collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Poll

Zouden jullie ratten,muizen, hamsters geven aan jullie hond?

Totaal niet.
Enkel als ze dood zijn.
Ja, zelf levend.
Ja, doch slecht muizen, de andere zien er te lief uit.

Auteur Topic: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)  (gelezen 14068 keer)

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #180 Gepost op: oktober 24, 2006, 21:11:24 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
heeft er nog iemand van die gruwelijke foto's  :denk:
ik zou zeggen posten maar,ge moogt er fier op zijn  :zot:

spijtig heb al die foto's gewist........... :greenroll:

Ik snap wel dat zulke foto's niet leuk zijn....ondanks dat ik Lady ook van die dingen geef, blijf ik het er ook 'moeilijk' mee hebben.
Nu om dan meteen te zeggen dat dat ziekelijk is...tja....

nu misschien is het plaatsen van die foto's toch wel een beetje te ver gaand...... :silenced:

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #181 Gepost op: oktober 24, 2006, 21:16:07 »
zie aai wil haunt mie in maai dreams tonaaijtttttttttttt ttttttttt :silenced:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #182 Gepost op: oktober 24, 2006, 21:29:09 »
zie aai wil haunt mie in maai dreams tonaaijtttttttttttt ttttttttt :silenced:

:rofl: :whoea:

Deef

• Gast
« Reactie #183 Gepost op: oktober 25, 2006, 01:05:33 »
heeft er nog iemand van die gruwelijke foto's  :denk:
ik zou zeggen posten maar,ge moogt er fier op zijn  :zot:

@ elke - kya

om misverstanden te vermijden, dit is geen aanval he
maar de foto's die u postte... sorry hoor, het is precies alsof je nog een beetje meer wil gaan schockeren... nog een beetje olie op het vuur... :( :( :( :(

dat is mijn mening...

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #184 Gepost op: oktober 25, 2006, 08:57:51 »
Ja, die laatste foto's gaven extra smaak aan mijn spaghetti :D

Ik vraag me af of je ook zo mottig wordt als ze in het nieuws of in een film laten zien hoe er mensen overhoop geknald worden.

In de eerste plaats is het hier een dierenforum, dus menselijk leed is hier niet aan de orde. Maar idd, ik kijk niet naar dat soort films en het nieuws hoeft voor mij ook niet.
Wat de hondenbrokjes betreft, ik schreef eerder al dat ik wel besef dat hier ook een levend wezen achter zit.
Nog even enkele feiten over het neerknallen van dieren door jagers: opa en 4-jarig kleinkind wandelen met twee honden in het bos. Plots een luide knal, gevolgd door een kort, fel gejank. Wat blijkt, de cocker is doodgeschoten door een jager. En dat op luttele meters afstand van dat kindje! Opa brengt kind in veiligheid, bij terugkeer is het lijkje van de cocker verdwenen...Geen bewijs, geen getuigen, zaak afgehandeld.
Duitse Staande loopt rond met gezwollen tepels, kanker? Nee hoor zegt baasje jager, ik heb hagel in haar buik geschoten toen ze niet luisterde...
Sympathiek, toch?

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #185 Gepost op: oktober 25, 2006, 09:11:13 »
@ elke - kya

om misverstanden te vermijden, dit is geen aanval he
maar de foto's die u postte... sorry hoor, het is precies alsof je nog een beetje meer wil gaan schockeren... nog een beetje olie op het vuur... :( :( :( :(

dat is mijn mening...
Het is gewwoon een foto van een barfhond, en zie er geen graten in, hier staat ook nergens dat het verboden is om zon fotos te zetten

Deef

• Gast
« Reactie #186 Gepost op: oktober 25, 2006, 09:12:28 »
Het is gewwoon een foto van een barfhond, en zie er geen graten in, hier staat ook nergens dat het verboden is om zon fotos te zetten

dat zeg ik niet dat het verboden is

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #187 Gepost op: oktober 25, 2006, 09:23:21 »
Nog even enkele feiten over het neerknallen van dieren door jagers: opa en 4-jarig kleinkind wandelen met twee honden in het bos. Plots een luide knal, gevolgd door een kort, fel gejank. Wat blijkt, de cocker is doodgeschoten door een jager. En dat op luttele meters afstand van dat kindje! Opa brengt kind in veiligheid, bij terugkeer is het lijkje van de cocker verdwenen...Geen bewijs, geen getuigen, zaak afgehandeld.
Duitse Staande loopt rond met gezwollen tepels, kanker? Nee hoor zegt baasje jager, ik heb hagel in haar buik geschoten toen ze niet luisterde...
Sympathiek, toch?

Ik begrijp niet wat dit met deze discussie te maken heeft (alle ja, je hebt altijd mensen die mottig omgaan met hun honden en hun verantwoordelijkhei d, dus ik begrijp er echt de bedoeling niet van)

Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik heb niet echt een probleem met BARF.... weet ge, ge hebt ook mensen die slangen houden en die levende muizen geven, dat zou ik ook absoluut niet kunnen... maar tis wel de natuur dat die slang levende muizen eet.. dus is het dan verkeerd van die mensen dat ze dat doen?

Die foto's van elke-kay hebben hier trouwens al gestaan (ja toch he?) dus ja waarom daar nu moeilijk over doen en toen niet

Ik zou het zelf niet kunnen, om 'herkenbaar' rauw vlees te geven.... maar ik ga degene die het doen niet met de vinger wijzen

Ik denk trouwens dat de discussie hier oorspronkelijk ging om:

op een andere forum las ik dat men soms aan hun honden hele prooidieren geeft,met haar en al,men sprak daar over rat,chinchilla,muizen en hamsters.

zouden jullie dit kunnen?

als je kvv of barft bedoel ik.

als men dergelijke dieren geeft,gaan deze honden dan niet meer geneigt zijn deze ook levend te vangen en op te eten?

vind het persoonlijk beetje raar!

sonja

dus is het beter/goed om prooidieren te geven met huid en haar -> waarom is het beter/goed? hebben ze geen last van die haren enzo bij hun ontlasting en al.... (wat is het voordeel van ratten, muizen, hamsters tov de pens, snijlingen, stoofvlees enzoverder)
heb je er als barfer problemen mee om zulk 'herkenbaar' rauw vlees te geven? is dat iets dat went, dat je na verloop van tijd meer en meer 'kunt' geven en vooral opgegeten zien worden?
en ja gaat je hond meer geneigd zijn denk je om dan ook levende prooien te vangen en op te eten? (ik kan begrijpen dat je er niet mee kan zou kunnen lachen dat je hond bijvoorbeeld met een rat in zijn bek binnen komt, of is dat niets om je zorgen over te maken?)
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2006, 09:29:13 door annls »
Sit Back, Relax & Let the Mayhem Begin

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
« Reactie #188 Gepost op: oktober 25, 2006, 09:45:04 »
annls! :thumbs:

Idd goed opgemerkt hoe sterk de discussie afgedwaald is.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #189 Gepost op: oktober 25, 2006, 09:59:55 »
de honden hebben geen last met hun ontlastin na het eten van rat, wel zie je wel dat ze de haren mee uitschijten en het heeft een reinigende werking in de darmen

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #190 Gepost op: oktober 25, 2006, 10:04:05 »
de honden hebben geen last met hun ontlastin na het eten van rat, wel zie je wel dat ze de haren mee uitschijten en het heeft een reinigende werking in de darmen
en dat kan geen verstopping ofzo veroorzaken, door het teveel aan haar (want ja da verteert ni he)

een rat bevat toch gemakkelijk veel ziektes, dus is het nie gevaarlijk om da te geven....

is het eigenlijk beter om deze prooidieren te geven dan andere barf, of evengoed, is het voedzamer of beter voor hun stofwisseling...?

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
« Reactie #191 Gepost op: oktober 25, 2006, 10:05:32 »
Ik denk dat het een van nature uit vollediger maaltijd is, omdat ze ook de darm- en maaginhoud opeten. En die bevat halfverteerde groenten ed.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #192 Gepost op: oktober 25, 2006, 10:16:58 »
ik geef muskusratten en infeite zijn het geen echte ratten maar marmotten. Een muskusrat leeft enkel in proper sloten en zal je niet in een riool en vuilbak vinden. het zijn groeneters. Een bruine rat darentegen die vreet alles en leeft op de vuilste plekken en draagt wel ziektes mee. Je kan beter van die tamme ratten geven die gefokt worden voor slangen enzo

Offline daikin

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #193 Gepost op: oktober 25, 2006, 12:01:10 »
en dan nog het zijn toch haar honden!!!  Ik heb het reeds gezegd in mijn ogen zijn dat nog 'honden', deze van ons zijn 'veredelde honden' dus toch een beetje respect voor iemand die nog op zo'n manier werkt met haar honden.  'k denk dat die ratjes en ander wild veel DA-kosten vermijden......
If it's not a boxer, it's just a dog!

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #194 Gepost op: oktober 25, 2006, 14:22:15 »
Een gewone bruine rat uit het 'wild' zou ik nooit geven....kan idd lelijke ziektes dragen.

Over het schrik hebben dat je hond dan iedere prooi gaat vangen: ik geef Lady konijnenkoppen maar toch zal ze nooit onze eigen konijnen als prooi aanzien, ze loopt er zelfs gewoon tussen alsof het haar roedel is.

Offline blacky1

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #195 Gepost op: oktober 25, 2006, 14:28:46 »
op een andere forum las ik dat men soms aan hun honden hele prooidieren geeft,met haar en al,men sprak daar over rat,chinchilla,muizen en hamsters.

zouden jullie dit kunnen?

Nee, ik zou dit totaal niet kunnen, maar da's meer mijn beleving. Wie weet als ik het aan mijn hondjes zou geven, dat die direct beginnen te smullen. Maar ik doe het niet, want ik zou er niet tegen kunnen om die diertjes met haar en al opgegeten te zien worden door mijn hondjes. Misschien wel in kant en klare diepvriesbrokken, zodat je niet meer ziet wat voor een dier het is geweest (ja, mezelf voor de gek houden) :zot:
Als ik een koe in de wei zie staan of dartele lammetjes zie springen moet ik er eigenlijk niet aan denken dat ik misschien ooit een deel van die koe of dat lammetje op mijn bord heb liggen. Als ik een lekkere biefstuk of een lamskoteletje op mijn bord heb liggen, denk ik dan weer niet aan die koe of dat lammetje in de wei, want dan hoef ik het precies niet meer :denk:
Een dier eet in principe wat ie voor zich krijgt. Die moet gewoon eten en kan niet
nadenken over het feit of zijn prooi in hapklare brokken geserveerd wordt of met haar en huid, of die prooi als huisdier ooit een gelukkig (opgesloten in een kooitje, met een draairad voor de lichaamsbewegeing) leventje heeft geleid. Ik vind die foto's afschuwelijk om te zien, maar die honden vinden het blijkbaar lekker, ja en dat is de natuur. Maar uit mezelf die beestjes aan mijn honden voeren NO WAY, ik vind het gewoon vies om te zien en meer niet :puke:

In een goed woord zit voor drie winters warmte,
een kwaad woord doet evenveel pijn als zes maanden vorst.

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #196 Gepost op: oktober 25, 2006, 14:34:30 »
Over het schrik hebben dat je hond dan iedere prooi gaat vangen: ik geef Lady konijnenkoppen maar toch zal ze nooit onze eigen konijnen als prooi aanzien, ze loopt er zelfs gewoon tussen alsof het haar roedel is.

zijn da dan konijnenkoppen met pels en al nog aan...

ik vraag mij dat gewoon af.... bijvoorbeeld een muskusrat zoals terrierlady... ze geeft da in zijn geheel, met huid en haar(pels eigenlijk) is da iets dan 'gevilde koppen' zoals lady haar konijnenkoppen en elke haar schapenkop (da is toch ne schapenkop he)... heeft dat een ander effect op uw hond...

(ik mag er dus echt ni aan denken da mijne hond dan me een muskusrat in zijn bek binnen zou staan he :lol:)

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #197 Gepost op: oktober 25, 2006, 15:05:46 »
zijn da dan konijnenkoppen met pels en al nog aan...

ik vraag mij dat gewoon af.... bijvoorbeeld een muskusrat zoals terrierlady... ze geeft da in zijn geheel, met huid en haar(pels eigenlijk) is da iets dan 'gevilde koppen' zoals lady haar konijnenkoppen en elke haar schapenkop (da is toch ne schapenkop he)... heeft dat een ander effect op uw hond...

(ik mag er dus echt ni aan denken da mijne hond dan me een muskusrat in zijn bek binnen zou staan he :lol:)

die zijn idd gevild.....

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #198 Gepost op: oktober 25, 2006, 17:32:37 »
Hoi!!!

Ik heb ook nog foto's :mrgreen:

Neko poesje mauw eet een kuikentje.

Shunka eet cavia

Combat eet een muisje

Filmpje van Shunka die een konijn eet

Wat nu volgt is wel z

He is watching over Eiji & Shunka

schelsey

• Gast
« Reactie #199 Gepost op: oktober 25, 2006, 19:58:04 »
mensen die hun hond cavia geven hebben nog nooit een cavia gehad denk ik,zelf heb ik jaren cavia's gehad en zou altijd aan die dieren denken,1 ervan had kanker en is zelfs door medicatie nog paar maanden blijven leven,cavia,neen,vind het zielig,hoe hypocriet dit ook kan zijn,zijn zo lieve aanhankelijke dieren!

en dan kan je wel zeggen,lammen,paarden enz zijn ook lief,maar das anders,deze dieren ken ik van op afstand,heb er geen band mee gehad,maar een cavia,is gewoon anders voor mij.

sonja

« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2006, 20:00:31 door schelsey »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal