collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: naturis  (gelezen 1504 keer)

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
naturis
« Gepost op: april 21, 2013, 21:55:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Heeft iemand ervaring met de Naturis kvv, ze hebben 2 varianten. De complete en de puur barf, waarbij je 5 diersoorten moet geven.
Ik heb van de laatste een aantal kilo besteld. Is dat goede kvv?

Offline Martine M

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geef een asieldier een gouden mandje.
    • My dogs kingdom
Re: naturis
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2013, 22:01:56 »
Ik heb lang naturis gegeven.
De andere variant is met een premix dat geef ik liever niet maar de barf versie dus wel.
Ik vond het niet slecht maar ik was het wat beu dat elke bestelling die ik deed er altijd iets niet was dus dat gaf dan soms problemen met de  5 varianten regel.
Laatste keer dat ik bestelde per (100 kg om de 2 maanden) was bijna de helft er niet en moest ik op het laatste moment nog zitten kiezen wat ik kon nemen en dat waren dan de duurdere, ik kwam toen op meer dan € 50 extra uit en toen was ik het zat.

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2013, 22:07:06 »
Je hebt dan bij hen zelf besteld? Ik heb besteld via een tussenhandelaar, dus ik hoop dat alles er bij is. Ik heb niet zo'n grote vriesruimte, dus kan ook niet zo'n grote bestelling plaatsen. Max 25 a 30 kg denk ik. Maar de kwaliteit is goed dan van de barf?

Offline Martine M

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • My dogs kingdom
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2013, 22:18:21 »
Eerst bij hen zelf en dan via een handelaar omdat Naturis zelf wel ver rijden was, maar dat gaf hetzelfde probleem hoor want de oorzaak was bij de bron.

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2013, 22:23:09 »
Ik hoop dat ik dan maar alles krijg wat ik bestelde. :denk:

Offline Martine M

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • My dogs kingdom
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2013, 22:26:53 »
Soms gaat het ook goed hoor.
Maar het ging meer fout dan goed en dan ben ik het zat.
Ik ben ook niet de enige die daar over klaagde.
Ik moet 3 grote honden eten geven en wil dus ergens terecht kunnen waar ik op kan rekenen.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2013, 22:30:24 door Martine M »

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2013, 22:37:01 »
Wat geef je dan nu? Ik geef nu kiezebrink, maar die naturis kwam wel goedkoper uit als ik het spiervlees nog bijreken. Ben daar wel tevreden van, dat niet, maar hij heeft soms nog wel plattere stoelgang. Als ik durf een ietsiepietsie pens bijgeven of de zalm.

Offline maart

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2013, 22:38:15 »
ik heb een tijd gegeven, heel tevreden van geweest; tot ik een lading stinkende zure grijze rollen kreeg en dezelfde klachten hoorde van andere gebruikers.
Toen er ook met de brokken het één en ander gaande was zo te horen (geen eigen ervaringen), heb ik het nooit meer in huis gehaald.

Dit is al wel een aantal jaar geleden, laatste tijden lees ik er geen klachten meer van. Al komt het er bij mij niet meer in.

Offline Martine M

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • My dogs kingdom
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2013, 22:54:40 »
Wat geef je dan nu? Ik geef nu kiezebrink, maar die naturis kwam wel goedkoper uit als ik het spiervlees nog bijreken. Ben daar wel tevreden van, dat niet, maar hij heeft soms nog wel plattere stoelgang. Als ik durf een ietsiepietsie pens bijgeven of de zalm.

Ik was overgestapt naar tammenga, 1 bestelling gedaan, 2 de keer hebben ze om het laatste moment (paar dagen voor ze gingen leveren) gemeld dat ze een week verlof namen omdat ze het niet trokken,
mevrouw had wel een rugprobleem waar ze aan geopereerd moest worden dat was al lang geweten en alle begrip daarvoor maar klanten in de kou laten staan op het laatste moment?
Ik zat bijna leeg op een paar dagen na want ze konden al eerder geleverd hebben, ik had een maand op voorhand besteld.
Ik heb zelf geen wagen dus daar sta je dan hé. Dit was het weekend van 8 april, die zondag heb ik
dan vlug hier besteld Natuurlijk rauw voer. Enkelvoudig KVV en de dag er na stak het al in mijn diepvriezer gelukkig. Dus volgende keer bestel ik er zeker weer.

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2013, 23:12:40 »
Ik was overgestapt naar tammenga, 1 bestelling gedaan, 2 de keer hebben ze om het laatste moment (paar dagen voor ze gingen leveren) gemeld dat ze een week verlof namen omdat ze het niet trokken,
mevrouw had wel een rugprobleem waar ze aan geopereerd moest worden dat was al lang geweten en alle begrip daarvoor maar klanten in de kou laten staan op het laatste moment?
Ik zat bijna leeg op een paar dagen na want ze konden al eerder geleverd hebben, ik had een maand op voorhand besteld.
Ik heb zelf geen wagen dus daar sta je dan hé. Dit was het weekend van 8 april, die zondag heb ik
dan vlug hier besteld Natuurlijk rauw voer. Enkelvoudig KVV en de dag er na stak het al in mijn diepvriezer gelukkig. Dus volgende keer bestel ik er zeker weer.
De handelaar waar ik besteld heb had ook degomeat, maar omdat ze daar te veel moesten bestellen is de samenwerking gestopt. Ik heb daar nu een paar rollen van liggen, en het ziet er goed uit, ga het morgen de eerste keer geven. Leveren die dan in heel belgie, op de Belgische site zie ik maar een beperkt aantal diersoorten, en daar zit ook een premix in, niet?

Offline Martine M

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • My dogs kingdom
« Reactie #10 Gepost op: april 21, 2013, 23:25:20 »
Ik bestel via die website die ik in mijn vorige post neerzette, dat is niet degomeat alleen,
die Nederlander maakt Natuurlijk vers voer KVV en dat is zonder premix ze werken wel samen met degomeat, ze leveren ook degomeat of sommige diersoorten zijn in samenwerking met degomeat België.
Maar ik neem dus alleen de enkelvoudige zonder premix meestal gemaakt door NRV zelf of NRV/degomeat.
http://www.degomeat.nl/
Dit is ook van hen en zijn de grootverbruikprijze n.
http://www.best4dogs.nl/index.php?main_page=index&cPath=45&zenid=trdvt0itroukr7sanu3du0rrp2

Ze leveren zover ik weet in heel vlaanderen zal wel naargelang zijn hoeveel je besteld of bij kleinere bestellingen of het in hun leveringsroute ligt, ze zijn van Bergen op zoom.

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2013, 11:37:35 »
Even een update. Had naturis puur barfdiner besteld bij een handelaar.
Bij het ophalen bleek dat ze de eend en de kip niet hadden dus iets anders meegekregen, waaronder enkele rollen  Alaska. Rollen geteld, nee ik had iets niet mee, bleek konijn te zijn. Dus meneer terug naar de vriezers om konijn bij te halen. Nogal hectisch maar soit, ik had mijn naturis, min of meer hoe ik besteld had.
Kom ik daarmee thuis, lees ik de etiketten, staat daar vanalles op van 2% vitaminen en zeewier en nog wat. Ik denk dus dat ik van alles de compleet versie heb meegekregen. Heb opgezocht, maar vind dus niet wat er op de etiketten van de barf versie staat. Heb wel voor de barf versie betaald :vuistje:
Nu vind ik wel dat Bas er meer stoelgang van maakt en het durft ook wel eens platter te zijn, hangt er wat van af. Hij is er niet ziek van, maar het staat me toch niet zo aan.
Aangezien de behandeling van de bestelling toch niet zo vlot liep, heb ik besloten om dat daar niet meer te bestellen. Ik heb nu besteld bij degomeat Nederland. Enkel de enkelvoudige versies, morgen weet ik wanneer ze leveren. De bestelling op zich liep alleszins heel vlot, kreeg ook meteen antwoord op mijn mail.
Hopelijk doet hij het hier beter op en krijg ik wel wat ik bestelde. :pray:

Offline maart

• *
  • 519 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2013, 11:42:57 »

Kom ik daarmee thuis, lees ik de etiketten, staat daar vanalles op van 2% vitaminen en zeewier en nog wat. Ik denk dus dat ik van alles de compleet versie heb meegekregen. Heb opgezocht, maar vind dus niet wat er op de etiketten van de barf versie staat. Heb wel voor de barf versie betaald :vuistje:

nog steeds hetzelfde rommelig boeltje dus.
Etiketten blijken soms ook gewoon niet te kloppen  :silenced:

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: mei 20, 2013, 11:44:08 »
nog steeds hetzelfde rommelig boeltje dus.
Etiketten blijken soms ook gewoon niet te kloppen  :silenced:
wss wel, bestel het niet meer.

Offline cherish

• *
  • 2266 HV-Punten
  • Angels in the outfield
« Reactie #14 Gepost op: mei 20, 2013, 12:47:35 »
Ik geeft het al een jaar of 4-5 en buiten éénmaal nooit te klagen gehad.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal