collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Puppy op Duck?  (gelezen 2166 keer)

Offline Timo jr

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1595 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Van de Hereheide Teckels
Re: Puppy op Duck?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 05, 2007, 23:55:05 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Volgens mij mag brok en vers nooit samen! Er moet 8 uur tussen de brokken en het vers zitten omwille van de compleet verschillende verteringswijze van de twee... je kan dus beter bv 's morgends brok geven en 's avonds vers. Bij een pup ligt dit dus anders aangezien ze meerdere keren gevoerd moeten worden en dan blijft het dus heel moeilijk om er 8 uur tussen te laten... Bij een pup zou ik dus ofwel brok ofwel vers (en de voorkeur gaat uit naar vers...) geven en helemaal niet gaan mengen...

Offline sylf

• startende hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • goldens
« Reactie #21 Gepost op: augustus 06, 2007, 12:12:44 »
onze volwassen honden krijgen 's morgens vlees en 's avonds brok en inderdaad soms iets om te kauwen en ze hebben allemaal spierwitte tanden , zelfs de reu van 9 jaar.

Offline supermax

• hondenvriend pro
  • *
  • 2 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 06, 2007, 12:14:46 »
@maarten:hier enkele prijzen van duck:

Offline Chriske

• hondenvriend pro
  • *
  • 16 HV-Punten
    • http://www.chriske.net
« Reactie #23 Gepost op: augustus 06, 2007, 12:36:09 »
omdat de brokken hard zijn en dit toch de tanden beter proper houdt (van aanslag).

Sorry, ik vind ook dat deze raad op niets slaat en het een fabeltje is dat toch al achterhaald is. Van brok krijgen veel honden juist wel tandaanslag :doh:.
Ons meisje is op haar 11 jaar overgeschakeld (cold turkey) van brok naar kant en klaar en nadien naar rauw. Toen ze nog brok at, waren we eigenlijk van plan om de DA haar tanden te laten verzorgen (tandsteen), maar na 2 maanden was dit niet meer nodig. Weg tandsteen en hallo goede gezondheid :clap:.
Onze volgende honden hebben allemaal rauw gegeten en zijn zelfs opgegroeid op rauw en ... geen greintje tandsteen, maar wel mooie, hagelwitte tanden.  :thumbs:

Als je Duck zoekt te geven kan je af en toe de hoeveelheid Duck halveren en aanvullen met rauw vlees of nadien een lekker botje van het slachthuis.  :thumbs:

Meer kan ik er niet aan toevoegen en zal je ook niet aanraden om af te wisselen met brok want dan ga ik tegen mijn principes in  :rolf:
Dit zal een zoektocht worden waar je zelf een antwoord moet op vinden.

Offline Pooky

• hondenvriend pro
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 09, 2007, 16:33:47 »
Gisteren ook een hele uitleg gekregen over Duck omdat Emma nog zo mager staat. Zij drinkt enorm veel, krijgt momenteel Royal Canin, en men heeft mij ook de uitleg gegeven van veel drinken, veel plassen, moeilijk verteren, veel kakskes. Maar ik heb nog geen duck geprobeerd. Bij ons speelt dat financi
Both ends of the leash should be having fun!

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 09, 2007, 16:41:28 »
Volgens mij mag brok en vers nooit samen!

niets van waar. Hier altijd pups grootgebracht op duck + brokken in 1 maaltijd. (moet ook wel, krijgen maar

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
« Reactie #26 Gepost op: augustus 11, 2007, 08:57:14 »
Gisteren ook een hele uitleg gekregen over Duck omdat Emma nog zo mager staat. Zij drinkt enorm veel, krijgt momenteel Royal Canin, en men heeft mij ook de uitleg gegeven van veel drinken, veel plassen, moeilijk verteren, veel kakskes. Maar ik heb nog geen duck geprobeerd. Bij ons speelt dat financi
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2007, 08:58:49 door dookia1 »
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: augustus 11, 2007, 18:08:18 »
Ik kan het gelukkig betalen maar ben vele malen duurder uit waarneer ik mijn honden Carnibest voer,dan waarneer ik Acana brokken voerde.

Acana(brokken) koste mij

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: augustus 12, 2007, 00:31:56 »

Offline Arco

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 127 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #29 Gepost op: augustus 12, 2007, 10:29:32 »
Duck is zeker goed voor een puppy. Bij de kweker kreeg Arco al Duck (kip) met rijst of brood . Ook nu krijgt hij nog 2 tot 3 keer per week Duck. Ik verander ook altijd van smaak. Op andere dagen krijgt hij Hill's. Verandering van spijs doet eten.

Offline Cavaliers uit Drenthe

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 12, 2007, 15:08:23 »
http://www.petsfamily.com/pf/index.php?id=88

Volgens deze link gaf jij dan echt wel te weinig hoor.

Allez geen kritiek hoor. Maar volgens hun voedingstabellen bedoel ik he
Die tabellen ken ik wel,maar als ik volgens hun tabel mijn Cavaliers voer,dan kan ik ze binnen een maandje de huiskamer uit rollen zo dik worden ze dan. :mrgreen: :wink: :rolf: Ik voerde ze dus precies genoeg om netjes op gewicht te blijven.Dat doe ik ook met kvv,ik kijk niet naar tabellen,ik voer met mijn ogen.Worden ze te schraal dan geef ik meer,worden ze te vol,dan krijgen ze minder. :thumbs:

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: augustus 12, 2007, 20:41:53 »
Die tabellen ken ik wel,maar als ik volgens hun tabel mijn Cavaliers voer,dan kan ik ze binnen een maandje de huiskamer uit rollen zo dik worden ze dan. :mrgreen: :wink: :rolf: Ik voerde ze dus precies genoeg om netjes op gewicht te blijven.Dat doe ik ook met kvv,ik kijk niet naar tabellen,ik voer met mijn ogen.Worden ze te schraal dan geef ik meer,worden ze te vol,dan krijgen ze minder. :thumbs:

Ja doe ik ook met kvv.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal