collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: vraagje over duck  (gelezen 3316 keer)

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: vraagje over duck
« Reactie #20 Gepost op: november 24, 2012, 21:55:51 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Heb je daar voorbeelden van?
Hoe komt het dan dat die van Duck denken dat je hondenvoer volledig maakt met groenten en rijst?
En hoe komt het dat bijna alle honden het goed doen op droogvoer terwijl dat totaal andere voedingsbestanddele n bevat dan kvv en barf?

Vind het een beetje vreemd allemaal.

er is nog maar weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan rond voeding bij honden. en afhankelijk van wie de studie betaalt zijn brokken of rauw vlees beter
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline pearlsofpassion

• warme hondenvriend
  • *
  • 390 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: november 25, 2012, 11:41:29 »
Heb je daar voorbeelden van?
Hoe komt het dan dat die van Duck denken dat je hondenvoer volledig maakt met groenten en rijst?
En hoe komt het dat bijna alle honden het goed doen op droogvoer terwijl dat totaal andere voedingsbestanddele n bevat dan kvv en barf?

Vind het een beetje vreemd allemaal.

Barf bevat de natuurlijke voedingsbestanddele n. In brok wordt alles kunstmatig toegevoegd.Soort van vitaminenpreparaat.
Dat wordt ook in bepaalde kvv's gedaan om het compleet te maken zonder dat je diersoorten moet afwisselen. en het zou kunnen dat Duck daar onder valt, dat weet ik niet. Ik stel zelf samen, voer geen kvv.
Sommige kvv's bevatten geen bot, maar door calciumpreparaat toe te voegen wordt dat 'compleet' gemaakt.

Bij kvv is het nog net als bij brok: je moet de fabricant geloven dat er in zit wat je hond nodig heeft.  En soms dus kunstmatig toegevoegd ipv de voedingsmiddelen erin zitten waar alle vitaminen en dergelijke van nature in zit.
Het is ook altijd aan te raden bij kvv voeren om te weten hoe versvoeren werkt en de samenstelling van de kvv te bekijken. Kijken of je erachter staat of je misschien wat moet toevoegen om de verhoudingen beter te doen kloppen.

Dat die verkoper zegt dat je rijst en groenten moet toevoegen komt gewoon van het idee dat honden op enkel dierlijke zaken ziek worden.  Maar dat is natuurlijk niet zo, dat komt gewoon de commerciële voerfabricanten goed uit en komt waarschijnlijk voort uit het 'all-meat-syndrome' dat verkeerd uitgelegd wordt.
Groenten toevoegen is zeker nuttig bij honden, om een heel deel redenen (duurt echt te lang om dat hier neer te zetten), maar zeker niet noodzakelijk.
Rijst daar heeft een hond niets aan.   Dat zou ik dus ook niet toevoegen.

En dat er informatie bestaat over de voedingsnoden van honden, wil nog niet zeggen dat de fabricanten van Duck dat ook weten. Dan moeten ze het ook nog gaan opzoeken en de samenstellen van alle onderdelen van een dier daarmee vergelijken. Dat is niet zo eenvoudig, en ik kan me niet voorstellen dat ze daar tijd en moeite willen in stoppen om zich erin te verdiepen. Zeker niet bij een goedkope kvv als Duck.
Maar die info is er, als je het zelf zou willen uitpluizen.
Als je wilt weten welke, moet je dat maar eens aan Lizzie vragen, zij kan je vast een aantal titels geven en aanraden welke het gemakkelijkst te gebruiken is.
« Laatst bewerkt op: november 25, 2012, 11:46:25 door pearlsofpassion »
Groetjes Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

Offline baloeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 74 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: november 25, 2012, 20:41:25 »
Ik denk dat mijne oudste hier niet tegen duck kan. :roll:
Ik heb hen dit nu 3 dagen gegeven (vrijdag en zaterdag kip,vandaag rund) maar hij heeft al een paar keer moeten overgeven.  :?
Zijn ontlasting is soms ook wel plat nu maar ik heb ergens gelezen dat dit normaal is als je net bent overgeschakeld van brokken naar kvv?

Offline Kimm

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Dogs leave paw prints on your heart forever...
« Reactie #23 Gepost op: november 25, 2012, 20:43:58 »
ontlasting kan inderdaad dunner zijn als je pas duck geeft, overgeven van duck lijkt mij sterkt :)

hier zit er eentje die enkel nog duck krijgt!

Love is... Me and my Cavalier king charles spaniel

Offline pearlsofpassion

• warme hondenvriend
  • *
  • 390 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: november 26, 2012, 11:38:41 »
Ik heb hen dit nu 3 dagen gegeven (vrijdag en zaterdag kip,vandaag rund) maar hij heeft al een paar keer moeten overgeven.  :?
Zijn ontlasting is soms ook wel plat nu maar ik heb ergens gelezen dat dit normaal is als je net bent overgeschakeld van brokken naar kvv?

Eens een ander merk geven dan?

Een hond kan gaan ontgiften bij de overgang van brok naar vers, maar overgeven hoort daar volgens mij niet bij.
Het is niet geheel uitzonderlijk wanneer een hond niet goed op een bepaald merk kvv reageert, zeker op de goedkopere.  De kwaliteit van het vlees dat ze erin stoppen heeft natuurlijk invloed op de prijs... Niet rechtlijnig, maar toch, de goedkoopste kvv's zijn dus niet de beste kwaliteit.
Altijd wel beter dan brok, laat ik dat nog even duidelijk stellen.

Ik zou gewoon eens een ander merk proberen, eentje met gemalen bot (ik weet niet of dat in Duck zo is) en geen calciumpreparaat.  Kijk hoe hij daar op reageert.
Ik weet ook niet hoe vet Duck is, maar vet kan zwaar op de maag vallen waardoor ze gaan overgeven en werkt ook laxerend.
Dus ook geen lotgering gaan geven, want dat staat erom bekend vrij vet te zijn.

Als je een overzicht wil van alle kvv's: www.voerwijzer.com
En dan eens rondkijken of rondvragen hoe en waar je aan welke merken kan komen.

Offline jullemie

• warme hondenvriend
  • *
  • 29 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: november 26, 2012, 15:00:56 »
Ik heb lang Duck gegeven, altijd van smaak afgewisseld. Ik was daar wel content van, t is gemakkelijk, de hond at/eet het graag, en deed het er goed op. Dan wat beginnen zoeken, ondertussen wissel ik dus af, Naturis, Duck en Farmfood, en liefst alle smaken ook nog eens afgewisseld (behalve lam, dat lust hij niet).

Offline baloeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 74 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: november 26, 2012, 18:27:52 »
Eens een ander merk geven dan?

Een hond kan gaan ontgiften bij de overgang van brok naar vers, maar overgeven hoort daar volgens mij niet bij.
Het is niet geheel uitzonderlijk wanneer een hond niet goed op een bepaald merk kvv reageert, zeker op de goedkopere.  De kwaliteit van het vlees dat ze erin stoppen heeft natuurlijk invloed op de prijs... Niet rechtlijnig, maar toch, de goedkoopste kvv's zijn dus niet de beste kwaliteit.
Altijd wel beter dan brok, laat ik dat nog even duidelijk stellen.

Ik zou gewoon eens een ander merk proberen, eentje met gemalen bot (ik weet niet of dat in Duck zo is) en geen calciumpreparaat.  Kijk hoe hij daar op reageert.
Ik weet ook niet hoe vet Duck is, maar vet kan zwaar op de maag vallen waardoor ze gaan overgeven en werkt ook laxerend.
Dus ook geen lotgering gaan geven, want dat staat erom bekend vrij vet te zijn.

Als je een overzicht wil van alle kvv's: www.voerwijzer.com
En dan eens rondkijken of rondvragen hoe en waar je aan welke merken kan komen.

Ik heb net een website gevonden waar ze verschillende kvv verkopen en gratis aan huis leveren.
Vandaag heb ik ze brokken gegeven en nu heeft hij niet meer overgegeven.
Ik ga vanaf morgen proberen om het rustig op te bouwen door eerst een beetje duck onder zijn brokjes te doen.
Ik ga hem de eerste dagen alleen kip geven,daar kan hij precies wel wat beter tegen.

Chance dat mijn ander hondje er geen last van heeft! :mrgreen:

Offline pearlsofpassion

• warme hondenvriend
  • *
  • 390 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: november 26, 2012, 21:50:26 »
Ik heb net een website gevonden waar ze verschillende kvv verkopen en gratis aan huis leveren.
Vandaag heb ik ze brokken gegeven en nu heeft hij niet meer overgegeven.
Ik ga vanaf morgen proberen om het rustig op te bouwen door eerst een beetje duck onder zijn brokjes te doen.
Ik ga hem de eerste dagen alleen kip geven,daar kan hij precies wel wat beter tegen.

Chance dat mijn ander hondje er geen last van heeft! :mrgreen:

Mengen met brokken is niet zo'n goed idee.
Vlees verteerd heel anders dan brok en dan is het niet onlogisch dat hij gaat overgeven.
Wat je beter kan doen is de kvv overgieten met kokend water. Steeds wat minder eroverheen en zo afbouwen.  Kijken of dat beter gaat.
In het begin wordt het dan eigelijk zoals blikvoer, gekookt vlees. Maar het voordeel is dat je dat gemakkelijk kan afbouwen naar steeds minder gekookt itt tot mengen van rauw en gekookt vlees welke een verschillende zuurtegraad in de maag behoeven.

Er zijn honden die geen problemen hebben met brok en vers tegelijk, maar als jouw hond gemakkelijk overgeeft, zou ik dat niet doen.
Ik heb ook een kater die ik na blik of brok zeker gemalen vleesbot moet geven, anders gaat zijn maag protesteren.  De ene is daar gevoeliger aan dan de ander.

Offline baloeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 74 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: november 26, 2012, 21:54:12 »
ok,bedankt voor de tip!
Dan zal ik er morgen kokend water bij doen en dan maar hopen dat hij niet opnieuw gaat overgeven!

Offline baloeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 74 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: november 27, 2012, 16:37:51 »
Hij heeft vandaag nog niet moeten overgeven!! Oef!  :mrgreen:

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: november 27, 2012, 19:08:20 »
Merci allemaal voor de informatie.
Welke kvv raden jullie dan aan?
Wel liefst kvv die je in kleinere schijven hebt.(ik heb een hondje van 5 kg en eentje van 8,5 kg)
En waar kan je dit bestellen om aan huis te leveren?
Kan je aan Energique geraken? Die bestaat in driehoekige schijven van 100g en ronde schijfjes van 25g. Die laatste zijn wel gemakkelijk voor een kleiner hondje, dan hoef je nooit teveel tegelijk te ontdooien.

Offline baloeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 74 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: november 27, 2012, 19:27:24 »
Kan je aan Energique geraken? Die bestaat in driehoekige schijven van 100g en ronde schijfjes van 25g. Die laatste zijn wel gemakkelijk voor een kleiner hondje, dan hoef je nooit teveel tegelijk te ontdooien.

Ja,die kan ik wel bestellen.
Ik heb nu een pakket besteld waar verschillende merken inzitten.( energique,carnibest,carnivoer,alaska,smuldier en kiezebrink)

Offline bartje123

• warme hondenvriend
  • *
  • 193 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: december 21, 2012, 17:14:23 »
geef eens een paar dagen pens compleet dit heb ik ook gedaan toen in omschakelde van brok naar kvv,
pens is heel goed voor de darmflora van je hond
niet schrikken dan dat zijn ontlasting zwart gaat zien  :grijns:

Offline baloeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 74 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: december 22, 2012, 15:31:01 »
Het gaat hier ondertussen prima!
Er heeft niemand meer moeten overgeven en hun ontlasting is goed.(alleen de kleinste heeft donderdag wel diarree gehad maar dit was maar 1 keer)

Ze krijgen hier nu 6 verschillende merken kvv en elke dag een ander diersoort.

Offline jelle01

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
    • Flatcoated Retrievers "Glen Clova"
« Reactie #34 Gepost op: december 28, 2012, 22:17:52 »

Wel, hier juist hetzelfde.
Onze oudste kan ook niet tegen Duck : overgeven en platte stoelgang.
Volgens mij zitten er te veel granen in Duck.
Groetjes,
Jelle met Drammer en Ice

Offline happy sneeuwklokje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 416 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: januari 08, 2013, 21:56:42 »
Welke site is dat dan?

Offline baloeke

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 74 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: januari 19, 2013, 18:56:18 »
Welke site is dat dan?

Ik heb je een privéberichtje gestuurd.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal