collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Paar vraagjes  (gelezen 1351 keer)

Offline tina1978

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 718 HV-Punten
Paar vraagjes
« Gepost op: maart 03, 2013, 09:43:43 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Aangezien ik met Machouffe ga beginnen lopen, heb ik een paar vraagjes.
Welk tuig doe ik haar aan? Haar wandel/fietstuig? (Is een Julius K9) Of haar x-back van voor de step?
Een gordel heb ik liggen, maar hoe lang zijn de lijnen die gebruikt worden om te lopen? Ik heb lijnen met schokdempers liggen van de step, maar die lijken me nogal lang en om mee te lopen...
Alvast bedankt!

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • De Hansbeekse hoeve
Re: Paar vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2013, 10:09:16 »
Ik denk dat een Julius K9 ook wel geschikt is maar persoonlijk zou ik toch eerder voor een x-back gaan denk ik  :denk:
De lengte van mijn canicrosslijn weet ik niet precies maar het is net lang genoeg zodat Fala voor me kan lopen zonder me te hinderen, als ze vlak naast me loopt is de lijn wel te lang en houd ik die met mijn hand vast.
Maar als het niet is om wedstrijden te lopen verkies ik toch een flexi of los omdat Fala regelmatig wil snuffelen en sprintjes trekt. Nu is Fala het al meer gewoon en kan ze ook gemakkelijk meelopen met de canicrosslijn maar ik heb het destijds bijna opgegeven omdat Fala zo moeilijk aan mijn tempo bleef lopen  :shifty:

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2013, 10:26:57 »
Ik heb alleen schrik dat als ze haar x-back aan heeft, dat ik niet ga kunnen volgen :oops: Voor de step gaat ze volle gas vooruit en de honden associeŽren hun loopgedrag wel met hun tuig. X-back= ren je rot, K9 tuig= we moeten braaf zijn of vrouwke kan niet volgen...maar de x-back lijkt me beter voor haar lijf. Ah, nu twijfel ik nog meer :lol:
Nja, het aan mijn tempo leren lopen, lijkt me ook nog een opgave..ik ga net iets te traag zijn, vrees ik :oops:
Nee, wedstrijden gaan we niet doen, Machouffe is daar al veel te oud voor. En het uiteindelijke doel is om met Thorsten te kunnen lopen (maar die ga ik nu om te starten helemaal niet kunnen volgen, dan word het een rondje- Thorsten loopt en baasje vliegt erachter-). Het is vooral om samen iets te kunnen doen in de maanden dat het te warm is om te steppen, dan kunnen we s'avonds laat samen wat gaan joggen.
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2013, 10:29:58 door tina1978 »

Offline runa

• *
  • 2765 HV-Punten
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2013, 10:29:50 »
misschien eerst proberen met de K9, later ken je evt nog overschakelen naar de x-back  :denk:

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: maart 03, 2013, 10:54:53 »
Ik zou precies beginnen met de x-back als hun loopgedrag afhankelijkis van hun tuig. Wordt anders lastig wandelen nadien

Offline Chocky

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 85 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: maart 03, 2013, 12:18:35 »
Mijn hussen hebben altijd hun x-backs aan, alleen al om hun keel te sparen, maarja loop alleen op wedstrijd met hun, al de rest doe ik voor de step, mtb of ze lopen los.

Offline sepke

• *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: maart 03, 2013, 12:42:28 »
Nelson loopt met zijn K9 en weet toch dat hij op wandeling niet moet trekken, ondanks dat hij zijn K9 ook daarvoor draagt.

Maar over het algemeen zou ik toch voor een meer geschikt tuig gaan, aangezien je dat hebt...

De K9 van Nelson pas als gegoten en zit volledig op de juiste plaats vooraan waardoor hij daar perfect mee kan trekken, maar als dat een beetje fout schuift of zit, dan is dat echt niet goed.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal