collapse

Auteur Topic: Kan mijn cane corso mee op doorreis door Frankrijk naar Spanje ?  (gelezen 3531 keer)

Offline Bluesophie

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Graag meer info over een cane corso zonder stamboom , mag deze mee op doorreis door Frankrijk naar Spanje? Mijn ouders wonen in het zuiden van Spanje en voor het eerst wil ik haar meenemen?  Het zou voor de komende zomervakantie zijn ?
Ook nog even een tweede vraag (als dit mag natuurlijk)  :happywink: , we gaan waarschijnlijk na het verlof een pupje aanschaffen daar onze andere hond zopas is overleden. We willen heel graag terug een bordeauxdog en nu had ik graag al ook even geweten of we dan beter 1 kopen met stamboom (zouden we enkel doen als het niet anders kan voor de doorreis) of mag een bordeauxdog zonder stamboom ook door Frankrijk reizen ? Graag jullie raad en alvast bedankt !Fijne dag nog !  :lol:

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
Re: Kan mijn cane corso mee op doorreis door Frankrijk naar Spanje ?
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2018, 16:26:53 »
Geen idee, maar hier ook een Bordeaux dog en een cane corso, beiden zonder stamboom, en vakantieplannen..
Ik volg dus even mee :fuu:

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2018, 21:40:33 »
Geen idee of die tussen de verboden rassen staan maar Frankrijk maakt geen onderscheid tussen verblijf of doorreis en zijn behoorlijk streng. Alles wat min of meer op een verboden ras lijkt en geen stamboom heeft om het tegendeel te bewijzen is ook verboden dacht ik.
Waarom zou je geen stamboom willen voor de komende pup?

Offline flanel

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2018, 23:13:58 »
Wij kregen ondertussen ook bericht dat onze hond niet welkom is op de camping. We hadden hier al aan gedacht, daarom nog eens extra geÔnformeerd.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2018, 11:23:47 »
Ik zou het niet riskeren, veel van die honden worden niet toegelaten op het Frans grondgebied, dus ook niet in transit.
https://nl.ambafrance.org/Voyager-avec-vos-chiens-chats-et-furets-en-France

Offline Artan

• *
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2018, 14:13:34 »
Niet riskeren!
Tegenwoordig onmogelijk om ze met of zonder stamboom door frankrijk door te krijgen.
Als Franse zelf moet je al een verschillende eisen voldoen (zoals een cursus in het frans om aan te tonen dat je zo'n hond de baas kan)
Als toerist dus zeker onmogelijk.
En de pakkans is groot.
Zou mijn hond z'n leven er niet om wagen..

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2018, 00:44:21 »
Niet riskeren!
Tegenwoordig onmogelijk om ze met of zonder stamboom door frankrijk door te krijgen.
Als Franse zelf moet je al een verschillende eisen voldoen (zoals een cursus in het frans om aan te tonen dat je zo'n hond de baas kan)
Als toerist dus zeker onmogelijk.
En de pakkans is groot.
Zou mijn hond z'n leven er niet om wagen..

:yeek:  :zot:  :weetniet:  moet je in Frankrijk je hond in het Frans aanspreken??  :vuistje:

Offline Bluesophie

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2018, 13:46:17 »
Onze dierenarts zei me dit weekend dat de cane corso niet tussen de gevaarlijke rassen zou staan of behoren die in Frankrijk geweerd worden. Door jullie reacties heb ik toch aangedrongen dat hij contact opneemt met collega's dierenartsen om heel zeker te zijn  :yes: (zeker na jullie reacties) en ik zou hem willen vragen , indien een cane corso er niet toe behoort en dus niet op de verboden lijst staat , dit misschien op papier te zetten om zo toch te kunnen aantonen dat we geen overtreding begaan.....  :weetniet:  mensenlief toch , ik snap dat ze veilig willen spelen , maar het zijn toch muggenzifters hoor die fransen  :roll: , zo houden ze toch veel toeristen weg.... jammer  :cry:

Offline wesp

• *
« Reactie #9 Gepost op: mei 14, 2018, 14:03:27 »
Men kan ze thans als zijnde Mastiff' interpreteren dacht ik, ik zou het persoonlijk ook niet riskeren, je wil het niet meemaken denk ik dat ze je hond in beslag nemen.

Offline Bluesophie

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #10 Gepost op: mei 14, 2018, 14:25:20 »
was even aan het 'googlen' en las volgende ervaring :
'Maar mijn ervaring met cane corso(valt onder geen klasse dus niets nodig), is dat ze in
frankrijk heel tollerant zijn ook tegenover molosser klasse, Maar neem zeker je muilkorf mee,
Ik had hem ook bij omdat mijn frans niet heel goed is, en eer ik uitgelegd heb dat bij cc niet nodig is ik die muilkorf dan wel voor even aandoe. Tip van Bianco om alvast te oefenen is natuurlijk goed.'

Ik zocht het ook nog even op , het klopt dat een Cane corso echt niet onder de verboden rassen valt  en is geen mastiff.
Ik ga dus toch ook eerst afwachten wat mijn DA zegt na zijn opzoekwerk....

Offline wesp

• *
« Reactie #11 Gepost op: mei 14, 2018, 14:34:15 »
"F.C.I. CLASSIFICATIE

Groep 2, Pinschers, Schnauzers, Molossers en Zwitserse Sennenhonden.
Sectie 2.1 Molosside rassen, type Mastiff"

http://canecorsoclub.be/?page_id=39&language=nl

Ik heb geen idee of ze er in Frankrijk al dan niet rekening mee houden, dat risico laat ik aan jou over.

Offline Ginovo

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #12 Gepost op: september 11, 2018, 14:48:15 »
Beste Bluesophie,
Ook wij hebben een Cane Corso zonder stamboom en zouden graag met een mobilhome twee weken Franrijk doorkruisen eind september.
Vandaar dat we nieuwsgierig zijn naar jouw ervaring:
. Ben je Frankrijk doorgereden?
. Heb je controle gehad?
. Welke voorzorgen heb je genomen?

Vriendelijke groet,
Gino

Offline Ando

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #13 Gepost op: november 11, 2018, 19:05:41 »
Wij hebben een cane corso zonder stamboom en een vakantiehuis in frankrijk. Hij gaat al ruim een jaar mee tijdens elke schoolvakantie. Nog nooit controle gehad. Zelfs onze Franse buren zeggen dat hij gewoon binnen mag in Frankrijk. Ze raden ons wel aan om op drukke plaatsen een muilkorf aan te doen.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal