collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Wanneer eten geven???  (gelezen 2482 keer)

Offline watchhorse

• Beheerder
  • *
  • 2929 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • http://www.hondenvrienden.be
Wanneer eten geven???
« Gepost op: augustus 20, 2007, 09:18:55 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wat is nu het beste tijdstip om vers te geven???

's morgens .....'s middags ......'s avonds????

Offline Drossie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
Re: Wanneer eten geven???
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2007, 10:30:07 »
Hier krijgen ze 'savonds eten, ergens tussen 18 en 22u ofzo...

Offline liesbeth

• Global-Moderator
  • *
  • 859 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • bordercollie forum
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2007, 10:47:06 »
het beste is om ze altijd op een ander tijdstip eten te geven... zo worden ze niet geconditioneerd en staan ze bijvoorbeeld niet om 19h te zeuren naar eten.

Offline magali

• warme hondenvriend
  • *
  • 51 HV-Punten
  • eens een Beauceron altijd een Beauceron
    • beauceron-amidelacampagne
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2007, 10:51:08 »
hier ook savonds tussen 17u30 en 18u30.
my love, my pride, my life, my everything....my BEAUCERONS!!

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2007, 11:43:19 »
het beste is om ze altijd op een ander tijdstip eten te geven... zo worden ze niet geconditioneerd en staan ze bijvoorbeeld niet om 19h te zeuren naar eten.
Helemaal waar!!

Ik voer ook altijd op wisselende tijdstippen, ook mijn pup :wink:
Groetjes van Ester

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2007, 13:41:58 »
Ik voer twee maal daags op vaste tijden en mijn honden"zeuren"niet om eten hoor. :wink: Wij leven zelf nu eenmaal via een vaste dag indeling en daardoor is het voor ons ook makkelijker om op vaste tijden te voeren en ook op redelijk vaste tijden te wandelen.Bv wij lopen het eerste plasrondje om 5:30 uur,om 6:00 uur word er voor de eerste keer gevoerd.Om 10:00 uur gaan we naar het bos,om 14:30 uur weer een kleine wandeling van 15 minuten,dan de tweede voerbeurt om 16:00 uur.En de laatste uitlaat ronde is om 21:00 uur.En zo doen we het al ruim 18 jaar. :rolf:

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2007, 17:21:35 »
's avonds. (tussen 18.00 en 02.00 is da bij mij  :denk:)

ni overdag, omdat ik soms eens ga speuren en dan is het handig da ze ni gegeten heeft. ook ni te vroeg 's avonds omdat ik soms 's avonds ga trainen en dan is het ook handig da ze ni gegeten heeft  :mrgreen:

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2007, 12:12:12 »
Tussen 12u. 's middags en 22u. 's avonds  :yes:

Offline spyros legacy

• hondenvriend pro
  • *
  • 2 HV-Punten
    • "Of Spyro's Legacy" Australian Shepherds
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2007, 00:27:58 »
Hier ook afwisselende uren, maar merendeels tussen 17.00 en 00.00  De dagen voor hun vasten-dagen eten ze s'middags al, zodat ze dan eigenlijk anderhalf in plaats van 1 dag vasten.  Want als ik de dag na de vasten-dag bvb al om 17 uur eten geef, hebben ze net geen 24 uur gevast.

Ook de 14 weken oude pup eet heel onregelmatig, zodat hij niet "leert" zeuren  :wink:  En nou ga ik iets zeggen waar ik waarschijnlijk een hoop commentaar of vragen op ga krijgen, onze Demon eet "maar" 2 keer per dag.  De "nrv die-hards" zullen waarschijnlijk wel weten waarom  :wink:

Offline watchhorse

• Beheerder
  • *
  • 2929 HV-Punten
    • http://www.hondenvrienden.be
« Reactie #9 Gepost op: augustus 22, 2007, 08:53:44 »
En nou ga ik iets zeggen waar ik waarschijnlijk een hoop commentaar of vragen op ga krijgen, onze Demon eet "maar" 2 keer per dag.  De "nrv die-hards" zullen waarschijnlijk wel weten waarom  :wink:

:bla: :bla: :bla: (al weet ik niet waarom maar je vroeg erom  :mrgreen: )

Offline spyros legacy

• hondenvriend pro
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2007, 10:43:55 »
 :D

Wel, ik voer via de methode van Lonsdale: de manier waarop de wolven zich in het wild ook voeden.  En euh...  moederwolven gaan ook niet elka dag op hetzelfde uur en 4 keer per dag om eten voor hun welpjes hoor.  Nu ga ik er wel bij vertellen dat ik niet iemand ben, die een boek leest, dat klakkeloos aanneemt en enkel daar naar gaat handelen.
Onze Demon eet al 2 keer per dag sinds hij 9 weken is.  Hij kreeg toen ong 300gr per dag (ik weeg niks af, en voer op het oog)  Als ik die 300 gr per dag nog eens in 3 of 4 moest gaan verdelen, kreeg hij ong 100 gr of nog minder per keer.  Maar in rauw vlees is dat echt niet veel hoor.  Die pup was constant hongerig en je zag gewoon dat hij niet genoeg had, vandaar dat ik dan ben gaan "opzoeken" of het mogelijk was op 2 maaltijden.  Ik heb dat eerst enkele dagen gezien of hij dat "aankon".  Hij heeft er nooit problemen om gehad, heeft nooit overgegeven, diarree gehad of wat dan ook.
Hij leeft nog  :wink:, en ik mag zonder rood te worden zeggen dat deze pup er HEEL goed uitziet.  De HV'ers die hem al zagen, kunnen dit beamen.
Ik ga nou niet overal verkondigen dat iedereen zijn pups maar 2 keer per dag moet voeren, maar wil gewoon even zeggen dat het wel degelijk mogelijk is. :mrgreen:

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 22, 2007, 10:58:15 »
Ik ga nou niet overal verkondigen dat iedereen zijn pups maar 2 keer per dag moet voeren, maar wil gewoon even zeggen dat het wel degelijk mogelijk is. :mrgreen:
Gwiedo krijgt ook maar twee keer hoor  :wink:
Verdeel 75gr maar eens in vier keer  :zot:

Volgens chihuahua mensen is dat heel slecht, want zou hij heel de dag eten ter beschikking moeten hebben. Maar ik doe het al van z'n 10 weken, werkt hier perfect!!

Ohja, Kay krijgt alle dagen anders eten. De ene keer 'smorgens, de andere keer 'savonds. Geen van beide honde zaagt om eten.

Offline spyros legacy

• hondenvriend pro
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 22, 2007, 11:15:22 »
Ik heb er ook al commentaar op gehad, en dan meestal van "brokkenmensen".  Ik laat hun gewoon in hun wijsheid, ieder zijn ding, en ik ken mijn honden en weet waar ze het goed op doen.  Volgens mij deugt het ook niet als honden de godganse dag eten ter beschikking hebben, en heb ook het gevoel dat nogal veel mensen t

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 22, 2007, 17:52:47 »
ik zet pups al heel gauw op

Offline Goele

• *
  • 417 HV-Punten
    • Fotografie-website!
« Reactie #14 Gepost op: augustus 22, 2007, 17:59:26 »
Mijn hondje heeft de hele dag eten ter beschikking en eet wanneer hij zin heeft. Meestal als we thuis zijn, anders eet hij niet.
En is het op, dan vullen we het bij. Heel makkelijk  :wink:
Ik weet niet of dit een goede methode is maar ik vind het goed zo en mijn hondje is ook perfect van vorm.

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 23, 2007, 15:09:24 »
Mijn hondje heeft de hele dag eten ter beschikking en eet wanneer hij zin heeft. Meestal als we thuis zijn, anders eet hij niet.
En is het op, dan vullen we het bij. Heel makkelijk  :wink:
Ik weet niet of dit een goede methode is maar ik vind het goed zo en mijn hondje is ook perfect van vorm.

Ik vindn dat geen goede methode :wink: En wel om de volgende reden:Waarneer je hondje eens niet lekkeris,dan merk je dat meestal in de eerste plaats waarneer hij niet/minder eet.Maar waarneer jij er aan bent gewend dat het bakje er altijd vol staat,dan valt het minder snel op,als je hondje niet meer eet.Ik voer 2 maal daags en blijf erbij totdat de bakjes leeg zijn.Soms is er eentje die het laat staan,dan ben ik er bij de volgende beurt alert op of ze dan wel weer wil eten,of dat ze het weer laat staan.Als ze het weer laats taan,dan weet ik dat er iets niet in orde is.Maar op jou manier word dat een stuk lastiger. :wink:

Offline Goele

• *
  • 417 HV-Punten
    • Fotografie-website!
« Reactie #16 Gepost op: augustus 23, 2007, 16:11:29 »
Ik vindn dat geen goede methode :wink: En wel om de volgende reden:Waarneer je hondje eens niet lekkeris,dan merk je dat meestal in de eerste plaats waarneer hij niet/minder eet.Maar waarneer jij er aan bent gewend dat het bakje er altijd vol staat,dan valt het minder snel op,als je hondje niet meer eet.Ik voer 2 maal daags en blijf erbij totdat de bakjes leeg zijn.Soms is er eentje die het laat staan,dan ben ik er bij de volgende beurt alert op of ze dan wel weer wil eten,of dat ze het weer laat staan.Als ze het weer laats taan,dan weet ik dat er iets niet in orde is.Maar op jou manier word dat een stuk lastiger. :wink:

Daar heb je gelijk in maar als er iets met mijn hondje scheelt, merk je dat direct omdat hij altijd eerst van gedrag verandert..
Dan begint hij te bibberen en loopt hij niet normaal. Maar qua eten heb ik nog nooit problemen gehad dat ik niet zag dat hij niet at.
Elke dag zie ik hem wel eten (omdat hij het doet als ik thuis ben).

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #17 Gepost op: augustus 23, 2007, 23:45:42 »
hier hangt het af van de activiteiten van de dag....vandaag heeft ze om 23h eten gekregen...Andere dagen krijgt ze in de voormiddag,...
Kan er echt geen uur op plakken.

Offline Ebony

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: september 08, 2007, 14:02:12 »
:D

Onze Demon eet al 2 keer per dag sinds hij 9 weken is.

Onze pup eet ook 'maar' twee keer per dag hoor. en de andere als die pup waren ook. is niks mis mee he  :wink:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal