collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Poll

Zouden jullie ratten,muizen, hamsters geven aan jullie hond?

Totaal niet.
Enkel als ze dood zijn.
Ja, zelf levend.
Ja, doch slecht muizen, de andere zien er te lief uit.

Auteur Topic: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)  (gelezen 14063 keer)

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #100 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:27:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
er is een verschil tussen mens en dier he elke
maar idd nee ik eet geen konijn
ja, een mens heeft moreel besef, een dier handelt instinctief.

uit moreel besef eet ik geen lamsvlees, maar mijn hond is er dol op

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende info)
« Reactie #101 Gepost op: oktober 20, 2006, 15:49:31 »
Waarom?
Als we gaan zagen over cavia's, muizen etc dan ook geen konijn he. Cavia's en aanverwanten zijn huisdieren en dat gaat tever om te geven. Een konijn is in mijn ogen net hetzelfde, maar dit wordt dan ook door mensen gegeten en hier kraait geen haan voor.
Niet voor honden of voor mensen dan.

Eerlijk is eerlijk in mijn ogen...

schelsey

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:17:04 »
ik kan vlees eten,maar zou nooit mijn eigen dieren kunnen opeten,mijn man had thuis een varken,deze werd opgevoed,gevoed tot het barste,ze gingen ermee wandelen en gaven het een naam,toen het dik genoeg was hebben ze het opgegeten.

zou ik echt ni kunnen!

ik kan wel vlees eten,maar alleen als ik niet meer zie wat het is geweest,konijn eet ik niet,nochtans kip wel,tja,dat zit in mijn kop!

zou mijn honden dus ook nooit iets geven dat een heel dier is,zoals bv cavia in geheel of zo.

sonja

MGEE

• Gast
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #103 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:19:53 »
Veel te veel mensen lijden tegenwoordig aan het disney syndroom alles wordt te menselijk behandelt. Een hond mag dan men maatje zijn, maar ze blijven tcj een werktuig en een dier.
In peru is een cavia op het bord hetzelfde als een kotelet voor ons. Kom ik ooit in china zou ik ook eens hond willen eten, kom ik in peru zal ik ook geen cavia afslaan, waarom het is hun cultuur en het is er doodnormaal.
Morgen ga ik weer op everzwijnenjacht en als ik de kans heb neem ik het zwijn mee dat klein is en de wildhandelaar niet wil mee naar huis. Ander wordt het toch maar weggeworpen omdat de klanten een grote lap vlees willen. Ik zal het met evenveel smaak binnenwerken als een grote zwijnenbout
Ah terrierlady, ik ken je nog van 2 jaar geleden, toen je mee bent gaan drijven in de jacht van Chiny, samen met Saskia. Wij hebben een duitse jachtterrier van haar (Engine)

Groetjes,
Marc

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #104 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:33:15 »
Ik heb er geen probleem mee om mijn hond wat-dan-ook te voeren, zolang het geen dieren zijn waar ik aan gehecht ben of levende dieren. Maar ja, als ze een duif pakt zoals onlangs is gebeurd, is er weinig aan te doen.

Wat maakt het nu uit, een cavia of een koe.

Vanaf hier houd ik me uit de discussie, want anders gaat de frustratie alleen nog maar ophopen. Djeezes, maar dat iemand zegt dat het 'dierenbeulig is' om "schattige dieren" aan je hond te geven, moet misschien eens naar zichzelf kijken. Persoonlijk vind
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2006, 19:55:36 door watchhorse »

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #105 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:51:38 »
ik kan vlees eten,maar zou nooit mijn eigen dieren kunnen opeten,mijn man had thuis een varken,deze werd opgevoed,gevoed tot het barste,ze gingen ermee wandelen en gaven het een naam,toen het dik genoeg was hebben ze het opgegeten.

zou ik echt ni kunnen!

ik kan wel vlees eten,maar alleen als ik niet meer zie wat het is geweest,konijn eet ik niet,nochtans kip wel,tja,dat zit in mijn kop!

zou mijn honden dus ook nooit iets geven dat een heel dier is,zoals bv cavia in geheel of zo.

sonja
Dat is in het BARF menu nochthans het mooiste wat je kan geven; ene heel prooidier.
Dat je je eigen huisdieren niet kan geven aan je hond kan ik best begrijpen, zou ik ook ni kunnen.

Er zijn mensen en die geven kuikens aan hun hond (of kat) die zijn toch ook schattig?
Verder kan ik me helemaal vinden in de mening van Joni. In de brokken die je geeft zit toch ook (wel weinig) vlees verwerkt. Bv lam/rijst, dat vind dan niemand erg?

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #106 Gepost op: oktober 20, 2006, 16:54:42 »
Voor mij kan alles, maar geen levende dieren, of hele ratten en cavia's ofzo.
ok konijn ook niet...
niets in zijn geheel...

maar dan wel bijvoorbeeld in stukken? Dus ik mag volgens jou wel bij de beenhouwer konijnenbouten,... kopen maar hele konijnen met pels,..mag dan niet...
Sorry maar daar zit toch ook geen logica in.... :wink: :denk:

ah dus een mens mag wel een konijn eten en de hond mag dit niet eten?

Dus volgens u Deef ben ik (net als Elke, ....) hypocriet...ahja want ik geef Lady een natuurlijke voeding maar verder moet ze niet natuurlijk leven.
Ik vind niet dat je hierin een vergelijking kan maken....

Persoonlijk vind
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2006, 16:56:42 door Sofie en Lady »

schelsey

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:08:11 »
in de brokken zit beetje vlees,maar men ziet het niet,ik heb ook geen problemen met een lekkere biefstuk,maar maar mijn maag zou omdraaien als ik een dode cavia moest geven,of een konijn met haar en al,kenji jaagt dan wel en dood deze dieren als hij de kans heeft,maar ben toch blij dat ik geen half opgevrete dieren uit de tuin moet halen,nochtans doen de poezen dit wel,die eten muizen half op en laten de rest liggen,lekker,darmen die eruit liggen enz :mrgreen:

maar dan anderen dit doen heb ik niets tegen hoor,geef jij maar kay lekker konijn,is zoizo lekkerder en beter dan brok :thumbs:,daar twijfel ik niet aan!

sonja

Deef

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:15:34 »
maar dan wel bijvoorbeeld in stukken? Dus ik mag volgens jou wel bij de beenhouwer konijnenbouten,... kopen maar hele konijnen met pels,..mag dan niet...
Sorry maar daar zit toch ook geen logica in.... :wink: :denk:

ah dus een mens mag wel een konijn eten en de hond mag dit niet eten?

Dus volgens u Deef ben ik (net als Elke, ....) hypocriet...ahja want ik geef Lady een natuurlijke voeding maar verder moet ze niet natuurlijk leven.
Ik vind niet dat je hierin een vergelijking kan maken....

mooi punt!

heheheee
alsjeblief
verdraai mijn woorden niet he

barf is goed
vers vlees is goed
allemaal goed
maar ik kan gewoon geen dieren op zijn geheel voederen...
en ik niet alleen...

en ja ik weet het ik kan ook hypocriet zijn...

kijk, ik ga het nog

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
« Reactie #109 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:19:37 »
@ Deef, woorden worden toch ni verdraaid? Er wordt alleen gevraagd ofdat je dan wel stukken konijn mag geven (zoals konijnenbouten) maar dan geen heel konijn (prooidier).

Deef

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:21:47 »
@ Deef, woorden worden toch ni verdraaid? Er wordt alleen gevraagd ofdat je dan wel stukken konijn mag geven (zoals konijnenbouten) maar dan geen heel konijn (prooidier).

jij mag alles :thumbs:

Deef

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:23:33 »
woorden worden wel verdraaid hoor
er worden me idee

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #112 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:33:38 »
noem mij een zwakke legume maar ik zou het niet over mijn hart krijgen...

Noem me een rare, als ik een biefstuk zie, denk ik aan eten, zie ik een koe, vind ik het een leuk beestje :lol:
Cute? Yeah right.... French Bitch!

Offline noukietje

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Re: ratten,muizen,hamsters enz geven aan je hond? (mogelijks aanstootgevende inf
« Reactie #113 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:42:42 »
ff :offtopic: maar wat is Barf eigenlijk al dikwijls gelezen en proberen op te zoeken maar ik weet enkel dat het een soort voedingswijze is voor een hond. Vorige week zelf aan de DA gevraagd wist het ook niet dus kan mij eens iemand vertellen wat Barf is?

Sorry voor de  :offtopic:

Offline terrierlady

• *
  • 1227 HV-Punten
    • Off the wetlandclan
« Reactie #114 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:46:54 »
Ah terrierlady, ik ken je nog van 2 jaar geleden, toen je mee bent gaan drijven in de jacht van Chiny, samen met Saskia. Wij hebben een duitse jachtterrier van haar (Engine)

Groetjes,
Marc

Hey mark ik herrinner je nog heel goed, maar het is nog maar een jaar geleden hoor. En het is toch engine die tabasco van sas gedekt heeft he? Ik heb dus een zoon van engine hier ronddartelen en hij begint zich al te bewijzen op zwijnen

Deef

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:48:59 »
noem mij een zwakke legume maar ik zou het niet over mijn hart krijgen...

Noem me een rare, als ik een biefstuk zie, denk ik aan eten, zie ik een koe, vind ik het een leuk beestje :lol:

ik ben ook zo'n watje een doetje een legume
whaaaaaaa :silenced: :fuu:

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #116 Gepost op: oktober 20, 2006, 17:52:40 »
ik ben ook zo'n watje een doetje een legume
whaaaaaaa :silenced: :fuu:

Gaan we de club van de zwakke legumes oprichten met ons 2 als president? :lol:

Deef

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: oktober 20, 2006, 18:02:58 »
Gaan we de club van de zwakke legumes oprichten met ons 2 als president? :lol:

okido

The Soft Veggies...

Offline Bonnie

• *
  • 33 HV-Punten
  • plat, platter, GiGi!!
« Reactie #118 Gepost op: oktober 20, 2006, 18:18:23 »
ben gene veggie  :silenced: :greenroll:

Deef

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: oktober 20, 2006, 18:22:17 »
ben gene veggie  :silenced: :greenroll:
nee ma veggie komt van vegetable of zoiet he bonnietje!!

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal