collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Voor de zekerheid...  (gelezen 822 keer)

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • For Eternity You're an Angel
Voor de zekerheid...
« Gepost op: juli 23, 2007, 17:03:36 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Feya krijgt morgen voor de eerste keer echt rauw vlees, kippennekjes.

Ze weegt 14,5kg, dus moet 290gr per dag krijgen h

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
Re: Voor de zekerheid...
« Reactie #1 Gepost op: juli 23, 2007, 17:06:24 »
Dat komt meestal omdat ze geconditioneerd is.

Is ze gewend om op hetzelfde tijdstip te eten?
Honden die geen brok eten hebben het niet echt nodig om twee maal per dag te eten.
Het is ook niet nodig om je zo vast te pinnen op grammen. Meestal geef je een volwassen hond 2.5% van het lichaamsgewicht.

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2007, 17:10:29 »
Ze eet 's ochtends tussen 5u30 en 10u, 's avonds was wel vrij vast, namelijk rond 17u30. Als ze dan de ochtend erna laat eten kreeg, had ze gal overgegeven. Dus haar avondeten is nu verlaat naar ergens tussen 18u30 en 23u.

Mja, ik moet toch een beetje een indicatie hebben of ik haar 2 kg geef of 50gr :wink:

Rond de 300gr is dus ok voor haar...

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2007, 17:18:54 »
Dat zou ik toch proberen. Als de 300 gr. te weinig lijkt te zijn en moest ze vermageren, zou ik wat meer geven en in het andere geval wat minder.
Ik ben van mening dat als je 300 gr. in twee keer splitst, je hondje zich nooit voldaan kan voelen. 150 gr. per keer is niet veel, dus kan ze nooit een volle maag hebben en hou je ze hongerig. Maar dat is mijn bescheiden mening, he (en die van vele anderen, hahaha)  :thumbs:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2007, 17:35:19 »
Bedankt voor de uitleg!

Ik doe straks de nacht en ga haar morgenvroeg geen eten geven (ze zal raar staan kijken). En dan pas als ik wakker ben en met haar ben gaan wandelen, in de loop van de namiddag dus, eten geven.

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2007, 18:17:39 »
Bedankt voor de uitleg!

Ik doe straks de nacht en ga haar morgenvroeg geen eten geven (ze zal raar staan kijken). En dan pas als ik wakker ben en met haar ben gaan wandelen, in de loop van de namiddag dus, eten geven.

Veel succes  :thumbs:

Offline dookia

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
« Reactie #6 Gepost op: juli 23, 2007, 18:28:01 »
als je frans kan vind ik deze heel gemakkelijk

http://www.barf.ch/calculateur.htm

2.5 % is een goed gemiddelde om mee te starten. Daarna moet je op oog voeren dus als je ziet dat je hond niet voldoende geeft kan je naar 3 % gaan, komt je hond bij dan kan je naar 2 % gaan
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2007, 18:30:30 door dookia1 »
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline Little wolves

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2007, 18:55:20 »
Hoi!!

als ze nog niet echt rauw heeft gegeten kun je misschien eerst de kippennekjes bij de duck geven...Als ze hier KVV krijgen, krijgen ze er zowiezo wat vlees bij zoals bv kippennekken, kippenkarkassen...z eker een stuk vlees met wat bit bij voor de tandjes..

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: juli 24, 2007, 17:50:41 »
Had ik er Duck bij gegeven, had ze die ertussen uitgevist en de rest laten liggen, tis geen gemakkelijke onze madame. Zeker niet als ze haar tanden moet gebruiken :roll: Die Duck maakt haar echt lui op dat gebied.

Ze heeft er bijna een uur mee gespeeld. Lees: kippennekje uit kom nemen, ergens in de tuin leggen, tweede nemen, ook in de tuin leggen, als ik het eens vasthield dan kwam ze voorzichtig lekken, maar bijten in iets dat ik vast heb doet ze zelden (op een trekspelletje na en dan moet ik haar nog aanmoedigen, gemakkelijk hoor een extreem onderdanige hond), beetje mee rondlopen, herschikken en dan uiteindelijk toch eentje opgepeuzeld. Ze heeft er zeker vier opgegeten (in stukken en brokken, ik vond overal kippennekjes), waar de vijfde naartoe is weet ik niet, ik vermoed dat ze die ook op heeft maar dat het sneller ging dan ik had verwacht op het einde. Daarna had ze genoeg en de laatste is ze gaan begraven in de tuin. Een half uur later is ze de kippennek weer gaan opgraven en heeft hem stiekem mee binnengenomen. Tss...
Ik heb hem dan even afgenomen en afgespoeld (modder in heel mijn huis...) en omdat het goot buiten en ik toch hoofdzakelijk laminaat in huis heb liggen, heeft ze de laatste in huis mogen eten. Frodo was eens komen snuffelen (ze had de nek neergelegd), maar die heeft het geweten dat het haar eten was. :shifty:
Toen het niet meer regende en ik de buitendeur weer openzette, heeft ze de laatste nek naar buiten meegenomen en, vermoed ik, opgegeten.

In elk geval ze had meer plezier dan aan haar kom Duck :rofl:

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: juli 24, 2007, 18:54:47 »
Kun je haar niet leren om met haar eten op

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: juli 24, 2007, 19:01:55 »
Ja, ik kan het haar in principe heel gemakkelijk aan leren hoor, maar ik vond zoiets compleet nieuw al moeilijk genoeg.

Ik ken haar en moet haar de kans geven om het grondig te onderzoeken, anders weigert ze gemakkelijk een week te eten en ik denk niet dat die nekjes een week goed gingen blijven :rofl:

Vandaag mocht ze er dus mee rondlopen, volgende keer moet ze in de buurt blijven.
Zoiezo ging ik elke keer alle nekjes weer oprapen en in haar kom gooien. De nekjes at ze uiteindelijk op vlak bij haar kom, maar ze moesten wel eerst heel de tuin bezocht hebben.

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2007, 19:04:32 »
Ja, ik kan het haar in principe heel gemakkelijk aan leren hoor, maar ik vond zoiets compleet nieuw al moeilijk genoeg.

Ik ken haar en moet haar de kans geven om het grondig te onderzoeken, anders weigert ze gemakkelijk een week te eten en ik denk niet dat die nekjes een week goed gingen blijven :rofl:

Vandaag mocht ze er dus mee rondlopen, volgende keer moet ze in de buurt blijven.
Zoiezo ging ik elke keer alle nekjes weer oprapen en in haar kom gooien. De nekjes at ze uiteindelijk op vlak bij haar kom, maar ze moesten wel eerst heel de tuin bezocht hebben.

:rolf: Zal een mooi zicht geweest zijn  :rolf:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal