collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: KVV vraag  (gelezen 2512 keer)

Online Fie

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
KVV vraag
« Gepost op: december 30, 2012, 20:04:35 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Wij gaan deels overschakelen op KVV, omdat ik de komende weken geen tijd heb om porties te maken en mijn vriezer stilaan weer leeg begint te geraken. Vlees versnijden is hier altijd een dagvullende bezigheid is als de levering toekomt, en ik kan momenteel gewoon geen hele dag meer rechtstaan om te snijden/verpakken/labelen.

Nu heb ik altijd gewoon NRV gegeven, en heb ik eigenlijk niet zo heel veel verstand van welke KVV's goed zijn om te geven.

Ik zou sowieso wel verschillende merken geven, kwestie van zo alles wat aan te vullen én ze krijgen ook nog steeds enkele dagen/week gewoon NRV (dingen die ik gewoon per kilo kan voeren, waarvan ik geen porties hoef te maken) Bovendien is ook het prijskaartje niet onbelangrijk: Bandit en Haaksbarf mogen dan nog zo goed zijn, als je er 1,5kg/dag doordraait, is dat toch wel bijzonder prijzig...

Tips?

Offline Sieglinde

• *
  • 101 HV-Punten
Re: KVV vraag
« Reactie #1 Gepost op: december 30, 2012, 20:10:19 »
Ikzelf ben erg tevreden van kiezebrink mixen en alaska kvv. Vind bv kiezebrink ook erg goed meevallen van prijs.

Offline sportinggirl

• *
  • 248 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: december 30, 2012, 20:19:06 »
Hier wisselen we tss degomeat, naturis, kiezebrink en soms haaksbarf.
Degomeat is niet duur maar het verschil met bv kiezebrink is wel groot qua uiterlijk en geur. Ma levi doet het goed op al wat we momenteel geven dus blijven we dit doen :)

Offline Martine M

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geef een asieldier een gouden mandje.
    • My dogs kingdom
« Reactie #3 Gepost op: december 30, 2012, 20:22:38 »
je kan als je per 100 kg koopt ook bij vele merken grootverbruik prijzen krijgen, Naturis Tinlo en Darf die hebben dat al zeker dus even achter informeren. Ik pak altijd KVV zonder granen en de wat groffer gemalen soorten..
Deze voerwijzer kan je misschien ook verder helpen met je keuze.
http://www.voerwijzer.com/versvlees

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: december 30, 2012, 20:48:47 »
Wij hebben eerst 2 weken Duck gegeven om hem te laten wennen. Nu ben ik overgeschakeld naar de Kiezebrink mixen. Alleen spiervlees bijvoegen en klaar.
Hij vindt het superlekker. t Is dan ook een labje, he  :grijns:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #5 Gepost op: december 30, 2012, 20:59:02 »
Ik ben zelf heel tevreden over kiezebrink mixen, darf, bibi, tinlo, naturis, haaksbarf, alaska, shaweca, lupa mixen en degomeat.
Shaweca bestaat niet meer.
Haaksbarf en alaska neem ik niet meer wegens te duur.
Naturis ga ik schrappen wegens het suiker erin.

Persoonlijk zorg ik wel dat ik een kvv koop zonder granen. Bibi heeft normaal rijst maar ik pak de glutenvrijemix.
Enkel degomeat bevat zemelen. Lupa-mix bevat mais, rijst en prémixen. Moet toegeven dat ik deze pakte om de prijs wat te drukken maar die ga ik nu ook schrappen.
Prémix heb ik er liever ook niet in, maar dat is nog niet zo erg.

Tinlo vind ik tot nu toe nr 1. Super kwaliteit. Best wel prijzig, al valt de vleesmix hierin nog mee.

Kijk hier ook is:
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2012, 21:00:20 »
Wij hebben eerst 2 weken Duck gegeven om hem te laten wennen. Nu ben ik overgeschakeld naar de Kiezebrink mixen. Alleen spiervlees bijvoegen en klaar.
Hij vindt het superlekker. t Is dan ook een labje, he  :grijns:

Naast spiervlees kan je ook eens een dag pens bijvoegen en een dag vis.

Offline Kaszi

• *
  • 381 HV-Punten
    • Polski Owczarek Nizinny 'Van het Goralenhof'
« Reactie #7 Gepost op: december 30, 2012, 21:07:42 »

Wist niet dat er suiker zat in Naturis?  Heb het vroeger gegeven, maar ben overgeschakeld naar Tinlo en ben er zeer tevreden over!
Ik combineer het nog steeds met Barf. 

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: december 30, 2012, 21:09:19 »
Qua vertering en wennen maak ik me niet echt zorgen, ze eten al meer dan 4 jaar vers, 't zijn geen beginners meer.

Die premixen, wat zit daar allemaal in dan?

(gewoon NRV'en vind ik zelfs nog makkelijker dan een goede KVV vinden :oops:)

Martine M/Sofie: Merci voor de link, inderdaad interessant!

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: december 30, 2012, 21:10:45 »
Naast spiervlees kan je ook eens een dag pens bijvoegen en een dag vis.
Vis krijgt hij 1x per week. Ik geef 2x per week de rundkipmix en 1x de lamsmix omdat net in die 2 pens zit. Voor de rest wissel ik de verschillende diersoorten wat af.

Offline Martine M

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geef een asieldier een gouden mandje.
    • My dogs kingdom
« Reactie #10 Gepost op: december 30, 2012, 23:33:37 »

Dat wist ik ook niet.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #11 Gepost op: december 31, 2012, 00:05:36 »
Ik zou bij kvv ook zoveel mogelijk verschillende soorten proberen geven, natuurlijk maakt dat het inkopen in grote hoeveelheden niet makkelijk.

Hier kreeg kaya vroeger al eens alaska en de smuldier glutenvrij (pakken beter dan de gewone gewone of vroegere smuldier en zeer goed te doen van prijs.)
Je hebt ook nog de lotgeringer, die is ook niet zo heel duur

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: december 31, 2012, 00:31:04 »
Fie en de mixen van bij Motherspride zelf? Ook niet zo ver van jou en je kan er andere merken ook krijgen...

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #13 Gepost op: december 31, 2012, 00:41:19 »
Die premixen, wat zit daar allemaal in dan?

dat zijn dan meestal toegevoegde mineralen, vitaminen,..

Ohja let ook op het bot: zorg dat er ook effectief bot wordt toegevoegd en geen calciumpreparaat ofzo.

Verder zou ik dus ook ook afwisselen met 3-4 soorten.
Zeker als je kvv's geeft zonder granen en prémix. Die worden vaak als niet-compleet beschouwd en dan moet je dus meer afwisselen (dus verschillende merken en best verschillende diersoorten geven).

Ivm naturis:
De complete versie bevat dus een premix met o.a. suiker

'De premix bevat onder andere: suiker, aminozuren, vitamines, (niet gecheleerde mineralen), menadion (k3), gistcultuur. De premix bevat de volgende plantaardige ingredienten: suiker, ruwe vezel en FOS'

Maar je hebt bij naturis ook niet complete versies zoals naturis barfdiner en die bevat deze premix niet. Dan moet je dus veel meer afwisselen dan wanneer je complete versies geeft.

Fie: ga je volledig overstappen op kvv of ook nog wat nrv ernaast geven?

Fie en de mixen van bij Motherspride zelf? Ook niet zo ver van jou en je kan er andere merken ook krijgen...

Is toch ook al 5euro per kg.

Maar ik zie net op hun site en die hebben nu ook naturis barf. (dus zonder de premix).

http://www.motherspride.be/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=38&Itemid=57

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: december 31, 2012, 00:53:41 »
 :schok: 5 de kg amaai!!! Ja ik geef al lang geen kvv meer buiten smuldier  :shifty:

Offline jullemie

• warme hondenvriend
  • *
  • 29 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: december 31, 2012, 09:12:44 »
Fie, ik vermoed dat dat 1,5 kg/dag per hond is dan, voor meer dan één hond?
want ik geef ook tinlo barfmenu, en zit toch ook aan een 80 euro per 14 dagen, maar is voor twee middelgrote hondjes (eten samen ca 1 a 1,5 kg/dag).
ik vind KVV zeker niet goedkoper dan een "hoogwaardige" brok, maar ik heb er gewoon een beter gevoel bij dan bij brok geven; en ze krijgen elke dag een ander smaakje : :HV-kerst:

Offline Marengo

• Global-Moderator
  • *
  • 3051 HV-Punten
  • For Eternity You're an Angel
« Reactie #16 Gepost op: december 31, 2012, 09:45:18 »
:wow: Jullemie, mijn 2 middelgrote honden eten samen geen kilo per dag, maar Feya eet wel heel weinig, ze heeft soms last met haar sportlijntje behouden, zeker nu ze door haar achillespeesblessur e niet meer naast de fiets mag lopen.

Hier krijgen ze Tinlo, Alaska, Kiezebrink, Lupa mixen en de mixen van SW (zit wel redelijk wat bot in, in verhouding).

Online Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: december 31, 2012, 09:56:37 »
Fie: ga je volledig overstappen op kvv of ook nog wat nrv ernaast geven?

Neen hoor, ze krijgen ook nog NRV ernaast, maar ik maakte dus altijd "dagporties", dat ik elke dag gewoon 1 zak spier/bot/orgaan uit mijn vriezer moet grabbelen. Dat is echt enorm veel werk telkens ik nieuw vlees indoe.

Karel heeft daar een gruwelijke hekel aan, aan dat versnijden/labelen/verpakken, hij helpt mij daar meestal wel bij, maar ik weet dat ik hem niet kan vragen van een hele lading (da's dan zo'n 250kg in 1 keer...) weg te werken. Ik beval binnen minder dan 4 weken, ik kan nu echt geen hele dag meer recht staan om eraan door te werken.

Ik koop eigenlijk maar zelden wat bij BARF/NRV "winkels", ik haal mijn vlees overal zelf (of ik bestel mee met mensen die het zelf gaan halen), dus dat zijn dan ineens zakken van 25kg spiervlees enzo, dat kan ik niet zo invriezen. Vandaar dat ik dus elke keer moet versnijden.

Het is nu maar een tijdelijke oplossing, maar ik wil ook liever niet terug brok gaan geven. Van Goa weten we dat ze het niet goed doet op brok, voor Snoopy zou het nu nog niet zo'n probleem zijn. Dus daarom dan maar KVV, daar is ook geen werk meer aan, da's gewoon een pak uit de vriezer trekken en klaar.

Fie, ik vermoed dat dat 1,5 kg/dag per hond is dan, voor meer dan één hond?
want ik geef ook tinlo barfmenu, en zit toch ook aan een 80 euro per 14 dagen, maar is voor twee middelgrote hondjes (eten samen ca 1 a 1,5 kg/dag).
ik vind KVV zeker niet goedkoper dan een "hoogwaardige" brok, maar ik heb er gewoon een beter gevoel bij dan bij brok geven; en ze krijgen elke dag een ander smaakje : :HV-kerst:

Neen, 1 grote hond (bouvier) en 1 kleine (Schotse terriër). Snoopy wordt al dik van alleen nog maar naar eten te kijken, die krijgt dus maar 200-300g/dag. Goa eet ongeveer 1kg/dag, maar met KVV moet ik haar wat meer geven, anders valt ze af, zeker in de winter (en ze staat altijd al scherp).

Bruce doet het niet goed op vers, die eet gewoon brok. We hebben die al proberen mee over te schakelen, maar dat was echt geen succesnummer. (haaruitval, enorm gewichtsverlies, verteringsproblemen, ...) Maar Bruce is dan ook een beetje een medisch zorgenkindje.

Ik voer nu NRV aan gemiddeld €2,5/€3 per kg. In die prijsklasse vind je maar weinig degelijke KVV's.
« Laatst bewerkt op: december 31, 2012, 09:59:13 door Fie »

Offline Liesel

• *
  • 63 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: december 31, 2012, 09:59:00 »
Erynn heeft een gevoelige maag en zij doet het prima op:
- Alaska
- Tinlo
- Kiezenbrink
- All Animal

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #19 Gepost op: december 31, 2012, 10:24:34 »
Voor mij de betse kwa kwaliteit/prijs verhouding, is Kivo.

Ik geef nu Lotgering, Smuldier en Degomeat, en af en toe Kivo.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal