collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Poll

Zouden jullie ratten,muizen, hamsters geven aan jullie hond?

Totaal niet.
Enkel als ze dood zijn.
Ja, zelf levend.
Ja, doch slecht muizen, de andere zien er te lief uit.

Auteur Topic: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)  (gelezen 14061 keer)

Offline terrierlady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1227 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Off the wetlandclan
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #140 Gepost op: oktober 21, 2006, 21:54:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Die van mij hebben na de jacht vandaag lekkere hertemaag en hart gekregen, anders werd het toch de rivier ingeflikert

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #141 Gepost op: oktober 21, 2006, 21:57:16 »
Psychologisch is er een groot verschil tussen een heel beest of een stuk beest.
voor de mens wel, voor de hond niet  :wink:

Offline Swaas

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • MEI - BAI - YIN CAAFJES
« Reactie #142 Gepost op: oktober 21, 2006, 21:59:36 »
Ik heb helemaal geen probleem om "stukken" vlees aan mij honden te voeren, van welk beest ook.
Ik heb alleen problemen om ze in hun geheel te geven of te zien opeten, misschien kinderachtig in sommigen hun ogen, maar ik ben nu eenmaal zo.
Zet me een kalf voor mijn voeten en vraag me of ik een stukje "bil" wil om te braden :shock: :shock: :shock:ga ik regelrecht over mijn nek....
Maar een lekker kalfsgebraadje sla ik niet af :denk:
Het is meer het "zicht" van een volledig dier dat verscheurt en verorbert wordt dat me een weerzin geeft, het ziet er dan nog zo

EEN GLIMLACH IS DE BRUG TUSSEN 2 MENSEN

Offline Little wolves

• *
  • 922 HV-Punten
  • Pure trots, speelsheid en drift
    • http://scforum.magical-intentions.com
« Reactie #143 Gepost op: oktober 21, 2006, 22:48:11 »
Hoi!!!

Ik versta Deef zijn standpunt wel.. Tom is ook een beetje zo..ik zit hier vlees te versnijden ( slokdarm luchtpijp,...) Tom is er echt vies van; nooit zou hij daar aankomen.Hij zou dat ook niet geven. Zeker niet als het in zijn geheel is, als het mooi versneden is er er niet meer uitziet als een stuk orgaan of een dier, dan heeft hij er minder problemen mee.

Mijn maakt het echt niet van mij krijgen ze alles.

Cavia's zullen waarschijnlijk niet zo vaak gegeven worden, want die hebben echt een aparte geur, slangen eten die bv ook niet zo vaak.. Shunka luste ze ook niet. Maar ja hebt hebt ook vaak honden die alles eten. Sammy lust niet graag kwartel en duif, maar als ik dat in zijn groentenmix doe eet hij ze heel erg smaakvol op

He is watching over Eiji & Shunka

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #144 Gepost op: oktober 22, 2006, 00:29:16 »
Idd ik versta Deef (en de anderen) hun standpunt ook hoor...alleen om ons daarom hypocriet te noemen....tja...... :lol:

Nu zowiezo....levende dieren krijgt Lady nooit, zal zelf ook nooit dieren kunnen kweken of zelf slachten om ze dan aan Lady te geven. Dat kan mijn hartje ook niet aan.
Maar anders krijgt ze wel kleine prooidieren zoals duiven, kwartels, kuikens,...

@ Springkiek: ivm die botjes....enkel als ze gebakken,....zijn, zijn ze gevaarlijk en kunnen ze splinteren. Rauw verbrijzelen de botjes enkel. Kalkoenbot is echter wel erg scherp.

Offline Linsey

• *
  • 0 HV-Punten
    • Lotje
« Reactie #145 Gepost op: oktober 22, 2006, 01:07:37 »
Als mijn zus van die baby muisjes bij heeft (voor de hagedissen), geef ik er 1 aan Lotje, meestal doodt ze die, maar heeft ze nog nooit opgegeten. Ons kat krijgt er dan ook een paar en die eet die wel op.

Offline Lies - Onak

• *
  • 18 HV-Punten
« Reactie #146 Gepost op: oktober 22, 2006, 10:19:56 »
voor de mens wel, voor de hond niet  :wink:

Het is dan ook alleen de mens die er problemen mee heeft he
In the end everything will be fine... if it's not fine, it's not the end

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
« Reactie #147 Gepost op: oktober 22, 2006, 14:29:10 »
Ik riep altijd: schapenkoppen ed komen er niet in. Maarja, het gaat toch kriebelen en op een gegeven moment ben je over die grens heen. :lol:
Groetjes van Ester

Offline missy

• *
  • 41 HV-Punten
    • netlog
« Reactie #148 Gepost op: oktober 23, 2006, 16:07:34 »
Ik denk dat iedereen gewoon een andere 'grens' van het aanvaardbare heeft.

Voor dee een kan het wel, voor de ander kan het niet.

Levende prooidieren zou ik ook niet kunnen geven aan mijn hond, eens ze dood zijn wel.

IF YOU NEVER HAD A DOG, YOU DON'T KNOW WHAT YOU MISS.

Offline silas

• *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #149 Gepost op: oktober 23, 2006, 16:57:31 »
Brrrghhhhhrgrrrr... of hoe moet ik mijn afschuw uitdrukken??? Moesten die foto's nu echt???
Maar het is natuurlijk gelukt: iedereen kijkt ernaar.
Ik kan best wel iets verdragen, maar dit vind ik de-gou-tant!!!

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #150 Gepost op: oktober 24, 2006, 07:55:04 »
tja der staat al een heel week bij dat het schokkende info bevat, dan moete nu niet gaan klagen, niemand verbied mij om zoiets neer te zetten

Offline springkiek

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #151 Gepost op: oktober 24, 2006, 07:56:54 »
Goh ik zou het zelf nog steeds niet doen
maar ik begrijp de mensjes hun redenering
en degoutant vind ik het nu ook niet echt.

We doen toch allemaal wat wij denken dat het beste is voor onze honden?
peace beebie!

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
« Reactie #152 Gepost op: oktober 24, 2006, 08:01:34 »
Silas,
In de titel stond duidelijk aangegeven dat er schokkende of aanstootgevende inhoud bijstond.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Deef

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: oktober 24, 2006, 08:29:55 »
ik vind het ook degoutant
ik vind het ook schokkend

maar het staat inderdaad duidelijk in de titel,
dergelijke discussies moeten trouwens kunnen
en het is plezant discuteren op een dergelijke volwassen manier!!!

:thumbs:

Offline silas

• *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #154 Gepost op: oktober 24, 2006, 11:23:08 »
Elk najaar weer, als de bossen ingenomen worden door jagers, vraag ik me af, wat zijn dat voor "mensen"? Hoe voelt het om een weerloos, klein konijntje neer te knallen met een geweer? Geeft het een kick? Of een prachtig ree zien geveld worden, door die geweldige kogels uit dat geweldige geweer? Stoere mannen, die jagers, die volgens mij op zondag hun frustraties gaan uitwerken op dieren. Zouden diezelfde kerels nog jagen als ze achter hun prooi moesten hollen en proberen van dichtbij te doden? En zonder hun honden? Geef toe, dat geweer maakt het toch gemakkelijk h

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #155 Gepost op: oktober 24, 2006, 11:31:33 »
De mens heeft de natuur zodanig verstoord, dat hij zelf ook het evenwicht moet behouden dmv de jacht.

Dan heb ik het natuurlijk niet over stropers of mensen die expres dieren kweken en tam maken, zodat ze ze makkelijker kunnena fschieten...

Maar ik vraag me af, eet jij vlees silas? Je bent tegen het voeren van knaagdieren en tegen de jacht, maar er schuilt v

Offline silas

• *
  • 512 HV-Punten
« Reactie #156 Gepost op: oktober 24, 2006, 11:40:56 »
Joni, ik eet geen vlees, juist omwille van al dat dierenleed achter de schermen. Als ik een vrachtwagen zie rijden, volgestouwd met varkens dan draait mijn maag al om. Maar mijn honden kan ik het moeilijk ontzeggen. En ik weet ook dat achter die droge brok een levend wezen schuilt. Onze voorouders gingen ook op jacht, om te overleven en niet om zich te ontspannen.

Offline eentonig

• *
  • 2 HV-Punten
  • Geslacht: Man
  • "Apport!"
« Reactie #157 Gepost op: oktober 24, 2006, 11:44:28 »
Ik ben een vleeseter. En persoonlijk voel ik me veel beter bij vlees van de jacht dan van de voedselnijverheid.

Wild heeft tenminste nog een vrij en onbezorgd leven gehad. Terwijl mijn biefstuk vooral moest zorgen dat hij zo rap mogelijk dik was om geslacht te worden. Of mijn kippebilletje die haar soortgenoten moest opeten opdat ik zou kunnen smullen. Sorry, dan liever een haas die mocht rondcrossen in de natuur.

"Een goede fokker kweekt met stambomen. Maar 't is niet omdat je met stambomen kweekt, dat je een goede fokker bent."

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #158 Gepost op: oktober 24, 2006, 12:56:28 »
Elk najaar weer, als de bossen ingenomen worden door jagers, vraag ik me af, wat zijn dat voor "mensen"? Hoe voelt het om een weerloos, klein konijntje neer te knallen met een geweer? Geeft het een kick? Of een prachtig ree zien geveld worden, door die geweldige kogels uit dat geweldige geweer? Stoere mannen, die jagers, die volgens mij op zondag hun frustraties gaan uitwerken op dieren. Zouden diezelfde kerels nog jagen als ze achter hun prooi moesten hollen en proberen van dichtbij te doden? En zonder hun honden? Geef toe, dat geweer maakt het toch gemakkelijk h
« Laatst bewerkt op: oktober 24, 2006, 13:05:06 door Sofie en Lady »

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #159 Gepost op: oktober 24, 2006, 13:08:58 »
vele konijnen worden geschoten net om de populatie niet uit de hand te laten lopen, vele konijnen leven in kleine gebieden en is er dus veel inteelt en overdracht van ziektes. En hoe komen ze aan die kleine gebieden denk je. juist de mens die alles maar volbouwd, dus de grootste tegenstanders roeien meer konijnen uit dan een jager. Ook is er jacht om schade aan landbouwgewassen te voorkomen, de schade kan de boer opeisen bij de jager van dat gebied, dus doet de jager zen best om dat te voorkomen. Dus met andere woorden als we de natuur willen beschermen eten we best geen vlees en groenten meer en laten we ratten de dijken doorgraven en leven we maar nat. Beter zou zijn dat iedereen zichzelf van kant maakt dan lopen de dieren niemand nimeer in de weg.

En die activisten dan van die mislukte hippies die geen werk hebben, zo lui als de pest en graag panden kraken en de natuur willen beschermen. Ze flikken het wel om een paar weken geleden een slagersauto in de fik steken, leuk he iemands kostwinning afpakken.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal