collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Poll

Zouden jullie ratten,muizen, hamsters geven aan jullie hond?

Totaal niet.
Enkel als ze dood zijn.
Ja, zelf levend.
Ja, doch slecht muizen, de andere zien er te lief uit.

Auteur Topic: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)  (gelezen 14070 keer)

Offline Lies - Onak

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 18 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #220 Gepost op: oktober 26, 2006, 13:02:06 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn tamme zalm zal u dankbaar zijn :D

Ik snap een deel jullie frustratie wel hoor. Maar ik heb niet de indruk dat de barfers zich moeten verantwoorden.
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Deef

• Gast
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #221 Gepost op: oktober 26, 2006, 13:03:51 »
barfers hoeven zich niet te verantwoorden!!!
integendeel
barf is heel goed
dat heb ik hier ook al enkele malen gezegd

trouwens, niemand hoeft zich hier maar voor iets te verantwoorden

ieder zijn mening
en ik respecteer die mening

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #222 Gepost op: oktober 26, 2006, 13:05:45 »
Mijn tamme zalm zal u dankbaar zijn :D

Ik snap een deel jullie frustratie wel hoor. Maar ik heb niet de indruk dat de barfers zich moeten verantwoorden.
Een stuk vlees, waarvan men niet meer ziet/ruikt/... van wat het komt is ok.
Maar hetzelfde beestje helemaal kan niet.

Maar ok, ik zal voortaan m'n hele prooidieren in stukken knippen/snijden/hakken en als fricassee geven aan Kay  :mrgreen:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #223 Gepost op: oktober 26, 2006, 14:02:58 »
(ik vraag mij wel af waarom het goed is om een schapenkop te geven aan uw hond? zit daar iets speciaal van voedingsstoffen in of zo?)

qua voedingsstoffen is een schapenkop of konijnenkop hetzelfde als een schouder,....(ok in de kop zitten nog hersenen, ogen,...)
Verder: ik geef Lady konijnenkoppen ipv konijnenschouders omdat ze veel goedkoper zijn. Dus ja dan is de keuze voor mij snel gemaakt...goedkoper en evenwaardig.... :thumbs: Alleen oogt het idd minder mooi dan een schouder,...

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #224 Gepost op: oktober 26, 2006, 14:40:19 »
Ik snap het zeer zeker dat mensen het zelf niet zouden kunnen, hele dieren geven.

Maar ik snap het niet dat er dan uitspraken komen als "wie cavia's geeft heeft er zelf nog geen gehad" of mensen die vinden dat mensen die het w

Deef

• Gast
« Reactie #225 Gepost op: oktober 26, 2006, 14:42:00 »
Ik snap het zeer zeker dat mensen het zelf niet zouden kunnen, hele dieren geven.

Maar ik snap het niet dat er dan uitspraken komen als "wie cavia's geeft heeft er zelf nog geen gehad" of mensen die vinden dat mensen die het w

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #226 Gepost op: oktober 26, 2006, 14:45:55 »
het begint wel echt raar te worden hier,ikzelf ben wel de vraagsteller,maar had niet verwacht dat deze topic zou veel reactie's zou opleveren en ik door foto's te zien van hele prooidieren alsook een vieze kop of rat met even laat nadenken,wil ik wel dat mijn honden zo worden,neen,eigenlijk niet,wat rauw vlees en een kippebil tot daar toe maar een kop van een of ander dier zoals Kay,of rat,konijn in geheel,cavia,neen,liever niet,vind het erg raar  en zou mijn hond anders bezien dan,denk niet dat ik dan nog een likje van hen wil als ze dit hebben gegeten!

beetje overdreven om je hond zo ver te laten gaan als de wolven doen,dus iedereen die meedoet met deze nieuwe rage,laat je hond toch lekker los overal,laat hem zelf jagen en een schaap doodbijten,de inhoud ervan opeten,of een lammeke even opjagen en doodbijten,want dat is pas wat de wolf doet.

dus eigenlijk klopt het niet,ze mogen wel heel dicht bij de natuur staan, betreft hun voeding,maar verder moeten ze wel doen wat de mens zegt,worden ze getraint,gekust,geknuffelt,in klein hokje gestoken,wolven moeten niets doen voor de mens, en mogen vrij rondzwerven,zitten niet in een becnh ,dus beetje tegendraads vind ik.

en kan me voorstellen dat eens ze gewent zijn dit te eten ze om den duur ook zelf erop gaan jagen en dan komen de problemen!

heb toch lange tijd terug een reportage gezien over vossen die in gevangenschap werden grootgebracht maar ook hele proodieren kregen om te leren eens ze vrij werden gelaten er achter te jagen.

sonja

Wat is dat nu weer voor iets?

Wel, laat jij je hond voortaan dan ook maar ALTIJD aan de lijn, zoals gedomesticeerde honden het geleerd is.

Eneuhm... ik ga paardrijden op een boerderij waar ze ook koeien hebben, kalfjes kweken en vroeger hadden ze ook varkens en biggen. Je moest eens weten hoe zielig d

Offline jenny

• warme hondenvriend
  • *
  • 16 HV-Punten
« Reactie #227 Gepost op: oktober 26, 2006, 16:12:24 »
Leuk discussie topic!! :greenroll:

Maar heu....Eet het zelf maar op jullie ratten en muizen en cavia's.. :mrgreen: Als ik het niet moest weten wat er op mijn bord lag, zou ik het ook eten(goed gebakken dan h

schelsey

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: oktober 26, 2006, 16:55:19 »
ik zeg niet dat het dierenbeulen zijn,alleen begrijp ik het gewoon niet,die kop aan kay tot daar toen,maar gewoon een dier met haar en al,kweet het niet,ieder zijn meug natuurlijk,als jullie daarop kunnen zien moet je dat zelf weten,zelf zou ik het niet kunnen,das al.

en ik beweer niet dat brok beter is,er zijn brokken die goed zijn,maar kvv denk nog altijd beter,volledig barf,tja,heb er mijn twijfels over dat dit op lange termijn gezond blijft eigenlijk,daarom doe ik dit ook niet,volledig barf!

Heb er niets op tegen,doe het zelf ook af en toe,maar vind dit meer een nieuwe rage van deze tijd,wie barft is een goed baasje,mensen die laten weten dat ze barfen breken brok af,wie brok geeft is slecht voor zijn hond,word niet rechtsstreeks gezegt,maar hier en daar hoor je toch onderliggende woorden van extreme barfers.

ik kan alleen zeggen,schelsey eet brok ,eet kvv maar een gewone kippevleugel weet ze al geen blijf mee,als ik haar een dood konijn zou geven gaat ze eraan snuffelen,liggen in rollen en op plassen,kenji is dan wel een jager,maar ook hij eet geen dieren met haar aan,alsook eet hij geen kip met pluimen en al,maar wel een kippebilletje of zo.

maar iedereen doet wat hij wil natuurlijk.

sonja

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #229 Gepost op: oktober 26, 2006, 17:04:41 »
Citaat
maar vind dit meer een nieuwe rage van deze tijd,wie barft is een goed baasje,mensen die laten weten dat ze barfen breken brok af,wie brok geeft is slecht voor zijn hond
Dit heb ik nooit gezegd, maar ik heb ergens wel een artikel dat laat zien dat BARFen geen rage is.

Als het zo ongezond zou zijn, waarom is mijn hond er dan helemaal van opgeknapt?
Iedereen geeft wat ie wilt, maar ik heb respect voor mensen die brokken geven, vind hen helemaal geen slechte baasjes. IK denk dat BARF gezonder is, maar wie ben ik om anderen te verplichten om te gaan BARFen.
Waarom is het dan soms zo moeilijk om dat andersom ook te aanvaarden?

« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2006, 17:11:25 door Elke - Kay »

schelsey

• Gast
« Reactie #230 Gepost op: oktober 26, 2006, 17:40:28 »
Elke,ik doel niet op jou hoor,weet dat Kay veel beter is nu,minder uitslag heeft en derg.

Maar je moet maar een topic lezen over,wat geef je je hond te eten,er staat meestal al bij dat ze geen duscutie willen over dat barf goed is en brok slecht,dus het gebeurt dus wel

Een zoals ik al zei,ik barf ook met kenji,maar ben te dom om dit als volledige maaltijd te geven de rest van zijn leven,gewoon,heb geen verstand van de verhoudingen en durf geen risico te nemen om maar wat in elkaar te flansen met de hoop dat het juist is,jij hebt je erin verdiept,ik versta het gewoon niet goed,hoeveel % men van dit moet geven en van dat,kweet het verschil nog niet eens van spier en orgaanvlees,dus ik voor mijn eigen gemoedstrust doe ik het niet fulltime en er zijn meer mensen die het door die reden het niet durven heb ik al gelezen,maar toch denk ik ook dat sommige mensen maar wat doen en om den duur hun hond te korten heeft zonder dat ze het beseffen,kenji ziet er goed uit op de manier dat hij nu eten krijgt,dus alle 3 kvv, brok en barf en ik ben dan toch beetje zeker dat hij van alles een minimum heeft gekregen dat nodig is,allee hoop ik toch in ieder geval!,en schelsey ziet er ook goed uit op de manier brok en kvv,tja,beetje te dik,maar das mijn eigen schuld.

Het lijkt erop dat ik er tegen ben,helemaal niet hoor,zeker niet,ik zie ook wel dat een hond zic beter vermaakt met een lekkere ribstuk of derg.

Maar psychologisch zou ik het niet kunnen,hele prooidieren geven,als mijn man zegt dat hij een kip wil slachten en in diepvries bewaren dan walg ik al,beetje dom want de kippen in de winkel doen me niets,maar het zit gewoon in hoofdje :mrgreen:

Het geen ik schreef over die vossen heb ik dus echt wel gezien en kan me voorstellen dat sommige rassen misschien iets meer geneigt zijn om hun eten zelf te gaan halen!

Kay is niet bloeddorstig hoor,dat weten we allemaal :mrgreen:

Joni,dit was mijn persoonlijke mening wat ik al een tijdje dacht,nog voor ik deze topic starte,maar geen aanval op alle mensen die wel prooi dieren geven zoals jij laat blijken.

En er zijn mensen die hun hond echt hond laten zijn,heb tijdje terug eens met iemand gepraat op een forum die niet meer bestaat nu,deze dame had 3 husky's en ging ermee naar bos s'nachts om hen te laten jagen en prooi liet opeten,waarom,omdat ze vond dat deze honden er recht op hadden te doen waar ze voor gemaakt zijn.

Denk dat Kenji evengoed Mitrill dit zalig zouden vinden :mrgreen,al eet ken geen prooi,en het is de natuur van deze honden,toch we kunnen er niet mee om, psychologisch dan.

sonja
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2006, 17:56:28 door schelsey »

schelsey

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: oktober 26, 2006, 17:53:57 »
Misschien wat tegendraads,maar ik laat kenji dus op 1 plaats wel jagen achter konijnen,waarom,omdat hij daarvan geniet,daar kan ik dan wel tegen,al hoop ik dat hij er nooit een vangt,hij doet het op die plaats al maanden,4 tal keer per week,maar nog nooit geen gevangen.

Raar hee,ja,ne mens zijn nu eenmaal rare wezens met rare  tegenstrijdige opvattingen,zeker ik!

sonja

Lexi

• Gast
« Reactie #232 Gepost op: oktober 26, 2006, 17:59:52 »
@Schelsey: Ik krijg liever een likje van een hond die barft of duckt, dan van een hond die brokken krijgt :wink: Barfers en duckers stinken tenminste niet zo uit hun bek en hebben vaak veel betere tanden! (Ik zeg vaak, niet altijd. Er zijn altijd uitzonderingen). Mijn honden hebben bijvoorbeeld geen lijfgeur (ook wel eigen aan poedels) en stinken niet uit hun bek. Hun drollen stinken ook minder hard. Lady van Sofie Barft, en stinkt ook helemaal niet. Kay is sinds ze barft veel steviger, ze blinkt harder, gespierder (en dat is alleen maar van ze op foto's te zien).

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #233 Gepost op: oktober 26, 2006, 18:02:01 »
Ik dacht dat brokjes juist goed waren voor de tandjes  :silenced: en voor een compact kakkie
Leren ze me alles verkeerd ? :shifty:

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #234 Gepost op: oktober 26, 2006, 19:55:56 »
Ik dacht dat brokjes juist goed waren voor de tandjes  :silenced: en voor een compact kakkie
Leren ze me alles verkeerd ? :shifty:

Brokken vallen uit een zodra een hond erop bijt, verder zijn er veel honden die tandsteen krijgen door de koolhydraten omdat deze bij de hond niet in de bek verteren maar in de darm
Brokken bevatten veel vezels en ballast die een hond niet kan verteren. Zet je hondjes maar eens 2 dagen op vers, het verschil zie je direct :thumbs:
Groetjes van Ester

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #235 Gepost op: oktober 26, 2006, 20:21:36 »
Daar krijg ik het dus van, mensen die 200% tegen brokken zijn en 200% pro barf.

Ik ken zat honden die het goed doen op brokken, en zat honden die het goed doen op BARF. Waarom dan altijd met die fabeltjes afkomen dat ALLE brokkeneters ongezond zijn? Ik ben zelf ook pro BARF (ik doe dat wel zelf niet, veeeel te veel werk), maar dat wil niet zeggen dat ik tegen iedereen ga zeggen dat brokken altijd uit mekaar vallen, honden er tandsteen van krijgen en dat brokken altijd ongezond zijn.

Ik snap je punt natuurlijk wel, meer zelf, ik ben het met je eens - maar op deze manier raken steeds meer mensen achterdochtig/negatief ingesteld tegenover BARF.

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #236 Gepost op: oktober 26, 2006, 20:22:43 »
En daarbij... als je een brokkeneter opeens 2 daagjes op BARF zet, ligt z'n maag overhoop en krijg je net een tegengestelde werking.

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #237 Gepost op: oktober 26, 2006, 22:23:40 »
En daarbij... als je een brokkeneter opeens 2 daagjes op BARF zet, ligt z'n maag overhoop en krijg je net een tegengestelde werking.

Dat is echt niet waar. Het is maar zelden dat een hond er problemen mee heeft, en dat zijn dan ook nog vaak de honden die al darm en maagproblemen hebben. Net zo
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2006, 22:28:18 door Ester »
Groetjes van Ester

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #238 Gepost op: oktober 26, 2006, 23:25:16 »
honden er tandsteen van krijgen en dat brokken altijd ongezond zijn.

honden krijgen er tandsteen van. Maar ze kunnen het net zo goed van duck krijgen. Tandsteen ontstaat doordat na de maaltijd etensresten op de tanden blijven plakken. daar komen dan bacteri

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #239 Gepost op: oktober 26, 2006, 23:25:43 »
das zever, helemaal niet waar

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal