collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Vissen-overschotten  (gelezen 2039 keer)

Offline orinake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5968 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vissen-overschotten
« Reactie #20 Gepost op: november 07, 2012, 11:41:09 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
als je traag ontdooit hebben parasieten toch meer kansen?

die parasieten komen voornamelijk voor bij wilde zalm...
Meeste wat in de handel komt is kweekvis...

Offline pearlsofpassion

• warme hondenvriend
  • *
  • 390 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: november 07, 2012, 23:40:25 »
zitten geen graten in

denk wel dat dieren die nooit levend voedsel gekregen hebben dat ook niet gauw gaan verslinden.  (bewezen)

en ik kook maar licht om rap te ontdooien, want gebruik geen microgolf.

Bedoel je hier nu eigenlijk mee?  Dat dieren geen rauw willen eten als ze het niet zelf gedood hebben? Das toch niet waar.
Wij bewijzen hier allemaal het tegendeel.
Van mijn 3 katten, heeft er maar eentje ooit wat gedood, de anderen zeker niet. En ze eten toch rauw zeker.
Waarom zou dat koken dan trouwens beter gegeten worden als rauw? Koken is toch helemaal tegennatuurlijk?

Of bedoel je nu dat katten die geen rauw vlees krijgen, ook niet zo snel zelf wat gaan vangen?
Want dat vind ik ook niet waar. Er zijn zoveel brokkenkatten die buiten hun eigen kostje bij elkaar scharrelen, of je dat nu in hun bak legt of niet.
Ik geloof ook niet dat katten de link leggen tussen wat in hun bak ligt en wat in de vijver zwemt, tenzij ze die vissen toch al zelf vangen, ongeacht of het in hun bak ligt of niet.
Meer nog:  als ze het in hun bak krijgen, hebben ze minder nood om op een ander nog wat zelf te gaan vangen. 

Enfin, je gelooft natuurlijk wat je zelf wil, maar ik vind het toch ook doodzonde om zo'n mooi stukje rauwe vis te gaan koken. 
Snel ontdooien is trouwens net niet beter.  Het is beter de temperatuursverschi llen zo geleidelijk mogelijk te laten verlopen.  In een afgesloten bakje (voor een gelijkmatigere opwarming) in de koelkast is de beste methode om zoveel mogelijk van de voedingstoffen te behouden. 
Groetjes Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

Offline gtmc

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: november 08, 2012, 08:15:58 »
lees wat er staat

ik zeg dat dieren die gewend zijn  levende prooien te jagen dat ook zullen doen, eens ze de smaak te pakken hebben.

en geleidelijk ontdooien is niet goed voor mensen,wegens micro-organismen die zich dan rapper voortzetten, de voedingsstoffen blijven beter bewaard maar moeten ze daarvoor de kans lopen om ziek te worden?  en waarom zou dat voor een dier anders zijn?

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #23 Gepost op: november 08, 2012, 08:38:37 »
ik zeg dat dieren die gewend zijn  levende prooien te jagen dat ook zullen doen, eens ze de smaak te pakken hebben.

en ik zeg je dat dat niet waar is. Mijn cocker vroeger was verzot op konijn, at dit wekelijks, maar liep toch rustig tussen mijn konijnen thuis.
Mijn beardies nu eten lam en schaap maar hebben nog nooit geprobeerd ze te doden tijdens een training schapendrijven.
Het is zoals men ook zo vaak zegt: eens een hond gebeten heeft en bloed heeft geproefd, zal hij het altijd doen :weetniet:

en geleidelijk ontdooien is niet goed voor mensen,wegens micro-organismen die zich dan rapper voortzetten, de voedingsstoffen blijven beter bewaard maar moeten ze daarvoor de kans lopen om ziek te worden?  en waarom zou dat voor een dier anders zijn?

wij ontdooien ons vlees altijd geleidelijk, ook voor ons. Beste manier om zoveel mogelijk voedingsstoffen te bewaren. Beste is om in de frigo te ontdooien.
Ivm ziek worden: een hond zijn maag-darmstelsel is veel sterker en als er dan eens een bacterie is zal die daar niet snel ziek van worden.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #24 Gepost op: november 08, 2012, 08:42:40 »
denk wel dat dieren die nooit levend voedsel gekregen hebben dat ook niet gauw gaan verslinden.  (bewezen)

Kan je ons dan even een link doorgeven waarin dit bewijs staat?

Mijn cocker at 7 jaar brokken en is nadien zonder problemen overgeschakeld op rauw.

Mijn beide beardies zijn op 8 weken meteen op rauw gezet en aten het alsof ze nooit anders gewoon waren.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: november 08, 2012, 08:43:45 »

euh ja, maar wat heeft dat met rauwe voeding te maken?
Als ze jagen en ze vangen iets, is dat een enorme beloning voor hun.  Tuurlijk gaan ze dat doen.
Mijn brokkenhond jaagt ook  :weetniet:  (en die vangt zelfs niet, die vindt de run erachter gewoon leuk).

Mijn rauw etende hond eet wekelijks kip. Toch lopen onze kippen vrij rond in de tuin.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #26 Gepost op: november 08, 2012, 09:03:44 »
euh ja, maar wat heeft dat met rauwe voeding te maken?
Als ze jagen en ze vangen iets, is dat een enorme beloning voor hun.  Tuurlijk gaan ze dat doen.
Mijn brokkenhond jaagt ook  :weetniet:  (en die vangt zelfs niet, die vindt de run erachter gewoon leuk).

Mijn rauw etende hond eet wekelijks kip. Toch lopen onze kippen vrij rond in de tuin.

Heeft inderdaad niets met rauwe voeding te maken.
Mijn cocker zat graag achter konijnen in het veld, maar dat deed ze al van toen ze nog op brokken stond. Is niet verergerd sinds ze rauw konijn at.

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: november 08, 2012, 09:20:39 »
Heeft inderdaad niets met rauwe voeding te maken.
Mijn cocker zat graag achter konijnen in het veld, maar dat deed ze al van toen ze nog op brokken stond. Is niet verergerd sinds ze rauw konijn at.

Het zou nogal wat zijn dat jachthonden enkel maar willen jagen als ze eerst een stuk gegeten hebben van hetgeen waarop ze moeten jagen  :lol:

Offline pearlsofpassion

• warme hondenvriend
  • *
  • 390 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: november 08, 2012, 10:23:23 »
Er zijn heel wat meer brokkenjachthonden die wild aanvreten dan honden op vers.
Dit omdat de honden op vers toch weten dat ze het daarna in hun bak krijgen.

Ik moet wel toegeven dat er een verschil is met katten. Honden zien rondlopend wild niet noodzakelijk als voedsel, katten vaak wel.
Maar als je geen gehele vissen voert, zie ik niet in dat je kat de link legt met de rondzwemmende vissen.
Mijn katten eten vrij veel konijn, maar ik laat ze ook zonder vrees bij de konijnen rondlopen. 
Daartoe voer ik wel geen konijn in vacht, dat is het zoeken.  Bij honden zou ik dat vast durven, bij katten is dat dan weer een brug te ver.

Groetjes Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: november 08, 2012, 10:28:07 »
Amai dan heb ik wel sjans ze!!! Jane de buitenkat eet hele vissen en toch zwemmen alle vissen hier nog rond ze ;)
ze gaat netjes drinken uit de vijver, maar zal aan de vissen niets doen! Er staat een "zwembad" met koibroed in de hangaar, ze kan der in scheppen wat ze wilt en toch heb ik nog alle visjes...

Offline gtmc

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: november 08, 2012, 17:50:45 »
enkel dit: zucht

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #31 Gepost op: november 08, 2012, 21:50:53 »

Waarom zucht? dit is een forum waar ervaringen gedeeld worden.
Hier zitten heel wat rauwvoerders en wij schrijven gewoon wat wij ervaren.

Maar goed: als jij het wil koken doe je dat toch gewoon! :thumbs:

Offline spickenstef

• hondenvriend pro
  • *
  • 10 HV-Punten
    • spickel mijn (dal) maatje
« Reactie #32 Gepost op: november 12, 2012, 05:23:19 »
Waar haal je die zever verhalen ? Iedereen die hier vers voert kan het tegendeel van jou bewijzen en dat is dan niet van ergens gelezen maar zelf meegemaakt ik begin dan met een voorbeeld ; M'n kippen zitten in een hok maar enkele jaren geleden vloog een kip altijd over het hek , en dan ging ze samen met spickel uit haar bak kip zitten eten . Spickel jaacht graag achter hert maar nog nooit heeft ze hert geeten . Hier vloog er een duif tegen de venster vooraleer ik buiten was had Quin ze gepluimd god wie weet waarom maar toen ik ze pas in 2 had gesneden en in z'n voerbak had gelegd at ie ze op .
« Laatst bewerkt op: november 12, 2012, 05:27:13 door spickenstef »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal