collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Vers vlees van bij Top Dog Wetteren  (gelezen 22463 keer)

Offline Veerle - scrappyToo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 34 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Dagboek van een duitse herder
Re: Vers vlees van bij Top Dog Wetteren
« Reactie #80 Gepost op: mei 10, 2011, 20:34:59 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Bij mijn weten zitten daar wel geen 100% worsten tussen. :weetniet:
Nuja, ik neem ze allesinds niet voor mn zorgenbull, de andere lust ze wel.
De zorgenbull mag geen kip en rund en geen rijst  :muur:

Patj 88 geeft van verschillende andere diersoorten ook ( spiervlees, bot, orgaan) en komt heirdoor aan een volledige voeding ook al zijn deze worsten niet compleet.
Het is eigenlijk van pas belang dat het compleetworsten zijn als je minder dan 4 diersoorten hebt en onvoldoende aan de verschillende onderdelen van barf ( spiervlees, bot, orgaan)

@ Patj 88 : heb je geen slachterij in de buurt waar je aan vers spiervlees (bvb kopvlees van goede kwaliteit) en organen kan geraken van rund?  Rund is toch een diersoort waar ook nog al eens reacties op komen bij allergie.  Net bij die diersoorten zou ik zeker willen weten wat er in gestopt wordt...
De worsten van topdog worden hier wel met smaak opgegeten.
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Sieglinde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #81 Gepost op: mei 10, 2011, 20:50:37 »
Patj 88 geeft van verschillende andere diersoorten ook ( spiervlees, bot, orgaan) en komt heirdoor aan een volledige voeding ook al zijn deze worsten niet compleet.
Het is eigenlijk van pas belang dat het compleetworsten zijn als je minder dan 4 diersoorten hebt en onvoldoende aan de verschillende onderdelen van barf ( spiervlees, bot, orgaan)

@ Patj 88 : heb je geen slachterij in de buurt waar je aan vers spiervlees (bvb kopvlees van goede kwaliteit) en organen kan geraken van rund?  Rund is toch een diersoort waar ook nog al eens reacties op komen bij allergie.  Net bij die diersoorten zou ik zeker willen weten wat er in gestopt wordt...
De worsten van topdog worden hier wel met smaak opgegeten.
Ik bedoelde eigenlijk vooral dat er bv geen 100% rund of kip worsten zijn?
Ik ben ook aan eliminatiedieet bezig met mn bull maar geef alleen maar kvv van 100% eend, 100 zalm, 100% konijn, ... Naargelang er meer soorten bijkomen dan ook waar enkel de vleessoorten inzitten die al goedgekeurd zijn.
Of zie ik het nu verkeerd?

• *
  • 34 HV-Punten
« Reactie #82 Gepost op: mei 10, 2011, 21:07:52 »
Ik bedoelde eigenlijk vooral dat er bv geen 100% rund of kip worsten zijn?
Ik ben ook aan eliminatiedieet bezig met mn bull maar geef alleen maar kvv van 100% eend, 100 zalm, 100% konijn, ... Naargelang er meer soorten bijkomen dan ook waar enkel de vleessoorten inzitten die al goedgekeurd zijn.
Of zie ik het nu verkeerd?

Ik snap hem niet goed ( bloos) en heb je vraag niet mee.

100% kippeworsten moet wel kunnen.  Van kip kan je zowel vlees, bot en orgaan samen brengen en malen.
Van rund kan je volgens mij geen 100% worsten hebben zonder dat er supplementen bijgevoegd zijn of een tweede diersoort want runderbot kan je volgens mij niet malen.  Ik dacht dat dat te hard was ( in elk geval te hard voor je hond om het te knagen te geven op een veilige manier).
Vaak zie je dat ze wel orgaan en spiervlees van één diersoort gebruiken maar dan kippebotten als natuurlijk calciumbron omdat die goedkoop zijn én makkelijk te malen.
Was het dit dat je bedoelde?
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #83 Gepost op: mei 10, 2011, 21:10:32 »
Oeps. Mijn uitleg is precies toch niet goed  :lol:

Ik bedoelde dat de topdog worsten steeds uit verschillende diersoorten bestaan bij mijn weten.
Is het voor een eliminatiedieet niet beter om een worst te hebben die uit maar 1 soort bestaat?

• *
  • 34 HV-Punten
« Reactie #84 Gepost op: mei 10, 2011, 21:44:59 »
Als je echt de topdog WORSTEN neemt dacht ikd at ze toch echt alleen rund of kip zijn.  Topdog maakt echter ook "worsten" of beter paketten van 1/2 kilo en dat is inderdaad een samenstelling van 4 verschillende diersoorten. Rund+kip+lam en dan een 4e soort ( geit,paard,vis,...)
Die hebben wel het voordeel dat er minstens 4 diersoorten in zitten en dat is het minimum dat ze aanraden bij barfen van aantal diersoorten. 

Als je voor een eliminatiedieet gaat is het inderdaad zo dat je start met enkel  één diersoort en dat voor 6-9 weken.  Pas als je dan merkt dat het goed gaat kan je opnieuw één nieuwe diersoort toevoegen en dat weer voor 2-3 weken volhouden om te zien wat er gebeurt.  Als het goed blijft ga je weer één toevoegen en zo prbeer je verder o te bouwen tot je voldoende diersoorten hebt.
Als je met kvv  gaat werken blijft het risico natuurlijk dat er ergens toevoegingen zijn en dat je hondje daar op gaat reageren. Het is dan ook goed kijken welke calciumbron ze gebruiken want ze durven dus kip als natuurlijke calciumbron gebruiken.  Geen probleem en veel beter dan zo andere toevoegingen maar voor in een eliminatiedieet of een hondje dat reageert op kip is dat dus een dikke NONO
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #85 Gepost op: mei 10, 2011, 22:57:07 »
Ok dan is daar de verwarring ontstaan. Toen ik bij topdog was hadden ze enkel worsten met meerdere diersoorten.
Vandaar dat ik het raar vond dat men met de topdog worsten een eliminatiedieet gaat doen.

Heb dus de worsten van één diersoort gemist... Zijn die dan ook zonder rijst?

Zoja, dan moet ik toch nog maar ff langsgaan daar.

• *
  • 34 HV-Punten
« Reactie #86 Gepost op: mei 11, 2011, 13:05:32 »
Ja ze hebben dus rundworst, kippeworst en worst met pens van topdog zelf en daar zitten geen granen, groenten of rijst in.  Maar waren dat nu niet de diersoorten die je hond niet mocht of ben ik mis...
Ze hebben ook Alaska worsten. Die zijn wel duurder  en bovendien heb je maar 800 gram per worst maar daar was ik ook héél tevreden over. Daar zit ook alleen maar één diersoort in en een calciumbron van de diersoort zelf, geen granen wel groenten.
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #87 Gepost op: mei 11, 2011, 23:38:23 »
Ja die neem ik ook vaak.
Kiezebrink mixen met wat spiervlees, tinlo, bandit, haaksbarf zijn degene die ik daar haal.

Bedankt voor de verduidelijking

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #88 Gepost op: mei 12, 2011, 00:25:56 »
ik heb er vandaag 100% runds-worsten gekocht.
dit ga ik binnen enkele weken testen...

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #89 Gepost op: mei 14, 2011, 20:50:20 »
Ben er vandaag weer langs geweest.
Hij gaat nu een deel van zijn worsten bij Kiezebrink laten maken.
Naar ik had begrepen vooral de worsten waar er vis inzit.
Ze waren deze week achter vlees en groeten en rijst gekomen om te malen.

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #90 Gepost op: februari 18, 2012, 10:28:06 »
Hier toch ook nog even iets posten.
Ondertussen eet Jasco ook de Topdog menu's dit zit in bakjes en wordt door hen zelf gemaakt.
Ik koop er de rund, kip en paard van. Jasco eet ook nog andere dingen he.
Ook de in plastic verpakte vleesmixen vind ik goed van kwaliteit en worden hier gesmaakt.
Vandaag staat er voor het eerst een worst kip compleet op het menu. Vanmorgen heeft hij dit toch al goed opgegeten.

• *
  • 34 HV-Punten
« Reactie #91 Gepost op: februari 18, 2012, 11:13:24 »
He leuk nog iets te horen.  Hoe gaat het met Jasco?  En zijn schilfers zijn die helemaal onder controle?
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #92 Gepost op: februari 18, 2012, 11:33:30 »
He leuk nog iets te horen.  Hoe gaat het met Jasco?  En zijn schilfers zijn die helemaal onder controle?

Jasco staat goed 70cm schofthoogte 40kg. Die schilfers durven soms nog eens opdagen. Maar zo in situaties als weersveranderingen enzo.
Zoals het enkele weken hevig begon te vriezen had zen vacht weer effe een minder momentje.
Hij eet een uitgebreid menu met 6 diersoorten groenten en een beetje rijst dat in de menu's van topdog zit.
In de zomer was ik hem met leisteenshampoo een paar keer en dan eens een cremespoeling...
Dat heeft de vacht op het einde van vorige zomer goed gedaan dus ik ga dat herhalen eens het warmer wordt.
Ik zal zien of ik je eens wat foto's kan sturen  :wink:

Offline kathytjeuh_newfy

• *
  • 748 HV-Punten
« Reactie #93 Gepost op: februari 18, 2012, 11:34:51 »
Jasco staat goed 70cm schofthoogte 40kg. Die schilfers durven soms nog eens opdagen. Maar zo in situaties als weersveranderingen enzo.
Zoals het enkele weken hevig begon te vriezen had zen vacht weer effe een minder momentje.
Hij eet een uitgebreid menu met 6 diersoorten groenten en een beetje rijst dat in de menu's van topdog zit.
In de zomer was ik hem met leisteenshampoo een paar keer en dan eens een cremespoeling...
Dat heeft de vacht op het einde van vorige zomer goed gedaan dus ik ga dat herhalen eens het warmer wordt.
Ik zal zien of ik je eens wat foto's kan sturen  :wink:

Schilfers met weersveranderingen. . Herkenbaar. k Heb niet het hele topic gelezen maar is hij aan iets allergisch?

~ Yana 16/01/2012 ~

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #94 Gepost op: februari 18, 2012, 11:42:13 »
Schilfers met weersveranderingen. . Herkenbaar. k Heb niet het hele topic gelezen maar is hij aan iets allergisch?

Ik heb eleminatiedieet gedaan ma ni echt beeindigd. Vanaf ik die shampoo ging gebruiken was hij veel beter.
Wel kan hij geen gluten verteren. Had oprispingen liet boeren en moest veel ontlasten op brokken.
Op het menu nu is dat allemaal voorbij.

• *
  • 34 HV-Punten
« Reactie #95 Gepost op: februari 18, 2012, 12:31:25 »
Zo die ziet er goed uit! Gelukkig dat het nu helemaal onder "controle" is.  Hier is dat bij Nena ook zo...alles maandenlang rustig en dan eens een uitschieter en dan alles terug rustig.  Een allergie krijg je er nu eenmaal niet helemaal uit maar als het onder controle is mogen we gewoon blij zijn denk ik, ondanks de uitschieters.
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Zoah

• *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #96 Gepost op: februari 03, 2013, 17:59:34 »
Ik geef al een tijdje de bakjes vlees die Luc van Top Dog zelf klaar maakt, maar ik vroeg mij eigenlijk af of daar genoeg bot inzit ?   :oops:
Ik geef afwisselend Rund, kip, paard, vis, lam en kalkoen of wat er op dat moment is. Bij de meeste staat er toch "compleet" bij.
Sorry voor mijn domme vraag  :oops:

You can not save all the dogs in the world, but you can save the world of one dog.

Offline Perrito

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #97 Gepost op: februari 04, 2013, 15:23:08 »
Er staat compleet op, maar staan er ook analyses op? Is lang geleden dat ik die bakjes gekocht heb, weet niet wat er op staat. Ik dacht dat er een sticker op hing, maar ik weet niet of er analyses op stonden?

Aan de andere kant, ik vertrouw Luc wel.

Offline Zoah

• *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #98 Gepost op: februari 04, 2013, 21:18:10 »
Dit staat er op Rund Compleet:
50% rundsvlees, 20% kip, 10% verse groenten, 10% rijst en 10% fruit
Analytische samenstelling:
14.2% eiwit, 12,5% vet, 66,56% vocht en 31,44% droge stof

You can not save all the dogs in the world, but you can save the world of one dog.

Offline tina1978

• *
  • 718 HV-Punten
« Reactie #99 Gepost op: februari 05, 2013, 08:56:17 »
Wat is het nut van die rijst, fruit en groenten?
Interessanter zou trouwens zijn moesten de verhoudingen erop staan.(vlees, orgaan, bot) Nu weet je nog niets...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal