collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: honger  (gelezen 1062 keer)

Offline happy sneeuwklokje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 416 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
honger
« Gepost op: februari 18, 2013, 20:47:32 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Metske weegt nu 13kg en ze krijgt 's morgens brok geperst van naturis 150gr en 's avonds kvv 330gr. Maar ze piept van de honger 's avonds. Geef ik te weinig? Volgens voedingwijzer  zou ze 650gr kvv per dag moeten krijgen, dus gedeeld door 2 is dat toch 330? Ze is dik genoeg maar je voelt wel haar ribben dus dat lijkt me ok. Wat kan ik doen zodat ze 's avonds geen honger meer heeft?

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
Re: honger
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2013, 20:54:21 »
piept ze van de honger? of piept ze van de spanning die rond het eetgebeuren hangt?
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2013, 20:55:52 »
heb je hier niet al een topic over?
Ik zou niet als pup al zaken zitten bijvoegen zodat ze geen honger meer heeft. Piepen echt van de honger lijkt me ook vreemd, zou het niet meer van de 'goesting' zijn

welke versie van duck krijgt ze?

want als ik in die voedingstabellen kijk moet een jonge hond van 12.5 kg al 760 hebben voor de varianten waar je het minste van moet geven precies, voor sommige andere is het 836 dan voor 12.5kg

maar idd ribben voelen is wel normaal goed op gewicht. Maar ik zou ze dus 400gr geven en zien wat dat geeft. Daarnaast is duck ook wel zo een kvv die direct verteerd (en dus het vol gevoel snel weg is)
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2013, 20:58:09 door evie »

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 416 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2013, 20:56:53 »
Ik heb het gevoel dat het echt van de honger is. Vanav heb ik haar wat bijgegeven en toen ze dat op had was ze content. Ben alleen bang dat ze dan te dik gaat worden en dat wil ik echt niet...

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 416 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2013, 20:59:38 »
heb je hier niet al een topic over?
Ik zou niet als pup al zaken zitten bijvoegen zodat ze geen honger meer heeft. Piepen echt van de honger lijkt me ook vreemd, zou het niet meer van de 'goesting' zijn

welke versie van duck krijgt ze?

want als ik in die voedingstabellen kijk moet een jonge hond van 12.5 kg al 760 hebben voor de varianten waar je het minste van moet geven precies

maar idd ribben voelen is wel normaal goed op gewicht. Maar ik zou ze dus 400gr geven en zien wat dat geeft. Daarnaast is duck ook wel zo een kvv die direct verteerd (en dus het vol gevoel snel weg is)

Mss in het verleden al eens, vond het nie meer terug  :eh:

Ze krijgt geen duck meer maar dogomeat. En op voedingwijzer.com stond voor een pup 50gr/kg lichaamsgewicht. Dus 13x50=650gr? Mss geef ik idd morgen 400, denk dat ze dat vanav ook kreeg nadat ik wat bijgaf...

Offline Fay-Heathcliff

• hondenvriend pro
  • *
  • 1108 HV-Punten
    • SchapendrijvenWestVlaanderen
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2013, 21:04:48 »
Als ik een pup heb en denk dat hij te weinig heeft op een bepaald moment,laat ik die eens zijn goesting eten en daarna staat hij weer een tijdje op zijn normale portie ...
Zo blijven ze schoon op hun gewicht en als ze te mager beginnen te staan dan pas verhoog ik de dagelijkse portie.

Wakkere honden slapend maken.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2013, 21:05:12 »
Mss in het verleden al eens, vond het nie meer terug  :eh:

Ze krijgt geen duck meer maar dogomeat. En op voedingwijzer.com stond voor een pup 50gr/kg lichaamsgewicht. Dus 13x50=650gr? Mss geef ik idd morgen 400, denk dat ze dat vanav ook kreeg nadat ik wat bijgaf...

ha ok nee sorry, ik herinnerde me een topci met duck dacht ik dus ging er van uit dat ze dat kreeg en had naar die richtlijnen gekeken!
Denk dat qua vertering degomeat dan wel beter is

je kan idd zien of ze dikker wordt of niet maar ik zou zeker nu nog geen 'vulsel' gaan bijgeven want dan creeer je een hond die grote hoeveelheden gewoon is en dat dan als norm neemt  (ale ja, bij een mens past de maag zich toch aan dus bij een hond misschien ook)

Offline josiane

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2013, 22:43:24 »
Ik geef ook behoorlijk wat meer dan in die tabellen staat ook. Is een basis, maar je moet dat zelf wat uitproberen. Was daar in 't begin ook onzeker over, ging om de haverklap opzoeken hoeveel hij mocht. Natuurlijk moet ze niet te dik worden. In de voertabel mag de onze iets van een 650 a 700g vers krijgen, maar ik geef 900g. Hij is niet te dik, hoewel ik denk dat ik nu ongeveer mag gaan minderen terug.
Overschakelen naar 2 voedingen ging perfect, hoewel het steeds leek of hij 's middags echt wel erge honger had. Niet dus, gewoon overgeslagen, geen probleem. Hij krijgt nu 2x 450g en daarna iets om te kauwen en dat gaat goed.
Degomeat heb ik niet gegeven, maar als je ziet wat hij nu krijgt tov Duck, ziet er meer vlees uit hoor. Probeer mss meer te geven, als ze te dik wordt terug wat minder.
Moet wel zeggen die van ons is wel slank voor een lab.

Offline tara

• hondenvriend pro
  • *
  • 48 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: februari 19, 2013, 06:52:14 »
Je hebt dat toen gevraagd onder "tellen jullie even mee ?"
Dat is wat bedoeld wordt met op het gevoel voeren.
Elmer is geen grote eter, maar soms komt hij na zijn eten van 's avonds nog even naar de keuken bij mij staan.
Dan weet ik aan zijn manier van doen dat hij nog honger heeft.
Dan geef ik hem nog een beetje brok bij, en is hij weer tevreden en voldaan.
Dit gebeurd maar af en toe.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2013, 09:58:36 »
Is het dan na dat ze haar avandeten gehad heeft, dat ze dan piept?
Is het dan echt vlak erna of pas na enige tijd?
Doet ze dit 's morgens ook?

Je moet een beetje spelen met de hoeveelheden. Als ze niet te dik staat, kan je gerust wat meer geven.
Sowiezo schommelen de hoeveelheden bij pups omdat ze constant groeien.

Het kan natuurlijk zijn dat ze gewoon verzot is van dat eten en daarom piept.

Offline snokkie

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 40 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: februari 19, 2013, 12:14:33 »
Mijn witte herder at als pup de dubbele aanbevolen dosis en dan nog was ze aan de magere kant . Is je hondje een nerveus type ? Als je naar de voedingstabel van bv. Duck kijkt dan mag ze zeker 800 gr. per dag krijgen .  :wave:
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2013, 12:37:17 door snokkie »
Vel geen oordeel over zaken waarvan je alleen de echo of de schaduw kent .

Offline Krispy

• startende hondenvriend
  • *
  • 15 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • DogsFresh
« Reactie #11 Gepost op: februari 19, 2013, 12:46:36 »
Als je jouw  pupje 650 gram geeft op 13 KG, dan heb je 5 % van het lichaamsgewicht toegepast. Voor sommige pups is dit genoeg, maar voor de meeste niet. Ik denk dat je door een beetje meer te geven, het probleem gemakkelijk oplost.
Te dik is inderdaad ook niet goed, maar daar moet je al heel wat voor doen om ze te dik te krijgen op Verse Voeding. Jij beslist immers zelf welke diersoorten je geeft, de magere of de vettere.
Trouwens: in je post staat dat je smorgens 150 gr geeft en savonds 330 = 480 gr.  :wink:
Bij pups moet je wel opletten dat genoeg voert, ze zijn immers in volle groei.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #12 Gepost op: februari 19, 2013, 13:13:40 »
Als je jouw  pupje 650 gram geeft op 13 KG, dan heb je 5 % van het lichaamsgewicht toegepast. Voor sommige pups is dit genoeg, maar voor de meeste niet. Ik denk dat je door een beetje meer te geven, het probleem gemakkelijk oplost.
Te dik is inderdaad ook niet goed, maar daar moet je al heel wat voor doen om ze te dik te krijgen op Verse Voeding. Jij beslist immers zelf welke diersoorten je geeft, de magere of de vettere.
Trouwens: in je post staat dat je smorgens 150 gr geeft en savonds 330 = 480 gr.  :wink:
Bij pups moet je wel opletten dat genoeg voert, ze zijn immers in volle groei.

die 150 gr zijn brokken dus dat is een andere hoeveelheid

Offline witte duivels

• *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #13 Gepost op: februari 19, 2013, 13:31:27 »
Je pup leeft en slaapt toch buiten hé?
Ik zou ze dan wat meer geven, het is redelijk koud( en veel kouder geweest) daarvan verbruiken ze veel meer energie!

Ik zou om te beginnen, 200gr brokken en 400gr KVV nemen, en beide mengen(s'morgen 100gr brokken, met 200gr vlees, en s'avonds zelfde)

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal