collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Tinlo voor katten, geven aan de hond?  (gelezen 1151 keer)

Offline loesje

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 3042 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
Tinlo voor katten, geven aan de hond?
« Gepost op: oktober 31, 2012, 09:07:28 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik had van iemand gehoord dat het geen kwaad kon om Tinlo (KVV) voor katten te geven aan de hond.
Op de verpakking staat ook "voor gezelschapsdieren".
Hetgene dat meer zit in een kattenvoeding (ik ben de naam kwijt), zou de hond gewoon uitplassen en bijgevolg geen effect hebben op de hond.
Klopt dit volgens de ervaren versgevers?

Ik heb ondertussen Tinlo in huis (de verschillende smaken). Pixel is dit nu al 5dagen aan het eten, zit nu aan zijn 3e smaak en hij eet het met zeer veel smaak. Ook aan de  :drol: is niets veranderd tov ervoor. Hij drinkt of plast ook niet meer dan met andere KVV's.
Kan ik dit dan opnemen in zijn menu?

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
Re: Tinlo voor katten, geven aan de hond?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:36:09 »
Hetgeen extra zit in de kattenversie is taurine en idd het zou geen kwaad kunnen om aan honden te geven dacht ik.

Offline ands

• *
  • 2368 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:56:14 »
Ben op de site geen kijken en heb niet echt teruggevonden dat de verhoudingen van spiervlees, orgaanvlees en bot anders zouden zijn in de hondenversie en de kattenversie. 

Maar aangezien je met meerdere merken afwisselt, denk ik niet dat dat kwaad kan.

En is inderdaad Taurine dat er in kattenvoeding meer zit dan bij hondenvoeding omdat katten dit niet zelf uit de voeding kunnen aanmaken.

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2012, 10:20:17 »
Toch is het ver van ideaal om kattenvoeding aan een hond te geven...
De Taurine die in de voeding aanwezig is heeft een hond niet nodig, ze maken dit immers zelf aan.
Ok Taurine word in principe weer uitgeplast, MAAR houd er rekening mee dat Taurine invloed heeft op de stofwisseling, hart enz

Offline pearlsofpassion

• warme hondenvriend
  • *
  • 390 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2012, 11:33:47 »
Maar taurine zit gewoon in alle vlees en hart hoor. Dus ook in een hondenmenu.
In een kattenmenu zit het meer omdat er meer spier en meer hart (ietsje meer hart-lever-nier) in zit, maar ook in een hondenmenu zit een serieuze hoeveelheid taurine. Het is niet zo dat het in kattenkvv kunstmatig toegevoegd wordt of zo, het is een natuurlijk iets. 
Maar katten hebben het nodig en dus ook nood aan een hoog percentage mooi spiervlees, bij honden is die nood lager omdat ze inderdaad taurine zelf aan kunnen maken.
Taurine is nodig voor het hart en het zichtvermogen.

Ik zou gewoon rekening houden dat er meer spiervlees en iets meer ander orgaan dan pens in zit. 
Ik zou dus zelf iets van  pens toevoegen als je dit voert. En groenten als je dat normaal ook voert, want dat zit er natuurlijk ook niet in.
Ik weet niet precies wat de samenstelling van tinlo is, maar je kan die naast een hondenmenu leggen en dan zal normaal het grootste verschil het spiervlees zijn. En het gebrek aan pens dus.

Maar ik zou me niet blind staren op die taurine, bekijk dat gewoon als extra spier, want dat is het ook.
Omgekeerd is het niet zo verstandig om enkel hondenkvv aan katten te voeren omdat ze dan wel wat tekort kunnen komen. Maar dat hangt dan ook weer af van de samenstelling van die hondenkvv, niet van of er toevallig 'hond' op staat.
En er zijn ook mensen die enkel hondenkvv geven aan katten en waar de katten geen klachten hebben. Ik zou het gewoon niet riskeren. Wel als aanvulling als de samenstelling zonder groenten en pens is, maar niet enkel dat. 
Groetjes Valerie & Kleintje, Cuzco en Lus

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2012, 11:59:29 »
zit er in kattenvoer niet veel meer proteine dan in hondenvoer? Mss dat je dat best mengt met andere dingen voor je dat aan de hond geeft om dat een beetje uit te balanceren.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #6 Gepost op: oktober 31, 2012, 12:01:32 »
maja, als je dat bv 1 maal per week geeft, is dat ook wel ok lijkt me
Waarschijnlijk eet Pixel nog minder dan een kattenportie  :thumbs:

Offline Perdita

• *
  • 752 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: oktober 31, 2012, 12:20:08 »
Maar taurine zit gewoon in alle vlees en hart hoor. Dus ook in een hondenmenu.
In een kattenmenu zit het meer omdat er meer spier en meer hart (ietsje meer hart-lever-nier) in zit, maar ook in een hondenmenu zit een serieuze hoeveelheid taurine. Het is niet zo dat het in kattenkvv kunstmatig toegevoegd wordt of zo, het is een natuurlijk iets. 
Maar katten hebben het nodig en dus ook nood aan een hoog percentage mooi spiervlees, bij honden is die nood lager omdat ze inderdaad taurine zelf aan kunnen maken.
Taurine is nodig voor het hart en het zichtvermogen.

Ik zou gewoon rekening houden dat er meer spiervlees en iets meer ander orgaan dan pens in zit. 
Ik zou dus zelf iets van  pens toevoegen als je dit voert. En groenten als je dat normaal ook voert, want dat zit er natuurlijk ook niet in.
Ik weet niet precies wat de samenstelling van tinlo is, maar je kan die naast een hondenmenu leggen en dan zal normaal het grootste verschil het spiervlees zijn. En het gebrek aan pens dus.

Maar ik zou me niet blind staren op die taurine, bekijk dat gewoon als extra spier, want dat is het ook.
Omgekeerd is het niet zo verstandig om enkel hondenkvv aan katten te voeren omdat ze dan wel wat tekort kunnen komen. Maar dat hangt dan ook weer af van de samenstelling van die hondenkvv, niet van of er toevallig 'hond' op staat.
En er zijn ook mensen die enkel hondenkvv geven aan katten en waar de katten geen klachten hebben. Ik zou het gewoon niet riskeren. Wel als aanvulling als de samenstelling zonder groenten en pens is, maar niet enkel dat.

Hier ben ik het volledig mee eens  :thumbs:!
En pens apart heb je h  :mrgreen:.
Loesje mengt ook verschillende kvv's, dus ik denk niet dat Pixel enkel tinlo voor katten zou eten. (ik wilde eerst schrijven: tinlo kat. Maar dat is nogal dubbelzinnig :lol:)

De enige reden waarom ik het niet zo doen, is omwille van de prijs. Kattenkvv is meestal duurder dan de hondenversie. Maar ik neem aan dat de hondenversie zulke kleine verpakkingen niet heeft?

Offline Timo jr

• *
  • 1595 HV-Punten
    • Van de Hereheide Teckels
« Reactie #8 Gepost op: oktober 31, 2012, 12:22:31 »
mij zo in twijfel trekken Loesje... Tssssss...  :hmpf: :mrgreen:

Offline loesje

• *
  • 3042 HV-Punten
  • Bailey, een droom dat werkelijkheid werd.Miss You!
« Reactie #9 Gepost op: oktober 31, 2012, 13:29:07 »
Waarschijnlijk eet Pixel nog minder dan een kattenportie  :thumbs:
Hij eet al de geweldige volle 125gram (dus de kleinste tinlo portie moet nog in 2), maar dan is zijn buikje echt wel rond en vol  :vuistje:

En pens apart heb je h  :mrgreen:.
Dankzij de overgeweldige formidable ongelofelijke hondenvriend Perdita  :bow:

(ik wilde eerst schrijven: tinlo kat. Maar dat is nogal dubbelzinnig :lol:)
:lol: Dat zou hij ook nog lusten  :lol:

De enige reden waarom ik het niet zo doen, is omwille van de prijs. Kattenkvv is meestal duurder dan de hondenversie. Maar ik neem aan dat de hondenversie zulke kleine verpakkingen niet heeft?
Idd en omdat hij dan ook makreel toegevoegd kan krijgen aan zijn menu.

mij zo in twijfel trekken Loesje... Tssssss...  :hmpf: :mrgreen:
Altijd kritisch zijn in het leven  :hmpf: Trouwens ik had ze toch al in huis gehaald om te proberen h door jou, de vraag is enkel of we het kunnen opnemen in de menu of niet.

-- Do not make the mistake of treating your dogs like humans or they will treat you like dogs.--

Offline pearlsofpassion

• warme hondenvriend
  • *
  • 390 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: november 01, 2012, 00:06:54 »
Ik denk dat het wel kan.

Gewoon wat pens en af en toe een vleesbotje extra geven in zijn menu dan. Als barfhapje.
Of een beetje kiezebrink botmix extra, als je liever geen vleesbot in zijn geheel geeft.
En houdt er rekening mee dat er ietsje meer orgaan in zit, maar ik weet niet precies waar dat dan minder in zit...
Ik weet ook niet precies hoeveel orgaan er in de tinlo zit...  Je zou gewoon moeten kijken dat je niet te veel lever geeft, dat hart kan nog geen kwaad.
Groetjes Valerie & Kleintje, Cuzco en Lus

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal