collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: KVV vraag  (gelezen 2515 keer)

Offline Zenna

• hondenvriend pro
  • *
  • 1077 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: KVV vraag
« Reactie #20 Gepost op: december 31, 2012, 17:12:42 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Amai ik ken al die merken helemaal niet :oops:
Lees een beetje mee om een alternatief voor Duck maar ik denk niet dat ze die merken hebben bij ons in de buurt...

Offline jullemie

• warme hondenvriend
  • *
  • 29 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: januari 03, 2013, 09:49:17 »
:wow: Jullemie, mijn 2 middelgrote honden eten samen geen kilo per dag, maar Feya eet wel heel weinig, ze heeft soms last met haar sportlijntje behouden, zeker nu ze door haar achillespeesblessur e niet meer naast de fiets mag lopen.

Hier krijgen ze Tinlo, Alaska, Kiezebrink, Lupa mixen en de mixen van SW (zit wel redelijk wat bot in, in verhouding).
oei, ik moet regelmatig wat extra geven (zo een dag of twee, drie per maand), anders worden ze echt te mager. t zijn nogal doorjagers. dan geef ik voor de twee een bakje groene pens van farmfood extra bij.

@Fie, 2,5 3 per kilo is idd een groot verschil, de goedkoopste versie van Tinlo zit hier al boven de 4 per kilo, hert enz. is zelfs meer dan 5 , dat zou een verdubbeling zijn voor jou.

Offline lucca

• startende hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: januari 03, 2013, 21:33:27 »
Lucca kreeg hier een hele tijd Duck, maar wegens toch niet helemaal tevreden ben ik nu wat andere dingen aan het proberen. Vandaag Alaska (Konijn), maar het is niet echt een groot succes..
deze middag heeft ze haar portie gegeten, deed er wel lang over. deze avond speelt ze precies meer met haar eten, eet in heel kleine hapjes, en ongeveer 1/4e ligt nog altijd in haar bak..
is het normaal dat ze daar aan moeten wennen, of lust ze gewoon niet graag konijn (ik weet niet goed wat ervan te denken)?

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #23 Gepost op: januari 03, 2013, 21:55:49 »
Alaska konijn is bij Feya ook geen topper, bij Kalypso wel, maar die vreet alles.
Alaska lam, rund en Hi energy eet ze wel graag

Offline Loekie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: januari 03, 2013, 21:56:42 »
Ik ben aant twijfelen, pro plan en vers of terug totw en kvv  :denk:
Voor welke kvv ga je nu gaan fie?

Offline lucca

• startende hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: januari 03, 2013, 22:06:09 »
Alaska konijn is bij Feya ook geen topper, bij Kalypso wel, maar die vreet alles.
Alaska lam, rund en Hi energy eet ze wel graag

bied ik het ze morgen gewoon opnieuw aan (heb nl nog een heel stuk over!)?
deze middag heeft ze het wel helemaal opgegeten..

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #26 Gepost op: januari 03, 2013, 22:07:56 »
Ik zou het haar wel gewoon aanbieden hoor.

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
« Reactie #27 Gepost op: januari 03, 2013, 22:11:16 »
Ik zou het ook terug geven. En als je er nog in huis hebt dan ook.
Hier lusten ze alles dus ook konijn.

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #28 Gepost op: januari 03, 2013, 22:11:36 »
Zou het ook gewoon opnieuw aanbieden, ik deed het 2 dagen met nieuwe smaken!

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #29 Gepost op: januari 03, 2013, 22:12:04 »
Hier lusten ze geen konijn, geit en hert

Offline pearlsofpassion

• warme hondenvriend
  • *
  • 390 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: januari 04, 2013, 01:19:51 »
Als het maar voor tijdelijk is, zou ik persoonlijk niet zo naar de prijs kijken.
Ik zou het dan belangrijker vinden dat ze niet met hun vertering in de knoop komen door plots veel vetter of mindere kwaliteit te eten te krijgen.
En dat krijg je gewoon als je rond 2-3 euro blijft. Prijs is spijtig genoeg gelinkt aan kwaliteit van het vlees. En aangezien er nog een producent tussen zit die zijn boterham moet verdienen, is het logisch dat zelf samenstellen altijd goedkoper is dan kvv van dezelfde kwaliteit. 
Als je kvv wilt vergelijkbaar met je NRV, denk ik inderdaad meteen aan haaksbarf, alaska, tinlo,...
Tammenga schijnt ook vrij goed te zijn voor zijn prijs.
Darf zijn de meningen over verdeeld, maar dat is ook duurder, als ik me goed herinner.

Ik zou gewoon eens goed op de voerwijzer kijken welke merken je aanstaan, en er is aan veel aan te geraken, zeker als je zelf in zo'n grote hoeveelheden kan afnemen.
Groetjes Valerie & Kleintje, Cuzco en Lus

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: januari 04, 2013, 10:25:34 »
Ik ben aant twijfelen, pro plan en vers of terug totw en kvv  :denk:
Voor welke kvv ga je nu gaan fie?

Ik ga voor een mengeling gaan.

Kiezebrink, Tinlo, Alaska, Smuldier, en dat aangevuld met nog een dag of 2-3 per week gewoon NRV.

Op die manier combineer ik goedkopere met duurdere soorten KVV, verschillende smaken en merken, en ik ga er vanuit dat ze elkaar zo wel zullen compenseren. De prijs zal dan wel iets stijgen, maar niet overdreven, en ik behoud toch de kwaliteit die ik nu voer.

Als het maar voor tijdelijk is, zou ik persoonlijk niet zo naar de prijs kijken.
Ik zou het dan belangrijker vinden dat ze niet met hun vertering in de knoop komen door plots veel vetter of mindere kwaliteit te eten te krijgen.
En dat krijg je gewoon als je rond 2-3 euro blijft. Prijs is spijtig genoeg gelinkt aan kwaliteit van het vlees. En aangezien er nog een producent tussen zit die zijn boterham moet verdienen, is het logisch dat zelf samenstellen altijd goedkoper is dan kvv van dezelfde kwaliteit. 
Als je kvv wilt vergelijkbaar met je NRV, denk ik inderdaad meteen aan haaksbarf, alaska, tinlo,...
Tammenga schijnt ook vrij goed te zijn voor zijn prijs.
Darf zijn de meningen over verdeeld, maar dat is ook duurder, als ik me goed herinner.

Ik zou gewoon eens goed op de voerwijzer kijken welke merken je aanstaan, en er is aan veel aan te geraken, zeker als je zelf in zo'n grote hoeveelheden kan afnemen.

Ja, ik wil inderdaad ook niet te veel inboeten aan kwaliteit (ik ben er wel nog altijd van overtuigd van "wat je zelf doet, doe je beter", dus met NRV heb je nog altijd het meeste controle over wat je ze voert), dus ja, ik heb ook niet alleen naar de prijs gekeken, maar ook naar de samenstellingen (en ook hoe makkelijk ik eraan kan geraken)

Een beetje een mengeling van vanalles gaat het worden. Net als je bij NRV eens een mindere kwaliteit van vlees kan hebben, is het volgens mij ook geen ramp om af en toe eens een goedkope KVV van mindere kwaliteit er tussendoor te voeren. Zolang je maar genoeg afwisselt en voor voldoende variatie zorgt, zit dat wel snor.

Mijn honden eten al jaren vers, ze hebben geen van beide verteringsproblemen, Snoopy is een echte vuilbak, Goa is eerder kieskeurig, maar uiteindelijk eten ze zo goed als alles. Ik verwacht dus eigenlijk geen omschakelingsproble men, wat ik ze ook voer.

Offline lucca

• startende hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: januari 04, 2013, 20:40:20 »
konijn was ook de 2e dag geen succes..  :twijfel:

morgen is het rund, hopelijk heeft ze dat liever!!

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #33 Gepost op: januari 19, 2013, 09:57:16 »
Even een update: ik heb hier al een beetje vanalles door mekaar getest van merken. Zijn tot nu de revue gepasseerd: Bibi, Naturis, Alaska, Kivo, Mother's Pride mix en Degomeat, allemaal verschillende smaakjes.

Alles gaat er even vlot in :mrgreen:

Stoelgang is bij alle merken tot nu toe goed, niks verandering te zien aan de vacht.

Bibi lijkt mij qua kwaliteit wel de beste, maar die was ook de duurste. Zolang ik niet zelf opnieuw kan gaan versnijden, denk ik dat we het bij deze oplossing gaan houden (al verwacht ik wel nog Kiezebrink en Tinlo).

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #34 Gepost op: januari 19, 2013, 10:11:53 »
Allez het is dan toch niet alleen hier dat KVV er moeilijk in gaat al is er verbetering. Konijn gaat goed, al de rest moet ik mengen met Duck. Maar dan liever dat dan haar gewoon op Duck zetten...
Wat ik raar vind is dat ze een kippenvleugel zonder problemen eet maar Tinlo kip of kip/rund niet zonder Duck wil.

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: januari 19, 2013, 10:18:46 »
Ik zou daar niet te veel eieren onder leggen: door te vaak wat anders te gaan aanbieden als ze iets niet lusten, om ze toch maar te laten eten, krijg je net kieskeurige eters.

Ik weet dat Goa niet zo heel graag zalm eet. Gisteren was het Naturis zalm. Ik zette haar haar pot voor, en ik zag haar wat bedenkelijk snuffelen. Ze is dan nog met mij meegelopen (pot achtergelaten dus) om te zien wat ik de anderen ging geven (de trut :mrgreen:) maar toen ze zag dat er niks anders te rapen viel en dat ik gewoon naar binnen ging, heeft ze het gewoon opgegeten.

Idem trouwens als ik haar hele zalmkoppen voer, dat duurt altijd enorm enorm lang, eer ze die opeet. Eens ik zie dat ze zich erbij neerlegt en het gewoon gaat bewaken, in plaats van ervan te eten, pak ik het af en geef ik het, terwijl ze het ziet, aan 1 van de anderen (die allemaal wl graag zalm eten). Jammer voor Goa dan, dat ze die dag amper gegeten heeft. Als je haar de dag nadien dan weer zalm aanbiedt (en de honger dus al wat groter is), dan gaat dat plotsklaps wel binnen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal