collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Vers vlees van bij Top Dog Wetteren  (gelezen 22431 keer)

Offline Veerle - scrappyToo

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 34 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Dagboek van een duitse herder
Re: Vers vlees van bij Top Dog Wetteren
« Reactie #60 Gepost op: december 17, 2010, 20:41:10 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Heb nu niet meteen echt tijd maar ik brainstorm al vast even en kom strakjes terug om wat uitgebreider te antwoorden.
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Toba

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 201 HV-Punten
« Reactie #61 Gepost op: december 17, 2010, 21:29:31 »
Heb nu niet meteen echt tijd maar ik brainstorm al vast even en kom strakjes terug om wat uitgebreider te antwoorden.

:cool:

• *
  • 34 HV-Punten
« Reactie #62 Gepost op: december 17, 2010, 23:35:19 »
 pffieuw...is een zoektocht he met een hond met jeuk én eentje met een kieskeurige smaak ;)

Normaal moet je zorgen dat je in rauwe voeding voldoende afwisseling hebt als je ONvolledige kvv of rauw geeft.  Dat wil zeggen dat , als je volledige kvv's geeft je wel met wat minder afwisseling kan doorgaan.  Maar als je kvv onvolledig is moet je minstens zorgen voor 4 verschillende vleessoorten, meer is goed meegenomen.  Maar in je zoektocht denk ik dat het geen probleem is als ze eens 3 weken  met de drie soroten doet die ze wel eet ( kip,kalkoen en vis).  Spreek me tegen als ik daar mis in ben aan iedereen die dit leest hé!  Alle extra's zouden wel welkom zijn want kip en kalkoen zijn twee gevogelten.
Wild (zoals hert), geit, zalm,...hebben een nogal specifieke smaak en dat zijn diersoorten waar een hond nogal eens over kan struikelen dus daar wacht je zoiezo beter nog wat mee af aangezien ze het nu al moeilijk heeft.
De potjes gemengd van top dog...dan bedoel je waarschijnlijk die witte plastic bakjes met doorzichtig deksel, vlees gemengd met groenten?  Daar kan ik zelf niet over meespreken want die heb ik nog nooit geprobeerd.  Misschien struikelt je hond ook wel over de groenten die er in zitten?

Hoe zou ik het aanpakken?  De soorten die hij eet even aanhouden en niets nieuws bijvoegen voor een twee weken.  Daarna echt een minimum van een andere soort vlees ( enkel 1 soort vlees) er bij voegen.  Maar echt een klein beetje zodat je het nog wat kan wegmoffelen.  En zo steeds wat meer en kijken wat hij doet.  Gaat het goed en heb je de hoeveelheid goed opgebouwd even aanhouden en dan een nieuwe soort vlees proberen.
Als je bij topdog bent en je gaat naar de vriezers, heb je ook de worsten die in de vriezers rechts liggen ( richting brokken) met enkel kip en rund.  Je zou zo een kunnen meenemen van de rund en die worst een beetje laten ontdooien, in schijfjes snijden ( zagen) en terug invriezen om kleine porties rund te verkrijgen.  Of probeer de Alaska worst, onze honden zijn er gek van en ik heb tot nu toe echt al héél veel verhalen gelezen van andere honden die er ook zot van zijn.  Wel wat duurder ( 3.90 voor 800 gram) maar ik zou het ook in schijfjes snijden en in kleine hoeveelheden laten wennen.  Maar zoals eerder al gezegd: niet te vlug van stapel willen lopen.  Liever te traag en slagen in je opzet dan te snel en mislukken.

Is er iets wat je hond echt héél graag eet als extraatje?
Hoe ging het eten gisteren en vandaag en wat at ze?
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Elke - Kay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #63 Gepost op: december 18, 2010, 00:45:14 »
Alaska Rund worst, ( 3.90 voor 800 gram)
Geen idee waar jij ze koopt, maar dat is wel goed doorgeteld van de verkoper want ik verkoop ze aan 3,2€ de rol... (aanbevolen prijs trouwens)
Scheelt hem natuurlijk al wel wat.

Offline snokkie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
« Reactie #64 Gepost op: december 18, 2010, 14:23:31 »
Heb je de Duck lam en rijst al eens geprobeerd ? Werkt goed bij honden met huidproblemen , ik praat uit ondervinding met 1 van m'n honden . Je ziet tuurlijk wel maar resultaat na enkele weken . Groetjes .
Vel geen oordeel over zaken waarvan je alleen de echo of de schaduw kent .

• *
  • 34 HV-Punten
« Reactie #65 Gepost op: december 18, 2010, 16:20:08 »
Geen idee waar jij ze koopt, maar dat is wel goed doorgeteld van de verkoper want ik verkoop ze aan 3,2€ de rol... (aanbevolen prijs trouwens)
Scheelt hem natuurlijk al wel wat.

Nu doe je me twijfelen of ik er 10 cent naast zit maar het zit toch tegen de 4 euro aan...  Prijzig maar Nena eet het graag en doet het er goed op.  We kopen hiervan ook alleen maar de fazant omdat we dat niet hebben in rauw vlees of een andere kvv.  En het maakt natuurlijk ook héél veel goed dat de verkoper andere materialen aan een goedkope prijs verkoopt én dat hij er is voor zijn klanten. ( Toen we met Nena een eliminatiedieet deden ging de kvv waarmee wij elimineerden er goed vandoor en zonder te vragen heeft hij gewoon een deel opzij gelegd omdat hij wist dat we niet zonder konden vallen.  Dus toen we in het wekkend kwamen inslaan hadden we ons materiaal en kwamen we niet in de problemen.  Toppie want zo lang waren we nog geen klant.)
Toch spijtig dat je niet dichterbij zit... Ik wil gerust verschillende winkels aandoen om aan materiaal te geraken maar ik kan moeilijk naar Antwerpen rijden om het te komen halen :)
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #66 Gepost op: december 18, 2010, 16:29:27 »
Ik wil gerust verschillende winkels aandoen om aan materiaal te geraken maar ik kan moeilijk naar Antwerpen rijden om het te komen halen :)
Genoeg bestellen en het wordt voor de deur afgezet  :mrgreen:

Heb zelf geen ervaring met Top Dog, dus kan er niets over zeggen. Zag alleen die prijs staan vandaar de reactie  :happywink:

• *
  • 34 HV-Punten
« Reactie #67 Gepost op: december 18, 2010, 16:32:46 »
Genoeg bestellen en het wordt voor de deur afgezet  :mrgreen:

Heb zelf geen ervaring met Top Dog, dus kan er niets over zeggen. Zag alleen die prijs staan vandaar de reactie  :happywink:

Ja dat is idd een oplossing, maar dan eerst nog een vriezer er bij ( en dat komt misschien wel als onze volgende pup er bij is...)
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Perrito

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #68 Gepost op: januari 01, 2011, 02:00:27 »
Ik vind het vlees van Topdog goed van kwaliteit maar ik vind het verschrikkelijk duur.

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #69 Gepost op: mei 06, 2011, 23:55:50 »
Al een oud topic, maar zit toch met wat vragen...

Ik lees hier dus dat jullie allemaal best tevreden zijn van de kvv van topdog...
Maar enkelen van jullie raden degomeat aan omwille van het prijsverschil...
Het kan toch bijna niet dat er het zelfde in zit in deze worsten...  :weetniet:
Ik zou vooral de enkelvoudige topdog varianten willen gaan proberen.

Ben nog bezig met een eliminatiedieet. Maar hoor graag nog eens jullie bevindingen.
Al ooit iemand degomeat en topdog vergeleken?

Offline Voica

• *
  • 3068 HV-Punten
« Reactie #70 Gepost op: mei 07, 2011, 00:04:25 »
@ stefanietjeuh: Heb je al eens gekeken bij "hondje gezond".  Ik weet dat er een (zelfstandig) verkoper van hun daar op de hondenschool in Zele materiaal kan komen leveren.  Zijn gegevens staan op de andere computer die nu even out is maar als je hun zou mailen moet je daar wel achter geraken.  Zou al helemaal in de buurt zijn.

En verder heb ik mijn kraampjes op de markt en een slachterij hier over de Nederlandse grens gevonden.  Kiezebrink zou ik zelf ook kunnen bestellen en laten afleveren hier in de viswinkel (hobbyvissen) in Zelzate omdat ze er al standaard leveren.  Heb ik nog niet gedaan omdat ik dacht dat zijn konijnen bvb nog volledig met vel en al aan zijn en zo ver ben ik nog niet dat ik dat ga staan stropen  :shock:   Voor mij zelf dus niet zo ver maar voor jullie dan wel terug verder...

Euh die slachterij over de grens,  let me know please !!

En kan je daar gewoon gemalen rundsvlees krijgen, met hart en vet enz..???

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #71 Gepost op: mei 07, 2011, 16:04:13 »
Al een oud topic, maar zit toch met wat vragen...

Ik lees hier dus dat jullie allemaal best tevreden zijn van de kvv van topdog...
Maar enkelen van jullie raden degomeat aan omwille van het prijsverschil...
Het kan toch bijna niet dat er het zelfde in zit in deze worsten...  :weetniet:
Ik zou vooral de enkelvoudige topdog varianten willen gaan proberen.

Ben nog bezig met een eliminatiedieet. Maar hoor graag nog eens jullie bevindingen.
Al ooit iemand degomeat en topdog vergeleken?

Topdog wordt bij Degomeat gemaakt :wink:
Als je bij Degomeat koopt, koop je rechtstreeks bij de fabrikant.

Offline rachel

• hondenvriend pro
  • *
  • 735 HV-Punten
« Reactie #72 Gepost op: mei 07, 2011, 16:55:37 »

Topdog wordt bij Degomeat gemaakt :wink:
Als je bij Degomeat koopt, koop je rechtstreeks bij de fabrikant.

Klopt niet helemaal. Topdog wordt bij degomeat in worsten gedraaid omdat topdog de machienes er niet voor heeft. Topdog bepaalt wat er in die worsten gedraaid wordt en is niet hetzelfde als degomeat.
Degomeat is minder van kwaliteit, tenminste dat is mijn ervaring. Kheb hier 3 honden gehad met huidproblemen dat voortkwam van de degomeat.

Offline vodka en boomer

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
  • vodka
« Reactie #73 Gepost op: mei 07, 2011, 17:25:20 »
Als ik hier 200 kg degomeat laat leveren dan zitten er tussen die levering worsten van topdog tussen,oa. van kip en sommige komplete.
Dan ga je mij toch niet zeggen dat daar veel verschil van soortvlees is want ik betaal maar de prijs van de degomeat versie en met verlies zal hij ook niet verkopen denk ik toch.
Mijne hond krijgt al van sinds ik hem heb(das dus bijna 4 jaar nu) degomeat en heb nog nooit problemen gehad dus zal het wel niet slechter zijn as topdog zeker :weetniet:

• *
  • 34 HV-Punten
« Reactie #74 Gepost op: mei 07, 2011, 19:21:00 »
Ik dacht dat Topdog zowel zijn eigen worsten als die van degomeat verkoopt...er moet toch iets van verschil zijn dan??
Waarom zou die van Topdog anders moeite doen om zijn eigen worsten te maken als het gewoon een kopie is.  En waarom zou degomeat dat toestaan...
Groetjes,
Veerle - scrappyToo

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #75 Gepost op: mei 07, 2011, 23:29:43 »
Ik dacht dat Topdog zowel zijn eigen worsten als die van degomeat verkoopt...er moet toch iets van verschil zijn dan??
Waarom zou die van Topdog anders moeite doen om zijn eigen worsten te maken als het gewoon een kopie is.  En waarom zou degomeat dat toestaan...

zo denk ik er ook over...

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #76 Gepost op: mei 08, 2011, 00:19:53 »
Heb het ook nog gegeven en ga er nog af en toe om kvv ( wel geen topdog of degomeat)
Het verschil is er allesinds. Was aan de praat geraakt met de man en naar ik begreep zit er ander vlees in.
De man van topdog zorgt zelf voor het vlees voor de worsten van topdog.

Kwaliteit van topdog is wel beter dan degomeat. Ben zelf van beide geen voorstander maar das omdat ik met zo'n allergisch gevalletje rondloop thuis.
Prijsverschil zit dus waarschijnlijk in andere kwaliteit vlees en uiteraard ook een tussenpersoon meer.

Offline Patj88

• warme hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #77 Gepost op: mei 08, 2011, 10:53:19 »
Heb het ook nog gegeven en ga er nog af en toe om kvv ( wel geen topdog of degomeat)
Het verschil is er allesinds. Was aan de praat geraakt met de man en naar ik begreep zit er ander vlees in.
De man van topdog zorgt zelf voor het vlees voor de worsten van topdog.

Kwaliteit van topdog is wel beter dan degomeat. Ben zelf van beide geen voorstander maar das omdat ik met zo'n allergisch gevalletje rondloop thuis.
Prijsverschil zit dus waarschijnlijk in andere kwaliteit vlees en uiteraard ook een tussenpersoon meer.

Ok ik ga dan maar de topdogworsten gaan testen bij de volgende stap in men eliminatiedieet...

Offline Obi

• *
  • 467 HV-Punten
« Reactie #78 Gepost op: mei 08, 2011, 12:03:38 »

sommige worsten van Topdog zijn idd een eigen samenstelling, ik denk dat het dan vooral over de complete versies gaat (ben niet zeker).

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #79 Gepost op: mei 10, 2011, 19:00:54 »
Ok ik ga dan maar de topdogworsten gaan testen bij de volgende stap in men eliminatiedieet...
Bij mijn weten zitten daar wel geen 100% worsten tussen. :weetniet:
Nuja, ik neem ze allesinds niet voor mn zorgenbull, de andere lust ze wel.
De zorgenbull mag geen kip en rund en geen rijst  :muur:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal