet wandelen mij gaat bekijken van all
« Laatst bewerkt op: november 26, 2007, 09:48:19 door Gobi »

Offline Duja

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: Vanaf welke leeftijd
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2007, 13:20:15 »
hoi, eerst en vooral: welk ras is Gobi?  Ik hoor dat Gobi al meedoet met de jacht, hoelang loopt hij/zij dan?  't Beste is toch wachten tot 9

Offline Gobi

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2007, 15:45:01 »
Gobi is een Duitse staander. Als ze mee gaat jagen, is dit de hele dag (9u ten laatste tot 16-17u, met middagpauze) voorlopig nog aan een lange lijn. Hoe lang ze dan effectief loopt is moeilijker te zeggen, hangt af van de lengte van de tracks, hoeveel wild er moet geapporteerd worden, .... . Op terrein waar ik haar kan zien en de lijn niet belemmerd wordt door planten, loopt ze mooi heel de tijd om en weer voor de lijn. Normaal is het zaterdag terug, ik zal dan eens "timen".

De bedoeling zou zijn ze aan de lijn te laten meelopen, tenzij ze tegen dan zo goed zou luisteren dat het los kan (maar voorlopig zeker nog niet).
Ik was ook niet van plan haar nu al ettelijke kilometers te laten lopen, maar soms merk ik dat ze er wel van geniet als je even loopt tijdens de wandeling (tot nu toe niet meer dan 50m aan

Offline Duja

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2007, 10:04:04 »
Een duitse staander lijkt volgens mij geen probleem om vanaf een maand of 8 beetje langer te beginnen lopen aan de lijn.  Je moet er wel rekening mee houden als ze gaat trekken, dat ze spieren begint te kweken en dat je dat niet te snel opbouwt (want trekken zal ze wel als 't een duitse staander is)  :mrgreen:     Zoals je zelf zegt, is losse ondergrond ook heel belangrijk en vooral als ze nog jong zijn, de pootjes controleren na het lopen en voldoende laten rusten.  Vanaf 1 jaar zijn ze toegelaten om de korte cross ( 2

Offline Gobi

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2007, 10:56:06 »
Dank u voor de uitleg. Nog even wachten dus  :(. Eigenlijk wel gelukkig, want sinds vorige week vertoont ze enkele minder aangename gedragsveranderinge n, waarschijnlijk als gevolg van een bijna eerste loopsheid. Ik laat zeker weten wanneer ik eraan begin.

Offline Duja

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2007, 11:43:30 »
Succes ermee, als je vragen hebt, stel ze maar h

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal