collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Poll

Zouden jullie ratten,muizen, hamsters geven aan jullie hond?

Totaal niet.
Enkel als ze dood zijn.
Ja, zelf levend.
Ja, doch slecht muizen, de andere zien er te lief uit.

Auteur Topic: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)  (gelezen 14081 keer)

Offline Bonnie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 33 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • plat, platter, GiGi!!
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #120 Gepost op: oktober 20, 2006, 18:34:44 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
nee ma veggie komt van vegetable of zoiet he bonnietje!!

joma zou strax mn sateeke nog willen eten eh :wink:
Cute? Yeah right.... French Bitch!

schelsey

• Gast
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #121 Gepost op: oktober 20, 2006, 19:37:12 »
denk dat het voornamelijk gaat dat een prooidier in zijn geheel is en je dit ook ziet wat voor iets het is,maar stukken dier anders is,ander zicht heeft,een konijn in zijn geheel ziet er anders uit dan een konijn in stukjes en vel afgehaald.

sonja

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #122 Gepost op: oktober 20, 2006, 19:55:13 »
Inderdaad, dus ik snap neit dat sommigen dit 'RONDUIT DEGOUTANT!' vinden. Dat je er zelf niet tegenkunt, maar 'ronduit walgelijk!', djeezes. Dan moet je zelf ook geen staekes meer eten.

schelsey

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: oktober 20, 2006, 20:18:41 »
vind het niet walgelijk of degutant,alleen ,tja,meer wat raar,al denk ik wel dat het went na een tijdje als men dit aan je dier geeft,zelf zou ik het gewoon niet doen,zo uit zijn geheel.

sonja

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #124 Gepost op: oktober 20, 2006, 22:48:12 »
Inderdaad, dus ik snap neit dat sommigen dit 'RONDUIT DEGOUTANT!' vinden. Dat je er zelf niet tegenkunt, maar 'ronduit walgelijk!', djeezes. Dan moet je zelf ook geen staekes meer eten.

Zeker niet hoor Joni.
Chapeau voor de mensen die dat kunnen, maar mijn hartje zou breken.
degoutant niet, kbedoel een kippebil hangt ook aan een kip eh :wink:
Cute? Yeah right.... French Bitch!

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #125 Gepost op: oktober 21, 2006, 00:51:57 »
woorden worden wel verdraaid hoor
er worden me idee

Offline cozze

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 24 HV-Punten
  • Geslacht: Man
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #126 Gepost op: oktober 21, 2006, 00:53:53 »
Zeker niet hoor Joni.

als ze op u bord ligt dan HING ze aan een kip (en meestal zelfs een haan)

Deef

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: oktober 21, 2006, 01:50:05 »
voorlopig spreekt de poll voor zich
ik dacht al dak nen alien was...
ik dacht al dak den enigsten was met die visie...

Offline duke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 385 HV-Punten
    • Puppybegeleiding-opvoedingsadvies
« Reactie #128 Gepost op: oktober 21, 2006, 07:01:35 »
Ik zou het niet kunnen... Heb gisteren een cavia geadopteerd uit het asiel van Eeklo, en ik kan me niet voorstellen dat ik hem aan de hond zou geven als maaltijd... Ben maar 'n softie...

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: oktober 21, 2006, 10:39:37 »
jij mag alles :thumbs:

Gaat er echt niet om ofdat ik alles mag of niet. Vind het ookbest interessant wat een ander denkt hoor (anders zou ik niet op een forum zitten  :wink:)
Vind het alleen heel onlogisch dat ik wel stukken mag geven en geen heel prooidier (volgens jou he).
Al koop ik m'n heel prooidier (konijn) geregeld ook gewoon in de gb.

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: oktober 21, 2006, 10:49:35 »
Zeker niet hoor Joni.

Awel zie, dat begrijp ik. Ik weet ook niet of ik er tegen zou kunnen (doet je toch wel iets denk ik, als je het niet gewoon bent), maar degoutant? Walgelijk? Schande dat sommigen dit doen? Nee dat niet, 't is vlees als een ander. :wink:

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: oktober 21, 2006, 10:50:23 »
Ik zou het niet kunnen... Heb gisteren een cavia geadopteerd uit het asiel van Eeklo, en ik kan me niet voorstellen dat ik hem aan de hond zou geven als maaltijd... Ben maar 'n softie...

Nee, dat is logisch vind ik wel. Een dier waar je aan gehecht bent laten opeten, brr..

Deef

• Gast
« Reactie #132 Gepost op: oktober 21, 2006, 10:53:47 »
Awel zie, dat begrijp ik. Ik weet ook niet of ik er tegen zou kunnen (doet je toch wel iets denk ik, als je het niet gewoon bent), maar degoutant? Walgelijk? Schande dat sommigen dit doen? Nee dat niet, 't is vlees als een ander. :wink:

een schande, nee dat heb ik niet gezegd
ik respecteer ieders mening en keuze natuurlijk
maar ik zou het absoluut niet kunnen no way
dit gaat me te ver

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • "Apport!"
« Reactie #133 Gepost op: oktober 21, 2006, 11:00:11 »
Oh, maar ik denk ook niet dat ik het zelf zou kunnen om gehele (pels en al) konijntjes en cavia's te geven. Maar heb er helemaal geen probleem mee dat anderen dit wel kunnen.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline tammie

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: oktober 21, 2006, 14:52:13 »
Heb hier altijd muizen zitten.
Niet voor de hond, wel voor de slangen.

Maar geloof me, als er eens eentje uitbreekt, Athos zou ze met plezier verzwelgen.
Hij loopt alles ondersteboven die op zijn weg staat in zijn spurt achter dat beestje.

Maar, alhoewel ik het normaal vind om aan de slangen te geven, ik geef ze nooit aan de hond.
Greetzzz
Tammy

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
« Reactie #135 Gepost op: oktober 21, 2006, 15:14:41 »
Hier ook een rauwvoerder :thumbs:, ik voer ook sinds korte tijd konijnen en dergelijke met haar. Muizen/ratten zijn een beetje te klein voor mijn hond, maar heb ze laatst wel gratis gehad en opgevoerd. Ik heb nu contact met een fokker van konijnen, de mooiste exemplaren houdt hij zelf, de rest maakt hij dood en zou hij anders weggooien, nu krijg ik ze. Idem voor kippen (kuikens), chinchilla's en cavia's etc.
Ik heb liever dat mijn hond er plezier van heeft dan dat "het" weggegooid wordt. Dat vind ik nou zonde. De dieren worden niet speciaal gefokt om als voedsel voor mijn hond te dienen.

Ikzelf eet geen vlees, maar ik heb er geen moeite mee om dit aan mijn hond te voeren.
Groetjes van Ester

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: oktober 21, 2006, 18:55:51 »
Ik wist niet eens dat het bestond..dus ik leer hier wel iets bij*hoera forum :thumbs:*

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #137 Gepost op: oktober 21, 2006, 18:57:27 »
Oja nu vroeg ik mij terwijl even af:mij hebben ze altijd gezegd'geef geen  botjes want die gaan versplintern en en en '..hoe zit het dan echt? is dat niet zo dan?

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • "Apport!"
« Reactie #138 Gepost op: oktober 21, 2006, 20:28:12 »
Geen gekookte of gebakken botten.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: oktober 21, 2006, 21:46:11 »
Ik snap het hoor, dat je het niet in zijn geheel kan geven ... Tenslotte moeten ze mij ook geen koe laten zien voor ik een biefstuk eet.

Ik heb er geen problemen mee dat anderen het doen, al doe ik het niet.

Psychologisch is er een groot verschil tussen een heel beest of een stuk beest.
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal