collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Poll

Zouden jullie ratten,muizen, hamsters geven aan jullie hond?

Totaal niet.
Enkel als ze dood zijn.
Ja, zelf levend.
Ja, doch slecht muizen, de andere zien er te lief uit.

Auteur Topic: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)  (gelezen 14072 keer)

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #160 Gepost op: oktober 24, 2006, 13:11:34 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik denk dat de hele jagerdiscussie hier niet veel ter zake doet: er zijn voorstanders, er zijn tegenstanders, maar wat heeft het te maken met het voederen van hele knaagdieren aan je hond?

on topic:
ik persoonlijk doe het niet, deels uit gemakzucht, deels omwille van praktische bezwaren (diepvries niet groot genoeg) en ook deels omdat ik het niet echt een "meerwaarde" vind.
Maar alle respect voor mensen die het wel willen en kunnen.

en wat de schokkende beelden betreft:
1) ik vind ze niet schokkend, maar ja, ik heb dan ook al mensenlijken helemaal gedemonteerd, dus ja :mrgreen: dat is geen vergelijk :lol:
2) het staat duidelijk in de titel

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Bruno

• Gast
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #161 Gepost op: oktober 24, 2006, 13:15:00 »
Naar niemand persoonlijk bedoeld , maar kan men aub terug on-topic komen.
Start een nieuwe discussie over de voor -en nadelen van de jacht indien nodig.

Offline terrierlady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #162 Gepost op: oktober 24, 2006, 13:40:32 »
Naar niemand persoonlijk bedoeld , maar kan men aub terug on-topic komen.
Start een nieuwe discussie over de voor -en nadelen van de jacht indien nodig.
Ken je doen maar het wordt na een tijd toch weer een zinloze discussie die de pot rond gaat blijven draaien zoals deze discussie

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #163 Gepost op: oktober 24, 2006, 13:47:01 »
Ken je doen maar het wordt na een tijd toch weer een zinloze discussie die de pot rond gaat blijven draaien zoals deze discussie

Gebeurt niet vaak, maar ik geef je volkomen gelijk :wink:
Je kan er hoogstens over praten op een informatieve manier, want discussies draaien altijd uit op een touwtjetrek tussen voor en tegenstanders...

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #164 Gepost op: oktober 24, 2006, 13:48:35 »
Dan kunnen we beter gans HV opdoeken. Want de bedoeling van een forum is juist om verschillende meningen te laten horen. Maar als jullie juist dat overbodig vinden ...

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #165 Gepost op: oktober 24, 2006, 13:52:08 »
iedereen mag zen mening zeggen maar op de duur blijven dezelfde antwoorden van dezelfde personen terug komen maar meestal anders geformuleerd

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • "Apport!"
« Reactie #166 Gepost op: oktober 24, 2006, 14:06:17 »
Ik ben hier nochthans al enkele keren van mening veranderd in het verleden, omwille van de argumentatie van 'mijn tegenstanders'.

Dus zo hopeloos is dat toch niet.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #167 Gepost op: oktober 24, 2006, 14:14:19 »
ik vind dat de hele jagersdiscussie juist wel veel te maken heeft met het voeren van hele knaagdieren,...Snap dus niet waarom we hierover in een ander topic moeten verder gaan. We discussi

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #168 Gepost op: oktober 24, 2006, 14:30:50 »
Brrrghhhhhrgrrrr... of hoe moet ik mijn afschuw uitdrukken??? Moesten die foto's nu echt???
Maar het is natuurlijk gelukt: iedereen kijkt ernaar.
Ik kan best wel iets verdragen, maar dit vind ik de-gou-tant!!!
Is nochthans de natuur van een hond hoor. Vlees te eten...
En een hond kijkt er niet naar ofdat het mooi in stukjes gesneden is of niet! Die geniet er nog een zo hard van om alles zelf in stukken te kunnen sleuren!

Het vlees dat verwerkt zit in de brokjes van je hond, denk je dat die beesten op een vredelievende manier gestorven zijn?? Dat die een heel mooi leven gehad hebben?

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #169 Gepost op: oktober 24, 2006, 15:09:36 »
Blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest. Dat die hond een rat verorbert, mij niet gelaten, dat is de natuur. Maar daar foto's van maken en die dan op HV plaatsen, dat vind ik pas ziek!!! En het is natuurlijk gemakkelijk te zeggen "je bent van tevoren gewaarschuwd", dat is immers ook een manier om de aandacht te trekken. Als ik op tv een documentaire zie waarbij een leeuw een zebra te pakken krijgt en verscheurt, dan word ik ook misselijk. Maar dan draai ik mij desnoods efkes om. Tja ik zal dan ook een softie zijn zeker? Maar daar ben ik dan fier op, dat ik mij niet verkneukel in dierenleed.
Wat die activisten en krakers van panden te maken hebben met mijn visie op de hedendaagse jacht, is mij een groot raadsel.

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • "Apport!"
« Reactie #170 Gepost op: oktober 24, 2006, 15:10:40 »
Dat was overigens geen manier om aandacht te trekken, want die vermelding hebben wij moderators er achteraf bijgezet.

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #171 Gepost op: oktober 24, 2006, 15:17:54 »
Blijkbaar ben ik niet duidelijk geweest. Dat die hond een rat verorbert, mij niet gelaten, dat is de natuur. Maar daar foto's van maken en die dan op HV plaatsen, dat vind ik pas ziek!!! En het is natuurlijk gemakkelijk te zeggen "je bent van tevoren gewaarschuwd", dat is immers ook een manier om de aandacht te trekken. Als ik op tv een documentaire zie waarbij een leeuw een zebra te pakken krijgt en verscheurt, dan word ik ook misselijk. Maar dan draai ik mij desnoods efkes om. Tja ik zal dan ook een softie zijn zeker? Maar daar ben ik dan fier op, dat ik mij niet verkneukel in dierenleed.
Wat die activisten en krakers van panden te maken hebben met mijn visie op de hedendaagse jacht, is mij een groot raadsel.
Dan had je maar beter moeten lazen

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #172 Gepost op: oktober 24, 2006, 15:32:27 »

Dit is nogthans gewoon de natuur voor een hond hoor...
Aangezien het hier ee HONDEN forum is, snap ik echt niet waarom deze dingen ziek zijn?

Offline silas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #173 Gepost op: oktober 24, 2006, 16:18:10 »
Als je hoopte mij te choqueren met jouw foto's, pech gehad. Ik heb al veel gezien en gelezen over barfen en al die moderne oude grillen. En karkassen van dieren liggen bijna dagelijks in het bos.
Nogmaals ik vind het ziek om hier foto's van te maken en die dan op te dringen aan HV. Enkel en alleen om te proberen te choqueren en reacties uit te lokken. Dit hoeft alleszins niet voor mij.

schelsey

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: oktober 24, 2006, 16:28:29 »
Elke :mrgreen:,jakkes!!!!

Das pas vies

Neen,sorrie hoor,vind het walgelijk te zien,zou er eerlijk gezegt niet tegen kunnen als een van mijn honden dit aten

sonja
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2006, 16:31:02 door schelsey »

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #175 Gepost op: oktober 24, 2006, 16:32:28 »
Als je hoopte mij te choqueren met jouw foto's, pech gehad. Ik heb al veel gezien en gelezen over barfen en al die moderne oude grillen. En karkassen van dieren liggen bijna dagelijks in het bos.
Nogmaals ik vind het ziek om hier foto's van te maken en die dan op te dringen aan HV. Enkel en alleen om te proberen te choqueren en reacties uit te lokken. Dit hoeft alleszins niet voor mij.
Dit is helemaal niet de bedoeling!
Maar zoals al eerder aangehaald, velen reageren geschokt op hetgeen hier geschreven wordt of op de foto's die men laat zien. Ik heb ze al gesteld, zal ze dan nog maar eens stellen, de dieren die geslacht worden voor het vlees dat gebruikt wordt in de brokjes die je aan je hond geeft. Dat kan dan wel? Deze dieren hebben een leuk leven gehad?

BTW, als je denkt dat ik BARF omdat het een gril is ben je volledig mis, mijn hond kan niet tegen granen en bewaarmiddelen dus ik heb geen keuze. Tis ofwel een kale hond hebben die vol staat met pukkels ofwel BARFen en een mooi blinkende hond te hebben. Mijn keuze was heel snel gemaakt.

@Sonja, ik zal zorgen dat Kay er volgende week dinsdag eentje krijgt als je bij me bezig bent  :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2006, 17:11:33 door Elke - Kay »

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #176 Gepost op: oktober 24, 2006, 17:04:07 »
Ja, die laatste foto's gaven extra smaak aan mijn spaghetti :D

Ik vraag me af of je ook zo mottig wordt als ze in het nieuws of in een film laten zien hoe er mensen overhoop geknald worden.
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #177 Gepost op: oktober 24, 2006, 18:49:09 »
Ja, die laatste foto's gaven extra smaak aan mijn spaghetti :D

Ik vraag me af of je ook zo mottig wordt als ze in het nieuws of in een film laten zien hoe er mensen overhoop geknald worden.

voila dat vraag ik mij dus ook af.....dat is allemaal dan maar normaal........ :denk: :lol:

hondenliefhebster

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: oktober 24, 2006, 19:35:19 »
heeft er nog iemand van die gruwelijke foto's  :denk:
ik zou zeggen posten maar,ge moogt er fier op zijn  :zot:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #179 Gepost op: oktober 24, 2006, 19:35:53 »
go elke go elke go elke en da van die films is ook waar

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal