collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Poll

Zouden jullie ratten,muizen, hamsters geven aan jullie hond?

Totaal niet.
Enkel als ze dood zijn.
Ja, zelf levend.
Ja, doch slecht muizen, de andere zien er te lief uit.

Auteur Topic: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)  (gelezen 14060 keer)

schelsey

• Gast
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #240 Gepost op: oktober 27, 2006, 07:24:26 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Bedoel niet dat ze stinken uit hun bek door barf,maar als ze een pelsdier hebben gegeten wil ik gewoon even geen likje.

We gaan een andere richting op zie ik terug een discutie over wat is beter,brok of kvv of barf.

En dat bedoel ik nu,mensen die barfen breken brok af,maar mensen die brok geven breken geen barf af!

Ik ook niet,alleen dat ik zoals hierboven geschreven er veel maar wat doen zonder te weten wat ze doen!

Moest ik fultime barfen weet ik al zo dat het niet goed zal zijn omdat ik gewoon dat juiste verhoudingen niet ken,tja alles is te leren natuurlijk,maar dan nog,de ene zegt,groenten hoeft niet,dan andere zegt dat groenten wel moet!

Men hoort zo veel verschillende meningen over wat wel en niet mag.

sonja

sonja

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #241 Gepost op: oktober 27, 2006, 07:49:51 »
durf geen risico te nemen om maar wat in elkaar te flansen met de hoop dat het juist is,jij hebt je erin verdiept,ik versta het gewoon niet goed,hoeveel % men van dit moet geven en van dat,kweet het verschil nog niet eens van spier en orgaanvlees,dus ik voor mijn eigen gemoedstrust doe ik het niet fulltime en er zijn meer mensen die het door die reden het niet durven heb ik al gelezen,maar toch denk ik ook dat sommige mensen maar wat doen en om den duur hun hond te korten heeft zonder dat ze het beseffen

idd je moet je inderdaad verdiepen in barf als je hiermee wilt beginnen en iet zomaar iets in elkaar flanzen. Ik heb ook eerst maanden info ingewonnen, vragen gesteld,...voor ik met Lady ben beginnen te barfen.

Lady van Sofie Barft, en stinkt ook helemaal niet. Kay is sinds ze barft veel steviger, ze blinkt harder, gespierder (en dat is alleen maar van ze op foto's te zien).

alleen als Lady ergens ingerold heeft.... :greenroll:
Maar idd, Lady is nu slanker, energievoller, haar vacht glanst meer en ze heeft nu propere tanden.... :lol:

Ik snap je punt natuurlijk wel, meer zelf, ik ben het met je eens - maar op deze manier raken steeds meer mensen achterdochtig/negatief ingesteld tegenover BARF.

daarin moet ik Joni wel gelijk geven.

honden krijgen er tandsteen van. Maar ze kunnen het net zo goed van duck krijgen. Tandsteen ontstaat doordat na de maaltijd etensresten op de tanden blijven plakken. daar komen dan bacteri

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #242 Gepost op: oktober 27, 2006, 08:27:46 »
Ik wil er best wel graag wat meer over weten..daarom dat ik die brokjesvragen stelde... :shifty:

*maakt dat ook niet geweldig veel plekken of eten de hondjes dan gewoon buiten nu ?*

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #243 Gepost op: oktober 27, 2006, 08:43:36 »
Ik wil er best wel graag wat meer over weten..daarom dat ik die brokjesvragen stelde... :shifty:

*maakt dat ook niet geweldig veel plekken of eten de hondjes dan gewoon buiten nu ?*

misschien even een ander topic openen....(heb ik al gedaan)

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #244 Gepost op: oktober 27, 2006, 09:59:24 »
Citaat
durf geen risico te nemen om maar wat in elkaar te flansen met de hoop dat het juist is,jij hebt je erin verdiept,ik versta het gewoon niet goed,hoeveel % men van dit moet geven en van dat,kweet het verschil nog niet eens van spier en orgaanvlees,dus ik voor mijn eigen gemoedstrust doe ik het niet fulltime en er zijn meer mensen die het door die reden het niet durven heb ik al gelezen,maar toch denk ik ook dat sommige mensen maar wat doen en om den duur hun hond te korten heeft zonder dat ze het beseffen

En dat is dus net waarom hele prooidieren zo super zijn. Daar zit alles in, in de juiste verhouding...

Deef

• Gast
« Reactie #245 Gepost op: oktober 27, 2006, 10:01:29 »
En dat is dus net waarom hele prooidieren zo super zijn. Daar zit alles in, in de juiste verhouding...

dat is idd een feit!

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #246 Gepost op: oktober 27, 2006, 10:51:32 »
Hoi!!!

Ik denk niet dat dit een discussie moet zijn ivm of Barf nu goed of slecht is, maar gewoon dat stapje verder gaan en levende en ganse dieren geven dus met haar en huid.

Er zijn er veel die hun honden laten barfen maar ze nooit een ganse prooi zullen geven, omdat ze dat net iets teveel van het goede is.

Open maar eens een discussie op Barfplaats dat je ganse dieren geeft of levende dieren, ik zal hier maar niet gaan schrijven voor wat je allemaal wordt uitgemaakt! En dat zijn daar ook barfers, maar de reacties waren vreselijk!!!

Tom zou dat ook nooit geven Barf aan zijn hond omdat hij dat vies vindt dat vlees, ook is hij ervan overtuigd dat de een van de beste voedingen is. En had ik nog thuis moeten wonen en afkomen met een schapenkop, ik denk dat mijn ma mij gelijk weer buiten zette.

Iedereen is anders ingesteld, moest ik bv alleen wonen ja dan ga ik bij Shunka terug een stapje verder en krijgt ze levende prooien. Sammy zou dat nooit opeten, dus hij zou "gewoon" vlees krijgen. Tom zou dat nooit doen..

Je kan genoeg discussies openen van wat is een goede en slechte voeding, maar iedereen geeft aan zijn hond wat hij denkt dat hij het beste vindt.

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
« Reactie #247 Gepost op: oktober 27, 2006, 11:28:46 »
Het is maar net op welk rauwvoer forum je gaat kijken. Op VoerNatuurlijk en Barf-Natuurlijk doet niemand raar als je hele prooidieren voert. Integendeel zelfs. Overigens geloof ik ook niet dat iedereen op barfplaats er tegen is, maar verschil in de manier van voeren op de diverse fora is er wel degelijk

Dat is ook de reden dat NRV oa. heel iets anders is dan BARF :wink: Wat niet zeggen wil dat NRV'ers
Groetjes van Ester

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #248 Gepost op: oktober 27, 2006, 11:40:28 »
Ik wil het wel eens testen :) Ik heb hier nog 2 dikke kippenfillets liggen in de diepvries die weg mogen.
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #249 Gepost op: oktober 29, 2006, 10:13:56 »
Als ik een heel prooidier geef, geef ik het zonder de huid. Ik vind het met huid nogal een luguber gezicht, maar dat is persoonlijk (ben soms nog een watje :mrgreen:). Een heel konijn, geen probleem. Ons meisje associeert dit konijn ook niet met diegene in het wild. Voor haar is het gewoon eten, hetzelfde dan dat ze kalkoenrollade zou krijgen, deze associeert ze ook niet met een kalkoen. Volgens mij associeren honden hun vlees, als het al langer dood is en zonder vacht, niet met hetgeen er in het wild rondloopt, maar gewoon met eten.

Offline Sady

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #250 Gepost op: oktober 29, 2006, 15:18:54 »
De discussie over dat voeren duurt nogal. Ik denk maar zo; mensen die de moeite doen om hun hond het beste te geven zijn zoiezo goed bezig; of dat nu brokken zijn, pakjes versvoer of hele koeien. Kan mij dat schelen! Ze zijn goed voor hun dieren en dat is alles wat telt. Ik maak me liever druk om mensen die hun hond NIETS te eten geven.

Denk dat dit het verstandigste antwoord is op de ganse topic .

schelsey

• Gast
« Reactie #251 Gepost op: oktober 29, 2006, 16:08:55 »
Das eigenlijk waar :mrgreen:

Denk er al niet meer over na,even had ik het beetje moeilijk met die caia,maar eigenlijk is het al over,als ik over de antwoorden nadacht had ik zo iets van,tja,eigenlijk blijft het hetzelfde,of het nu een end,kip of cavia in zijn geheel is.

Sonja

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #252 Gepost op: oktober 29, 2006, 20:44:30 »
Irma & Joni, ik ben het volledig met jullie eens :-)
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #253 Gepost op: oktober 30, 2006, 10:55:37 »
Topic opgeschoond en afgesplitst naar gedrag.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal