collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Start to run ideaal als schema voor beginnend canicrosser?  (gelezen 6980 keer)

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: Start to run ideaal als schema voor beginnend canicrosser?
« Reactie #20 Gepost op: mei 18, 2011, 17:48:59 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
welk ras is jasco ? Quin is nu bijna 1 jaar zondag namelijk en die loopt al vanaf 6 maanden , ik wilde wachten tot een maand of 9 maar die was gewoon niet te houden . Hij piepte het hele huis bij elkaar als ik met spickel ging lopen zolang als ik weg was

Jasco is een beauceron reu van nu 16 maand

Offline B

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 36 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: mei 19, 2011, 19:45:46 »
Goh, 16 maanden. Als hij anders in orde is zou ik al starten zunne. Lopen is toch héél natuurlijk voor een hond.

Ik ben nu met Bono aan les 9 en ik amuseer me zot! Echt, ik vind het véél leuker om samen met de hond te gaan lopen dan zo in mijn eentje.
Heb zelfs deze week met onze dwergpincher mogen gaan lopen  :mrgreen: daar ons Bo véél te opgewonden was tijdens het zwemmen en zijn poot heeft bezeerd tijdens het weg en weer lopen (denken we) met zijn waterspeeltje. Dus effen rust voor hem.

Da klein beest aan die canicross riem  :lol:...mocht hem bijna meeslepen  :lol:
Maar na enkele keren te lopen kwam hij wel in actie :mrgreen:

Offline spickenstef

• hondenvriend pro
  • *
  • 10 HV-Punten
    • spickel mijn (dal) maatje
« Reactie #22 Gepost op: mei 20, 2011, 00:47:12 »
een beauceron is wel zwaarder gebouwd dan een dalmatier maar ik zou gewoon de start 2 run beginnen hoor ideaal om mee te beginnen . Ik denk dat als ze achter iets lopen ze veel sneller lopen dan dat ze naast je lopen , ik wilde met Quin ook veel langer wachten maar als je ze dan achter elkaar ziet jagen denk je van ja waarom niet .

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: mei 20, 2011, 00:52:23 »
een beauceron is wel zwaarder gebouwd dan een dalmatier maar ik zou gewoon de start 2 run beginnen hoor ideaal om mee te beginnen . Ik denk dat als ze achter iets lopen ze veel sneller lopen dan dat ze naast je lopen , ik wilde met Quin ook veel langer wachten maar als je ze dan achter elkaar ziet jagen denk je van ja waarom niet .

Voila als ik met hem met zen bal speel is dat steeds sprint,jump,draai... en dat is veel belastender denk ik dan op een rustig tempo wat lopen...
En ook heeft hij soms sprint-kicks dan spurt hij heel de tuin rond zo 15 min aan een stuk zonder stoppen. En dat op een tempo dat veel hoger ligt dan mijn loop tempo...

Bedankt voor je reactie  :thumbs:

Offline Sofieketje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #24 Gepost op: mei 20, 2011, 02:05:05 »
Voila als ik met hem met zen bal speel is dat steeds sprint,jump,draai... en dat is veel belastender denk ik dan op een rustig tempo wat lopen...
En ook heeft hij soms sprint-kicks dan spurt hij heel de tuin rond zo 15 min aan een stuk zonder stoppen. En dat op een tempo dat veel hoger ligt dan mijn loop tempo...

Bedankt voor je reactie  :thumbs:

Dat is ook de reden dat ik met Kiara ben beginnen lopen.. Lijkt me veel meer verantwoord om dan op een rustiger tempo wat langer te lopen dan die sprint-kicks (wat een leuke term trouwens  :mrgreen:), en dat is in Kiara's geval zelfs bevestigd door haar cardiologe  :thumbs:
En op die 2 maanden zal het bij jouw hond nu ook niet aankomen he  :wink: Als hij verder gezond in elkaar zit is er m.i. geen reden om niet te beginnen.. En met start to run wordt alles toch verantwoord opgebouwd dussss GO FOR IT  :thumbs:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline goldenb

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: juni 13, 2011, 21:14:18 »
Ik heb nog de mp3's van alle lessen van 1-5km en ook die van 5-10km denk ik, dus als iemand interesse heeft wil ik ze wel doorsturen!

Offline Tischa

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 160 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: juni 23, 2011, 23:27:25 »
Ik heb nog de mp3's van alle lessen van 1-5km en ook die van 5-10km denk ik, dus als iemand interesse heeft wil ik ze wel doorsturen!

ohh ik heb wel interesse :fuu: :oops:

Offline dvd741

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: januari 23, 2012, 02:32:19 »
Je kan ze trouwens hier ook nog vinden! :) Lees goed de uitleg op deze pagina: http://www.start-to-run.be/evy-gruyaert/

Offline Stella

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 20 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: januari 23, 2012, 10:14:16 »
My asics is ook een goede site om te beginnen met lopen! Ik ga binnenkort ook terug beginnen.
Ik moet dringend meer conditie opbouwen!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal