collapse

Auteur Topic: Overgeven kvv kivo kip met vis  (gelezen 464 keer)

Offline Lisse

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Overgeven kvv kivo kip met vis
« Gepost op: maart 26, 2020, 22:50:44 »
Hallo allemaal,
Nina doet het ondertussen al veel beter bij ons, ze is al veel minder bang thuis en komt al eens wat vaker uit zichzelf om knuffels vragen  :dance:

Nu geven we haar 'smorgends normaal carnibest compleet en 'savonds brokken. Ze doet het zo heel goed maar door de "lockdown" was carnibest bij ons in de buurt uitverkocht.
Ze hadden nog wel kivo en heb ik hier een paar rollen van meegenomen, ze kan normaal tegen kip en tot nu toe elke vissoort dat we haar gegeven hebben. Nu heeft ze al 2 stukken vak deze soort gekregen en hier heeft ze toch een 2 tal uur na het eten veel beginnen hoesten en dan de dag erna van moeten overgeven.

Toen ze het de eerste keer moest overgeven hebben we enkele dagen enkel brokken gegeven en dan terug een schijf van de kivo maar toch moest ze weer overgeven de dag erna.

Nu vroeg ik mij af ofdat het bij jullie ook al is voorgekomen dat jullie hond van 1 soort kvv van een bepaald merk moest overgeven en van de rest niet?
Ik twijfel nu toch om nog een andere soort kvv van kivo te geven omdat ik niet wil dat ze heel de dag last van haar maag heeft.

Ik zou liefst toch een kvv vinden waar ze het goed op doet en die iets beter voor het budget is dan carnibest, want ik ga binnenkort alleen wonen met Nina en we zijn nu aan het renoveren.

Wat is jullie ervaring hier mee?

Offline Almora

• geavanceerde hondenvriend
  • *
Re: Overgeven kvv kivo kip met vis
« Reactie #1 Gepost op: maart 26, 2020, 23:19:20 »
Is dat met vette vis? Misschien kan ze daar niet goed tegen. Ik moet dat hier ook niet te veel geven. Ik meng het onder iets anders, zodat het aandeel vette vis niet zo groot is, dan gaat het wel. Ik wil wel dat ze vette vis eten, voor de omega-3.

Offline Neverever

• verslaafde hondenvriend
  • *
    • Quincy's Website
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2020, 07:06:52 »
Beter voor budget en kwalitatief goed: meat4dogs van Darf.
De mijne geeft vis terug over, dus dat geef ik niet meer.Kan zeker dat ze van een bepaalde soort / merk soms eens overgeven. Naturis kreeg die van mij niet binnengehouden, ik wijt het aan de paté-achtige structuur.
KVV altijd goed uiteen trekken en pletten , geen grote stukken geven en goed laten ontdooien!

Offline Lisse

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2020, 08:52:39 »
Beter voor budget en kwalitatief goed: meat4dogs van Darf.
De mijne geeft vis terug over, dus dat geef ik niet meer.Kan zeker dat ze van een bepaalde soort / merk soms eens overgeven. Naturis kreeg die van mij niet binnengehouden, ik wijt het aan de paté-achtige structuur.
KVV altijd goed uiteen trekken en pletten , geen grote stukken geven en goed laten ontdooien!

Deze was inderdaad veel platter als die van carnibest, die van darf zal ik eens opzoeken danku!

Offline Voica

• *
« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2020, 22:42:05 »

Kitai, kreeg vroeger ook vaak Kivo... ik meng geregeld eens.

Maar ik merkte ook dat hij van 'kip en vis' van Kivo , of de vis versie... niet zo lekker in zijn vel zat. Af en toe eens overgeven of sneller platte
stoelgang.

Ik heb toen een paar rollen van Carnis mee genomen, en hier doet hij het toch al de hele tijd goed op. Hij krijgt hier vooral 'LAM' van Carnis.
Daarnaast soms ook de Sportdogmix van Degomeat. Doe hij het ook goed op...

Ik meng het bijna altijd met een beetje 'pens'... ik ontdooi een groter rol , verdeel dit... en een kleine rol gemalen pens, en die verdeel ik dat over zijn dagelijkse portie. Pens is nl heel goed voor de maag en vertering etc... volgens ik begrepen heb.

En zo doet die van mij het al geruime tijd heel goed.

Het enige wat ik nu ben bij gaan geven is schapenvet met Omega 3, omwille dat hij extreem is beginnen ruiven.

Offline Lisse

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #5 Gepost op: maart 27, 2020, 23:19:16 »
Kitai, kreeg vroeger ook vaak Kivo... ik meng geregeld eens.

Maar ik merkte ook dat hij van 'kip en vis' van Kivo , of de vis versie... niet zo lekker in zijn vel zat. Af en toe eens overgeven of sneller platte
stoelgang.

Ik heb toen een paar rollen van Carnis mee genomen, en hier doet hij het toch al de hele tijd goed op. Hij krijgt hier vooral 'LAM' van Carnis.
Daarnaast soms ook de Sportdogmix van Degomeat. Doe hij het ook goed op...

Ik meng het bijna altijd met een beetje 'pens'... ik ontdooi een groter rol , verdeel dit... en een kleine rol gemalen pens, en die verdeel ik dat over zijn dagelijkse portie. Pens is nl heel goed voor de maag en vertering etc... volgens ik begrepen heb.

En zo doet die van mij het al geruime tijd heel goed.

Het enige wat ik nu ben bij gaan geven is schapenvet met Omega 3, omwille dat hij extreem is beginnen ruiven.

Had Kitai van de andere soorten van Kivo buiten degene met vis geen last? Dan kan ik misschien toch eens een andere proberen. Degomeat kan ik nergens hier vinden,  carnis ga ik ook eens achter zoeken. Ook had ik online nog dogmeat gevonden en dit is zeer voordelig van prijs dus die ga in in de toekomst zeker wel eens testen.

Offline Voica

• *
« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2020, 04:49:01 »
Had Kitai van de andere soorten van Kivo buiten degene met vis geen last? Dan kan ik misschien toch eens een andere proberen. Degomeat kan ik nergens hier vinden,  carnis ga ik ook eens achter zoeken. Ook had ik online nog dogmeat gevonden en dit is zeer voordelig van prijs dus die ga in in de toekomst zeker wel eens testen.

Neen, van de andere worsten had hij geen last. Het was volgens mij alleen van de vis. Omdat die tamelijk vet is... en papperig bij Kivo als je deze ontdooit.

Ik geef ook geregeld 'Darf'... ook zeer tevreden van , wel soms net iets duurder dacht ik.

Heb je een idee hoeveel gram je per dag geeft ?  Ik geef hier max 200 gram per dag... (en néén hij eet er geen brokken bij), en ja dat lijkt weinig hij mag voor zijn gewicht meer hebben. Hij weegt 20 kg, maar als ik meer geef dat gaat hij de breedte in... dus zo is het goed en kan hij lekker nog eens een snackje eten ook.

Offline Lisse

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #7 Gepost op: maart 28, 2020, 10:48:02 »
Neen, van de andere worsten had hij geen last. Het was volgens mij alleen van de vis. Omdat die tamelijk vet is... en papperig bij Kivo als je deze ontdooit.

Ik geef ook geregeld 'Darf'... ook zeer tevreden van , wel soms net iets duurder dacht ik.

Heb je een idee hoeveel gram je per dag geeft ?  Ik geef hier max 200 gram per dag... (en néén hij eet er geen brokken bij), en ja dat lijkt weinig hij mag voor zijn gewicht meer hebben. Hij weegt 20 kg, maar als ik meer geef dat gaat hij de breedte in... dus zo is het goed en kan hij lekker nog eens een snackje eten ook.

Nina weegt rond de 18kg en krijgt 'smorgends 200 gram en savonds 170 gram brokken, in de toekomst wil ik alleen kvv geven omdat ze alleen buiten brokken wilt eten en niet binnen en kvv eet ze overal haha :oops:  met deze hoeveelheid kan ze overdag ook nog eens een snack eten en als ze dan minder of meer heeft bewogen pas ik haar hoeveelheid brokken aan.

Offline Voica

• *
« Reactie #8 Gepost op: maart 28, 2020, 11:08:35 »
Nina weegt rond de 18kg en krijgt 'smorgends 200 gram en savonds 170 gram brokken, in de toekomst wil ik alleen kvv geven omdat ze alleen buiten brokken wilt eten en niet binnen en kvv eet ze overal haha :oops:  met deze hoeveelheid kan ze overdag ook nog eens een snack eten en als ze dan minder of meer heeft bewogen pas ik haar hoeveelheid brokken aan.

Is van hond tot hond afhankelijk uiteraard. Kitai is ook gecastreerd, dus dat zorgt er al voor dat ze snel in de breedte gaan... en aangezien hij vaak sport heb ik niet zo graag dat hij te zwaar staat, dus ja daar ben ik heel streng op...

Hij woog 24 kg, er is 4 kg af... omdat het nodig was...

Offline Lisse

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #9 Gepost op: maart 28, 2020, 13:11:40 »
Is van hond tot hond afhankelijk uiteraard. Kitai is ook gecastreerd, dus dat zorgt er al voor dat ze snel in de breedte gaan... en aangezien hij vaak sport heb ik niet zo graag dat hij te zwaar staat, dus ja daar ben ik heel streng op...

Hij woog 24 kg, er is 4 kg af... omdat het nodig was...

Ja Nina krijgt nu ook iets minder dan in de zomer, toen had ze nog meer nodig om op gewicht te blijven. En ze is nog altijd zo mager als ne spriet  :vuistje:
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2020, 14:56:11 door Lisse »

Offline Ien

• *
« Reactie #10 Gepost op: maart 28, 2020, 14:04:37 »
Mss idd net te vet, ze hebben ook 5 vissoorten gemengd. Hier reageren ze er niet op maar ik geef vaak 2 verschillende worsten samen. En de vis hooguit 1x per week omdat die zo vet is.
Hier is die dus niet papperig als die ontdooit is. Blijft gewoon een rol vis/kip.  :lol:

Offline Neverever

• *
    • Quincy's Website
« Reactie #11 Gepost op: maart 28, 2020, 17:51:02 »

Ik dacht dat meat4dogs van darf die 1 kilo rollen met mix van soorten goedkoper uit bent dan de 1 kilo worst van kivo, bv. de rund, de goedkoopste.Ik zoek het nog eens na.

Offline Sedde

• *
« Reactie #12 Gepost op: maart 28, 2020, 18:08:21 »

Heeft hij geen honger met die kleine hoeveelheid? Ik dacht dat Sem al weinig mocht hebben, maar Kitai eet nog minder  :shock:.
Sem krijgt momenteel half vers en half dieetbrok (satiety support). De maaltijd vers is +/- 130 gram (brok is 80 gram). Ik ben aan het twijfelen om hem volledig op vers te zetten, maar ik vrees dat hij gaat vergaan van de honger.

Offline Voica

• *
« Reactie #13 Gepost op: maart 28, 2020, 21:28:47 »
Heeft hij geen honger met die kleine hoeveelheid? Ik dacht dat Sem al weinig mocht hebben, maar Kitai eet nog minder  :shock:.
Sem krijgt momenteel half vers en half dieetbrok (satiety support). De maaltijd vers is +/- 130 gram (brok is 80 gram). Ik ben aan het twijfelen om hem volledig op vers te zetten, maar ik vrees dat hij gaat vergaan van de honger.

In het begin, toen hij echt wel op dieet moest...  (Ik had een waarschuwing gehad van zijn Fysio... omwille gewicht en sporten). ja, dan had hij 'honger'... maar dat snel opgelost door Groenten te koken en te mixen en bij zijn vers vlees te doen.

Nu eet hij gewoon zijn vlees zonder de groenten, tenzij ik eens een overschot heb van iets. Als hij niks doet zoals nu dat we niet sporten , dan krijg hij zelfs nog minder (170 gram) , en als we gewone dagen hebben dan is het 200 gram max. En zijn het dagen met workshops of wedstrijden dan krijgt hij 220 gram à 250 gram...+ zijn shake (na een training , wedstrijd, workshop).  Bij zijn vers, krijgt hij ook nog zalmolie en schapenvet afgewisseld.

En hij staat nog niet te mager, je voelt zijn laatste ribben, maar ziet ze niet... op de weegschaal weegt hij nu 20,4 kg

Loopt niet te jammeren om eten of te zoeken... af en toe krijgt hij eens iets extra zoals een kaasje in de kong... of een kophuid stukje. Maar ook dat is niet elke dag uiteraard.

Hij 'kwijlt' wel enorm als ik aan het eten ben... maar da's een opvoedingsfout van mij.  Nu heeft hij geleerd als ik eet (ik eet meestal in mijne zetel , k'weet niet goed) , dan moet hij op zijn mat gaan liggen en als hij netjes blijft tot ik gedaan heb dan krijg hij zijn beloning (zijn eten). 
Het zit er zo ingeburgerd , van zodra ik mijn bord van het aanrecht neem... loopt hij al richting zijn mat.

Offline Voica

• *
« Reactie #14 Gepost op: maart 28, 2020, 21:31:24 »
Ik dacht dat meat4dogs van darf die 1 kilo rollen met mix van soorten goedkoper uit bent dan de 1 kilo worst van kivo, bv. de rund, de goedkoopste.Ik zoek het nog eens na.

Mja, ik let niet zo op de prijs eerlijk gezegd...  Ik geef verder aan niks anders geld uit lol. Zijn eten en onze trainingen... maar zelf ga ik amper uit, drink niet, rook niet.... etc... dus daar kijk ik dan niet naar wat het kost. Ik heb ook maar één hond meer ivm vroeger, dus loopt het allemaal zo mega niet op.

Op andere dingen, probeer ik dan wel te besparen en zal ik niet snel uitgeven als het niet nodig is...

Offline Sedde

• *
« Reactie #15 Gepost op: maart 28, 2020, 21:51:10 »
Ik geef mijn honden altijd eten voor ik zelf eet, mijn eten smaakt me beter als ik weet dat mijn honden hun buikje vol hebben  :mrgreen:.
Is wel een heel verschil tov vroeger Voica. Had je op een bepaald moment geen 5 honden?
Sem weegt ong 18 kg, maar is wel iets kleiner dan Kitai denk ik.

Offline Lisse

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #16 Gepost op: maart 29, 2020, 00:15:36 »
Als het op prijs aankomt zal ik toch eens Lupa, dogmeat, Lotgering of andere soorten van kivo moeten proberen en wat combineren en dan eens zien waar Nina het het beste op doet. En als dat niet lukt dan zal het smorgends carnibest blijven en savonds brokken, en hopen dat ze ooit ook binnen brokken wilt eten.  :oops:
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2020, 22:38:27 door Lisse »

Offline vivtje

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #17 Gepost op: maart 29, 2020, 18:12:03 »
Ik heb verschillend merken kvv aan Ché gegeven maar hij moest er altijd van braken van armoede dan maar bij brokken gebleven, lange tijd nutro gegeven, dan een paar verschillende merken maar nu staat hij op sat 30 een dieet korrel en daar doet hij het goed op, maar moest mijn man hem niet zo veel toestoppen zou hij zijn 30 kilo behouden maar ja zeg dat maar tegen hem je kan zo wel tegen de muur spreken

Volg ons op Facebook

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal