collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Poll

Zouden jullie ratten,muizen, hamsters geven aan jullie hond?

Totaal niet.
Enkel als ze dood zijn.
Ja, zelf levend.
Ja, doch slecht muizen, de andere zien er te lief uit.

Auteur Topic: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)  (gelezen 14067 keer)

schelsey

• Gast
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #200 Gepost op: oktober 25, 2006, 20:01:15 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
sammy en de poes die brokken eten vind ik veel mooier,dan mag het nog tegen te natuur zijn.

sonja

schelsey

• Gast
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #201 Gepost op: oktober 25, 2006, 20:16:39 »
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2006, 20:28:56 door schelsey »

Offline Little wolves

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 922 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #202 Gepost op: oktober 25, 2006, 21:21:42 »
Hoi!!!

Ik zou ook nooit zelf kunnen dieren kweken en ze aan Shunka geven. Zo had Tom eens een muisje bij voor Combat, ik heb diertje eten gegeven en verzorgd, wel ik kon er ook niet bij zijn als hij het aan Combat gaf..

Het geke aan die foto van Sammy & Kuro is dat geen enkele ander hond aan zijn eten mag komen.. maar van de katjes laat hij echt alles toe, vorige keer was Neko zelfs gaan lopen met een kipkarkas van hem.

He is watching over Eiji & Shunka

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #203 Gepost op: oktober 25, 2006, 23:02:29 »
ik krijg de cavias van iemand die ze fokt. meestal zijn het de te grote of de te lelijke

hondenliefhebster

• Gast
« Reactie #204 Gepost op: oktober 25, 2006, 23:06:42 »
@schelsey
mooie kroost heb je daar lopen  :thumbs:
heb er zelf ook 2,onze flor en ons fientje,je kan er uren naar kijken hoe kostelijk ze zich kunnen amusseren h

hondenliefhebster

• Gast
« Reactie #205 Gepost op: oktober 25, 2006, 23:27:06 »
cavia's BARF'en ook  :lol:

schelsey

• Gast
« Reactie #206 Gepost op: oktober 26, 2006, 07:00:35 »
cavia's eten toch alleen maar groen,heb nog nooit geen cavia's rauw vlees zien eten! en heb denk 5 tal jaar cavia's gehad.

helaas heb ik er geen meer,deze foto had ik gevonden,zou er wel terug willen,maar ze gaan zo vlug dood dat de laatste die stierf geen andere meer heb gehaald.

sonja

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #207 Gepost op: oktober 26, 2006, 07:03:40 »
Ik heb vannacht vreselijk gedroomd over verwaarloosde cavia's en ik denk dat dit topic er alles mee te maken heeft..HVforum lezen can seriously damaged your sleep  :zot:

schelsey

• Gast
« Reactie #208 Gepost op: oktober 26, 2006, 07:25:55 »
het begint wel echt raar te worden hier,ikzelf ben wel de vraagsteller,maar had niet verwacht dat deze topic zou veel reactie's zou opleveren en ik door foto's te zien van hele prooidieren alsook een vieze kop of rat met even laat nadenken,wil ik wel dat mijn honden zo worden,neen,eigenlijk niet,wat rauw vlees en een kippebil tot daar toe maar een kop van een of ander dier zoals Kay,of rat,konijn in geheel,cavia,neen,liever niet,vind het erg raar  en zou mijn hond anders bezien dan,denk niet dat ik dan nog een likje van hen wil als ze dit hebben gegeten!

beetje overdreven om je hond zo ver te laten gaan als de wolven doen,dus iedereen die meedoet met deze nieuwe rage,laat je hond toch lekker los overal,laat hem zelf jagen en een schaap doodbijten,de inhoud ervan opeten,of een lammeke even opjagen en doodbijten,want dat is pas wat de wolf doet.

dus eigenlijk klopt het niet,ze mogen wel heel dicht bij de natuur staan, betreft hun voeding,maar verder moeten ze wel doen wat de mens zegt,worden ze getraint,gekust,geknuffelt,in klein hokje gestoken,wolven moeten niets doen voor de mens, en mogen vrij rondzwerven,zitten niet in een becnh ,dus beetje tegendraads vind ik.

en kan me voorstellen dat eens ze gewent zijn dit te eten ze om den duur ook zelf erop gaan jagen en dan komen de problemen!

heb toch lange tijd terug een reportage gezien over vossen die in gevangenschap werden grootgebracht maar ook hele proodieren kregen om te leren eens ze vrij werden gelaten er achter te jagen.

sonja
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2006, 07:31:23 door schelsey »

hondenliefhebster

• Gast
« Reactie #209 Gepost op: oktober 26, 2006, 07:33:10 »
de mijne barf'en op rauwe groenten  :rofl:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #210 Gepost op: oktober 26, 2006, 07:53:50 »
mensen die hun hond cavia geven hebben nog nooit een cavia gehad denk ik

oh jawel, ik heb ook cavia's gehad...net als ik konijnen heb.
Idd plezant is het niet....nu het is niet omdat ik er niet tegen kan dat daarom mijn hond het moet ontgelden. En voor mij is een dier zoals een konijn net hetzelfde als een lammetje, paard,...ik vind het allemaal knuffeltjes...

Uiteraard zal ik zelf nooit dieren kunnen geven aan Lady die hier zelf nog hebben rondgelopen...logis ch dat je daar een band mee krijgt, zelf al is het maar een muis........ :shifty: :mrgreen:

@ Schelsey: dat je geen likje wil als je hond een konijnenkop bijvoorbeeld zou eten....nouja dat vlees aan die kop is wel hetzelfde vlees als aan een billetje hoor.... :lol:

Citaat
dus eigenlijk klopt het niet,ze mogen wel heel dicht bij de natuur staan, betreft hun voeding,maar verder moeten ze wel doen wat de mens zegt,worden ze getraint,gekust,geknuffelt,in klein hokje gestoken,wolven moeten niets doen voor de mens, en mogen vrij rondzwerven,zitten niet in een becnh ,dus beetje tegendraads vind ik.
Nogmaals, ik vind dat deze vergelijking niet opgaat!!! Hoe je je hond voert heeft absoluut niets te maken met hoe je hem houdt...

Citaat
en kan me voorstellen dat eens ze gewent zijn dit te eten ze om den duur ook zelf erop gaan jagen en dan komen de problemen!
Ook dat is een fabel....het is niet omdat een hond rauw vlees eet dat die daarom een fervente jager wordt. Zoals gezegd: Lady eet konijn, maar loopt nog altijd netjes tussen onze eigen konijnen, Lady eet lam maar is nog nooit achter een lam aangelopen,....

Hehe de discussie begint een beetje eindeloos te worden...... :greenroll:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #211 Gepost op: oktober 26, 2006, 07:54:52 »
de mijne barf'en op rauwe groenten  :rofl:

oh maar mijn konijnen ook hoor.....
Dus eigenlijk zou ik hen dan ook moeten loslaten in de natuur......

Lexi

• Gast
« Reactie #212 Gepost op: oktober 26, 2006, 09:23:37 »
Gisteren heeft Sari anderhalve konijnenkop naar binnen gewerkt en 250gr kippenlevers en het heeft haar gesmaakt! Jammer genoeg trekt Lexi haar neus ervoor op. Als ik meer tijd (en goesting :oops:) had, dan zette ik ze ook volledig op barf, zeker en vast. Misschien dat Sari als ze nu een konijntje ziet de achtervolging inzet :mrgreen: "Hierkomen, lekker koppeke!" :whoea: (Zeker niet, hoor! Barfers zijn zeker geen bloeddorstige jagers ofzo :roll:)

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #213 Gepost op: oktober 26, 2006, 10:13:28 »
@ Deef, die foto's die hebben hier al eens gestaan hoor. Dus zie echt het probleem niet in.
Toen kon het wel, nu ineens niet meer??

Citaat
wil ik wel dat mijn honden zo worden,neen,eigenlijk niet,wat rauw vlees en een kippebil tot daar toe maar een kop van een of ander dier zoals Kay,of rat,konijn in geheel
Waarom dan kippebillen wel en konijn dan weer niet? Daarin snap ik de logica echt niet! Waarom het ene niet en het andere is geen probleem.

Citaat
Dus met andere woorden, brok is de voeding van een hedendaagse hond? Toch wel heel raar dat er zoveel allergische reacties zijn sinds dat de brokken industrie zo gegroeid is, dat er meer gevallen zijn van kanker,..

@ Al de mensen die dit allemaal schokkerend, brokken geven is gemakkelijk, maar ook daarachter steken dieren die geslacht worden. Maar ja, voor brokken wordt meestal het vlees gebruikt dat voor de mens niet meer goed genoeg is, of de echte slachtafval. Daar kunnen jullie dan wel mee leven?

Ik wil alleen het beste voor mijn hond, en in mijn ogen zijn brokken dat helemaal niet!
Als jullie allemaal eens zouden weten wat er in brokken verwerkt zit, ik denk dat er velen nogal eens zouden verschieten en ineens blij zijn dat mijn hond tenminste een heel konijntje krijgt!

Voor de mensen die Kay niet kennen, sinds dat ze BARFt is ze bloeddorstiger dan ooit  :zot:

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #214 Gepost op: oktober 26, 2006, 10:18:38 »
en ge moet het ook zo bekijken...doordat kay die schapenkop opeet, wordt em ni weggesmeten he, ik veronderstel da da anders gewoon slacht'afval' is... das recyclage (ik vraag mij wel af waarom het goed is om een schapenkop te geven aan uw hond? zit daar iets speciaal van voedingsstoffen in of zo?)
Sit Back, Relax & Let the Mayhem Begin

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #215 Gepost op: oktober 26, 2006, 10:21:57 »
en ge moet het ook zo bekijken...doordat kay die schapenkop opeet, wordt em ni weggesmeten he, ik veronderstel da da anders gewoon slacht'afval' is... das recyclage (ik vraag mij wel af waarom het goed is om een schapenkop te geven aan uw hond? zit daar iets speciaal van voedingsstoffen in of zo?)
Goh, Kay vind het ten eerste helemaal te gek. Het is een 'complete' maaltijd, dus dat is super handig meegenomen. Bron van spiervlees, vleesbot en van orgaan. Een beter prooimodel kan ik me niet inbeelden.

En, idd anders wordt het weggegooid.

Net zoals de zalmkoppen die ze vanavond krijgt. Of is dat ook fout??

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #216 Gepost op: oktober 26, 2006, 11:52:46 »
Voor de tigste keer !
Het gaat gewoon om het psychologische verschil tussen "hele" beesten te geven en stukken beest.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die in een volledige (welliswaar gevilde) koe gaan bijten met de boterham. Terwijl dit ook gewoon americain is (ongemalen dan)

Respect voor ieders mening.

En het heeft geen zin om mekaar hier te overtuigen, integendeel, men gaat nog harder tegen mekaars mening ingaan en men gaat nog harder mekaars mening banaliseren.

Het plaatsen van extra foto's heeft trouwens weinig nut, ik vraag me af wat de bedoeling hiervan is.
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #217 Gepost op: oktober 26, 2006, 12:04:35 »
Voor de tigste keer !
Het gaat gewoon om het psychologische verschil tussen "hele" beesten te geven en stukken beest.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die in een volledige (welliswaar gevilde) koe gaan bijten met de boterham. Terwijl dit ook gewoon americain is (ongemalen dan)

Respect voor ieders mening.

En het heeft geen zin om mekaar hier te overtuigen, integendeel, men gaat nog harder tegen mekaars mening ingaan en men gaat nog harder mekaars mening banaliseren.

Het plaatsen van extra foto's heeft trouwens weinig nut, ik vraag me af wat de bedoeling hiervan is.

idd respect voor ieders mening ... vandaar dat ik het een beetje raar vind dat barfers zich hier moeten verantwoorden voor wat ze hun honden geven (want daar komt het naar mijn gevoel wel op neer)

Ik barf niet, ik zou mijn hond nooit een volledig intact beest geven (alle zeg nooit nooit maar ik ben toch vrij zeker van de nooit) omdat ik het niet zou kunnen denk ik, maar ik vind niet dat degene die dat wel doen zich daarvoor moeten verantwoorden....

het gaat niet over mekaar overtuigen, maar idd respect voor ieder zijn manier van zijn hond/of ander dier eten te geven
(en dat gaat op voor alle partijen :wink:)
Sit Back, Relax & Let the Mayhem Begin

Offline Bamse

• *
  • 1101 HV-Punten
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #218 Gepost op: oktober 26, 2006, 12:09:24 »
Het is misschien een beetje of topic, en ten eerste mijn hond barft niet omdat hij geen rauw vlees kan verdragen. Maar ging het hebben over mijn kat, heb het beetje in huis gehaald om muizen te vangen... Wij wonen op de boerenbuiten en die beestjes kweken hier als "konijnen". Als poezebeest dan een muisje komt presenteren dat nog half leeft en waarbij ik dus de genadeslag moet geven dan vind ik dat ook "jammer" en heb ik het er ook even moeilijk mee. Want geef toe, die veldmuisjes met hun bruin ruggetje en wit buikske hebben verdomd veel weg van tamme hamstertjes. Maar liever dood en in poezebeest haar maagje, dan dat ze binnen mijn isolatie opvreten....
.

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #219 Gepost op: oktober 26, 2006, 12:46:55 »
Voor de tigste keer !
Vraag was niet aan u gericht hoor, en dat het daarom draaide had ik al lang door! (ben NIET blond).
Awel dan vind ik dat psychologisch heel onlogisch! Kan er niet aan doen.

En dat is de enige reden dat ik hier nog iets post. Want uiteindelijk weet ik wat goed is voor mijn hond, al geef ik haar vanaf morgen alleen nog zalm, daar heeft niemand affaire mee!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal